- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel erg voorbarig inderdaad. Opeens is het allemaal hosanna, terwijl het eergister nog een regelrecht drama was. Dat Jol weg is is positief maar winnen van dit Milan is nou niet zo bijzonder.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Als je denkt dat deze wedstrijd een goede maatstaf is, dan heb je weinig verstand van voetbal. Knappe prestatie van Ajax, maar Milan heeft natuurlijk een veel beter team (ze stelden hun beste spelers niet eens op).
Je laat je leiden door je haat voor Milan. Slechte zaak. Ik kan je één ding vertellen: ze zijn momenteel een tikkie sterker dan Juventus, dus hoe slecht is Juventus dan wel niet?

Alsof Milan gister met een compleet B Elftal op het veld stond
. Heb je een andere wedstrijd gekeken? In de thuiswedstrijd was Ajax ook beter. Milan is gewoon geen sterke club meer, heeft niks met Juventus te maken. Juventus won ook uit bij Milan trouwens. Milan moet het met name hebben van Ibra en af en toe van een oprisping van Ronaldinho. Voor de rest teren ze meer op namen dan op kwaliteiten. Maar ik weet dat je een Milan fan bent en alles door een zwart-rode bril ziet. Of is het je aversie tegen Ajax wat meer een rol speelt? Objectiviteit siert de mens.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je kunt natuurlijk ook gewoon stellen dat Real wel zijn sportieve plicht deed en Milan niet.....
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Serieus, Milan speelde niet in de sterkste opstelling, de vraag is of het dan een andere uitslag zou zijn geweest, ik weet het niet maar Abra was wel weer een paar keer erg dichtbij een goal, in de korte tijd dat hij op het veld stond. Feit is dat Milan gewoon lui was gister.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen

Alsof Milan gister met een compleet B Elftal op het veld stond
. Heb je een andere wedstrijd gekeken? In de thuiswedstrijd was Ajax ook beter. Milan is gewoon geen sterke club meer, heeft niks met Juventus te maken. Juventus won ook uit bij Milan trouwens. Milan moet het met name hebben van Ibra en af en toe van een oprisping van Ronaldinho. Voor de rest teren ze meer op namen dan op kwaliteiten. Maar ik weet dat je een Milan fan bent en alles door een zwart-rode bril ziet. Of is het je aversie tegen Ajax wat meer een rol speelt? Objectiviteit siert de mens.
Zelfs een leek (zoals jij
) kon zien dat Milan er niet vol voor ging. Dat ze nergens voor speelden. Het was leuker geweest als ze de wedstrijd ingingen alsof ze nog 3 punten nodig hadden. Dat was leuk geweest voor het publiek. Maar ze speelden helaas op halve krachten. Dan geef je Ajax hoop in de eerste 15 minuten, waardoor ze zelfvertrouwen kregen. Als je zag hoeveel ruimte Milan weggaf. Ajax profiteerde ervan in de 2e helft, wat nogmaals een knappe prestatie is. Zeker als je ziet waar ze vandaan komen.
Ik ben geen Milan-fan. Vind het wel de mooiste club van Italië.
Je begint alleen een beetje zielig te worden door Milan telkens een flutclub te noemen. Terwijl ze eerste staan in de Serie A en gewoon door zijn in de CL. Dat ze op dit moment geen Real Madrid, Barcelona of Manchester United zijn, zegt niet zoveel.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Zoals Ajax gisteren speelde, winnen ze van iedere ploeg in Nederlandse competitie. Milan heeft zelfs geluk gehad dat hun keeper op zijn best was, anders was het 0-5 geworden.
De vraag blijft alleen of ze zich van het weekend in Arnhem weer zo kunnen opladen, is misschien nog wel het moeilijkste na al die euforie.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Sommige mensen doen blijkbaar altijd hun ogen dicht als El Hamdaoui scoort ofzo? 
Bijzonder dat net twee van de Ajaxieden die al wel eens landskampioen zijn geweest (met AZ dus) zo worden gekraakt hier. De Zeeuw is in normale doen natuurlijk gewoon een van de beste middenvelders van de eredivisie.
