- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Wat een verademing zeg, eindelijk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Die grotere begroting is alleen maar een gevolg van die reputatie.
Reputatie > Grote spelers > Grote club, dus meer inkomsten > Grote Begroting. En dat is de volgorde waarin het gaat. Of waarin het hoort te gaan in ieder geval. Uiteraard heb je van die sjeiks die denken de formule te kunnen veranderen.
Een grotere begroting leidt ook tot een betere reputatie, het is dus een (belachelijk) zichzelf in stand houdend mechanisme.
chevy93
-
- 12764 berichten
- 1338 stemmen
Ik geloof dat die sjeiks die tientallen miljoenen in een club pompen vanzelf tot een halt geroepen worden. Competitievervalsing pur sang.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik zeg ook niet dat een begroting niet helpt, maar een begroting maakt een club niet gelijk goed. En een kleine(re) begroting wil ook niet automatisch uitsluting betekenen van de echte top. Kom één jaar aan de top en de spelers willen blijven en gaan niet weg (op de paar geldwolven na dan).
Het is geen 100 procent garantie nee. Maar met een jaarlijkse begroting van 70 ipv 10 miljoen per jaar stijgen de kansen op de titel nogal, denk je niet
.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Feyenoord en Ajax hebben ook een mooie reputatie. Mensen die een beetje de geschiedenis van het voetbal hebben gevolgd zullen dit beamen en nu nog steeds en ook in het buitenland trouwens. Een reputatie opbouwen duurt tientallen jaren en vele mooie resultaten.
Die reputaties die nu opgebouwd worden door olie-sjeiks etc. vind ik nep.
Over 50 jaar heeft niemand het meer over het Chelsea van nu of Manchester City of Vitesse wat mij betreft.
chevy93
-
- 12764 berichten
- 1338 stemmen
Het is geen 100 procent garantie nee. Maar met een jaarlijkse begroting van 70 ipv 10 miljoen per jaar stijgen de kansen op de titel nogal, denk je niet
.
Als veel spelers mogen kiezen tussen 50.000 per wedstrijd voor FC Barcelona of 60.000 per wedstrijd voor Ajax, denk ik dat een idioot groot deel kiest voor FC Barcelona. Oftewel... geld is niet alles.
I will rest (my case) now.
Nog één keer dan:
Ajax is doooooooooooooooooooooooooooooooooooooor!!!!

kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Nee hoor, die was vanaf het begin al een stuk groter.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als veel spelers mogen kiezen tussen 50.000 per wedstrijd voor FC Barcelona of 60.000 per wedstrijd voor Ajax, denk ik dat een idioot groot deel kiest voor FC Barcelona. Oftewel... geld is niet alles.
Je bent naief. Waarom denk je dat er opeens zoveel Exoten in Rusland en Oekraine spelen en deze landen ons links en rechts zijn voorbijgestreefd? Juist; dankzij de oliedollars en exorbitant gestegen begrotingen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Feyenoord en Ajax hebben ook een mooie reputatie. Mensen die een beetje de geschiedenis van het voetbal hebben gevolgd zullen dit beamen en nu nog steeds en ook in het buitenland trouwens. Een reputatie opbouwen duurt tientallen jaren en vele mooie resultaten.
Die reputaties die nu opgebouwd worden door olie-sjeiks etc. vind ik nep.
Over 50 jaar heeft niemand het meer over het Chelsea van nu of Manchester City of Vitesse wat mij betreft.
Roman heeft al een fonds opgericht voor na zijn dood en daarmee de begroting tot in lengte van jaren veilig gesteld. Hou er dus maar vast rekening mee dat Chelsea de komende 50 jaar in de CL speelt en dat die reputatie enorm is als jij in het bejaardentehuis aan je jenevertje aan het nippen bent tijdens de CL in 2060.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Moeten ze eerst maar eens 3 keer achter elkaar de CL winnen.
