- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik ben meer Feyenoorder dan Atléti, dus ben automatisch ook meer anti Ajax dan anti Real
. Bij Feyenoord - Atletico, ben ik ook gewoon voor Feyenoord, en een verlies tegen Atlético vang ik niet luchtiger op dan elk ander verlies. Voor de rest gun ik de Nederlandse club al het geluk, alleen Ajax niet.
Ik vind het vreemd dat jij het vreemd vindt, toch best logisch als je een fanatiek supporter bent? Wat andere Atléti supporters noemen me al zo, dus je gaat je gang maar
.
Ik heb zelf die Feyenoord haat nooit gehad. Als ik ze zo zie prutsen tegen Gent, dan gniffel ik natuurlijk wel een beetje, maar hadden ze het gehaald, dan had ik het ook best gevonden. Ook in de tijd dat ik iedere wedstrijd ging had ik dat al een beetje. Voor de competitie moesten ze natuurlijk wel altijd verliezen, maar europees vond ik het prima als een Nederlandse club ver kwam.
Zelfs in de finale was ik niet fanatiek voor Dortmund ofzo.
Zal er misschien ook wel mee te maken hebben dat Feyenoord de laatste 15 jaar ook niet echt een concurrent te noemen is.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Op de vraag of het zo lijkt dat Mido wat te zwaar is, of dat het ook echt zo is, gaf Jol gevat antwoord. "Bij mij lijkt het vaak zo, bij Mido is het ook het geval," grijnsde de trainer.
Gelukkig dat Jol het wel met me eens is dan 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het gaat me ook niet zozeer om de voorbeelden; iemand kan best beargumenteren dat Huntelaar stiekem toch een topper is. Maar het automatisme staat me tegen; elke kritische noot wordt ontkend omdat Huntelaar bij Ajax heeft gespeeld = held. Jantje Verdomme roept iets doms maar omdat hij bij Ajax speelt = standbeeld. En als het bij de club uit Rotterdam gebeurt gooien we gewoon de 'mening' 180 graden om. Je kunt het met de ogen dicht uittekenen.
Ik zie anders vaker mensen automatisch iemand afserveren juist omdat hij wél bij Ajax heeft gevoetbald.. vóór het WK bestond het hier diverse mensen om aan Sneijder te twijfelen, Heitinga, De Jong (jouw favoriete afzeikpaal), VdV, Steek en uiteraard Klaas jan.. Toen werd Sneijder met afstand de beste speler van Oranje en raakte V Persie geen bal en was het weer eventjes stil. Maargoed, jouw verhaal gaat dus precies zo op voor anti-ajax posters. En dat is net zo goed vermoeiend. Ik denk ook dat veel ajacieden het hier vaker als een tegenwicht posten, dan dat ze nu iedere dag laaiend enthousiast zijn over iedere ajax speler.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb ook geen haat tegen welke club ook. Ik vind Feyenoord an sich een prima club. Uiteraard is het wel altijd lachen als ze weer falen en nu zo zowel sportief als financieel falen zijn het leuke tijden, maar ik voel geen haat. Ik vind PSV een veel lelijkere club als Feyenoord. Feyenoord bezit wel een eigen identiteit en Feyenoord is hard nodig om van de 2 mooiste competitiewedstrijden in het voetbalseizoen in NL mooie wedstrijden te maken.
Ik ben sowieso altijd voor ploegen uit eigen land als ze Europees spelen. Ik juich voor PSV en Feyenoord dan niet en gun ze minder dan pakweg een andere ploeg, maar ik hoop wel dat ook zij winnen 
Al is het wel grappig dat juist Feyenoord als enige ploeg dit seizoen Europees faalde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
rep en orbit, val me eens bij
.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Ik ga altijd extra schijten in de trein als we in Arnhem stilstaan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik zie anders vaker mensen automatisch iemand afserveren juist omdat hij wél bij Ajax heeft gevoetbald.. vóór het WK bestond het hier diverse mensen om aan Sneijder te twijfelen, Heitinga, De Jong (jouw favoriete afzeikpaal), VdV, Steek en uiteraard Klaas jan.. Toen werd Sneijder met afstand de beste speler van Oranje en raakte V Persie geen bal en was het weer eventjes stil. Maargoed, jouw verhaal gaat dus precies zo op voor anti-ajax posters. En dat is net zo goed vermoeiend. Ik denk ook dat veel ajacieden het hier vaker als een tegenwicht posten, dan dat ze nu iedere dag laaiend enthousiast zijn over iedere ajax speler.
Daar heb je ook gelijk in. Met name Steek kreeg het nogaleens te verduren. Dat hij ons vervolgens afgelopen week maar weer eens behoedde voor een enorme afgang tegen de Finnen, daar hoor je dan weer even niemand over.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik ga altijd extra schijten in de trein als we in Arnhem stilstaan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
rep en orbit, val me eens bij
.
