• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.728 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Sinds wanneer kan een penalty ingetrokken worden? Ook al is het een terechte beslissing...

Dat kan ten alle tijden.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

De verdediging van PSV ook niet en Twente misschien zonder Jansen en Ruiz na de winterstop? Misschien wordt het toch Groningen dan

Vergeet AZ niet.

Ruiz zal nog wel blijven. Jansen weg is een aderlating, maar ze krijgen er een Janssen voor terug. Meteen al eigenlijk? Zal uiteraard niet het niveau van Theo halen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Tot dusverre is rechtsback en deel van centrum dit seizoen natuurlijk ook dramatisch. Maar ben het met je eens dat ze qua niveau daar normaal gesproken niet in gevaar hoeven te komen.

Ooijer was dramatisch. Vertonghen en Alderweireld zijn gewoon 2 toppers. vd Wiel herstelt zich ook wel. Alleen linksback is niet zo best. Maargoed, das op te vangen.

Ons middenveld is niet zo best nee. Alhoewel je met Enoh als hij alleen ballen afpakt en inlevert een prima verd. middenvelder hebt. En Eriksen is een toptalent. Voorin zit het wel goed. Klasse genoeg. Komt er ook vast weer uit.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Dat kan ten alle tijden.

Te allen tijde.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Vascago schreef:

Als je van Vitesse wint, win je ook wel van Feyenoord. Zijn volgens mij toch echt 2 heel verschillende ploegen en wedstrijden.

Lijkt me vrij logsich, voetbal is ook voor een groot deel een mentaal spel, zoals veel sporten. Als je die wedstrijd ook goed doorkomt geeft dat een boost en met dan nog maar 1 wedstrijd, thuis, voor de winterstop, win je die dan normaal gesproken ook gewoon. Andersom, als ze niet van Vitesse winnen is dat weer een nieuwe klap (en waarschijnlijk definitief te grote achterstand), waardoor ook de wedstrijd tegen Feyenoord weer heel moeilijk wordt.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Te allen tijde.

Exact.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Lijkt me vrij logsich, voetbal is ook voor een groot deel een mentaal spel, zoals veel sporten. Als je die wedstrijd ook goed doorkomt geeft dat een boost en met dan nog maar 1 wedstrijd, thuis, voor de winterstop, win je die dan normaal gesproken ook gewoon. Andersom, als ze niet van Vitesse winnen is dat weer een nieuwe klap (en waarschijnlijk definitief te grote achterstand), waardoor ook de wedstrijd tegen Feyenoord weer heel moeilijk wordt.

Vitesse is niks momenteel (ook al kan Ajax het momenteel tegen iedere tegenstander lastig krijgen). Ajax - Feyenoord wordt gewoon 3-0 of 4-0. Uit is Feyenoord drie of vier x niks.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax en FC Twente geplaatst

De loting wordt verricht op 17 december en dan zullen er 32 ploegen in de koker gaan. Ajax is door de zege de op twee na beste nummer drie in de Champions League met 7 punten.

Ajax en FC Twente ontlopen hierdoor ploegen als Bayer Leverkusen, Sporting Lissabon, FC Porto, CSKA Moskou, Zenit Sint-Petersburg en Liverpool.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Vitesse heb ik een beetje gevolgd de laatste tijd en die hebben echt wel een aardige ploeg, dat gaat wel een keer draaien, maar hopelijk wachten ze daar nog even mee.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zavo schreef:

Vitesse heb ik een beetje gevolgd de laatste tijd en die hebben echt wel een aardige ploeg, dat gaat wel een keer draaien, maar hopelijk wachten ze daar nog even mee.

Ah, een medestander. Die voetballen best aardig, hoor. Heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk wat op gaat leveren in Arnhem.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax en FC Twente geplaatst

De loting wordt verricht op 17 december en dan zullen er 32 ploegen in de koker gaan. Ajax is door de zege de op twee na beste nummer drie in de Champions League met 7 punten.

Ajax en FC Twente ontlopen hierdoor ploegen als Bayer Leverkusen, Sporting Lissabon, FC Porto, CSKA Moskou, Zenit Sint-Petersburg en Liverpool.

Hier al wat mogelijke tegenstanders (zitten ook aardige tussen): Sparta Praag, Young Boys, Besiktas, Rubin Kazan, FC Basel, Glasgow Rangers en Benfica. Daar komen nog negen nummers twee uit de Europa League groepen bij.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ooijer was dramatisch. Vertonghen en Alderweireld zijn gewoon 2 toppers. vd Wiel herstelt zich ook wel. Alleen linksback is niet zo best. Maargoed, das op te vangen.

Alderweireld heeft nauwelijks gespeeld tot op heden en Van der Wiel is ook al hele seizoen totaal uit vorm. Tot nu toe is het zeker niet zo dat het verdedigend wel goed zit bij ajax.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Alderweireld heeft nauwelijks gespeeld tot op heden en Van der Wiel is ook al hele seizoen totaal uit vorm. Tot nu toe is het zeker niet zo dat het verdedigend wel goed zit bij ajax.

