• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.157 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.695 gebruikers
  • 9.420.434 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Niet talentloos, maar wel weinig idd. Heb betere voetballers gezien.

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

Het is voor ajax maar te hopen dat ze dat flut AC Milan uit pot 1 krijgen. Wat die in pot 1 doen is me echt een raadsel. Met minder dan zes punten mag ajax dan geen genoegen nemen. Ik zou wel voor willen stellen om pot 4 de EL in te kieperen (behalve Twente) en verder te vullen met clubs als Sevilla, Atletico Madrid, Man City, Liverpool, Juventus, Porto en Galatasaray.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

Had 10 pagina's doorgespit vol met quotes, kreeg een bericht met URL is te lang,

Serieus 10 pagina's na spitten

Nou ja zal wel een heerlijke avond voor jullie zijn geweest, eindelijk dan weer CL.

Vanavond is het voor ons erop of eronder in dat andere prachttoernooi.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Werder - Ajax 3-0(vroege rode kaart Lindenbergh)

Ajax-Werder 3-1

Marseille- Ajax 2-1

Ajax-Marseille 2-1(2-2) na verlenging.

Inderdaad, we zijn echt uberkansloos.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

rep_robert schreef:

Otherfool en consorten lopen alleen maar te bashen om het bashen. Slaat nergens op.

Weet niet op wie je allemaal doelt maar er zijn hier een aantal Ajacieden die ook maar heel weinig kunnen hebben. Toegeven dat je de eerste helft gewoon een dik half uur wordt weggetikt en met twee goals verschil achter had moeten staan maar dat je dankzij geweldenaar Suarez en een fantastische Stekelenburg met 1-0 voorstaat is toch niet zo lastig?

De uitstekende tweede helft van Ajax heb ik verder ook nog niemand iets op af zien dingen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat een ongelooflijke helden zeg!

Ik heb gister zo vreselijk in spanning in het stadion gezeten maar het was het allemaal waard. Wat een geweldige sfeer, wat een schitterende Ajax goals (jammer dat er trouwens geen goal viel uit die heerlijke pingel aanval uit de 1e helft via Suarez) en wat een gigantische ontlading. Ik durfde na de 2-1 bijna niet meer te kijken trouwens. Ik vreesde wederom een drama aangezien dat bij Ajax en CL kwalificaties past.

Suarez, Alderweireld, Vertonghen, Enoh, Steek, de Zeeuw, Sulejmani. Zij waren absoluut de sterren van de avond.

Eriksen en Emanuelson vielen tegen maar het zal allemaal wel! We zijn de CL in!!!!!!!!

Dit hadden Ajax en de supporters zo keihard nodig.

Vanavond hopelijk een mooie loting met perspectief. Als het kan graag eens Barca of Man Utd uit pot 1 in de groep erbij.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Suarez, Alderweireld, Vertonghen, Enoh, Steek, de Zeeuw, Sulejmani.

Vond Enoh niet in dit rijtje horen. Speelde eerste helft gewoon drie keer een breedtebal die onderschept werd waar een kans of een kans op een kans uitkwam.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wat maakt het uit, kan me voorstellen dat A&L nu elke Ajacied als een held ziet.

Tuurlijk had het in de rust 1-4 (..) moeten zijn en is maar weer gebleken dat Ajax zonder Suarez niet eens bij de Europese subtop hoort, but who cares.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Toegeven dat je de eerste helft gewoon een dik half uur wordt weggetikt en met twee goals verschil achter had moeten staan maar dat je dankzij geweldenaar Suarez en een fantastische Stekelenburg met 1-0 voorstaat is toch niet zo lastig?

Reppie heeft de 1e helft met z'n rug naar het veld gestaan....

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

*ziet feestende Ajaxfans*

*wegzapt*

Dit soort verzuurde reacties maken de kwalificatie nog mooier zeg

Ik blader net de pagina's eens effe terug. Wat een verzuurdheid zeg. Van de standaard Ajax haters en ook van de standaard mensen die zich Ajax supporter noemen maar wel alles denken te moeten afkraken.

Wees eens lekker blij dat er weer 2 ploegen uit NL in de CL spelen. Ter vergelijking: Belgie heeft er bv niet 1. Het is gewoon weer een knappe prestatie. Kiev was het zwaarste was Ajax kon loten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vond Enoh niet in dit rijtje horen. Speelde eerste helft gewoon drie keer een breedtebal die onderschept werd waar een kans of een kans op een kans uitkwam.

