• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.904 acteurs
  • 199.797 gebruikers
  • 9.424.661 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als het woordje Ajax valt slaan bij sommigen de stoppen door Quido. Wel gewoon blijven posten aub, want vond het wel een vermakelijk stukje.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Bottleneck schreef:

Ghe je club altijd verdedigen en trots blijven.. dat is inderdaad iets wat íedere oprechte supporter doet, wat een ontdekking... Om dat nou specifiek toe te schrijven aan Ajax omdat ze nu toevallig 15 jaar 'slecht voetbal' spelen... Stelt geen reet voor vergeleken bij het gros van de clubs. Bovendien speelden ze vrijwel altijd in de top mee. Lijkt wel of het artikel uit verbazing is geschreven, alsof hij dat nou nét niet van Ajaxsupporters zou verwachten.

dat dus, als ik dan toch moet reageren.

Dat ie het zich uberhaupt afvraagt waarom je je club blijft steunen na slechte jaren geeft op zichzelf al aan wat een nepsupporters het zijn, en je dan ook nog op de borst kloppen .

En dat terwijl ze elk jaar voor de prijzen spelen, grote versterkingen halen, Europees spelen en constant in het middelpunt van de belangstelling staan. Nou, poeh poeh wat een trouwe topfans zeg!!

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

kos schreef:

Dat ie het zich uberhaupt afvraagt waarom je je club blijft steunen na slechte jaren geeft op zichzelf al aan wat een nepsupporters het zijn, en je dan ook nog op de borst kloppen .

En dat terwijl ze elk jaar voor de prijzen spelen, grote versterkingen halen, Europees spelen en constant in het middelpunt van de belangstelling staan. Nou, poeh poeh wat een trouwe topfans zeg!!

Daar gaat dat hele stuk toch niet over? En wie klopt zich op de borst? Dat stuk is notabene geschreven door een 'buitenstaander' (weet ik veel hoe je hier een een niet-Ajax supporter moet omschrijven zonder dat er weer rare opmerkingen over gemaakt worden).

Punt is juist dat dat stuk over iedere clubsupporter had kunnen gaan. Dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Ja, zelfs de Ajax-fans. Dat ze Urby ook wel kunnen schieten om zijn domme uitspraak, dat ze ook hun wenkbrauwen fronsen bij de zoveelste Ferdi Vierklau die wordt aangetrokken om de ervaring en dat ze - hoe gek het ook moge klinken - ook wekelijks, in voor- en tegenspoed, achter hun club staan. Raar, maar waar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)
dat dus, als ik dan toch moet reageren.

Ik had ook niet verwacht dat je genuanceerd over iets wat met Ajax te maken heeft zou kunnen oordelen

Wie weet komt dat nog wel eens.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Even nuanceren: heb alleen het stukje gelezen wat reinbo quote.

Ik ziu niet weten hoe ik daar positievere conclusies uit kan trekken, maar goed.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

kos schreef:

Dat zegt dan al genoeg lijkt me.

Kijk je bij films ook alleen de laatste vijf minuten?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ik ziu niet weten hoe ik daar positievere conclusies uit kan trekken, maar goed.

Zie antwoord Quido. Zodra het woord Ajax verschijnt begin je al te blaffen zonder dat je het verhaal uberhaupt hebt gelezen. Beetje jammer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Quido

Je klinkt wel erg gefrustreerd sinds het weekend. Wij hebben geen marge van 2 verspeeld. Maar op geciteerde stukjes mag je niet meer reageren ofzo? Bovendien zegt die eindconclusie al genoeg over de beleving van die zogenaamde voetbalsupporter, die zogenaamde niet-ajacied.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Je klinkt wel erg gefrustreerd sinds het weekend. Wij hebben geen marge van 2 verspeeld. Maar op geciteerde stukjes mag je niet meer reageren ofzo? Bovendien zegt die eindconclusie al genoeg over de beleving van die zogenaamde voetbalsupporter, die zogenaamde niet-ajacied.

Op wie doel je nu?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido. Even hersteld.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ooow, dacht al. Ik was alleen zondag gefrustreerd. En gister, toen ik over Ooijer plots gebeld werd door een vriend

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Had je maar op je beurt moeten wachten met posten .

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Je klinkt wel erg gefrustreerd sinds het weekend. Wij hebben geen marge van 2 verspeeld.