Alderweireld heeft dit seizoen 11 wedstrijden gespeeld in de competitie, 8 Europese wedstrijden(van de 10) 1 bekerduel en de JC schaal . Vorig seizoen het hele seizoen en het seizoen daarvoor ook al de laatste aantal wedstrijden. Toch genoeg lijkt me om er over te kunnen oordelen?

Van der Wiel vind ik persoonlijk wel een drama, die gast is meer met zichzelf bezig dan met Ajax. Al was ie vandaag zoals het hele elftal wel prima opeens.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

rep_robert schreef:

Al was ie vandaag zoals het hele elftal wel prima opeens.

'Prima' ... ik hou het liever bij De Boer die zei het vrij aardig ging. Als ie er nu kort op zit en eindelijk eens die laksheid eruit krijgt, vallen we wellicht niet weer terug. Nogmaals; dit Milan was geen graadmeter. We zullen pas zien hoe Ajax er echt voorstaat als er een ploeg tegenover je staat die wél druk zet en de opbouw wil verstoren, of als ze met een tegenslag (in een wedstrijd) te maken krijgen. Neemt niet weg dat dit positiespel, de durf en de rust vertrouwen geven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oi oi, na 1 minuut en 16 seconden had ik al door dat dit lamentabele Milan mij een kratje pils door de maag ging boren. Maar daarna wel genoten van het uitspelen van Ajax, Suarezje had er weer eens ouderwets zin in, Gehaktbal heb ik leuke dingen zien doen, Eriksen straalt het talent vanaf en bij de goal van Alderweireld (sp?) mocht er een ouderwetse 'Als een granaat in de bovenhoek!' worden geuit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

rep_robert schreef:

Alderweireld heeft dit seizoen 11 wedstrijden gespeeld in de competitie, 8 Europese wedstrijden(van de 10) 1 bekerduel en de JC schaal . Vorig seizoen het hele seizoen en het seizoen daarvoor ook al de laatste aantal wedstrijden. Toch genoeg lijkt me om er over te kunnen oordelen?

Van der Wiel vind ik persoonlijk wel een drama, die gast is meer met zichzelf bezig dan met Ajax. Al was ie vandaag zoals het hele elftal wel prima opeens.

Oh maar Alderweireld is ook een prima speler. Hoort mij nergens iets anders beweren. Ben het er alleen niet mee eens dat de Ajax verdediging dit seizoen tot dusverre verdedigend goed presteert. En dat het verdedigend zo slecht loopt ligt niet alleen aan de linksback wat mij betreft maar er zijn meerdere zwakken punten. Zowel centraal naast Vertongen en op rechts hebben ze veel steken laten vallen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Prima prestatie vanavond! Het de Boer effect? Maar Milan was ook weinig geïnspireerd, dat moet gezegd.. Maar positief was dat Ajax er in elk geval 200% beter uitzag dan de laatste wedstrijden. Dat biedt enig vertrouwen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Weer eens oprecht trots op mijn cluppie! Geweldig gespeeld en terecht gewonnen.

Ja,dit doet erg goed. Ik zie in ieder geval dat de Boer qua tactiek ook wel wat van van Marwijk heeft geleerd. Je tactiek aanpassen op de tegenstander. Wat me ook opviel is dat Ajax zo veel op de goal schoot. 20 schoten op goal of zo? Prima als de Boer ze dat ook heeft meegegeven. Lijkt altijd alsof de doodstraf op schieten staat. Deze hebben we in ieder geval in de zak en kan de boeken weer in bij onderling resultaat met Milaan.

(afbeelding)

Go Frankie!

(afbeelding)

Dat noemen ze dus coaching!

(afbeelding)

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ten eerste: ontzettend blij dat Ajax samen met Twente de EL in gaat met respectievelijk 7 en 6 punten in twee gruwelijk zware pouls. Want om heel eerlijk te zijn, zowel Twente als Ajax hadden niet slechter kunnen loten volgens mij. Ajax liet het liggen tegen Auxerre, Twente had een behoorlijke dosis pech.

Ten tweede: Zum kosten(!) dat sommige Ajacieden Frank de Boer na 1 geweldige wedstrijd als de grote verlosser zien! Dat sprookje hoor je ieder jaar bij de gebruikelijke trainerswissel; en hoewel ik misschien in sommige sprookjes nog geloof: in deze niet meer. Ja: ik heb vertrouwen in Frank. Het is immers een verstandig persoon met het nodige voetbalgogme. Maar laten we nu aub. niet meteen weer de polonaise gaan lopen; ik doe namelijk niet mee.

Ten derde: Heerlijke pot gezien! Laatste keer dat Ajax zo'n partij op de mat legde was tegen Twente (1e helft), maar me proberen te herinneren wanneer ze voor de volle 90 minuten zo geweldige speelden is een lastige opgave. Eriksen werd eindelijk eens niet misbruikt op linkshalf/linksbuiten, maar mocht lekker feest vieren tussen de linies op 10. Heerlijke jongen die het onder de juiste begeleiding nog ver kan schoppen. Mickey, Enoh, Vertonghen en Alderweireld waren ook uitstekend, de rest middelmaat (Suarez, vd Wiel, Urby) of onzichtbaar (de Jong). Prioriteit ligt nu weer bij zondag, zorgen dat het gat van 5 punten met Psv niet groter gaat worden. Heb het vermoeden dat Frank voor Mido gaat in de punt van de aanval, Siem de Jong was een noodzakelijk verbandje bij gebrek aan beter.

