- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Voor het toernooi was er toch een onderzoek onder Brazilianen gehouden wie kampioen zou worden.
Brazilie 95%
Argentinie 4%
Spanje 1%
Elk land doet hetzelfde. Iets met wens en vader en zo.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Iedereen zal toch moeten concluderen dat dit tournooi op dit moment absoluut geen favoriet heeft. Duitsland heeft nog de meeste indruk op me gemaakt tot nu toe. Wat is die Ozul toch geniaal!
Heerlijk inderdaad
. Wat een balcontrole, technisch perfect, ook een overzicht, goed spelinzicht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor het toernooi was er toch een onderzoek onder Brazilianen gehouden wie kampioen zou worden.
Brazilie 95%
Argentinie 4%
Spanje 1%
Elk land doet hetzelfde. Iets met wens en vader en zo.
Dat is opportunisme, niets mis mee. Dat is in elk land zo, maar het gaat mij eerder om bagatelliserend over een tegenstander praten. Ik vind dat ook niet zo erg als je een aardige pot op de mat hebt gelegd. Jullei vinden het toch ook raar als Engeland bagatelliserend over jullie praat terwijl ze nog niks gepresteerd hadden dit Wk. Het is gewoon een persoonlijke ergernis, that's all. Het is lastig om als semi buitenlander voetbal supporter te zijn hier in Nederland
.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1032 stemmen
Heerlijk inderdaad
. Wat een balcontrole, technisch perfect, ook een overzicht, goed spelinzicht.
Ja, overgoten met talent die jongen, net een Iniesta. Misschien nog met meer potentie zelfs. Die goal die die ook zelf voorbereidde uit die counter, passje door de beentjes op Muller. Magistraal!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, overgoten met talent die jongen, net een Iniesta. Misschien nog met meer potentie zelfs. Die goal die die ook zelf voorbereidde uit die counter, pasje door de beentjes op Muller. Magistraal!
Grappig, daar doet hij me ook enorm aan denken. Inderdaad, een type Iniesta, al kan ie in potentie nog wel beter worden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ja. Je kwam zelf notabene met Denemarken, die hadden een dramatische oefencampagne.
Ik had het eerder of de kwalificatie, die wedstrijden gingen namelijk ergens om.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Het wordt Duitsland.. Kan niet anders!
Tenzij ze net zoals in 2002 zóveel respect hadden voor Brazilie als tegenstander dat ze bijna de schoenen kusten bij elke bal die ze speelden, heel vreemde finale vond ik dat.
Maar ik geef de Duitsers wel goede kansen, heb nog geen ploeg gezien die op alle drie de fronten aanval middenveld verdediging zoeits heeft neergezet
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toch blijf ik bang voor die Duitse verdediging. Die Friedrich vind ik erg onberekenbaar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We zijn gewoon een arrogant volkje NW.
Misschien minderwaardigheidscomplexje, omdat we zo'n klein landje zijn.
Maar we zijn vooral trots op dat we met zo'n klein land bij de beste van de aarde horen. Je krijgt alleen in de sport de kans om te laten zien dat je ergens beter in bent dan een ander land. En als je als land met 16 miljoen mensen kampioen wordt door van landen te winnen waar tig keer meer mensen wonen of tig keer groter zijn is gewoon een geweldig gevoel.
En er zijn ook al genoeg landen die zichzelf in de underdogpositie duwen. Dat vind ik nog veel grotere loosers.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ja dan is alles een makkie denken ze 
De Engelsen kunnen er trouwens ook altijd wat van weet ik uit eigen ervaring. Kan mer er niet zo aan storen, maar voor díe mensen hoop ik dan altijd wel dat ze eruit vliegen
Sowieso vind ik Engeland altijd al een drama op een WK.. daarnaast weet ik dat ze een schurfthekel aan ons hebben. Zat tijdens de EK 2004 in diverse pubs in London te kijken en als NL speelde werd er automatisch voor de tegenpartij gejuichd en luid ge-boeh'd als NL aan de bal was. Nogal vreemd vond ik zelf..
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
Wat een gebazel over Chili zeg ..