Dan kom ik terug op mijn woorden. Dat zijn dingen die mensen onthouden tot hun laatste jenevertje. Uitzonderlijke prestaties onthoud je, de rest vergeet je. Als je wordt gevraagd welke clubs de afgelopen 5 jaar de CL wonnen zijn ze inwisselbaar. Vraag je wie won er in 71, 72 en 73 de EC1, dan zullen veel mensen(ook in de buitenlandse bejaardenhuizen) dat nog weten.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tsja, Chelsea..
Natuurlijk doen ze vaak mee bij de laatste finales, maar winst wil er maar niet van komen.. doet me een beetje aan Valencia van begin 2000 denken, ook 2 keer CL finale.. maar daar heeft ook niemand het meer over.
Maar om te stellen dat reputatie nu zoveel in de melk te brokkelen heeft is absurd inderdaad, geld is wel een stukje belangrijker. Kijk maar naar Milan, dat ook is weggezakt naar bedenkelijk niveau. Eigenlijk qua reputatie Europa's grootste club.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Die 2-0 was trouwens smullen geblazen. Prachtige combinatie, één keer raken, veel beweging - van iedereen die erbij betrokken was uiteindelijk - en goed afgerond. Hopelijk gaan we dit nu (weer) steeds vaker terug zien.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Tsja, Chelsea..
Natuurlijk doen ze vaak mee bij de laatste finales, maar winst wil er maar niet van komen.. doet me een beetje aan Valencia van begin 2000 denken, ook 2 keer CL finale.. maar daar heeft ook niemand het meer over.
Toch vond ik dat een geweldig team van Valencia. Vooral Mendieta vond ik een geweldige speler. Helaas verloren ze van Bayern toen met penalty's. Die maakten meer indruk op mij toen dan Chelsea nu.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Moeten ze eerst maar eens 3 keer achter elkaar de CL winnen.
Dan kom ik terug op mijn woorden. Dat zijn dingen die mensen onthouden tot hun laatste jenevertje. Uitzonderlijke prestaties onthoud je, de rest vergeet je. Als je wordt gevraagd welke clubs de afgelopen 5 jaar de CL wonnen zijn ze inwisselbaar. Vraag je wie won er in 71, 72 en 73 de EC1, dan zullen veel mensen(ook in de buitenlandse bejaardenhuizen) dat nog weten.
Probs voor je post.
----------------------------
Net terug uit het stadion, wat een geweldig gevoel, eindelijk weer CL !! Jammer dat zoveel mensen negatief zijn over Ajax. Natuurlijk hebben we onze zwakheden maar als Nederlandse ploeg is het gewoon een zeer goed resultaat om een team als Dinamo Kiev te verslaan die vorig jaar nog tot de laatste speelrondes meedeed in de poule des doods ( Barca/Inter/Kazan/Kiev)
Morgen de loting. Hopen op een ploeg ala Barca uit pot 1, zo mooi mogenlijk iig. Ik ben dat Arsenal nou wel een keer zat.
En dan maar hopen op een zo zwak mogenlijke tegenstander uit pot 2 zodat we nog enige kans maken om door te gaan .. maar geen voorbarigheden, nu even genieten ... Cause every little thing is gonna be alright !!!
Ajax&Filmfreak
-
- 3389 berichten
- 3755 stemmen
Lyon uit pot 1
Panathinnakos uit 2 en Tel aviv uit 4 aljeblieft! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Overigens deed deze wedstrijd qua spelbeeld erg denken aan de wedstrijden tegen Twente en PSV thuis vorig seizoen, daar werd je in het eerste half uur ook zowat weggetikt, kom je bij een van je eerste aanvallen op 1-0, waarna je de boel goed controleert en weinig meer weggeeft. Wat in zekere zin ook een verdienste is, al heb ik liever dat die eerste fase achterwege blijft.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Yes! 
