• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.157 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.695 gebruikers
  • 9.420.434 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Begrotingen... kom op hé. Wat is de begroting van Vitesse op dit moment?

Hoe pessimistisch kun je zijn om, nota bene als Ajax fan(!!!!), nu al te zeggen dat Ajax alleen kans heeft om 3e(!) te worden, mits er een goede loting komt. Realisme m'n neus... Dit gaat mijn boekje te buiten, hier snap ik werkelijk NIKS van.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Mwoah. Normaal gesproken zal Ajax weinig kans maken tegen Real Madrid, AS Roma en Valencia.

Verder heeft Ajax recentelijk van Werder en Marseille verloren en zijn Benfica en Donetsk natuurlijk levensgevaarlijk.

Hoe graag ik anders zou roepen; Ik zie alleen een reeele kans tegen Panathinaikos.

Wel echt heel erg jammer dat je na elke wedstrijd weer opnieuw overtuigt wil worden. Ik kijk elke wedstrijd naar Ajax vol met vertrouwen en altijd met het idee dat we het gewoon redden. Van te voren al naar wat grote namen van de tegenstander kijken, het geld op die clubs hun bankrekeningen. Lijkt me helemaal niet leuk of spannend meer om zo te kijken. Wat ik zeg in sport is alles mogelijk en Ajax heeft gewoon een heel leuk elftal nu waar potentie inzit om de poule door te komen.

Het is zo makkelijk om na elke mindere pot te zeggen, zie nou wel.

Mochten ze het niet redden, wil ik altijd eerst zien waar dit dan door is gekomen.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nee, kun je nagaan. Kazan haalt spelers voor 20 miljoen uit Brazilie of Portugal. Zij, Zenit en Shaktar horen gerust in de Europese subtop tegenwoordig.

Kiev heeft 12 jaar lang CL gespeeld en vorig jaar in de CL nog met 3-1 van Rubin Kazan gewonnen. Ik zeg niet dat Ajax ze makkelijk kan hebben maar je overdrijft het allemaal wel een tikkeltje.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Waar is Vitesse vorig jaar geeindigd en hoeveel punten hebben ze nu ?

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Dat heeft niks met die begroting te maken, want alle spelers die met die enorme stijging in de begroting zijn gekocht, hebben nog niet gespeeld. Oh ja...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)
Kiev heeft 12 jaar lang CL gespeeld en vorig jaar in de CL nog met 3-1 van Rubin Kazan gewonnen. Ik zeg niet dat Ajax ze makkelijk kan hebben maar je overdrijft het allemaal wel een tikkeltje.

Tsja, als je nou eens kijkt op wie je reageert..

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Wel echt heel erg jammer dat je na elke wedstrijd weer opnieuw overtuigt wil worden. Ik kijk elke wedstrijd naar Ajax vol me vertrouwen en altijd met het idee dat we het gewoon redden. Van te voren al naar wat grote namen van de tegenstander kijken, het geld op die clubs hun bankrekeningen. Lijkt me helemaal niet leuk of spannend meer om zo te kijken. Wat ik zeg in sport is alles mogelijk en Ajax heeft gewoon een heel leuk elftal nu waar potentie inzit om de poule door te komen.

Het is zo makkelijk om na elke mindere pot te zeggen, zie nou wel.

Mochten ze het niet redden, wil ik altijd eerst zien waar dit dan door is gekomen.

Daarvoor ben ik net iets teveel telergesteld de afgelopen 10 jaar. Je kan nu wel gaan roepen dat Ajax een goeie kans maakt tegen Real Madrid, maar dan maak je jezelf alleen maar belachelijk. Nu we voor het eerst weer wat gepresteerd hebben hoeven we niet meteen hoog van de toren gaan blazen. Vroeger was de arrogantie terecht omdat Ajax de beste was. Nu zou dat vooral misplaatst zijn.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook stiekum hoop op die stunt tegen Real, maar dat is wat anders dan ze vooraf een flinke kans toe te dichten.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Als Ajax gewoon op niveau komt (en blijft uiteraard), zie ik niet in waarom Ajax geen kanshebber kan zijn op de volgende ronde.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

chevy93 schreef:

Begrotingen... kom op hé. Wat is de begroting van Vitesse op dit moment?

Hoe pessimistisch kun je zijn om, nota bene als Ajax fan(!!!!), nu al te zeggen dat Ajax alleen kans heeft om 3e(!) te worden, mits er een goede loting komt. Realisme m'n neus... Dit gaat mijn boekje te buiten, hier snap ik werkelijk NIKS van.

Dat heb ik inmiddels begrepen dat je weinig van het spelletje snapt inderdaad. Daareentegen ben je wel een aandoenlijks supporter.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie het ook best zonnig in, ondanks het pestweer buiten, Bordeaux is tenslotte vorig seizoen ook heel ver gekomen en Munchen had ook maar één of twee echte uitblinkers, als het muntje precies goed valt kan dat genoeg zijn. Zoniet, is het ook geen schande inderdaad..

