- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Granqvist is echt wel beter dan Alderweireld.

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Doe mij ook maar Granqvist. Alderweireld heeft op termijn echter wel meer potentie denk ik.
Alderweireld is nu al 1 van de betere centrale verdedigers in de Eredivisie. Niks tegen Granqvist hoor, leuke speler. Maar zou niet weten waarom hij een betere speler zou zijn. Doe mij maar Alderweireld die naast het feit dat hij een uitstekende mandekker is, ook een goede crosspass heeft en zeer sterk is met koppen. En ook nog af en toe eens geweldig uithaalt en scoort 
Weet zeker dat Alderweireld en zijn Belgische collega Vertonghen de Europese top kunnen en gaan halen. Granqvist blijft een leuke Eredivisie verdediger, meer niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Pff, wat is een prvinciaaltje! De laatste twee seizoenen heeft er geen "top club" de schaal in zijn handen gehad. De laatste jaren kruipt het steeds dichter tegen elkaar aan daardoor wordt de toto steeds lastiger invullen. Feijenoord zakt steeds verder weg (gaat jaren duren voor ze weer terug zijn en Ajax heeft nu al twee verliespunten meer dan het volledige vorige seizoen. Dus wat is een top club eigenlijk.
Vorig jaar was het gat tussen de top 3 en de rest heel groot (ja, ik reken Twente niet meer als provincieclub, omdat ze gewoon topclub genoemd mogen worden). Neem AZ, is nu weinig nog van over als topclub, al presteren ze dit jaar wel aardig. Maar dat Ajax zo matig ervoor staat is niet omdat de rest zo geweldig is, maar omdat ze zelf dramatisch presteren. Excelsior, Utrecht, ADO, NEC....normaal wint Ajax die potjes. Dat deden ze vorig jaar wel gemakkelijk. Weet zeker dat eind dit seizoen de top 3 gewoon weer de top 3 van vorig seizoen is. Hopelijk wel in andere volgorde hehe.
Film Fan
-
- 940 berichten
- 2187 stemmen
Hoef je je niet gelijk op je klomp getrapt te voelen. De cultuur bij een Ajax/feyenoord is gewoon veel anders, de druk van het moeten presteren is daar gewoon groter. Je weet blijkbaar niet het verschil tussen een topclub en een topploeg. Een topclub wordt niet gedefinieerd om wat ze de laatste jaren doen.
Ik voel me absoluut niet op mijn klompen getrapt. Ik ben al decennia lang Ajax fan en durf zelfs te beweren dat ik meer (life) wedstrijden van Ajax heb gezien dan jij. Als je naar het verleden kijkt bijv. de grote Litmanen (we hebben hier geloof ik een grote fan op MM) periode ('92, '99) met als absoluut hoogtepunt '95, '96, toen was Ajax een TOP club. Daar waren ze in Milaan, Londen, Madrid en Barcelona jaloers op. Nu is er geen club in Nederland die daarbij in de buurt komt. Als je nu kijkt naar het Nederlandse voetbal dan zijn we jammerlijk een moeras aan 't inzakken. Ja natuurlijk heeft dit met het Bosman arrest ('95) te maken en daarmee met geld. PSV zette vorig jaar 74 mln om, wat op zich erg knap is want er is veel concurrentie in Brabant, Ajax 67 mln en Twente 35 mln. Real deed vorig jaar 365 mln, Man United 324 mln enz. enz. Dat zijn TOP clubs. Als je kijkt naar prestatie druk dan is dat volgens mij onderaan of bovenaan de competitieslijst niet anders. Kijk je naar Club cultuur dan geloof ik niet dat die bij bijv. Ajax of Utrecht heel anders is. Beide teams gaan uiterst serieus om met het spelletje voetbal. Nu kunnen de diverse clubs wel naar het verleden blijven kijken en DENKEN dat ze een TOP club zijn maar je ziet wat er met Feyenoord gebeurt is, ze waren ooit de rijkste club ter wereld en zijn nu (helaas) volkomen weggezakt. Dit heeft natuurlijk ook met slecht management te maken, wat je overigens ook bij Ajax en PSV ziet. Overigens doet Twente het op het eerste gezicht heel wat slimmer op dit moment. Dus de definitie van een top club is nogal relatief.
