- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hmm... Even denken, omdat ze het hele seizoen vet slecht zijn misschien? Je denkt toch niet dat dat zomaar omslaat?
Waarom niet. Het sloeg dit jaar ook zomaar om. Ajax begon dit seizoen gewoon goed.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ook de vermoeidheid van het WK speelt mee, daar ben ik van overtuigd (zei ik tijdens het WK al dat Ajax daar last van zou krijgen). Na de winterstop zijn ook Suarez, De Zeeuw en vd Wiel weer fris en gaan ze hun oude niveau hopelijk halen. Dat zal tenminste moeten, anders gaat het zeker niet lukken. Ik heb er weer wat meer vertrouwen in, de kans dat Ajax nog kamipoen wordt is verdubbeld van 1% naar 2%. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Hoe lang is van persie in engeland
eduard says:
1m90 ongeveer? maar dat is hij in nederland ook
Leuke msn grap 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kwaliteit is niets mis mee.
Ben ik het niet mee eens, hoor. Het middenveld van Ajax is vrij zwak. De Zeeuw is een middelmatige voetballer. de Jong heeft scorend vermogen, maar daar houdt het direct mee op. Enoh kan niet voetballen (hij pakt ballen af om ze vervolgens direct weer in te leveren). Lindgren is niet goed genoeg. Het middenveld is een erg belangrijk onderdeel. Daar gaan ze het op verliezen. De aanval en verdediging is op Eredivisie-niveau goed genoeg.
En het is maar de vraag of Suarez zijn vorm dit seizoen nog terugkrijgt, want zo heb je er maar weinig aan. En hij is toch de belangrijkste speler van Ajax - heeft vorig seizoen een hoop gecamoufleerd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Frank de Boer moet er gewoon kort op blijven zitten, want Ajax heeft helaas te veel spelers die na één aardige pot denken dat het weer vanzelf gaat (je zag het nu ook al na de 0-2; weer net wat te veel lakse momenten).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oeee, heerlijke 4e goal van Real (Benzema)...
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Wat Rico zegt, ze missen heel veel kwaliteit. Verdediging en middenveld lijken nergens op, maar goed. Dat zullen we zien in komende wedstrijden die ergens om gaan.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Zowel Ajax als Twente behoren bij de 4 beste nummers 3 uit de CL en zijn geplaatst in de EL.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat Rico zegt, ze missen heel veel kwaliteit. Verdediging en middenveld lijken nergens op, maar goed. Dat zullen we zien in komende wedstrijden die ergens om gaan.
Onzin. Vorig jaar kreeg diezelfde achterhoede bijna niks tegen. Middenveld kan ook veel beter. Zie vanavond, minus de Zeeuw dan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zowel Ajax als Twente behoren bij de 4 beste nummers 3 uit de CL en zijn geplaatst in de EL.
Wat houdt dit in voor de loting?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Onzin. Vorig jaar kreeg diezelfde achterhoede bijna niks tegen. Middenveld kan ook veel beter. Zie vanavond, minus de Zeeuw dan.
Toby en Jantje zijn gewoon top. Backs zijn een stuk minder in verdedigend opzicht. Maar ik zie zo'n Douglas de laatste weken ook ernstig schutteren bij Twente. Het is maar wat je dramatisch vindt he A&L 
Zo'n Enoh is dramatisch in de passing, mar vandaag pakte hij toch weer lekker veel ballen af.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Wat houdt dit in voor de loting?
Dat we de grote clubs ontlopen in de volgende ronde. Op papier dan. Liverpool enzo.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Verdediging van Ajax is prima. Alleen linksback is een zwakke plek, maar loopt er een goede linksback in de eredivisie? Ik ken 'm niet. Middenveld is niet super, maar voldoet als iedereen z'n niveau haalt. Voor eredivisie-begrippen zeker goed genoeg.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Verdediging van Ajax is prima. Alleen linksback is een zwakke plek, maar loopt er een goede linksback in de eredivisie? Ik ken 'm niet. Middenveld is niet super, maar voldoet als iedereen z'n niveau haalt. Voor eredivisie-begrippen zeker goed genoeg.