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Oeh, het heeft lang mogen duren, maar uiteindelijk is de eerste drogreden toch naar boven gekomen. Wie had ingezet op 23:48?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

chevy93 schreef:

Dat heeft niks met die begroting te maken, want alle spelers die met die enorme stijging in de begroting zijn gekocht, hebben nog niet gespeeld. Oh ja...

Ik verwacht niet dat Ajax Ronaldo nog gaat weghalen bij Real, dus je vergelijking slaat ook hier als een tang op een varken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tja, ik gaf ze zelfs voor vanavond enige (kleine) kans om te overwinteren in de CL. Zoals Excelsior wel eens van Feyenoord wint. Er op rekenen lijkt me niet echt verstandig. Als alles gaat zoals het normaal gesproken gaat worden Twente en Ajax gewoon op strafexpeditie gestuurd.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

Tja, ik gaf ze zelfs voor vanavond enige (kleine) kans om te overwinteren in de CL. Zoals Excelsior wel eens van Feyenoord wint. Er op rekenen lijkt me niet echt verstandig. Als alles gaat zoals het normaal gesproken gaat worden Twente en Ajax gewoon op strafexpeditie gestuurd.

De waarheid ligt in het midden. Zo mag je er wel op rekenen dat Ajax en Twente ploegen als Cluj en Hapoel verslaan uit pot 4. Overwinteren is daarom wel degelijk reeel, waarde otherfool.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ik verwacht niet dat Ajax Ronaldo nog gaat weghalen bij Real, dus je vergelijking slaat ook hier als een tang op een varken.

Want? Volgens jou staat een begroting gelijk aan de kwaliteit van het voetbal. Wie maakt hier nou een foute vergelijking? Vitesse heeft een misschien wel grotere begroting dan een aantal topclubs in poule 1. Moeten we daarom ook vrezen voor Vitesse?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)

In die landen gebeurt er nogal veel in een seizoen. Bovendien was die overwinning van Kiev toen ook niet bepaald ingecakculeerd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja en mocht Ajax wel doorgaan kunnen we ook een bingo gaan opstellen voor de tegenstanders die dan excuses gaan zoeken waarom Ajax door is. Zo makkelijk om elke keer negatief te doen van te voren. Ik ben liever positief. Balletje is rond en ballenbak 2 en 4 is gewoon mogelijk. Je moet alleen een beetje boven jezelf uitstijgen. Onze voorhoede staat in ieder geval als een huis.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

chevy93 schreef:

Wie maakt hier nou een foute vergelijking?

Geloof me chevy, dat ben jij

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Want? Volgens jou staat een begroting gelijk aan de kwaliteit van het voetbal. Wie maakt hier nou een foute vergelijking? Vitesse heeft een misschien wel grotere begroting dan een aantal topclubs in poule 1. Moeten we daarom ook vrezen voor Vitesse?

Waarom denk je dat Ajax en PSV elk jaar in de top 3 eindigen? . Omdat ze een toverformule hebben verzonnen die anderen niet kennen?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Wat een gezeik trouwens mensen.. ik zit weer even na te genieten van die weergaloze goal van Suarez (die hoek! zonder zelfs te kijken.. daar kan geen enkele verdediging iets tegen!), die tweede mocht er trouwens ook erg zijn, qua opbouw dan.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)

Ennuh; laat ik je uit de droom helpen: Begroting staat inderdaad angstvallig gelijk aan de kwaliteit van het voetbal en de resultaten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

De waarheid ligt in het midden. Zo mag je er wel op rekenen dat Ajax en Twente ploegen als Cluj en Hapoel verslaan uit pot 4. Overwinteren is daarom wel degelijk reeel, waarde otherfool.

Twente zit zelf in pot 4...

Als Ajax en Twente gunstig loten kunnen ze 3e worden, vooruit.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

kos schreef:

Waarom denk je dat Ajax en PSV elk jaar in de top 3 eindigen? . Omdat ze een toverformule hebben verzonnen die anderen niet kennen?

Omdat Ajax en PSV in de loop der jaren een reputatie hebben opgebouwd. De goede spelers van bv. FC Utrecht en FC Groningen zien Ajax en PSV als een stap naar boven, waardoor ze niet in staat zijn de beste spelers vast te houden. Precies dezelfde reden waarom Nederlandse clubs niet meer tot de ultieme top behoren in Europa. Zodra spelers echt goed worden en op topniveau komen, vertrekken ze naar het buitenland.

wavanbuuren schreef:

Ennuh; laat ik je uit de droom helpen: Begroting staat inderdaad angstvallig gelijk aan de kwaliteit van het voetbal en de resultaten.