Dat doen wij al jaren, dus dit is niks nieuws voor me hoor. Overigens hang je hier lang genoeg rond om te weten dat ik me al langer 'stoor' (groot woord, maar zag het liever anders) aan de houding in dit topic. Een paar jaar geleden kon hier nog gewoon over voetbal gepraat worden. Nu is elke inhoudelijke discussie na 2 berichten al dood.

Dit heeft dus niks met het weekend te maken, helaas. Gefrustreerd? Ook niet.

Wat is er zo vreselijk aan een column die laat zien dat elke clubsupporter eigenlijk hetzelfde is?

Zoals ik eerder zei:

"Punt is juist dat dat stuk over iedere clubsupporter had kunnen gaan. Dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Ja, zelfs de Ajax-fans. Dat ze Urby ook wel kunnen schieten om zijn domme uitspraak, dat ze ook hun wenkbrauwen fronsen bij de zoveelste Ferdi Vierklau die wordt aangetrokken om de ervaring en dat ze - hoe gek het ook moge klinken - ook wekelijks, in voor- en tegenspoed, achter hun club staan. Raar, maar waar."

Maar op geciteerde stukjes mag je niet meer reageren ofzo?
Ik weet niet waar je op doelt, maar als ik niet zou willen dat er gereageerd zou worden, kan ik beter niks plaatsen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

En de media altijd pro-ajax zijn en het buitenland en.. snik snik snif snif.. wordt het geen tijd voor een nieuwe bingo?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ach als je zinnetjes ertussen doet dat juist een ajacied er een boek over kunt schrijven (?), of dat zij het meest levend en echt zijn (?) vraag je je af waarop het gebaseerd is, totaal onnodig ook voor de rest van het stuk en geeft nou niet echt blijk van objectiviteit, dr zijn ook zat clubs die al jarenlang geen (grote) spelers kunnen kopen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

ets trekt mij er in aan. Jezelf verdedigen. Voor je trots opkomen. Ik heb lang gezocht naar wat een Ajacied drijft om na 15 jaar 'slecht' voetbal nog steeds zo fier op Ajax te zijn. Het is het verdedigen van je club. Staan voor je liefde. Na 20 jaar huwelijk blijven volhouden dat je vrouw nog steeds de mooiste is, ondanks haar ingezakte tieten, kuilen in haar kont en Wim Kok-wallen. Van alle supporters in Nederland is de Ajacied toch het meest levend en echt. En dat meen ik.

Hij schijnt niet voor Ajax te zijn zegt Quido. Hij verbaast zich er gewoon een beetje over dat de Ajax-supporter niet zo anders is als de andere supporters. We zijn soms wel wat arrogant, maar wij maken ons ook druk over domme aankopen en gejank van spelers.

Die laatste zin is puur de mening van 1 man en niet van alle Ajax-supporters. Feyenoord en Ajax hebben beiden gewoon mooie supporters met een andere mentaliteit. Niks mis mee toch? Alles wordt best wel opgeblazen hier altijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bondscoach Oekraïne woedend op Van Marwijk

De bondscoach van Oekraïne, Myron Markevich, is woedend op Bert van Marwijk en zijn staf. De oefenmeester vindt het schandalig dat de technische staf van het Nederlands elftal met een B-elftal naar Oekraïne gekomen is.

"Ik wist niet dat Nederland met een B-elftal zou komen. Ik had wel verwacht dat Van Marwijk een paar spelers rust zou gunnen, maar om met een compleet B-elftal te komen is echt schandalig", aldus de bondscoach op Uefa.com.

De technische staf van Oranje probeerde om onder de interland uit te komen vanwege het drukke speelschema, maar Markevich was van mening dat de interland per se moest worden gespeeld.

Haha, vind het ergens wel grappig. Toont veel respect naar Oekraïne

En Camonaresi moet na zestien ...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

Dat doen wij al jaren, dus dit is niks nieuws voor me hoor. Overigens hang je hier lang genoeg rond om te weten dat ik me al langer 'stoor' (groot woord, maar zag het liever anders) aan de houding in dit topic. Een paar jaar geleden kon hier nog gewoon over voetbal gepraat worden. Nu is elke inhoudelijke discussie na 2 berichten al dood.

Tuurlijk weet ik dat maar vind het de laatste tijd wel erg excessief voorkomen. Maakt niet uit, maar als Feyenoorder zeg ik best wat positiefs over Ajax als dat op zijn plaats is. Ik vind het dan wel raar dat ik gelijk maar een Feyenoorder ben die niets negatiefs over Ajax kan zeggen. Ik vind het een beetje overkomen alsof een niet-Ajacied niets negatiefs mag zeggen over de toestand van Ajax.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk weet ik dat maar vind het de laatste tijd wel erg excessief voorkomen.

