- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Klopt, de schuld van Barca is ook iets van honderden miljoenen, wordt nogal eens vergeten hier door alle Real-haters.
Beide clubs hebben een beleid waar ze niet trots op hoeven te zijn.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Dat zijn voor mij wel de classificaties die bij een topper horen, een topper op alle vlakken. Vergeet niet dat de spelers tegenwoordig veel meer een rolmodel zijn dan vroeger. Je kiest voor het voetballen, dan moet je de consequenties ook in je privéleven aanvaarden. Denk dat Ronaldo keihard Ronaldinho aan het opvolgen is.
Ik kan me simpelweg gewoon niet identificeren met dit soort spelers die denken dat ze het al gemaakt hebben en al als wereldtop worden gezien. Een topper ben je in het veld en buiten het veld.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het is zo saai, dat voortdurende fan-gebral dat elke enigszins leuke of belangwekkende discussie meteen de kop indrukt. Enfin, dat vind ik dan, excuus voor mijn gezeik waar ik ongetwijfeld weer een hoop mensen mee irriteer maar vooruit dan maar weer.
De zelfde reden waarom er elke dag horden mensen naar Hart van Nedrland kijken, waarom Dries Roelvink op 1 kan komen en waarom mensen als Jannes en Jantje Smit een real life soap kunnen hebben, waarde otherfool. Veel mensen vinden diepgang, argumenteren en discussieren maar vermoeiend tegenwoordig.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Waarom denk je dat Barca financieel bijna net zo aan de grond zit als Real, Rep? Juist, omdat ze voor dit soort mannen veel en veel te veel hebben betaald....
Elke club heeft tegenwoordig bijna financieel wanbeleid. Denk niet dat ze 100 miljoen betaalden voor van Bommel 
Daarbij is de kern van Barca gewoon al jaren onveranderd. Er zijn alleen een paar posities die lastig zijn om op te vullen. Bij Real is dat het hele elftal op de keeper na(die ik overigens zwaar middelmatig vindt, maar die discussie hebben we al eerder gehad).
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Dat zijn voor mij wel de classificaties die bij een topper horen, een topper op alle vlakken. Vergeet niet dat de spelers tegenwoordig veel meer een rolmodel zijn dan vroeger. Je kiest voor het voetballen, dan moet je de consequenties ook in je privéleven aanvaarden. Denk dat Ronaldo keihard Ronaldinho aan het opvolgen is.
Ik kan me simpelweg gewoon niet identificeren met dit soort spelers die denken dat ze het al gemaakt hebben en al als wereldtop worden gezien. Een topper ben je in het veld en buiten het veld.
Natuurlijk moet je je gedragen buiten het veld, ook omdat Real veel geld aan Ronaldo verdient aan commercie. Maar zo bont maakt Ronaldo het ook weer niet. Hij is een jankerd, hij kan niet tegen zijn verlies, maar tegelijkertijd is hij ook een winnaar, behoort tot de allerbesten de afgelopen 3/4 jaar. Het is ook niet mijn favoriete speler, ik ben meer een fan van Messi - die is ook buiten het veld heel normaal gebleven.
Maar als je gaat ontkennen dat Ronaldo geen wereldtopper is, dan denk ik dat je een bril moet kopen, Rep. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Hij kan retegoed voetballen, maar meer ook niet. Dan is het voor mij geen wereldtopper, op alle andere punten faalt ie namelijk hopeloos. Ik probeer wel onderscheid te maken tussen voetballers.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Klopt, de schuld van Barca is ook iets van honderden miljoenen, wordt nogal eens vergeten hier door alle Real-haters.
Dat is ook een beetje het bezwaar hier vind ik. Veel mensen lopen blind achter hun eigen mening aan en weigeren oor te hebben voor argumenten van anderen. In dit geval is het zonneklaar dat Barca (hoewel ik geniet van hun spel en meer een Barca aanhanger ben dan een Real fan) net zozeer een financieel voert en aan competitievervalsing doet als Real.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Misschien kan je het beter ook zo plaatsen:
Madrid voert een sportief EN financieel wanbeleid.
Barca voert een financieel wanbeleid.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Elke club heeft tegenwoordig bijna financieel wanbeleid. Denk niet dat ze 100 miljoen betaalden voor van Bommel 
Daarbij is de kern van Barca gewoon al jaren onveranderd. Er zijn alleen een paar posities die lastig zijn om op te vullen. Bij Real is dat het hele elftal op de keeper na(die ik overigens zwaar middelmatig vindt, maar die discussie hebben we al eerder gehad).