Ik vond Enoh erg sterk. Die jongen heeft zoveel ballen veroverd. Zijn voorzettingen waren niet altijd goed nee, maar hij loste zelf wel veel op.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Enoh hoort zeker wel in dat rijtje thuis. Toegegeven; in de eerste helft beging hij opbouwend enkele blunders op eigen helft. Maar wat die jongen verdedigend allemaal heeft weten te corrigeren compenseert dat ruimschoots. Ik zou zelfs liever de Zeeuw of de Jong geschorst zien dan Eyong Enoh; die man is absoluut niet te vervangen binnen deze selectie. Mensen noemen hem een schopper; ik zeg ( wat een sprongkracht heeft Enoh trouwens, viel me op dat hij gisteren wel ontzettend veel kopduels won)

Kon gisteren trouwens ook smullen van die heerlijke tackles op de bal van ons centrale duo in de 2e helft. Vanuit m'n vak was het niet goed te zien, maar het waren vaak wel cruciale maar perfecte tackles.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik weet wat je bedoelt Materny. Was oa 1 tackle aan de zijlijn van ik meen Vertonghen die echt perfect was. Ik zag het gister wel een keer of 4, dat Kiev spelers vonden dat het een vrije trap was maar dat de scheids terecht door liet spelen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

1e kwartier was inderdaad niet al te best, daarna niet of nauwelijks meer in de problemen geweest. Snap dat gezeik echt niet hoor

We hebben gewoon verdiend gewonnen, vooral de tweede helft weinig meer te duchten gehad van Kiev. Daarnaast wil men ook nog is vergeten dat we in Kiev vele malen beter waren. 1 grote kans weggegeven daar en dat was het doelpunt. Verder geen schot op doel tegen gehad daar en hadden we het daar al af moeten maken.

btw, de 2-0 was ook nog is een fantastische aanval Hogeschool voetbal otherfool

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Wat maakt het uit, kan me voorstellen dat A&L nu elke Ajacied als een held ziet.

Tuurlijk had het in de rust 1-4 (..) moeten zijn en is maar weer gebleken dat Ajax zonder Suarez niet eens bij de Europese subtop hoort, but who cares.

otherfool schreef:

1-4 slaat helemaal nergens op.. ze hebben de eerste helft inderdaad 2 levensgrote kansen gehad door toedoen van de (falende) Ajax-defensie. Daar was Steek dus de held. De rest was dus gekraakte schoten e.d., die maak je iedere wedstrijd wel een paar keer (Suarez 1e helft dus ook).

Dat geoverdrijf altijd.. wie heeft hier nu met de rug naar zijn scherm gezeten?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Mischien dat ik idd wel wat overdreef met mn 1-4.

0-3 zou realistischer zijn geweest aangezien die van Suarez niet echt een uitgespeelde kans was, daar heb je wel gelijk in.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

otherfool schreef:

Tja, kansverhouding 2-8 maar het gaat om de knikkers.

Ook grappig dat de officiële kansenverhouding bij rust 6-6 was volgens de CL-organisatie. Verbaasde me zelf ook, maar in dit geval gebruik ik het graag om otherfool's neus voor overdrijving te weerleggen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gefeliciteerd nog Quido, rep en Jari.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

1e kwartier was inderdaad niet al te best, daarna niet of nauwelijks meer in de problemen geweest.

Je hebt te veel zoete wijn gehad in het stadion. Compleet van het matje getikt de complete 1e helft. Met 1-4 had je de handjes nog mogen dichtknijpen, het was een zeldzaam demasqué.

btw, de 2-0 was ook nog is een fantastische aanval Hogeschool voetbal otherfool

De 2-0 was een plaatje, zondermeer. Vooral het passje van De Jong was perfect; precies op maat en met de juiste snelheid.

Goed waren Steek, centrale Belgen, Suarez.

Slecht waren Enoh, De Zeeuw, Eriksen, Emanuelson.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

Mischien dat ik idd wel wat overdreef met mn 1-4.

0-3 zou realistischer zijn geweest aangezien die van Suarez niet echt een uitgespeelde kans was, daar heb je wel gelijk in.

Schot Suarez net naast, prachtige actie via rechts waar Ajax helaas net niet uit scoorde, goal van Suarez. Dat zijn al 3 kansen.