Film Fan
-
- 940 berichten
- 2187 stemmen
Weet zeker dat eind dit seizoen de top 3 gewoon weer de top 3 van vorig seizoen is. Hopelijk wel in andere volgorde hehe.
Laten we het idd hopen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Jol weg, ik blij, Frankie de Boer iets te vroeg maar juich het toe, leuk dat er gewonnen is in Milaan, maar dat zegt helemaal niks.
Wel frapant dat Ajax echt goed speelde vergeleken met het hele seizoen op het aller begin na
Maar zoalang er sprake is van een beurs gang (waar ik toendertijd blij mee was) zal er niks veranderen ook al word Ajax nu de komende tijd wel of niet kampioen.
Is echt en doodsteek voor de club.
Ps. MILAN MILAN who the F.UC.K is MILAN 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
en durf zelfs te beweren dat ik meer (life) wedstrijden van Ajax heb gezien dan jij.
. Duuuhhh.
Wat een geweldige supporter ben jij zeg. Jij hebt meer LIVE wedstrijden van Ajax gezien dan een fanatiek Feyenoord supporter? Ik vraag me af waarom je nog niet in de hall of fame staat daar. Prachtig dat er zulke fans bestaan, wat een held.
Of de concurrenten worden beter. En hoe slecht ze het ook doen een topclub blijven ze, je hebt het eerder over topploegen lijkt me.
Ja, bij Ajax en Feyenoord is het niet anders. Maar in de provincie is het allemaal veel gemoedelijker. Is ook algemeen bekend, en er wordt spelers veel minder druk opgelegd.
Nee hoor. Een topclub wordt voor mij gedefinieerd door een rijke historie en op een lange termijn met de top meedraait. Weinig relatiefs aan.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Film Fan denkt denk ik dat je ook voor Ajax bent
Foutje, kan gebeuren.
En het feit dat je in Europa misschien geen echte topclub meer bent maakt niet uit voor het feit dat dit binnen Nederland nog wel geldt. Verschillende facetten die daarvoor meetellen, waardoor de druk toch erg groot is om bij Ajax of Feyenoord te spelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan veel tegen me zeggen maar mij Ajacied noemen gaat toch elke fatsoensnorm te boven
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Hij probeert je gelijk even te heropvoeden 
Heb een vriend al gewaarschuwd dat ie zich even moet laten inenten tegen enge ziektes dit weekend. Hij heeft een of ander feest in Rotterdam 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een topclub staat gewoon bovenaan, anders ben je geen topclub, hoe moeilijk is het. Roda of ADO zijn meer topclub dan Feyenoord, al die mooie zwart-wit foto's ten spijt.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
De druk is vele malen hoger. Bij Ajax MOET je winnen, als dat 2x niet gebeurt is er paniek. Als Twente 2x verliest, is er niks aan de hand. Als Groningen 2x verliest, is er niks aan de hand.
Oh, krijg je dat weer; De Druk. Dat is weer eentje voor de bingo, slaat nergens op natuurlijk. Dan mag ik een provinciaaltje zijn op klompen, zoals Naomi mij zo mooi noemt, maar dat vind ik nog altijd beter dan een Calimero. Het is gewoon zo dat de zogenaamde ''topclubs'', vooral uit het Westen, een beetje gefrustreerd zijn dat de provinciaaltjes hun aan het voorbij streven zijn.
Net als dat er wordt gezegd dat spelers mislukken als ze van bijvoorbeeld Grunn naar Ajax gaat. Tja, dan zie ik Suarez en dan zie ik dat Ajax niet zonder deze spelert kan. Het ligt gewoon puur aan kwaliteit of ze daar slagen, meer niet. Neem zo'n Rommedahl, die was bij NEC dramatisch en bij een Ajax dromen ze nu nog over zijn rushes vorig seizoen. Of Klaas-Jan Huntelaar van Heerenveen, waar ze nu nog steeds een opvolger van moeten vinden.