Na Brazilie, Argentinie, Nederland, Duitsland en Spanje komt ook sowieso eerst nog Uruguay.
Uruguay voor Chili? Op wat is dat gebaseerd? Chili eindigt tweede in de kwalificaties terwijl Uruguay zich slechts met de hakken over de sloot wist te plaatsen. Verder speelt Chili ook veel leuker maar Uruguay zit wel een de 'makkelijke' kant nu dus heeft inderdaad meer kans om ver te geraken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk moviemafketel. Ik vind ook weinig mis met uitgaan van eigen kracht maar met respect voor je tegenstander teken je 'death warrant' niet hoor
.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat hebben wij Engeland ooit misdaan? 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Sowieso vind ik Engeland altijd al een drama op een WK.. daarnaast weet ik dat ze een schurfthekel aan ons hebben. Zat tijdens de EK 2004 in diverse pubs in London te kijken en als NL speelde werd er automatisch voor de tegenpartij gejuichd en luid ge-boeh'd als NL aan de bal was. Nogal vreemd vond ik zelf..
Die ervaring heb ik (bepaald) niet.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Ja 'ze' hebben een bloedhekel aan dat spelletje van tikke breed, tikke terug, beetje opschuiven, loeren op een gaatje. Ikzelf eigenlijk ook maar ja ben Nederlander heh 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het wordt Duitsland.. Kan niet anders!
Mwa, Duitsland leek voornamelijk erg sterk omdat Engeland zo onthutsend zwak was, echt een Jupiler League verdediging.. Toen Engeland even aanzette hadden ze vrij snel op 2-2 moeten staan. Landen als Argentinië of Brazilië kunnen Duitsland wel wat meer pijn doen hoor.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1032 stemmen
Ik had het eerder of de kwalificatie, die wedstrijden gingen namelijk ergens om.
Die gingen ergens om ja, net als dit WK. Dat ze ver ondermaarts presteerden, verliezen tegen Australie en Z-Afrika, was wel een voorteken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Denk dat de Engelsen er gewoon niet helemaal bij kunnen met hun hersens hoe je totaalvoetbal speelt 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
Landen als Argentinië of Brazilië kunnen Duitsland wel wat meer pijn doen hoor.
Dan moet het toch beter dan vandaag. Argentinië kon Mexico zelfs geen pijn doen...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Die ervaring heb ik (bepaald) niet.
Kom jij dan ooit voorbij de grenzen van Friesland dan?
Ik heb het ook niet zelf verzonnen, dacht dat Engelsen ons altijd wel sympathiek vonden, maar noppes
Of misschien is dat alleen in London, maar dat zou helemaal onlogisch zijn..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dan moet het toch beter dan vandaag. Argentinië kon Mexico zelfs geen pijn doen...
Nee, slechts 3-1 gescoord 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Engeland mag niemand in Europa, dus dat scheelt.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1032 stemmen
Ehhh.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Weet niet of er hier al veel over 'de bal' is gesproken, maar heb nu al een paar keer gezien dat de bal ook als een streep op het doel kan afgaan ipv dat eeuwige gezeik over effecten e.d.
Vandaag alleen al bij Lampard dacht ik en die goal van Tevez. Lijkt wel veel meer dan je normaal ziet op een toernooi of uberhaupt bij wedstrijden. Van die Koeman-EuropaCup1-schoten zeg maar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Finisterra is een beetje erg overtuigd Duitsland-aanhanger. Bijna nog enger dan otherfool. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
Een foutief toegekende goal, een gigantische flater van Mexico en een wereldgoal van Tevez. Argentinië heeft geen uitgespeelde kans gehad... Ik vond Mexico echt een pak beter voetballen dat Argentinië.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Kom jij dan ooit voorbij de grenzen van Friesland dan?
Gewoon zo hup op de schaats het kanaal over.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Engeland mag niemand in Europa, dus dat scheelt.
Precies dat is het, 'het continent' heh, zit er heel diep in
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
Finisterra is een beetje erg overtuigd Duitsland-aanhanger. Bijna nog enger dan otherfool.
Ik ben, eerlijk gezegd, meer Chili dan Duitsland-fan. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.