Oja, Jol is een prima coach trouwens, en dat moet van De Boer nog maar blijken.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Leuk dat (vrijwel) alle Ajacieden na aanleiding van deze wedstrijd alweer een plekje op het Museumplein hebben gereserveerd voor de huldiging na het winnen van het kampioenschap, de KNVB-beker en de UEFA-cup. Des te harder komt de klap aan als blijkt dat dit slechts een incidenteel (Europees) 'succesje' was omdat de tegenstander de wedstrijd, die voor hen werkelijk geen enkele betekenis had, als een veredelde oefendewedstijd beschouwde en ook zo beleefde. Een kinderhand is zelfs in Amsterdam snel gevuld blijkbaar, maar als diezelfde mensen zondagmiddag tijdens de wedstrijd tegen Vitesse hun hand weer open doen blijkt dat het slechts gebakken lucht was dat wat zij zo koesterden!
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Je begint alleen een beetje zielig te worden door Milan telkens een flutclub te noemen. Terwijl ze eerste staan in de Serie A en gewoon door zijn in de CL. Dat ze op dit moment geen Real Madrid, Barcelona of Manchester United zijn, zegt niet zoveel.
. Jij vind Ajax een flutclub. Dat veranderd toch niet als ze weer succes boeken? Dat zou pas triest zijn.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van: Tis ook nooit goeie. Twente speelt een heerlijke wedstrijd tegen de Spurs (wellicht 1 van de titelkandidaten in de sterkste (?) competitie van de wereld) en dan is er gezeur en Ajax wint uit van een Milan (ok, ik snap dat ze niet tot op hun tenen getergd waren) en dan is het óók weer niet goeie.
Laten we het maar over Grunn hebben. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
. Jij vind Ajax een flutclub. Dat veranderd toch niet als ze weer succes boeken? Dat zou pas triest zijn. Flut in de zin van slecht, zoals je al een stuk of 10 x tegen me verteld hebt de laatste week.
Dat is ook triest. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van: Tis ook nooit goeie. Twente speelt een heerlijke wedstrijd tegen de Spurs (wellicht 1 van de titelkandidaten in de sterkste (?) competitie van de wereld) en dan is er gezeur en Ajax wint uit van een Milan (ok, ik snap dat ze niet tot op hun tenen getergd waren) en dan is het óók weer niet goeie.
Laten we het maar over Grunn hebben.
Iedereen zegt dat het goed was, toch?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Jawel, maar ik voel geen trots. Wees trots met zn allen. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Jawel, maar ik voel geen trots. Wees trots met zn allen.
Echt trots zijn op een ploeg die al uitgeschakeld is en tegen een ploeg moet, die op halve krachten speelt en allang geplaatst is, is een beetje overdreven. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Leuk dat (vrijwel) alle Ajacieden na aanleiding van deze wedstrijd alweer een plekje op het Museumplein hebben gereserveerd voor de huldiging na het winnen van het kampioenschap, de KNVB-beker en de UEFA-cup.
- de overwinning en het spel in een meer behoudend perspectief.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Was een beste wedstrijd gisteren, zoiets maakt me trots als Nederlander zijnde.
Net als dinsdag met Twente. 
Eindelijk zag ik dat die Eriksen warempel kan voetballen. .
Wist ik al wel hoor, alleen onder Jol stagneerde het. Mede dankzij het feit dat hij bijvoorbeeld een aantal keren vanaf linkbuiten moest opdraven. Vanuit die positie is Eriksen gewoon waardeloos. Zet hem achter de spitsen neer en je hebt een levensgevaarlijke nummer 10, zoals je gisteren zag.
Wel erg voorbarig inderdaad. Opeens is het allemaal hosanna, terwijl het eergister nog een regelrecht drama was. Dat Jol weg is is positief maar winnen van dit Milan is nou niet zo bijzonder.
Maar bij Twente veren in de kont steken omdat ze verliezen van een nog dramatischer Inter zijn de mensen weer niet vies van 
Hoe dan ook blijft het een fantastisch resultaat, iets waar wij als supporters ook wat mee kunnen na de afgelopen kutmaand. Een trainer die poppetjes wel op de juiste plek zet, je ziet gelijk het verschil.
Voetbal kan zo simpel zijn!
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen

Als je denkt dat deze wedstrijd een goede maatstaf is, dan heb je weinig verstand van voetbal. Knappe prestatie van Ajax, maar Milan heeft natuurlijk een veel beter team (ze stelden hun beste spelers niet eens op).