Is niet nodig. Het zal toch wel algemeen bekend zijn dat de Ajax haat bij Feyenoorders vele malen dieper is gezaaid dan andersom. Bij mij op de club lopen hele horden Feyenoorders waarbij ik me afvraag of ze niet meer Anti-ajacied zijn dan Feyenoorder. Die zijn gewoon voor PSV bij Ajax-PSV als Feyenoord en Ajax om het kampioenschap aan het strijden zijn en PSV al lang en breed uitgeschakeld is.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Zal er misschien ook wel mee te maken hebben dat Feyenoord de laatste 15 jaar ook niet echt een concurrent te noemen is.
De laatste 15 jaar is overdreven. Feyenoord is in die 15 jaar een paar x hoger geïndigd dan Ajax, stuk of 5 x wel, denk ik.
Edit: nagekeken, 5 x inderdaad.
Feyenoord is de laatste 5 jaar nogal afgegleden.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
....... en was het weer eventjes stil.
Sneijder en Steek zijn hier tijdens en na het WK toch echt flink de hemel ingeprezen door iedereen, en terecht, dus waar je dit vandaan haalt... Hoewel Steek naast een aantal prachtige reddingen ook bij een aantal doelpunten mis zat, gelukkig niet iedere keer met fatale gevolgen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die zijn gewoon voor PSV bij Ajax-PSV als Feyenoord en Ajax om het kampioenschap aan het strijden zijn en PSV al lang en breed uitgeschakeld is.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Is niet nodig. Het zal toch wel algemeen bekend zijn dat de Ajax haat bij Feyenoorders vele malen dieper is gezaaid dan andersom.
Valt ook wel mee, hoor. Komt omdat Feyenoord de laatste 5 jaar weinig tot niets presteert. Gaat Feyenoord weer presteren (over 5 jaar
), dan komt die haat weer net zo hard terug. En die haat zit bij Rep en Orbit ook erg diep - zoals we weten.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Je hebt gelijk. Beetje fout opgeschreven. Ik bedoel natuurlijk andersom.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Is niet nodig. Het zal toch wel algemeen bekend zijn dat de Ajax haat bij Feyenoorders vele malen dieper is gezaaid dan andersom. Bij mij op de club lopen hele horden Feyenoorders waarbij ik me afvraag of ze niet meer Anti-ajacied zijn dan Feyenoorder. Die zijn gewoon voor PSV bij Ajax-PSV als Feyenoord en Ajax om het kampioenschap aan het strijden zijn en PSV al lang en breed uitgeschakeld is.
Bij Feyenoorders snap ik er dan nog wel wat van.. maar die mongolen uit Utreg of ADO of om het even welke andere kabouterclub die dan ook opeens fanatiek anti-ajax spandoeken en spreekkoren gaan voeren vind ik ronduit zielig en bijzonder nep ook.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Valt ook wel mee, hoor. Komt omdat Feyenoord de laatste 5 jaar weinig tot niets presteert. Gaat Feyenoord weer presteren (over 5 jaar
), dan komt die haat weer net zo hard terug. En die haat zit bij Rep en Orbit ook erg diep - zoals we weten.
Mijn beleveing is dat ook toen Ajax en Feyenoord nog echte concurrenten waren, de Ajax haat door Feyenoorders veel groter was. Maar misschien hangt het ook af van in welke kringen je je begeeft.
In mijn omgeving zijn in elk geval diverse Feyenoorders waarmee niet te praten valt, omdat ze zodra het woord Ajax valt, ze meteen stoppen met luisteren en beginnen te schuimbekken. Andersom heb ik daar nooit zoveel van gemerkt.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het blinde fan-gebeuren is niet voorbehouden aan A&L, maar hij is wel de meest uitgesproken exponent ervan. Bij de meeste anderen zit er toch nog (soms diep weggestopt) een greintje objectiviteit en kritisch denkvermogen.
Buiten De Jong (idd mijn favoriete afzeikpaal, maar het is duidelijk waarom en het woord Ajax is daarin denk ik nimmer gevallen) herken ik me niet in je verhaaltje. Als je toch mij bedoeld: ik was misschien wel de enige die voor het WK zowel Heitinga, Sneijder, Van der Vaart als Huntelaar in Oranje op zou stellen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De mooiste Klassiekers vind ik ook altijd duels waarin de 2 ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Met 0-4 winnen is ook leuk, maar zon 2-3 winst in de blessuretijd beslissen terwijl je in de 80e minuut nog 2-1 achter kwam is gewoon legendarisch.
Ik speel ook liever met Feyenoord om de titel dan met PSV of Twente.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het blinde fan-gebeuren is niet voorbehouden aan A&L, maar hij is wel de meest uitgesproken exponent ervan. Bij de meeste anderen zit er toch nog (soms diep weggestopt) een greintje objectiviteit en kritisch denkvermogen.
Je blijft grappig...
Net of je alleen maar objectief bent als je a la leden als Kai als supporter zoveel mogelijk negatief komt doen over je eigen club.
Face it, sinds Jol er zit valt er weinig te zeiken over en op Ajax omdat het gewoon goed gaat. Vele malen beter als in de jaren daarvoor.
Onder van Basten heb ik hier genoeg zitten tieren en klagen, toen was er ook alle reden toe.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ajax en Feyenoord staan qua spel ook het verst uit elkaar.