En bijvoorbeeld een Kieftenbeld van Grunn, die van Go Ahead Eagels niet alleen naar een andere club is gegaan maar óók nog een niveau hoger. 2 vingers in de neus-werk. Die stap is toch relatief hetzelfde?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een topclub staat gewoon bovenaan, anders ben je geen topclub, hoe moeilijk is het. Roda of ADO zijn meer topclub dan Feyenoord, al die mooie zwart-wit foto's ten spijt.
Onzin, de ranglijst is slechts een moment opname. Is Groningen over vier weken dan weer top club af als ze zo twee keer verliezen?
Een top club jaar in jaar uit presteren, zowel nationaal als internationaal. Ben helaas wel van mening dat Feyenoord dat predikaat zelfs op landelijk niveau (voorlopig) heeft moeten inleveren dit seizoen. (Europees gezien zijn PSV en Ajax het ook vrijwel niet meer.)
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ajax is de laatste 10 jaar toch ook geen top meer, als je dat criterium aan moet halen?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Nee hoor, is heel eenvoudig.
Allereerst op psychologisch gebied. Granqvist is een echte over-mijn-lijk verdediger die je liever breekt dan dat je er langs komt, Toby is een typisch Ajax-opgeleide verdediger die niets fysiek doet. Prima, maar hij compenseert dat nauwelijks met voetballende kwaliteiten.
Granqvist is ouder en heeft veel meer ervaring, ook internationaal via interlands. Dat is te merken.
Bovendien is Granqvist een echte leider die verantwoordelijkheden neemt. Itt muurbloempje Toby.
Het enige waar Alderweireld beter in is is wellicht snelheid. Misschien ook positionering, al zal dat weinig schelen. Koppend is Granqvist natuurlijk 3 klassen beter.
mrdig
-
- 499 berichten
- 2690 stemmen
Als je puur naar verdedigende kwaliteiten kijkt is een Ivens nog beter dan een Granqvist. Laatstgenoemde laat toch regelmatig verdedigend steekjes vallen en dat kan ik goed beoordelen omdat ik altijd trouw bij Grunnen op de tribune zit.
Granqvist is echter in zijn totaliteit beter omdat hij aanvallend sterk is, en zoals je zegt een echte over-mijn-lijk verdediger en een leider. Iets wat ik bij alle verdedigers van Ajax mis in elk geval.
Granqvist heeft overigens nog een contract van 1.5 jaar. Als hij deze winterstop niet wordt verkocht dan gebeurt dat wel aan het einde van het seizoen. Er zitten vrij vaak scouts (uit Engeland en Duitsland) voor hem op de tribune. Net zoals Matavz wel naar Italie zal gaan en een Tadic naar PSV zodra Dzsudzsak weggaat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oh, krijg je dat weer; De Druk. Dat is weer eentje voor de bingo, slaat nergens op natuurlijk. Dan mag ik een provinciaaltje zijn op klompen, zoals Naomi mij zo mooi noemt, maar dat vind ik nog altijd beter dan een Calimero. Het is gewoon zo dat de zogenaamde ''topclubs'', vooral uit het Westen, een beetje gefrustreerd zijn dat de provinciaaltjes hun aan het voorbij streven zijn.
Net als dat er wordt gezegd dat spelers mislukken als ze van bijvoorbeeld Grunn naar Ajax gaat. Tja, dan zie ik Suarez en dan zie ik dat Ajax niet zonder deze spelert kan. Het ligt gewoon puur aan kwaliteit of ze daar slagen, meer niet. Neem zo'n Rommedahl, die was bij NEC dramatisch en bij een Ajax dromen ze nu nog over zijn rushes vorig seizoen. Of Klaas-Jan Huntelaar van Heerenveen, waar ze nu nog steeds een opvolger van moeten vinden.
En bijvoorbeeld een Kieftenbeld van Grunn, die van Go Ahead Eagels niet alleen naar een andere club is gegaan maar óók nog een niveau hoger. 2 vingers in de neus-werk. Die stap is toch relatief hetzelfde?