Met hun Zlatan move zijn ze geen haar beter dan Real met de Nederlanders. Ibrahimovic hoort bij de top 5 ter wereld en is natuurlijk wel goed genoeg voor Barca. Nu hebben ze 50 miljoen in een jaar verbrand. Verder worden er door beide clubs nogal wat Spaanse transfers gedaan, waar er ook velen van mislukken. Alleen hoor je daar altijd wat minder over in NL.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Tuurlijk heb je gelijk, alleen het is vaak wel erg zwart/wit kijken op deze manier. Als je gewoon de situaties bij de clubs bekijkt kan ik niet anders concluderen dat KJH en VdV heel vaak niet op een eerlijke manier kansen hebben gekregen(op voorhand al afgeserveerd).
Overigens neem ik ze dat zelf ook kwalijk, dat kan je van tevoren weten als je naar dat soort clubs verkast.
Het gaat me ook niet zozeer om de voorbeelden; iemand kan best beargumenteren dat Huntelaar stiekem toch een topper is. Maar het automatisme staat me tegen; elke kritische noot wordt ontkend omdat Huntelaar bij Ajax heeft gespeeld = held. Jantje Verdomme roept iets doms maar omdat hij bij Ajax speelt = standbeeld. En als het bij de club uit Rotterdam gebeurt gooien we gewoon de 'mening' 180 graden om. Je kunt het met de ogen dicht uittekenen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
De zelfde reden waarom er elke dag horden mensen naar Hart van Nedrland kijken, waarom Dries Roelvink op 1 kan komen en waarom mensen als Jannes en Jantje Smit een real life soap kunnen hebben, waarde otherfool. Veel mensen vinden diepgang, argumenteren en discussieren maar vermoeiend tegenwoordig.
Maar die willoze slaafsheid, Kroonprins, ik kan er maar niet aan wennen. Of het nu clubfans zijn of Evangelisten, er moet toch ergens een punt komen dat je gaat nadenken of wat je wordt verteld wel klopt of misschien genuanceerder ligt?
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Real spant echter wel de kroon, daar ben je eigenlijk al gedoemd om te falen, tenzij je Zidane heet.
Ik heb hier vorig jaar nog een staatje neergezet met vergelijkingen tussen Real en Barca met alle aan en verkopen in de laatste 10 jaar waarbij duidelijk is dat Barca veel meer heeft gekocht en verkocht en spelers die er mislukt zijn.
Alleen dat vergeet iedereen even voor het gemak altijd.
Miljoenenaankopen van Christanval, Dutruel, Henry, Thuram, Albertini, Quaresma, Simao, Andersson, Rustu, Hleb, Gudjohnsen, Chygrinsky, Bonano, Maxi Lopez, Saviola, Sorin, Riquelme, Geovanni, Rochemback, Caceres, Ezquerro, Giuly etc.
miljoenenaankoop na miljoenenaankoop die mislukte en dan heb ik nog niet eens over spelers die nauwelijks meerwaarde hadden als een Sylvinho, van Bommel of Zambrotta.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Het gaat me ook niet zozeer om de voorbeelden; iemand kan best beargumenteren dat Huntelaar stiekem toch een topper is. Maar het automatisme staat me tegen; elke kritische noot wordt ontkend omdat Huntelaar bij Ajax heeft gespeeld = held. Jantje Verdomme roept iets doms maar omdat hij bij Ajax speelt = standbeeld. En als het bij de club uit Rotterdam gebeurt gooien we gewoon de 'mening' 180 graden om. Je kunt het met de ogen dicht uittekenen.
Daarvoor zijn we ook supporter he, ik vind het heerlijk als een speler van Ajax een sneertje uitdeelt aan Feyenoord. We kunnen het leven ook TE serieus nemen. Voor de rest is het ook een nette jongen, hij moet alleen niet teveel bier drinken heb ik zo het idee 
Over Huntelaar kan ik kort zijn, het is gewoon een superspits op het gebied van afronden(vanuit alle hoeken en standen). Het ontbreekt hem alleen aan snelheid, als hij aan de bal komt buiten het strafschop gebied heb je er weinig aan. Kaatsen is ook niet helemaal zijn ding.
Voor de rest kijk ik niet eens naar zijn carriere bij Madrid en Milan, want daar is ie gewoon verneukt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Dat is ook een beetje het bezwaar hier vind ik. Veel mensen lopen blind achter hun eigen mening aan en weigeren oor te hebben voor argumenten van anderen.
Dat geldt trouwens ook voor 'discussies' bij films; zelden zie je iemand iets toegeven of inschikken of nuanceren. Zelf doe ik dat misschien ook niet vaak, maar ik heb altijd gelijk alleen krijg het niet altijd 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ik heb hier vorig jaar nog een staatje neergezet met vergelijkingen tussen Real en Barca met alle aan en verkopen in de laatste 10 jaar waarbij duidelijk is dat Barca veel meer heeft gekocht en verkocht en spelers die er mislukt zijn.
Alleen dat vergeet iedereen even voor het gemak altijd.