In dat geval verwacht ik heel veel van Vitesse. Eigenlijk dit jaar al. Maar eveneens van clubs als Manchester City. De clubs met de grootste begroting, zijn niet altijd de beste clubs... Uiteraard helpt het wel.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Omdat Ajax en PSV in de loop der jaren een reputatie hebben opgebouwd. De goede spelers van bv. FC Utrecht en FC Groningen zien Ajax en PSV als een stap naar boven, waardoor ze niet in staat zijn de beste spelers vast te houden. Precies dezelfde reden waarom Nederlandse clubs niet meer tot de ultieme top behoren in Europa. Zodra spelers echt goed worden en op topniveau komen, vertrekken ze naar het buitenland.

Precies de begrotingsladder die je zo volgt Chevy. Je haalt je eigen redenatie vakkundig onderuit. Het wordt bedtijd voor je.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)

Het ergste is dat ik denk dat veel topclubsupporters nog serieus zo denken ook. Van reputatie ga je niet beter voetballen hoor..

Het helpt hooguit mee aan een hoger budget en dat helpt je die spelers te krijgen.

In Engeland heb je clubs met een superreputatie die Europacups hebben gewonnen en in de 2de en 3de divisie spelen. Daar gaat echt niemand naar toe hoor

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Die grotere begroting is alleen maar een gevolg van die reputatie.

Reputatie > Grote spelers > Grote club, dus meer inkomsten > Grote Begroting. En dat is de volgorde waarin het gaat. Of waarin het hoort te gaan in ieder geval. Uiteraard heb je van die sjeiks die denken de formule te kunnen veranderen.

kos schreef:

In Engeland heb je clubs met een superreputatie die Europacups hebben gewonnen en in de 2de en 3de divisie spelen.

Het gaat dan ook om de huidige reputatie en niet om het verleden.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
In dat geval verwacht ik heel veel van Vitesse. Eigenlijk dit jaar al. Maar eveneens van clubs als Manchester City. De clubs met de grootste begroting, zijn niet altijd de beste clubs... Uiteraard helpt het wel.

Kijk nog eens waar Man City 10 jaar geleden stond en waar ze nu staan en je geeft zelf het antwoord.

Verder overschat je de begroting van Vitesse kennelijk nogal. En ook bij hen zul je zien: Als ze de begroting op het niveau van Ajax gaan krijgen, worden ze over een paar jaar vanzelf een concurrent.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Prachtige sfeer in het stadion, slechte eerste helft, goede tweede helft. Niks meer weggeven, op die pingel na, en iedereen wilde ook eindelijk eens voor elke bal vechten (oké, op Greg na). Eriksen komt nog tekort voor dit niveau, en Sulejmani zou ik lekker houden. Mooi die ontlading ook bij de spelers en de staf (alsof we de CL al gewonnen hadden, maar goed, het was dan ook heel belangrijk. Had zelf een beetje het 'nu of nooit' gevoel) en Jol die na afloop de microfoon pakte om het publiek te bedanken. Zenuwslopend, maar heb echt genoten van de entourage en zeker de eerste 20 minuten van de tweede helft van het spel. Verbaasde me zelfs dat ze zich zo professioneel wisten te manifesteren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Begrotingen van 2008/2009. Die van 2009/2010 kan ik nog nergens vinden eigenlijk.

Tussen haakjes waar ze in 2008 stonden.

1. (1) Real Madrid 401,4 miljoen euro *

2. (3) FC Barcelona 365,9 *

3. (2) Manchester United 327,0 *

4. (4) Bayern München 289,5 *

5. (6) Arsenal 263,0 *

6. (5) Chelsea 242,3 *

7. (8) Liverpool 217,0 *

8. (11) Juventus 203,2 *

9. (10) Internazionale 196,5 *

10. (7) AC Milan 196,5

11. (15) Hamburger SV 146,7

12. (9) AS Roma 146,4 *

13. (12) Olympique Lyon 139,6 *

14. (16) Olympique Marseille 133,2

15. (14) Tottenham Hotspur 132,7

16. (13) Schalke 04 124,5

17. (nieuw) Werder Bremen 114,7

18. (20) Borussia Dortmund 103, 5

19. (nieuw) Manchester City 102,2

20. (17) Newcastle United 101,0

Met * erachter stonden bij de laatste 16 van de CL.

Begroting helpt dus zeker wel mee aan de resultaten,maar zegt gelukkig niet alles.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Ik zeg ook niet dat een begroting niet helpt, maar een begroting maakt een club niet gelijk goed. En een kleine(re) begroting wil ook niet automatisch uitsluting betekenen van de echte top. Kom één jaar aan de top en de spelers willen blijven en gaan niet weg (op de paar geldwolven na dan).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.