Wat een vreugde en sensatie vanavond! Ajax is over 2 wedstrijden gezien een meer dan gelijkwaardige tegenstander gebleken; gelukkig was het geluk dan dit jaar eens wel aan onze kant en zijn we door. Frapant dat het juist tegen de meest lastige tegenstander wel lukt, en tegen Praag en Kopenhagen faal je ( al was heel t vak behoorlijk aan de schijt toen Dinamo toch weer dichterbij kwam zo vlak voor tijd '' het zal toch niet weer?''. Gelukkig niet, en dat zou ook niet terecht zijn geweest. Ajax domineerde in de 2e helft, net zoals ze in Kiev deden.
Maar Yes!! Eindelijk weer eens op dinsdag en woensdag de mooiste wedstrijden beleven; niet meer op donderdagavond tegen zo'n afschuwelijk clubje uit Verweghistan voor 3 tientjes winst ballen. Dit is wat Ajax nodig heeft.
Morgen de loting. Nu de kers op de taart ----------> feyenoord forum.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen

Wat een sfeer, wat een uitslag. Ik ben weer helemaal gelukkig, eindelijk geen Timisoara's e.d. meer.
En wat een hoop geluld hier zeg, 10 pagina's in een anderhalf uur erdoor heen gejaagd of zo vanavond.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Ik zie nu pas dat Milevskiy gaat spelen vanavond. Dat belooft wat.
Helemaal niets bedoel je 
Ze worden echt he-le-maal scheel getikt he. Kun je nagaan hoe dat in de CL zal zijn. Want Drogba of Eto'o hadden er echt al een stuk of 3 inliggen nu hoor.
Deze noteren we even als kansloos
Tja, kansverhouding 2-8 maar het gaat om de knikkers.
Zoals een CL ploeg zou moeten spelen, goed met de kansen omgaan. Geef het maar toe!
De supporters in de ArenA zijn vrolijk in dit topic aan het internetten op hun iphone of blackberry. Mag ik hopen.
We hadden het even te druk met winnen, ga tijdens een wedstrijd toch niet internetten. Maffe zooi
Als je dit Kiev ziet vraag je je toch af hoe goed Donetsk wel niet is. Dat leek me nog een haalbare kaart uit pot 2 van de CL maar daar moet ik dan maar van terug komen. Wat is Dynamo likkebaardend goed zeg, die ploeg gaat lachend de EL winnen. Daar durf ik dan wel 40 euro op te zetten.
Moet je nagaan hoe goed Ajax is dat ze de EL winnaar gewoon uitschakelen!
Dat vind ik dan wel sneu
. De Shev is natuurlijk een eeuwige held, die verdient zo'n kaart niet.
Hij zal hem vast en zeker wel verdiend hebben
Niemand is verheven boven de spelregels!
Kunnen ze ook nog blijven staan die Ajacieden zeg....
Dat heet nou vernuft voetballen, overtredingen uitlokken. Echt een CL waardige ploeg 
Niet verdiend 
Grapje, zie je Rep_robert al springen daar
Ik ging hard op en neer 
Deze wedstrijd is gewoon een verlengde van het WK. De Nederlanders spelen slecht, worden he-le-maal tureluurs, ziek, zwak en misselijk gespeeld door een superieure tegenstander, en winnen toch. Nederland is nu definitief resultaatvoetballand. Of dat een goede ontwikkeling is laat ik aan anderen over.
Enfin, leuk voor de Ajacieden, al blijf ik vrezen voor een afgang in de CL.
Anti Ajax gezever(Calimero??). We spelen lekker in de CL. Nanananananana. De beste ploeg die wel goed met zn kansen om springt heeft gewonnen.
En aan al die anti-Ajacieden: Who's laughing now?
Al 5 uur lang!
Waarde kroonprins, de kansenverhouding lag deze wedstrijd op 4 -13 of zo. Maar toch lijkt het me leuk, op dinsdag Twente - Madrid en dan woensdags Manchester - Ajax. OK 2 maal een schiettent maar het heeft wel wat.
Kiev - Ajax compenseert het dan weer, dus 13-13. Nu blij? Lekker objectief 
Die keeper van Kiev? Tja wat een topper idd.
Maar die linksbuiten mag er ook zijn... en nog wel een paar eigenlijk...