Na de rust had Ajax nog vaker kunnen scoren. Oa via een heerlijke vrije trap.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ook grappig dat de officiële kansenverhouding bij rust 6-6 was volgens de CL-organisatie. Verbaasde me zelf ook, maar in dit geval gebruik ik het graag om otherfool's neus voor overdrijving te weerleggen

Nou, mijn broek zit op de enkels... heeft Blatter daar soms iets over te zeggen? Ze zijn daar of blind, of niet goed bij hun hoofd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond Vertonghen overigens erg sterk, de man won bijna alle kopduels.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik vond Vertonghen overigens erg sterk, de man won bijna alle kopduels.

Ik ook. Genoten van zijn duelkracht, tackles en tomeloze inzet. Die jongen houdt ook echt van Ajax zoals Suarez dat ook doet. Vind ik erg mooi om te zien bij spelers die niet direct uit eigen opleiding komen.

Wel jammer dat Vertonghen en Suarez geschorst zijn voor de 1e CL wedstrijd. Maarach...dat we meedoen is veel belangrijker momenteel

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

orbit schreef:

Dat geoverdrijf altijd.. wie heeft hier nu met de rug naar zijn scherm gezeten?

De media?

Volkskrant: Met een gevoel van ongeloof moeten de spelers van Ajax na 45 minuten de kleedkamer hebben opgezocht. Een helft lang waren zij namelijk overvleugeld, maar bij rust stond er zowaar 1-0 op de videoschermen in de Arena.

Telegraaf: Dinamo Kiev overklaste Ajax met prachtig positiespel(...)

AD: (...)dat de Amsterdammers de groepsfase van de Champions League haalden mocht vanavond ook gerust een klein wonder worden genoemd. Ajax werd lange tijd bij vlagen weggespeeld, maar mocht doelman Stekelenburg op de blote knieën danken dat het in de eerste helft lang 0-0 bleef.

NOS: Ajax sloot de eerste helft af met een 1-0 voorsprong, maar daar kwam wel meer geluk dan wijsheid bij kijken.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Media is gewoon goed in het gebruiken van superlatieven. Kiev was eerste half uur beter ja, daarna geen enkel gevaar meer gesticht.

Overigens is het over twee wedstrijden bepaald, 2 wedstrijden waar Ajax 3 helften beter was en Kiev maar 1 helft.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vond niet dat Ajax weggespeeld werd, maar Kiev had wel een aantal sterke counters. Kiev verdiende de voorsprong maar kreeg hem gelukkig niet. Maar over de hele wedstrijd gezien qua kansen is Ajax niet onverdiend de winnaar geworden. En als je het over beide wedstrijden bekijkt is Ajax oververdiend door.

En al was Ajax het niet, dan nog zijn ze door

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik moet nu werken maar ik wens de Nederlandse EL deelnemers vanavond veel succes. Ik reken erop dat Feyenoord, AZ en PSV het wel gaan redden. Bij PSV zou het wel een blamage zijn als ze eruit vliegen door een degradant uit Rusland.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

De media?

Volkskrant: Met een gevoel van ongeloof moeten de spelers van Ajax na 45 minuten de kleedkamer hebben opgezocht. Een helft lang waren zij namelijk overvleugeld, maar bij rust stond er zowaar 1-0 op de videoschermen in de Arena.

Telegraaf: Dinamo Kiev overklaste Ajax met prachtig positiespel(...)

AD: (...)dat de Amsterdammers de groepsfase van de Champions League haalden mocht vanavond ook gerust een klein wonder worden genoemd. Ajax werd lange tijd bij vlagen weggespeeld, maar mocht doelman Stekelenburg op de blote knieën danken dat het in de eerste helft lang 0-0 bleef.

NOS: Ajax sloot de eerste helft af met een 1-0 voorsprong, maar daar kwam wel meer geluk dan wijsheid bij kijken.

Bla bla bla.

Statistisch gezien heeft Ajax verdient gewonnen over 2 wedstrijden. Buiten de eerste 30 minuten in Kiev (waaruit 1 kans te noteren viel), en de eerste helft in Amsterdam ( 3 grote kansen) om was Dinamo ruk!

Ik weet dat het even zuur is, maar probeer het te accepteren.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Ik denk dat Feyenoord het lastigste avondje gaat krijgen vanavond. Verder denk ik wel dat iedereen doorgaat

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

Diego naar Wolfsburg. Jammer hoor. Fantastische voetballer. Maar ook hij deelde in de neergaande spiraal vorig seizoen. Maar ja, wie niet. Gelukkig komen Aquilani, Krasic en Pepe de gelederen versterken en zijn ze nu druk bezit met Di Natale . Volgend jaar nieuw stadion. Gaat weer helemaal goedkomen met de mooiste club van Italië.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.