Het vertelt iig. wel 1 ding. Dat de Boer voor de Jong heeft gekozen is overduidelijk een aanwijzing dat het systeem en speelwijze bij Frank de voorkeur heeft boven een individueel goede voetballer, anders stond El Ham wel in de punt vandaag. Uitstekende beslissing.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Met het 2e punt heb je wel enigzins gelijk, denk dat we gewoon heel graag het positieve ervan in zien na zo'n wedstrijd.

Maar het zou me niets verbazen als het zondag opeens een stuk kutter ging, die wisselvalligheid is al jaren zo.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Ik zei voor de loting dat Milan niks had te zoeken in Pot 1. En dat Ajax beter is. Volgens mij is Milan de slechtste nummer 2 die doorgaat en Ajax was gewoon beter over twee wedstrijden. Luister je mee Nicolage Rico? Milan is echt een flutclub. Onbegrijpelijk dat zij bovenaan staan in de Serie A. Maar goed, het seizoen is pas halverwege. Ik heb genoten van Ajax. Eindelijk een beetje bezieling. En nogmaals: wat zal Jol hier ziek van zijn. Hij had hetzelfde materiaal voor handen maar blijkt nu een tactisch onbenul te zijn. Of de spelers waren helemaal klaar met hem, dat kan ook.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Was een beste wedstrijd gisteren, zoiets maakt me trots als Nederlander zijnde. Net als dinsdag met Twente.

Eindelijk zag ik dat die Eriksen warempel kan voetballen. Dat Sulejmani warempel weer gevaarlijk is. Dat Hamlap voor mij nog steeds de meest overschatte spits is en Frank de Boer daarin met mij meegaat. Dat er weer wat structuur in het spel zit. Dat het bewierookt centrum van Ajax 96 op het bankje zit, alsof de tijd niet heeft stilgestaan.

Deze ploeg gaat binnen nu en 2 jaar de Champions League winnen.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Materny schreef:

Ten tweede: Zum kosten(!) dat sommige Ajacieden Frank de Boer na 1 geweldige wedstrijd als de grote verlosser zien!

Don Dijk schreef:

Deze ploeg gaat binnen nu en 2 jaar de Champions League winnen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Drie jaar dan.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Laat ze eerst maar proberen weer Champions Leauge voetbal te bereiken dit jaar, en dat zal niet meevallen met 2 ploegen die 6 punten voorsprong hebben.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Je moet me niet te serieus nemen Wim.

Heb genoten gister, maar ik weet ook dat zo gauw Hamlap er weer in staat ze weer terug bij af zijn.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Hij heet geen Hamlap, hij heet El Hamdioey!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Joy4ever schreef:

Ik zei voor de loting dat Milan niks had te zoeken in Pot 1. En dat Ajax beter is. Volgens mij is Milan de slechtste nummer 2 die doorgaat en Ajax was gewoon beter over twee wedstrijden. Luister je mee Nicolage Rico? Milan is echt een flutclub. Onbegrijpelijk dat zij bovenaan staan in de Serie A. Maar goed, het seizoen is pas halverwege. Ik heb genoten van Ajax. Eindelijk een beetje bezieling. En nogmaals: wat zal Jol hier ziek van zijn. Hij had hetzelfde materiaal voor handen maar blijkt nu een tactisch onbenul te zijn. Of de spelers waren helemaal klaar met hem, dat kan ook.

Als je denkt dat deze wedstrijd een goede maatstaf is, dan heb je weinig verstand van voetbal. Knappe prestatie van Ajax, maar Milan heeft natuurlijk een veel beter team (ze stelden hun beste spelers niet eens op).

Je laat je leiden door je haat voor Milan. Slechte zaak. Ik kan je één ding vertellen: ze zijn momenteel een tikkie sterker dan Juventus, dus hoe slecht is Juventus dan wel niet?

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Leuk dat (vrijwel) alle Ajacieden na aanleiding van deze wedstrijd alweer een plekje op het Museumplein hebben gereserveerd voor de huldiging na het winnen van het kampioenschap, de KNVB-beker en de UEFA-cup. Des te harder komt de klap aan als blijkt dat dit slechts een incidenteel (Europees) 'succesje' was omdat de tegenstander de wedstrijd, die voor hen werkelijk geen enkele betekenis had, als een veredelde oefendewedstijd beschouwde en ook zo beleefde. Een kinderhand is zelfs in Amsterdam snel gevuld blijkbaar, maar als diezelfde mensen zondagmiddag tijdens de wedstrijd tegen Vitesse hun hand weer open doen blijkt dat het slechts gebakken lucht was dat wat zij zo koesterden!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel erg voorbarig inderdaad. Opeens is het allemaal hosanna, terwijl het eergister nog een regelrecht drama was. Dat Jol weg is is positief maar winnen van dit Milan is nou niet zo bijzonder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.