Wat dacht je van al die Ajax toppers die de LOSERS uit Kiev hebben uitgeschakeld!
Het Nederlands voetbal zit in een vrije val, het is niet meer vanzelfsprekend dat je je kwalificeert via deze voorronde. Vooral omdat je nu niet meer het geluk heb om grote tegenstanders te ontlopen. Dit is een prestatie van formaat, en een reden voor een feest. Erg knap hoor dit.
Eens
Conclusie van vanavond. Ik ben weer 50 eurotjes rijker dankzij Tottenham en met name Ajax. Uitstekend!!!!
Graag gedaan 
Mwoah. Normaal gesproken zal Ajax weinig kans maken tegen Real Madrid, AS Roma en Valencia.
Verder heeft Ajax recentelijk van Werder en Marseille verloren en zijn Benfica en Donetsk natuurlijk levensgevaarlijk.
Hoe graag ik anders zou roepen; Ik zie alleen een reeele kans tegen Panathinaikos.
Werder - Ajax 3-0(vroege rode kaart Lindenbergh)
Ajax-Werder 3-1
Marseille- Ajax 2-1
Ajax-Marseille 2-1(2-2) na verlenging.
Inderdaad, we zijn echt uberkansloos.

Ennuh; laat ik je uit de droom helpen: Begroting staat inderdaad angstvallig gelijk aan de kwaliteit van het voetbal en de resultaten.
Gelukkig zijn we al 10 jaar op rij kampioen geworden.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Had 10 pagina's doorgespit vol met quotes, kreeg een bericht met URL is te lang, dus heb ook nog het een en ander verwijderd 
Wat is hier weer een hoop onzin geluld zeg, alleen van NW kan ik het hebben. Aangezien hij zo'n Feyenoordje is. Otherfool en consorten lopen alleen maar te bashen om het bashen. Slaat nergens op.
Ik ga weer even verder in dromenland! Mooi afsluitertje speciaal voor otherfool:
Als je hem live wilt horen moet je de komende periode naar de ArenA toe komen 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Lyon, Panathinaikos en Cluj is wel een mooie poule voor een overwintering in de CL. Tuurlijk is het vreemd om op voorhand te zeggen, dat ze afgedroogd worden. De loting is nog niet eens bekend. Er zijn aantal uitstekende combinaties mogelijk om door te komen. Zelfs voor Twente. Maar ja een poule met Inter, Real en Auxerre word je op voorhand ook niet vrolijk van.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Inter, Real en Auxerre word je op voorhand ook niet vrolijk van.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Panathinaikos zou idd wel perfect zijn
.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Weet je wat het allermooiste moment was? De versnelling van de man van +16 miljoen, bij de 2-0. Sinds Sulejmani's tijd bij Heerenveen heb ik hem dat niet meer zien doen.
Nu hopen dat je Kazan uit pot 4 ontloopt en dan is er best wel wat mogelijk.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ajax!!!! 
Mijn God, wat een mazzel, but.. who cares! Twee ploegen in de CL, how bout that!
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Weet je wat het allermooiste moment was? De versnelling van de man van +16 miljoen,
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig zijn er dan ook nog mensen met de Nederlandse komaf die niet zo'n scheef beeld hebben als jij. Het kaarten vragen was daar een resultaat van. Eerst wangedrag tegen Portugal, nu Spanje (twee WK's op rij). Nuff said.
Ja, je hebt gelijk Naomi, ik overdreef ook wat.
Maar het is wel zo dat zulke spelers mij aantrekken. Voetballers met weinig talent, zoals held Vinnie Jones, Roy Keane enz. die overleven door doodschoppen en provoceren.
chevy93
-
- 12764 berichten
- 1338 stemmen
Je bent naief. Waarom denk je dat er opeens zoveel Exoten in Rusland en Oekraine spelen en deze landen ons links en rechts zijn voorbijgestreefd? Juist; dankzij de oliedollars en exorbitant gestegen begrotingen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.