Omdat het me - inderdaad - ook steeds meer stoort (heb er lang ook niks van gezegd, dus dan lijkt het misschien al snel overdreven). Vorig jaar was het nog best grappig af en toe, die opmerkingen over De Pet of Anita's vlechtjes, maar na een jaar hetzelfde aangehoord te hebben gaat het vervelen (en werkt de overdrijving ook niet meer). En we zijn oud genoeg om normaal te discussiëren, niet waar? Het lijkt alleen steeds minder mogelijk.

Ik vind het dan wel raar dat ik gelijk maar een Feyenoorder ben die niets negatiefs over Ajax kan zeggen.
Dat heb ik - sec - nooit gezegd (zo zie je maar hoe gevoelig je hier iets neer moet pennen om maar te hopen dat je niet gelijk van alle kanten aangevallen wordt op iets wat je niet zo bedoeld hebt, maar met veel moeite wel zo te interpreteren valt). Maar hoe had ik het anders moeten verwoorden, aangezien die column - voor mij althans - totaal niet uit te leggen valt als een lofzang op de Ajax-supporter, of een sneer uitdeelt naar elke andere clubsupporter? Hoe typisch is het dan dat er vanuit een andere hoek gelijk op dat ene zinnetje gesprongen wordt, terwijl die zin niet in verhouding staat met de rest van het verhaal? (en column-technisch gewoon als stijlmiddel gebruikt wordt, de door velen geliefde Nico Dijkshoorn overdrijft ook alles)

Ik vind het een beetje overkomen alsof een niet-Ajacied niets negatiefs mag zeggen over de toestand van Ajax.
Onzin. Graag zelfs, maar dan wel met redelijke argumenten, zodat een discussie mogelijk is. En niet 'omdat het Suarez is' of 'omdat De Pet dat wel zal zeggen.' Bij wijze van.

Overigens laat ik het hier maar bij. Mijn punt is wel duidelijk. Ook betreffende de column die ik postte. Als het me niet meer bevalt hier, laat ik dit topic gewoon links liggen. Wat dat betreft is het niet anders dan zappen op tv

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Tuurlijk weet ik dat maar vind het de laatste tijd wel erg excessief voorkomen. Maakt niet uit, maar als Feyenoorder zeg ik best wat positiefs over Ajax als dat op zijn plaats is. Ik vind het dan wel raar dat ik gelijk maar een Feyenoorder ben die niets negatiefs over Ajax kan zeggen. Ik vind het een beetje overkomen alsof een niet-Ajacied niets negatiefs mag zeggen over de toestand van Ajax.

Tss, als ajacieden iets negatiefs zeggen over Feynoord is het huis hier te klein Beetje hypocriet dus..

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

From: @NEC_Nijmegen

Sent: Aug 11, 2010 00:19

Patrick Kluivert wordt trainer bij N.E.C.!: Patrick Kluivert maakt vanaf donderdag deel uit van de technische staf... Patrick Kluivert wordt trainer bij N.E.C.! • N.E.C. Nijmegen - bit.ly

sent via twitterfeed

On Twitter: http://twitter.com/NEC_Nijmegen/status/20830454493

.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Tss, als ajacieden iets negatiefs zeggen over Feynoord is het huis hier te klein Beetje hypocriet dus..

Valt reuze mee, behalve bij jou omdat jij nooit iets zinnigs zegt. Beetje de taal die die capuchon dragende debielen spreken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Quido:

Ik snap je punt.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

moviemafketel schreef:

Bondscoach Oekraïne woedend op Van Marwijk

De bondscoach van Oekraïne, Myron Markevich, is woedend op Bert van Marwijk en zijn staf. De oefenmeester vindt het schandalig dat de technische staf van het Nederlands elftal met een B-elftal naar Oekraïne gekomen is.

"Ik wist niet dat Nederland met een B-elftal zou komen. Ik had wel verwacht dat Van Marwijk een paar spelers rust zou gunnen, maar om met een compleet B-elftal te komen is echt schandalig", aldus de bondscoach op Uefa.com.

De technische staf van Oranje probeerde om onder de interland uit te komen vanwege het drukke speelschema, maar Markevich was van mening dat de interland per se moest worden gespeeld.