Precies.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Hoorde op radio dat Ajax weer eens een keer groots was geweest en Milan op 50% speelde. Maar winnen in en tegen Milan is natuurlijk altijd uitstekend en knap. Ben toch wel benieuwd hoe ze nu doorgaan in Amsterdam want mij lijkt die Frank de Boer eigenlijk wel een hele goede trainer. Ik ben er dan ook niet helemaal gerust op. Hopelijk halen ze Rijkaard of Foppe gewoon binnen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het is natuurlijk even kijken hoe het gaat de komende periode. Maar in 1 wedstrijdje heeft hij het technische falen van Jol de laatste maanden in 1x de kop ingedrukt. Zegt wel genoeg 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Tot dusverre is rechtsback en deel van centrum dit seizoen natuurlijk ook dramatisch. Maar ben het met je eens dat ze qua niveau daar normaal gesproken niet in gevaar hoeven te komen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Haha sommige Ajacieden hier.. Clowntje huilt, clowntje lacht. Mooie overwinning, dat wel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Het is natuurlijk even kijken hoe het gaat de komende periode. Maar in 1 wedstrijdje heeft hij het technische falen van Jol de laatste maanden in 1x de kop ingedrukt. Zegt wel genoeg
Als je nu de komende weken schuttert in competitie klopt deze stelling natuurlijk niet.
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Ik zeg het niet graag, maar een knappe overwinning van Ajax. 
In de Nederlandse competitie mogen ze zondag gewoon weer verliezen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Als je nu de komende weken schuttert in competitie klopt deze stelling natuurlijk niet.
Nee oke, maar hij neemt gelijk wel een logische beslissing wat heel veel lef toont(Mounir niet met Suarez laten beginnen).
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Van Persie eerste goal van het seizoen
Nasri weer een mooi(e) (uitgespeelde) goal. Ik word gek als hij zijn contract niet gaat verlengen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik maak me eerlijk gezegd nog de meeste zorgen om de voorhoede voor de volgende wedstrijden, want de aanvallers hebben erg weinig gescoord de laatste tijd. Vitesse uit is nu cruciaal, als ze die winnen winnen ze ook wel van Feyenoord.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Van Persie eerste goal van het seizoen
Nasri weer een mooi(e) (uitgespeelde) goal. Ik word gek als hij zijn contract niet gaat verlengen.
Nasri gaat transfervrij naar Twente en jullie mogen Theo ervoor terughebben. Voor 4 mill, dat wel natuurlijk 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Nasri zijn balbeheersing is fenomenaal, afgelopen weekend al 2 meesterlijke goals. Dat voetbeweginkje vanavond was ook weer heerlijk. Mooi man!
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik had Mounir niet eens gekocht als Ajax zijnde. Ben ik nu ook een toptrainer?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Onzin. Vorig jaar kreeg diezelfde achterhoede bijna niks tegen. Middenveld kan ook veel beter.
Je bedoelt beter in de zin van: andere spelers halen?
Het middenveld van Ajax is gewoon niet kampioenswaardig.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Ik maak me eerlijk gezegd nog de meeste zorgen om de voorhoede voor de volgende wedstrijden, want de aanvallers hebben erg weinig gescoord de laatste tijd. Vitesse uit is nu cruciaal, als ze die winnen winnen ze ook wel van Feyenoord.
Gelukkig hoef jij nooit geen belangrijke papieren voor mij in te vullen, want wat is dat dan voor een belachelijke aanname. Als je van Vitesse wint, win je ook wel van Feyenoord. Zijn volgens mij toch echt 2 heel verschillende ploegen en wedstrijden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het middenveld van Ajax is gewoon niet kampioenswaardig.
De verdediging van PSV ook niet en Twente misschien zonder Jansen en Ruiz na de winterstop? Misschien wordt het toch Groningen dan 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ik had Mounir niet eens gekocht als Ajax zijnde. Ben ik nu ook een toptrainer?
Uhuh 
maar even serieus, als je kijkt wat voor debielen er bij Ajax rondlopen/liepen, dan is het gewoon raar dat er zo gehandeld wordt. Zelfs wij zien het beter, terwijl wij maar een kutloontje verdienen(in vergelijking met hun) of naar school gaan.
Er wordt al weken beweerd dat Luis en Mounir samen niet goed spelen, verandert Jol er iets aan? Nee, helemaal niets. Spelers als Ooijer die opeens spelen voor het talent Toby. Een schande, het zijn die logische/simpele beslissing die juist opvallen en iemand een betere trainer maakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.