Je laat je leiden door je haat voor Milan. Slechte zaak. Ik kan je één ding vertellen: ze zijn momenteel een tikkie sterker dan Juventus, dus hoe slecht is Juventus dan wel niet?
Maar toch, als je van tevoren een voorhoede op het beeld ziet staan met spelers als Seedorf, Ronaldinho en Robinho heb je ook niet de aller minsten te pakken hoor. Zulke teams hebben op de bank ook meer dan prima spelers zitten, kijk ook is naar Barcelona dat echt met heel veel jeugdspelers simpel van Rubin Kazan wonnen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Maar toch, als je van tevoren een voorhoede op het beeld ziet staan met spelers als Seedorf, Ronaldinho en Robinho heb je ook niet de aller minsten te pakken hoor. Zulke teams hebben op de bank ook meer dan prima spelers zitten, kijk ook is naar Barcelona dat echt met heel veel jeugdspelers simpel van Rubin Kazan wonnen.
Uiteraard. Het zijn stuk voor stuk goede spelers. Maar ik vond hun instelling gisteren waardeloos. Alsof het een zomeravondpotje was (wat het voor hun ook was - alleen dan in de winter).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Maar bij Twente veren in de kont steken omdat ze verliezen van een nog dramatischer Inter zijn de mensen weer niet vies van 
Dat was alleen Don, volgens mij. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Leek wel de Ajax mentaliteit van de afgelopen weken bij Milan
En ik vreesde toch dat we dikke pakkie zouden krijgen na al dat gezeik de laatste weken.
Logisch dat we dan zo blij zijn na afloop.
Daarnaast blijft het knap, het positiespel was goed en verzorgd(heb je geen slecht Milan voor nodig om dit te spelen), iets wat we ook al maanden niet meer hebben gezien. Ik denk Twente uit voor het laatst.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Bij Twente is alles knap en geweldig, maar als Ajax een prima resultaat neerzet tegen de huidige nummer 1 van Italië is het weer dat Milaan op halve kracht speelde en zo.
Ik zag die koppies van Ronaldinho, Ibrahimovic en Seedorf, maar die stonden helemaal niet zo vrolijk. Ze baalden eigenlijk gewoon dat ze thuis zo verdiend verloren.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zullen de ongeveer 73 000 supporters ook niet leuk hebben gevonden
Je speelt toch altijd wel voor iets(wedstrijdpremie), nu staan ze gewoon voor schut in eigen stadion.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Bij Twente is alles knap en geweldig, maar als Ajax een prima resultaat neerzet tegen de huidige nummer 1 van Italië is het weer dat Milaan op halve kracht speelde en zo.
Nu gooi je een hoop berichten/meningen op een hoop en graait er zelf een paar uit en plakt die bij elkaar.
Milan speelde op halve krachten en Ajax speelde goed, waren de betere van de twee en hebben verdiend gewonnen. Dat is het ongeveer wel. Nu weer verder naar de volgende wedstrijd. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Al blijf Ik AC Mlaan ook een schitterende club vinden. Als er dan een club door moet ten koste van Ajax, dan maar Milaan. Was ook een extreem vriendelijke pot met vooral veel technisch spel.
Blijven mooie wedstrijden tussen Ajax en Milaan. Deze poule was een genot om bij te zitten met Ajax, ondanks de resultaten tegen Real. Was weer ouderwets spannend om de tv op dinsdag en woensdagavond aan te zetten. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Inter is gewoon een vele betere ploeg dan AC. Hebben veel meer kwaliteit en zijn ook een beter team.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Milan had er gisteren inderdaad nog minder zin in dan Inter thuis tegen Twente. Zoveel beter is Inter momenteel niet, hoor. Die zijn hopeloos uit vorm.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Inter is gewoon een vele betere ploeg dan AC. Hebben veel meer kwaliteit en zijn ook een beter team.
Op dit moment echt niet. Trainerswissel heeft daar ook niet veel goeds gedaan. Verspelen de ene na de andere punt in alle competities op dit moment.
Het Ajax van gisteren zou ook wel van het huidige Inter kunnen winnen. Net zoals Bremen gehakt van Inter maakte eergisteren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Inter staat 10 punten achter op Milaan. Is Ajax nu ook opeens veel beter dan Twente en PSV?
Op dit moment is Milaan kennelijk sterker.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
AC Milan won dan ook de derby van Inter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.