- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tegen landen als Chili creëert Nederland ook genoeg kansen hoor en zullen ze er ook meer tegen krijgen. We hebben allemaal van die rare angstige verdedigende landen gehad in de poule. En Kameroen speelde voor volk en vaderland.
Dat weet ik niet, ik vind ze behoorlijk imponerend. Ik denk dat ze Oranje helemaal vast zetten op eigen helft.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik zal er niet minder om slapen. Ik heb genoeg sympathie voor Oranje, jammer dat het zo'n arrogante objectief-loze achterban heeft (uitzonderingen daargelaten).
Dat valt toch best mee? Hier bijvoorbeeld zie ik voornamelijk objectieve meningen over Oranje.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ja in potentie hebben ze denk ik het beste elftal (althans heb ze in de finale staan tegen Brazilië). 
Nee dacht het niet
Oké. Bij VI vermelden ze dit wel, tussen neus en lippen door.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Schei uit zeg, die wedstrijd tegen Chili bedoel je? de andere wedstrijden waren namelijk niet bepaald goed te noemen. Tegen een aanvallend Chili komt Nederland ook beter uit de verf dan tegen extreem verdedigende ploegen.
Het spel was gewoon goed. In de combinatie, goede balcirculatie, goed positiespel, alleen totaal niet scherp in de afwerking. Dat de score het veldoverwicht niet illustreert doet daar niets aan af. Ik zeg nergens dat ze geweldig zijn maar het is echt niet zo apathisch als bij Oranje, al haal tSpanje het ook nog niet bij Brazilie en Chili nee.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Mexicanen zaten in het begin uitstekend in de wedstrijd en speelden met zelfvertrouwen. Alweer een rotbeslissing van de lijnrechter verdraait de wedstrijd volkomen.
Blatter verdient het om anaal verkracht te worden met een vuvuzela
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dus als we vertrouwen hebben in Nederland zijn we arrogante objectief-loze achterban? Ik heb al vaak gezegd dat Nederland tot nu toe in het toernooi verschrikkelijk saai voetbal heeft laten zien. Haast geen kansen gecreëerd. Het moet ook veel beter, maar je doet net alsof Nederland niet gewoon bij de beste 5 van de wereld hoort op het moment?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Het spel was gewoon goed. In de combinatie, goede balcirculatie, goed positiespel, alleen totaal niet scherp in de afwerking. Dat de score het veldoverwicht niet illustreert doet daar niets aan af.
De tweede helft bedoel je? De eerste helft gold dat voor Chili, zag er erg goed uit.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
Het moet ook veel beter, maar je doet net alsof Nederland niet gewoon bij de beste 5 van de wereld hoort op het moment?
Duitsland, Spanje, Brazilië, Argentinië, Chili.
Nee dus?

Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1032 stemmen
Het spel was gewoon goed. In de combinatie, goede balcirculatie, goed positiespel, alleen totaal niet scherp in de afwerking. Dat de score het veldoverwicht niet illustreert doet daar niets aan af.
Het spel was aardig goed, passing was niet geweldig, hoeveel uitgespeelde kansen hebben ze nou gehad? En een hele helft tegen 10 man spelen?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Oké. Bij VI vermelden ze dit wel, tussen neus en lippen door.
Oh ik had juist een keer gehoord van niet.. maar ja anders krijgen ze dat wel van het thuisfront te horen 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
[quote="moviemafketel" Het moet ook veel beter, maar je doet net alsof Nederland niet gewoon bij de beste 5 van de wereld hoort op het moment?
Duitsland, Spanje, Brazilië, Argentinië, Chili.
Nee dus?
[/quote]
Wie is er nou objectief?
Chili boven Nederland stellen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dus als we vertrouwen hebben in Nederland zijn we arrogante objectief-loze achterban? Ik heb al vaak gezegd dat Nederland tot nu toe in het toernooi verschrikkelijk saai voetbal heeft laten zien. Haast geen kansen gecreëerd. Het moet ook veel beter, maar je doet net alsof Nederland niet gewoon bij de beste 5 van de wereld hoort op het moment?
Wat mij betreft zijn dat:
1. Brazilië
2. Argentinië
3. Portugal
4. Spanje
5. Duitsland/Chili
Zoals ik al zei zijn er ook uitzonderingen. Ik vind jou ook best enorm kritisch op Nederland. Er zijn hier gewoon wat supporters die doen alsof Nederland zo geweldig speelt. Dat gaat me nogal irriteren ja. Maar jij hoeft je echt niet aangesproken te voelen, ik geef toch toe dat er genoeg kritische Oranje supporters zijn maar die mensen die ik bedoel met mijn term laten mij wel hopen op uitschakeling zodat ze de deksel weer op de neus krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Overigens is het in sommige situaties vrij lastig om de wedstrijd stil te leggen en er wedstrijdbeelden bij te halen. Bijvoorbeeld bij die bal van Lampard. Wel of niet over de lijn. In de tegenaanval krijgt Duitsland een gigantische kans en scoren ze. Wat moet je dan doen in zo'n situatie? Als je het spel direct stil legt, krijgt Duitsland geen countermogelijkheid. Dat is extra zuur als de bal niet over de lijn zou zijn. Dit moet allemaal goed uitgedacht worden, anders wordt het een chaos.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
Op basis van dit WK stel ik voorlopig Chili boven Nederland. Ik hoop voor jullie dat Oranje mijn ongelijk nog bewijst...