Miljoenenaankopen van Christanval, Dutruel, Henry, Thuram, Albertini, Quaresma, Simao, Andersson, Rustu, Hleb, Gudjohnsen, Chygrinsky, Bonano, Maxi Lopez, Saviola, Sorin, Riquelme, Geovanni, Rochemback, Caceres, Ezquerro, Giuly etc.
miljoenenaankoop na miljoenenaankoop die mislukte en dan heb ik nog niet eens over spelers die nauwelijks meerwaarde hadden als een Sylvinho, van Bommel of Zambrotta.
Als ik dit zo lees merk ik inderdaad dat ik een gekleurde bril draag. Valt me behoorlijk tegen dit 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Maar die willoze slaafsheid, Kroonprins, ik kan er maar niet aan wennen. Of het nu clubfans zijn of Evangelisten, er moet toch ergens een punt komen dat je gaat nadenken of wat je wordt verteld wel klopt of misschien genuanceerder ligt?
Je hoeft het mij niet te vertellen otherfool. Ik kan het niet meer met je eens zijn.
Zo heb ik als ajacied Mido wel zien lopen op het trainingsveld. Dat was niet minder dan genant (om maar eens een actueel voorbeeld te noemen)
Ik bedoel alleen aan te geven dat wij die strijd niet gaan winnen. Nederland is vervlakt. Men stemt massaal op Wilders (of een dooie, zoals in het Fortuyn tijdperk), helpt elkaar niet meer als men met pech langs de weg staat (of het moet een lekker wijf zijn) en slaat elkaar op de harsens omdat die ander toevallig een verkeerd shirtje draagt.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
En Holland's got Popstars dancing on ice like Michael Jackson wordt na 10 jaar nog steeds door miljoenen bekeken 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Feit is en blijft dat Van der Vaart geen wereldtopper is. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat geldt trouwens ook voor 'discussies' bij films; zelden zie je iemand iets toegeven of inschikken of nuanceren. Zelf doe ik dat misschien ook niet vaak, maar ik heb altijd gelijk alleen krijg het niet altijd
Bij deze: Hierin heb je helemaal gelijk, grote bottleneck. Om dan nog maar te zwijgen van al die "een zin posts" als: Geweldige film, "deze is echt vet" of "deze ga ik misschien vanavond kijken".
Allemaal niet echt de essentie van een forum lijkt me.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Vanavond misschien weer lekker VI kijken 
Ach ja, er bestaat geen enkel forum op de wereld waar wel is slap geluld wordt. Dat houd je gewoon niet tegen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Daarvoor zijn we ook supporter he, ik vind het heerlijk als een speler van Ajax een sneertje uitdeelt aan Feyenoord. We kunnen het leven ook TE serieus nemen. Voor de rest is het ook een nette jongen, hij moet alleen niet teveel bier drinken heb ik zo het idee
Maar Reppie, wederom ging het niet om het voorbeeld. Je zou kunnen argumenteren dat Jantje Verdomme best een leuke knul is, een beetje opgewonden, een tikkeltje dronken en die in zijn jeugdigheid iets deed waar we niet zoveel aandacht aan moeten besteden en het zij hem vergeven.
Maar nee: Jantje Verdomme is vergeven omdat hij bij Ajax speelt, en als het om een Feyenoord speler zou gaan zou die mening 180 graden worden gedraaid. En je kunt hetzelfde riedeltje houden voor de Feyenoord fans. Voor elke club waarschijnlijk.
Ik was vroeger lid van de VI, met zo'n rubriekje Abonnee. Dan had je bijvoorbeeld een PSV-fan en bij elke vraag ging-ie redeneren vanuit PSV. Mooiste tenue? PSV. Mooiste stadion? Phillips Stadion. Beste voorzitter? Van Raaij. Onderschatte speler? Bakkal. Favoriete analist? Waterreus. En ga zo maar door en ga zo maar door. Die treurige éénkennigheid, als een zielloze slaaf achter de eigen club aanslenteren, je geroepen voelen het hele jaar door, week in week uit, je cluppie te verdedigen tegen elke kritische noot, hoe klein en indirect ook. Mido dik? Ho wacht eens even dat is een Ajax speler. Hij is eeeh stevig. Ja, stevig, dat is het goede woord, dat klinkt niet te kritisch.
Ik word er, maar dat had je al door, een beetje triestig van.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
@ Rep:Ben ik wel met je eens, alleen krijgt het wel iets te vaak de overhand en kom je met wat inhoud niet altijd aan bod.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Dat krijg je als je iets hebt waar je met volle passie in gaat he, dan ben je gewoon niet meer objectief in je oordelen over veel dingen. Echter zitten we wel in een periode dat 100% positief zijn over je club gewoon onmogelijk is. Dat kan gewoon niet in tijden van financieel wanbeleid, auto/bus/treincombi's, te dure kaartjes(vervreemding tussen club en supporters), hooligans etc. etc.