Qua supporters en mentaliteit verst uit elkaar. Werken tegenover mooi spel, geen woorden maar daden tegenover bluf.
Heerlijk als je haast geen overeenkomsten als clubs hebt toch? Ik vind Feyenoord ook veruit de mooiste concurrent. Jammer dat het niks meer is.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Sneijder en Steek zijn hier tijdens en na het WK toch echt flink de hemel ingeprezen door iedereen, en terecht, dus waar je dit vandaan haalt... Hoewel Steek naast een aantal prachtige reddingen ook bij een aantal doelpunten mis zat, gelukkig niet iedere keer met fatale gevolgen.
Alleen die twijfel van voor het WK was wel heel frappant, terwijl anderen hem ook gewoon terecht het voordeel gaven. bij Ajax had ie immers ook al een bijna perfect seizoen achter de rug. En die twijfels en ridiculiseren van Huntelaar was hier zelfs zeer prominent aanwezig, niet in de laatste plaats door vriend otherfool. Nu krijgt ie speeltijd en knalt er gelijk 5 in voor het NL 11tal, net zo makkelijk als hij ze er indertijd ook voor Ajax of Heerenveen inknalde 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Moet er niet aan denken dat Ajax weg zou vallen. Baal ook stevig dat er geen uitfans meer mogen. En zo'n club als Sparta dat degradeert is toch stiekem eigenlijk ook erg.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Buiten De Jong (idd mijn favoriete afzeikpaal, maar het is duidelijk waarom en het woord Ajax is daarin denk ik nimmer gevallen) herken ik me niet in je verhaaltje. Als je toch mij bedoeld: ik was misschien wel de enige die voor het WK zowel Heitinga, Sneijder, Van der Vaart als Huntelaar in Oranje op zou stellen.
Die Hunter-meter was vol met goede bedoelingen voor Klaas Jan begonnen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bij de echte fanatieke aanhang blijft dat leven. Ik kende een Hammer in hart en nieren, en zoals bekend, haatte hij alles wat ook maar een beetje met Millwall te maken had. Ondanks dat Millwall nog niet eens waardig is om de lucht in te ademen van de buurman van een West Ham supporter.
Heeft er weinig mee te maken. De echte fanatieke supporter van Ajax, wil Feyenoord gewoon op zijn bek zien gaan, ook Europees.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Heeft er weinig mee te maken. De echte fanatieke supporter van Ajax, wil Feyenoord gewoon op zijn bek zien gaan, ook Europees.
Ik kan ook niet ontkennen dat ik daar met volle teugen van geniet

otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Omdat je er nu voor de 12e keer de HunterMeter bijpakt, speciaal voor jou een geschiedsschrijving (hopelijk lees je nu wel mee).
Huntelaar moest weg bij Madrid,
ik: hij is blijkbaar niet goed genoeg
A&L: jawel, maar Madrid is stom
Vervolgens gaat-ie naar Milaan. Ik heb gezegd (letterlijk na te lezen): Als-ie daar slaagt ben ik de eerste om dat toe te geven, zo niet dan wil ik geen smoesjes horen over 'geen kans' enzo. Ik heb een maand of 4 de goals (nu ja, gebrek aan) bijgehouden maar toen was het wel welletjes; Huntelaar ging duidelijk niet slagen.
Weer een paar maanden later scoorde hij nog 4 of 5 goaltjes inderdaad, maar het feit dat Huntelaar wederom weg moest lijkt me de conclusie te rechtvaardigen dat hij ook in Italië is geflopt.
Dat-ie er 3 inlegt tegen San Marino doet daar niks aan af.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Of Ranger-fans die weigeren groene groenten van hun bord te eten 
Ik kan ook niet ontkennen dat ik daar met volle teugen van geniet
Het genoegen is wederzijds 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het begint wel zielige vormen aan te nemen als je AAGent niet eens meer op zij kan zetten. Bij mij komt meer medelijden boven drijven dan echte vreugde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het begint wel zielige vormen aan te nemen als je AAGent niet eens meer op zij kan zetten. Bij mij komt meer medelijden boven drijven dan echte vreugde.
Maar je bent toch ook niet echt een fanatieke supporter (correct me if i'm wrong hoor). Ja, triest is het maar dat is de gang van zaken nu eenmaal, je hebt gewoon geen middelen. Als je straks weer in categorie 2 zit kan je iig weer wat doen, en kunnen investeerders ook weer geld investeren voor nieuwe spelers.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Bij de echte fanatieke aanhang blijft dat leven. Ik kende een Hammer in hart en nieren, en zoals bekend, haatte hij alles wat ook maar een beetje met Millwall te maken had. Ondanks dat Millwall nog niet eens waardig is om de lucht in te ademen van de buurman van een West Ham supporter.
Ben ik niet met je eens. Ik durf mezelf toch wel een fanatieke supporter te noemen. Heb 10 jaar lang een seizoenskaart gehad, waarvan een jaar of 3 ook 75% van de uitwedstrijden. Verder van 92 tot 96 ook europees een wedstrijd of 15 uit, inclusief drie finales. Ik voel geen haat en de mensen waar ik altijd mee ging ook niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.