- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wie staat er ook alweer bovenaan in Spanje..
Barcelona, want onderling resultaat telt zwaarder dan doelsaldo. Verkeerd overgenomen door teletekst, de meeste kranten, etc. maar op de officiele site van Primera Division staat het wel goed.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Is dat zo? Dan nog, eerste/tweede word je niet als je 'gewoon geen team bent'.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Nooit de bijnaam Boring Arsenal gehoord? Die hebben ze destijds natuurlijk niet voor niks gekregen. Maar toegegeven, onder Wenger spelen ze bij tijd en wijlen leuk voetbal (al komen ze tegen ploegen als Chelsea vooral fysiek tekort)
Dat is hun naam van vroeger, inmiddels worden ze zelden nog zo genoemd.
Ik vind Chelsea trouwens wel weer een mooi team hebben. Veel karakterjongens, hele stugge ploeg. Ik ben ook vooral een fan van geweldenaar Drogba en ook wel van Lampard. Alleen die uitwedstrijd vorig jaar in Barcelona, dat was echt verschrikkelijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik kijk altijd naar de BBC op de zaterdag en al die jaren heb ik Arsenal mooier voetbal zien spelen. Ik ben zelf ook niet arrogant, maar denk zelfs als je die eigenschap niet hebt dat je kan zien dat Ajax het mooiste voetbal speelt, maar helaas niet altijd even effectief.
Dat je voor Chelsea bent kan ik nog wel begrijpen, omdat dat natuurlijk niet altijd een poenenploeg was. Maar Real Madrid is dat wel altijd geweest en spelen zo'n totaal ander spel als Feyenoord en hebben een totaal andere instelling. Ergens is het wel interessant dat je kan genieten van 2 totaal verschillende stijlen. Ik ben voor Ajax en kan ook best sympathie opbrengen voor het werkvoetbal van Feyenoord. Maar we hadden het nu over clubs in het buitenland. Ik zie toch wel aardig wat overeenkomsten in mijn smaak van voetbal. AC Milaan in Italië(verdedigend, maar dat is nou eenmaal Italiaans), Barcelona, meer een team en ook oogstrelend voetbal, Arsenal gewoon technisch erg mooi, ook veel doelpunten net als ManchesterU en in Duitsland kan ik niet echt een vergelijkbare ploeg vinden ala Ajax-voetbal. Ik gun het daar ook niet echt de ene club meer dan de andere. Anyway ik kies altijd voor het mooie, aantrekkelijke voetbal en die zaken vind ik het meest bij de hiervoor genoemde clubs.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Net of je met Kaka, vd Vaart, Ronaldo, Higuian en Casillas niet altijd 1e of 2e in Spanje moet worden gezien de concurrentie. Ook als het geen team is zullen ze Malage, Almeria en Bilbao wel kunnen verslaan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat snap ik nog wel van dat gezeik van 1,5 maand geleden
Maar dit is geen Eredivisiewedstrijd op zondagmiddag.
Als je voor deze wedstrijden gaat wachten op de samenvatting snap ik het ook niet meer. Bord op schoot zondag 7 uur heb je niet echt met deze wedstrijden hehe.
Hebt helemaal gelijk rep_robert. Afspraak is dat er gespoilerd wordt omdat de wedstrijd nog niet voor iedereen te zien is geweest. Madrid - Lyon is gewoon op publieke zender dus had gewoon over gesproken worden. Man Utd - Milan dan weer niet.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Real is een beetje als Ajax; geweldige selectie, maar niet echt een team. Op basis van zo'n selectie eindig je sowieso wel hoog, want Ronaldo zal altijd wel 20 punten (ofzo) voor je halen die je anders misloopt. Ajax lijkt de grilligheid een beetje achter zich te laten nu, Real is daar nog lang niet. Ik hoop dat die trainer wel de tijd krijgt er een team van te smeden, want in potentie is het natuurlijk een absurd goed team.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Real is een beetje als Ajax; geweldige selectie, maar niet echt een team. Op basis van zo'n selectie eindig je sowieso wel hoog, want Ronaldo zal altijd wel 20 punten (ofzo) voor je halen die je anders misloopt. Ajax lijkt de grilligheid een beetje achter zich te laten nu, Real is daar nog lang niet. Ik hoop dat die trainer wel de tijd krijgt er een team van te smeden, want in potentie is het natuurlijk een absurd goed team.
Mhow. Ajax heeft de laatste jaren ook veel wanbeleid gevoerd en een hoop matige spelers gehaald. De selectie van Real is eigenlijk altijd wereldklasse maar al jaren niet meer een team. Reals domste zet zou dan ook zijn Pellegrini nu eruit te kicken. Niemand kan Real redden aangezien niemand tijd krijgt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ik kijk altijd naar de BBC op de zaterdag en al die jaren heb ik Arsenal mooier voetbal zien spelen. Ik ben zelf ook niet arrogant, maar denk zelfs als je die eigenschap niet hebt dat je kan zien dat Ajax het mooiste voetbal speelt, maar helaas niet altijd even effectief.