Mooi verhaal maar feit blijft dat de druk in de echte top veel hoger ligt. In Groningen is het geen crisis als je 2x op rij verliest. Bij Ajax breken ze de tent af. Huistra wordt in Groningen gedragen op de schouders met dit aantal punten. Dat aantal punten is in Amsterdam een kleine crisis, zie nu maar.
Waar denk je dat de druk groter is? Bij Feyenoord of bij soortgelijke club Excelsior (gezien de ranglijst bedoel ik)? Juist.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, is heel eenvoudig.
Allereerst op psychologisch gebied. Granqvist is een echte over-mijn-lijk verdediger die je liever breekt dan dat je er langs komt, Toby is een typisch Ajax-opgeleide verdediger die niets fysiek doet. Prima, maar hij compenseert dat nauwelijks met voetballende kwaliteiten.
Granqvist is ouder en heeft veel meer ervaring, ook internationaal via interlands. Dat is te merken.
Bovendien is Granqvist een echte leider die verantwoordelijkheden neemt. Itt muurbloempje Toby.
Het enige waar Alderweireld beter in is is wellicht snelheid. Misschien ook positionering, al zal dat weinig schelen. Koppend is Granqvist natuurlijk 3 klassen beter.
Nogmaals, haha.
Wielaert had ook veel ervaring. Dat zegt voor een speler in de Eredivisie niet zoveel. Alderweireld heeft een hoop Europese ervaring dankzij Ajax. Waar teert Granqvist op? Op die paar EK Kwalificatiepotjes? Die heeft Alderweireld ook gespeeld namens Belgie.
En Alderweireld is helemaal geen muurbloempje. Is juist best een harde speler. Hij is geen leider nee, maar moet dit dan? Dat is helemaal niet nodig, Ajax kent andere leiders. Oa zijn maatje Vertonghen is er 1.
Granqvist is een leuke Eredivisie verdediger, Alderweireld zal zeker doorgroeien naar een veel hoger niveau. Dat Jol dit dit seizoen niet zag wil niet zeggen dat Toby geen topper is. Was vorig jaar nota bene 1 van de revelaties van Ajax. Met Alderweireld terug in de basis heeft Ajax slechts 1 goal tegen gekregen in de laatste 4 duels. Die van NEC dus, waar hij niks aan kon doen. Tegen PSV, VVV en Milan de 0 gehouden.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Je kijkt alles teveel door een Ajax-bril, als je het mij vraagt. Feit blijft dat Grunn betere spelers heeft dan Ajax, zie mijn vergelijkingen.
Nogmaals:
Luciano-Stekelenburg 0-1
Kieftenbeld-Wiel 0-2
Granqvist-Alderweireld/Ooijer 1-2
Ivens-Vertonghen 1-3
Stenman-Anita 2-3
Holla-Enoh 3-3
Sparv-De Zeeuw ---> normaal 3-4, dit seizoen 4-3
Anderson/Garcia-Eriksen 4-3
Tadic-Urby 5-3
Matavz-Hamlap/De Jong 6-3
Enevoldsen-Suarez 6-4
Wicked.
Dit lijkt me niet te ontkennen, A&L. Wat voor bril je ook opzet. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Nogmaals, haha.
Wielaert had ook veel ervaring. Dat zegt voor een speler in de Eredivisie niet zoveel. Alderweireld heeft een hoop Europese ervaring dankzij Ajax. Waar teert Granqvist op? Op die paar EK Kwalificatiepotjes? Die heeft Alderweireld ook gespeeld namens Belgie.
En Alderweireld is helemaal geen muurbloempje. Is juist best een harde speler. Hij is geen leider nee, maar moet dit dan? Dat is helemaal niet nodig, Ajax kent andere leiders. Oa zijn maatje Vertonghen is er 1.
Granqvist is een leuke Eredivisie verdediger, Alderweireld zal zeker doorgroeien naar een veel hoger niveau. Dat Jol dit dit seizoen niet zag wil niet zeggen dat Toby geen topper is. Was vorig jaar nota bene 1 van de revelaties van Ajax. Met Alderweireld terug in de basis heeft Ajax slechts 1 goal tegen gekregen in de laatste 4 duels. Die van NEC dus, waar hij niks aan kon doen. Tegen PSV, VVV en Milan de 0 gehouden.