Haha, vind het ergens wel grappig. Toont veel respect naar Oekraïne

En Camonaresi moet na zestien ...

After sixteen years i dragged Camoranesi before court. And all i got was this Louzy 38.000 dollars.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik vind jou ook wel meevallen, er lopen hier ergeren rond. Al ben ik blij dat er iemand weg is Je verdiept je er wel in en hoor je zelf her en der over onze jeugdspelers praten.

Wat wel gezegd moet worden is het feit dat de Ajax supporters vaak beoordeeld worden op het gedrag van de spelers. Urby en vd Wiel janken in een interview en gelijk is Ajax weer een trieste club. Zegt een speler dat we moeten gaan voor het kampioenschap, dan zijn we weer hardstikke arrogant etc. etc.

Die Amsterdamse arrogantie is nog wel het aller lachwekkendste argument wat ik van kos en consorten hoor. We zijn behoorlijk down to earth en echt niet arrogant. Vraag me eigenlijk af kos, waarom haat je Ajax nou eigenlijk zo? Zijn jouw argumenten tegenwoordig ook nog wel van toepassing of is jouw in het verleden iets aangedaan of zo?

Juist terwijl we hier ook behoorlijk kritisch zijn op het beleid en het spel van de laatste jaren. Arrogantie is wat anders dan zelfverzekerdheid, zo kan ik Twente en PSV ook wel arrogant noemen met hun spandoekjes.

Verder vind ik dat interview ook niet al te sterk en heeft die gozer geen flauw idee hoe een stereotype Ajax supporter eruit ziet blijkbaar

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Sorry, kan deze niet laten liggen

Kakkerlak voor smerigste deelgemeente - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

De nominatie gaat naar Rotterdam Zuid?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

Verder vind ik dat interview ook niet al te sterk en heeft die gozer geen flauw idee hoe een stereotype Ajax supporter eruit ziet blijkbaar

Hehe eindelijk een Ajacied die dat wel kan inzien (en dat het een nogal rommelig stuk is), ipv juist andere supprters te betichten van met een bril kijken

rep_robert schreef:

De nominatie gaat naar Rotterdam Zuid?

knap staaltje zelfspot houden we het maar op

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Punt is juist dat dat stuk over iedere clubsupporter had kunnen gaan. Dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.

Van alle supporters in Nederland is de Ajacied toch het meest levend en echt. En dat meen ik.

Wij (andere supporters) zijn minder levend zijn onecht in zijn beleving, wat een kwal.

En dan nog deze denigrerende en stompzinnige alinea

De gemiddelde Ajax-supporter is toch de Ajacied met een huisje in de suburbs van Amsterdam. Zo zie ik ze dan. Ik kan het ook mis hebben. Het zijn geen havenarbeiders en al zeker geen boerenjongens die het over 'ons moe' hebben als ze over hun moeder praten. De gemiddelde Ajax-supporter is volgens mij een welbespraakt individu die in staat is om zijn clubje aardig tot goed te verdedigen.

Is die man Amsterdam wel eens uit geweest? Nog los van dat ze daar ook een flinke haven hebben. Hij heeft blijkbaar een beleveniswereld van een kwal in een wc pot.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

kos schreef:

(quote)

.

Kluivert: "Ik kan veel leren van Vloet."

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Bellamy overweegt te stoppen met voetbal

10 augustus 2010

Craig Bellamy hoopt vurig dat hij niet buiten de boot valt bij Manchester City. De razendsnelle spits is nog niet zeker van een plek bij de groep van trainer Roberto Mancini. Hij overweegt zelfs een einde te maken aan zijn profloopbaan als hij in het tweede terecht komt.

"Ik weet zeker dat ik de club nog veel te bieden heb. Maar ik weet niet wat ik ga doen als ik niet bij de 25 eerste namen hoor. Misschien stop ik wel met voetbal of zal ik andere opties bekijken", aldus Bellamy in Engelse media.

De aanvaller uit Wales onthult dat hij een transfer naar VfL Wolfsburg heeft afgeblazen. "Ik had een paar mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld Wolfsburg afgewezen, omdat ik de Duitse competitie niet zie zitten."

----

Als ik Feyenoord was, zou ik hem direct opbellen. Bellamy heeft al vaker aangegeven helemaal gek te zijn van Feyenoord. Al zal hij nu een godsvermogen verdienen en een keuze uit tal van clubs hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.