..
M'n 'keuze' voor buitenlandse heb ik toendertijd niet altijd laten afhangen van het type voetbal, dat zal een boel verklaren
Neemt niet weg dat ik werkvoetbal (wat trouwens lang niet voor alle speeljaren van Feyenoord opgaat) heerlijk vind.
Net of je met Kaka, vd Vaart, Ronaldo, Higuian en Casillas niet altijd 1e of 2e in Spanje moet worden gezien de concurrentie. Ook als het geen team is zullen ze Malage, Almeria en Bilbao wel kunnen verslaan.
Vastgeroeste oordelen over grote (poen)clubs, Alsof je met de individuele spelers van Barcelona het níet aan je stand verplicht bent om bovenaan te eindigen, kan je ene zelfde rijtje spelers opnoemen.
Bij Chelsea was het ook altijd; het is geen team, bij elkaar geraapt, zo kun je nooit iets winnen, teamspirit krijgen, blabla. En nu doen ze het wel goed en hoor je dat verwijt niet meer.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Verschil is dat 3 kwart van de basis van Barcelona onderhand zelf opgeleid is. Als het bij Barca slecht gaat dan wordt er intern het nodige aangepast. Als het met Real slecht gaat geven ze gewoon een kwart miljard uit of het niets is.
En wat heeft Chelsea nou gewonnen sinds de overname? 2 landstitels onder Mourinho en een verdwaalde FA Cup.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Mag ik even met Real lachen?
Bij deze: ha ha ha
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wat ik gewoon erg jammer vind is dat het de laatste jaren gewoon lijkt alsof er in de jeugd van Ajax en andere clubs kennelijk niemand meer kan voetballen. Is toch belachelijk als je gaat terug kijken wat er allemaal voor mega-voetballers uit de jeugd vandaan zijn gekomen in het verleden.
Er is niks zo goedkoop als jonge spelers weer lekker laten ballen en voor miljoenen verkopen. Het Bosman-arrest is absoluut geen excuus dat Nederlandse clubs opeens gingen denken dat alle voetballers uit andere landen beter zijn dan de Nederlandse jeugd. Ik hoop dat dit ooit weer gewoon weer goed wordt opgepakt en er trainers zijn die durf tonen en de jonkies vertrouwen blijven geven. Het is nog omkeerbaar wat mij betreft.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ramon K.
Vreemde constatering. Raar dat men het onderscheid niet kent (lijkt te willen kennen zelfs):
Een wedstrijd die live op de publieke omroep wordt uitgezonden of een hele competitieronde in de eredivisie die ik niet eens live KAN volgen, buiten dat heerlijke uurtje Studio Sport om.
Maar schijnbaar mag je niet van voetbal genieten, wanneer je op zondag niet met je regenjas en een spandoek op de tribune zit of wanneer je geen abonnement hebt genomen op Eredivisie Live....
Ik volg het voetbal al 19 jaar via Studio Sport (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en heb weinig zin om dat laten verpesten omdat ik zondag's wel eens mijn favoriete FILMsite bezoek.
Kunnen we grappen over blijven maken maar ik stel gewoon iets heel behoorlijks hoor.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat ik gewoon erg jammer vind is dat het de laatste jaren gewoon lijkt alsof er in de jeugd van Ajax en andere clubs kennelijk niemand meer kan voetballen. Is toch belachelijk als je gaat terug kijken wat er allemaal voor mega-voetballers uit de jeugd vandaan zijn gekomen in het verleden.
Er is niks zo goedkoop als jonge spelers weer lekker laten ballen en voor miljoenen verkopen. Het Bosman-arrest is absoluut geen excuus dat Nederlandse clubs opeens gingen denken dat alle voetballers uit andere landen beter zijn dan de Nederlandse jeugd. Ik hoop dat dit ooit weer gewoon weer goed wordt opgepakt en er trainers zijn die durf tonen en de jonkies vertrouwen blijven geven. Het is nog omkeerbaar wat mij betreft.
Dat zie je nu toch wel wat te zwart. Kijk naar Ajax afgelopen zondag. Zo even uit mijn hoofd een stuk of zeven mensen in de basis uit de eigen opleiding. Stekelenburg, van der Wiel en Erikssen zijn toch meer dan behoorlijk talenten. Misschien komen er nu even geen van Bastens, of Sneijders door (hoewel Erikssen wel potentie heeft), de opleiding is niet zoveel mis mee denk ik.