Je zou haast zeggen dat het lijkt op een normale relatie, je houdt er zielsveel van, maar er valt altijd wel wat te mekkeren.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Je hoeft het mij niet te vertellen otherfool. Ik kan het niet meer met je eens zijn.
Zo heb ik als ajacied Mido wel zien lopen op het trainingsveld. Dat was niet minder dan genant (om maar eens een actueel voorbeeld te noemen)
Ik bedoel alleen aan te geven dat wij die strijd niet gaan winnen. Nederland is vervlakt. Men stemt massaal op Wilders (of een dooie, zoals in het Fortuyn tijdperk), helpt elkaar niet meer als men met pech langs de weg staat (of het moet een lekker wijf zijn) en slaat elkaar op de harsens omdat die ander toevallig een verkeerd shirtje draagt.
Daarom had ik graag gezien dat dit forum een toonbeeld van Verlichting zou blijven in deze gure tijden, Kroonprins. Het heeft niet zo mogen zijn.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
@ Rep:Ben ik wel met je eens, alleen krijgt het wel iets te vaak de overhand en kom je met wat inhoud niet altijd aan bod.
Klopt, maak me er zelf ook wel schuldig aan hoor. Alleen als je ook serieus kan zijn op dit forum dan kan ik(en vele anderen) het ook waarderen en is het eigenlijk een noodzaak. Iets wat bij heel veel users ontbreekt, mensen waarbij hun MovieMeter geschiedenis alleen uit: "leuke film" en "kutfilm" bestaat. Daar is het forum niet voor bedoeld nee.
Maarja, daarvoor bestaan er moderators
Anders hebben die ook niks meer te doen hehe.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het enige wat Barca beter doet (dan elke club in de wereld is dat ze een betere jeugdopleiding hebben). Verder wordt er net zoveel gekocht en verkocht als bij Real.
Nu heeft Barca een keer succes na 20 jaar ellende.
Daarvoor was het Real.
Net of Real hele periodes domineerde. Ze hebben in de jaren 50-60 veel gewonnen, maar zelfs jij kan niet ontkennen dat dictator Franco daar ook een groot aandeel in had.
Daarna decennia heel weinig en pas eind jaren 90 was Real weer echt top met 3x de CL (98, 2000, 2002). Maar daarna ook weer helemaal niks bereikt met als dieptepunt 6x op rij nu uitschakeling in de 8ste finales CL met elk jaar een mega selectie 
Verder heeft Barca helemaal niet ontzettend veel verkocht en gekocht. Barca heeft jarenlang een kern gehad die bij elkaar bleef. Pas de laatste 2 jaar kopen ze meer (en dat zie ik als negatief bij hun hoor).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zucht. Je kunt toch gewoon eens toegeven dat Mido te dik is of VdVaart misschien wel geen wereldtop of Huntelaar die het niet geweldig heeft gedaan (dit zijn maar 3 recente voorbeelden maar de riedel is -letterlijk- eindeloos)? Of gewoon iets wat getuigt van enig kritisch denkvermogen? Maar nee alles wat met Ajax of in mindere mate Oranje te maken heeft is superfantastischgeweldig, en alles wat dat misschien gaat tegenspreken is 'onzin' of 'gelul'. Ik las gisteren voor het eerst in een week ofzo weer eens het sportforum terug en het is werkelijk een nooit ophoudende stroom van wij zijn de beste en de grootste en de rest is stom en ga zo maar door.
Het is zo saai, dat voortdurende fan-gebral dat elke enigszins leuke of belangwekkende discussie meteen de kop indrukt. Enfin, dat vind ik dan, excuus voor mijn gezeik waar ik ongetwijfeld weer een hoop mensen mee irriteer maar vooruit dan maar weer.
Schrijf je uit op de site. Doe je vast een hoop mensen een plezier mee.
Als ik Vd Vaart nou wereldtop vind, moet ik dat dan ontkennen omdat de meerderheid dat niet vind? Als ik vind dat Huntelaar het goed heeft gedaan, dan moet ik dat ontkennen? Ik zei net btw dat ik Huntelaar geen wereldtop vind.
Verder ga ik maar niet meer op je gezwets in. Je leest toch wat je wil lezen. Wat jij mij verwijt doe jij 180 graden gedraaid nog veel erger. Alles ontzettend 1 kant op kleuren.
En jij vind fangebral gezeik maar je bent ook ongeveer de enige voetbalvolger hier die niet specifiek een club support. Dus dan heb je lekker pech als het je niet bevalt.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Voor wie de beelden van Mido niet heeft gezien:
De officiële website van Eredivisie
Vooral dat stukje op 1:30 is echt zo genant 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat is daar zo genant aan dan? Zoveel zie ik niet...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.