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Oh ik had juist een keer gehoord van niet.. maar ja anders krijgen ze dat wel van het thuisfront te horen
Mij lijkt van niet, hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het spel was aardig goed, passing was niet geweldig, hoeveel uitgespeelde kansen hebben ze nou gehad? En een hele helft tegen 10 man spelen?
Ik zeg toch overal dat het alles is behalve geweldig? Ik zeg goed, maar het moet veel beter. Ik zei beter dan Nederland, maar dat doet Chili ook.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat valt toch best mee? Hier bijvoorbeeld zie ik voornamelijk objectieve meningen over Oranje.
Mwa, de berichten in de trant van "die hoeven we niet te vrezen, dat was waardeloos" zijn niet van de lucht.. en NB nadat Argentinië met bij vlagen flitsend voetbal en razendsnelle combinaties Mexico gewoon heeft weggezet, terwijl Mexico wel een kalibertje beter is dan Engeland bijvoorbeeld
Dat mag je wel een soort van zelfoverschatting noemen die zijn weerga niet kent.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Chili is gewoon een vrij matige ploeg die boven zichzelf uitstijgt. Ze spelen best goed voetbal, hoewel ik ze tegen Zwisterland erg matig vond. Tegen Honduras (een geweldig goed elftal...) en Spanje speelden ze wel vrij goed. Als Nederland nu met goed voetbal Slowakije oprolt, roept iedereen dat Nederland zo geweldig voetbalt.
Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Hoe dan ook hoop ik dat Spanje die Portugezen eruit knalt.
Jep het WK is eigenlijk nu echt losgebarsten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, je wordt voor niks tweede achter Brazilië in de kwalificatie. Alsof ze alleen nu boven zichzelf uitstijgen, die ballen al twee jaar heel goed.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Mwa, de berichten in de trant van "die hoeven we niet te vrezen, dat was waardeloos" zijn niet van de lucht.. en NB nadat Argentinië met bij vlagen flitsend voetbal en razendsnelle combinaties Mexico gewoon heeft weggezet, terwijl Mexico wel een kalibertje beter is dan Engeland bijvoorbeeld
Dat mag je wel een soort van zelfoverschatting noemen die zijn weerga niet kent.
Dat wordt sporadisch gezegd, waar ook een grote vleug hoop bij zit. Nogmaals; je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4807 stemmen
En tegen Zwitserland niet goed? Ze moeten die match gewoon met 4-0 winnen als ze een deeltje van hun kansen afmaken...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik heb nou alle potjes gezien en op papier zou je misschien die 5 voor het toernooi boven Nederland scharen.
Het enige land waar ik echter nu nog bang voor ben is Brazilië enkel en alleen omdat die Gio helemaal hoorndol maken. Daar moet Bert echt een meesterzet gaan maken met de Jong echt als dubbele dekking daar of zo
Voor de rest zijn de andere landen in principe te verdedigen en te neutraliseren. En als wij gewoon met buitenspelers spelen houd je sowieso iets van 5 a 6 man achter de bal bij de tegenstander. De andere 4 kunnen we wel opvangen dan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik wou net zeggen. Alleen die goal viel niet. Dat is een wedstrijd die je 99 van de 100 keer wint, en nu was het net die ene match.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
En tegen Zwitserland niet goed? Ze moeten die match gewoon met 4-0 winnen als ze een deeltje van hun kansen afmaken...
Ze waren beter, maar die wedstrijd speelde Chili verre van overtuigend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het enige land waar ik echter nu nog bang voor ben is Brazilië enkel en alleen omdat die Gio helemaal hoorndol maken.
Ik denk dat Alexis Sanchez hem ook helemaal gek maakt.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik wou net zeggen. Alleen die goal viel niet. Dat is een wedstrijd die je 99 van de 100 keer wint, en nu was het net die ene match.
Waar heb je het over?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat wordt sporadisch gezegd, waar ook een grote vleug hoop bij zit. Nogmaals; je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Ik lees het hier toch regelmatig.. nogal badinerend over prestaties van ploegen gedaan terwijl die net een veel aanvallender en snellere pot op de mat hebben gelegd dan Nederland tot nog toe heeft laten zien 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Wat een gebazel over Chili zeg ..
Na Brazilie, Argentinie, Nederland, Duitsland en Spanje komt ook sowieso eerst nog Uruguay.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.