Het gaat over dit moment. En op dit moment zijn ze gelijkwaardig. Bij Alderweireld zal er waarschijnlijk meer rek inzitten. Denk overigens niet dat hij ooit zo'n sterk scorend vermogen zal krijgen als Granqvist.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax is de laatste 10 jaar toch ook geen top meer, als je dat criterium aan moet halen?
Mwah, worden best vaak 2e. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het gaat over dit moment. En op dit moment zijn ze gelijkwaardig. Bij Alderweireld zal er waarschijnlijk meer rek inzitten. Denk overigens niet dat hij ooit zo'n sterk scorend vermogen zal krijgen als Granqvist.
Ook op dit moment vind ik Alderweireld gewoon beter. Doet het prima als hij speelt.
En scorend vermogen? Alderweireld is geeindigd als gedeeld topschutter van Ajax in de CL 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Druk bestaat niet. Ervaring ook niet trouwens.
Je kijkt alles teveel door een Ajax-bril
Hoe kom je daaaaaaaaaar nou weer bij 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ook op dit moment vind ik Alderweireld gewoon beter. Doet het prima als hij speelt.
En scorend vermogen? Alderweireld is geeindigd als gedeeld topschutter van Ajax in de CL
Niet zo moeilijk als je zo weinig scoort. 
Maar ieder zijn mening. Alleen nogal raar dat je Kos uitlacht. Kan me heel goed voorstellen dat mensen Granqvist beter vinden. Overall heeft hij op dit moment ook het lichte voordeel.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Druk bestaat niet. Ervaring ook niet trouwens.
Nee, precies. otherfool bestaat ook niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kijkt alles teveel door een Ajax-bril, als je het mij vraagt. Feit blijft dat Grunn betere spelers heeft dan Ajax, zie mijn vergelijkingen.
Nogmaals:
Luciano-Stekelenburg 0-1
Kieftenbeld-Wiel 0-2
Granqvist-Alderweireld/Ooijer 1-2
Ivens-Vertonghen 1-3
Stenman-Anita 2-3
Holla-Enoh 3-3
Sparv-De Zeeuw ---> normaal 3-4, dit seizoen 4-3
Anderson/Garcia-Eriksen 4-3
Tadic-Urby 5-3
Matavz-Hamlap/De Jong 6-3
Enevoldsen-Suarez 6-4
Wicked.
Dit lijkt me niet te ontkennen, A&L. Wat voor bril je ook opzet.
Granqvist beter als Alderweireld?
Holla beter als Enoh? Waarom?
Garcia beter als Eriksen? Waarom?
Tadic beter als Urby? Waarom?
Daarnaast is de vergelijking met El Hamdaoui ook niet representatief. Weet niet hoeveel goals Matavz gemaakt heeft, maar El Hamdaoui heeft er al 11 in de competitie. Doet een zwakke maand niks aan af.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niet zo moeilijk als je zo weinig scoort. 
Maar ieder zijn mening. Alleen nogal raar dat je Kos uitlacht. Kan me heel goed voorstellen dat mensen Granqvist beter vinden. Overall heeft hij op dit moment ook het lichte voordeel.
Ik lachte kos meer uit om zijn voorspelbare reactie. Hij zou elke speler van ons er minder uit laten komen. Geeft niks, maar ik mag er dan ook om lachen.
Overigens hebben we na PSV nog altijd het meeste gescoord in eigen land en is 6 goals in de CL (en 7 in de voorrondes) ook netjes 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Granqvist beter als Alderweireld?
Holla beter als Enoh? Waarom?
Garcia beter als Eriksen? Waarom?
Tadic beter als Urby? Waarom?
Daarnaast is de vergelijking met El Hamdaoui ook niet representatief. Weet niet hoeveel goals Matavz gemaakt heeft, maar El Hamdaoui heeft er al 11 in de competitie. Doet een zwakke maand niks aan af.
Dan, A&L, dan. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
I knew it 
Ik maak de als/dan fout vaker, twijfel vaak welke het nou is. Iemand een uitlegje hierover? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.