Sterker nog: Al had Ajax niet al die 100 miljoen verkwanselt aan wanbeleid, maar drie of vier spelrs erbij gehaald die wel iets toevoegen, dan had Ajax gewoon om het jaar kampioen kunnen worden.
Nou snap ik ook wel dat als en had niet telt, maar ik bedoel aan te geven dat het probleem niet zozeer de jeugdopleiding is geweest de afgelopen 10 jaar, maar toch echt het wanbeleid aan- en verkopen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
En wat heeft Chelsea nou gewonnen sinds de overname? 2 landstitels onder Mourinho en een verdwaalde FA Cup.
Ze hebben een sterk en samenhangend team en naast de prijzen hebben ze de laatste zes/zeven jaar nagenoeg iedere keer de halve finale of de finale CL behaald en dit jaar zijn ze weer op weg; iets wat critici voor onmogelijk zagen omdat het los zand zou zijn en blijven. (Los dus gezien van de vraag of je het leuk vindt dat er met geld gesmeten kan worden) En een FA Cup is een supermooie prijs die je niet zomaar eventjes pakt of verdwaald is.
Kunnen we grappen over blijven maken maar ik stel gewoon iets heel behoorlijks hoor.
Misschien zijn er mensen die de samenvattingen later willen/kunnen zien en het dan niet in de updates willen hebben. Spoilertag je zonder 'risico', is het nog niet goed.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Dudek naar Feyenoord? Jemig. Anders haal je een 36-jarige Pool die geen fuck uitstraalt en de laatste 4 jaar een paar wedstrijdjes heeft gespeeld en die de jeugdige talenten van Feyenoord tegen gaat houden in hun ontwikkeling.
Heerlijk om Real af te zien gaan trouwens, nu maar hopen op Barca in de finale in het Bernabeu.
En Ramon K, ik sta helemaal achter je. Ik heb een hekel aan mensen die me de uitslag zeggen vóór zondagavond 7 uur.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Moet je op straat eens iemand een gebroken been schoppen...
Nigel de Jong probeert mensen van vleesch en bloed hun broodwinning en als het kan hun gezondheid af te pakken. Hij geniet van de krakende botten, de schreeuw van schrik en pijn, de hinkelende aftocht. Van de aanblik op de brancard, het geluid in de verte van aanzwellende sirenes.
Ja, Nigel is een crimineel. Erger; hij is recidivist. Het heilige Oranje onwaardig.
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dudek. Ik word het zo spuugzat bij Feyenoord. Nu is opeens Darley er niet klaar voor. Rot toch op. Hou eens op met bejaarden kopen en verkloot onze jonge talenten niet. Weg met opa Rob, Darley eerste keeper en Mulder daarachter.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Wat een pech trouwens gister zeg. Had 1ste helft al 3-0 moeten staan. Maar ja.
Competitie en 11 april worden nu wel erg belangrijk..
Klote seizoen tot nu toe. Kan alleen nog gered worden als Real kampioen wordt en 11 april wint, als St. Pauli promoveert en vooral als bij ons in de Goffert Ajax kampioenschap misloopt op de laatste speeldag.
.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Thanks Naomi. Ik vind het ook beschamend schijtbeleid. Vooral omdat het totaal geen prioriteit heeft om een keeper te halen, laat staan een 36-jarige Pool met een salaris wat nergens over gaat.
Stel dan inderdaad desnoods Mulder op of een ander talent (is er nog keeperstalent in De Kuip?). De komende jaren hoeven we toch niet veel te verwachten van Feyenoord, hét moment dus om zulke dingen te doen en te bezuinigen.
Beschamend, foei Feyenoord! Minpuntje voor u.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Darley heerst. Ik hou wel van dit soort keepers. Zo snel als een kat, heerlijke reflexen, niet super groot en proberen het hele strafschopgebied te domineren. Mijn ultieme eerste keus. Hij is nog maar 20, laat hem die fouten maken. Paar maanden geleden was hij nog klaar voor het echte werk, en nu weer niet
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Ook een keeper naar mijn hart.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Haha.
Wie vind jij goede keepers, Kos?
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
In de Eredivisie?
Velthuizen, Vorm, Babos, Boschker, Mikhaylov, Romero, Levita, Gentenaar en zelfs Stekelenburg laat dit seizoen wel eens wat aardigs zien.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Darley komt net kijken. Hij heeft veel potentie. Hij maakte een domme fout tegen Roda wat hem rood kostte. Die fout maakt hij nu niet meer, lijkt mij.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hij zal sowieso niet meer dan 500.000 euro gaan verdienen. Wat nog veel geld is. Ik denk ook niet dat Feyenoord met dit bedrag akkoord zal gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Fout van de verdediging, dat ie het als een kamikaze piloot oplost vind ik niet zo erg. Normaal volstaat geel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.