• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.111 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.566 acteurs
  • 199.681 gebruikers
  • 9.419.515 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Moet je op straat eens iemand een gebroken been schoppen...

Nigel de Jong probeert mensen van vleesch en bloed hun broodwinning en als het kan hun gezondheid af te pakken. Hij geniet van de krakende botten, de schreeuw van schrik en pijn, de hinkelende aftocht. Van de aanblik op de brancard, het geluid in de verte van aanzwellende sirenes.

Ja, Nigel is een crimineel. Erger; hij is recidivist. Het heilige Oranje onwaardig.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Alsof hij de enige is, iemand beoordelen op 2 of 3 tackles vind ik erg zwak. Hetzelfde als Seedorf die vroeger een keertje 2 penals heeft gemist. Kan me geen doodschoppen herinneren uit z'n Ajax tijd...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het poëtisch overdrijven hoeft van mij niet, maar ben het met otherfool eens dat de Jong wat mij betreft wat anders mag gaan doen deze zomer.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Alsof hij de enige is

Hullie doen het ook?

moviemafketel schreef:

Het poëtisch overdrijven

Was het maar waar!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Als je door je gretigheid al in een vriendschappelijk potje niet helder kan denken/handelen en iemand het ziekenhuis in trapt (notabene op het middenveld), hoor je zo iemand niet in een belangrijke Oranje-pot te hebben met oneindig meer druk.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Moet je op straat eens iemand een gebroken been schoppen...

Op straat zullen ze al boos worden als je iemands shirtje vastpakt....

Lekkere vergelijking dus

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Wat een kansen mist die Higuaín. Bij die 2e grote kans had hij af moeten spelen op Ronaldo. Die eerste was eigenlijk ook niet te missen.

Maar zo blijft het wel spannend.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Lekkere vergelijking dus

Of iemand de bal afpakken.

Sowieso niet veel mensen met een bal op straat.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Lekkere vergelijking dus

Van jou ja...

We hebben het over iemand doelbewust voor het leven verminken. Dat er verderop toevallig een bal rolt zal Nigel een zorg zijn (als-ie al weet hoe dat ding eruit ziet).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Is toch gewoon waar wat hij zegt. Als je op straat iemand zijn been breekt, krijg je gewoon een straf voor mishandeling. In het voetbal krijg je dan respect van mensen die dat bijtertjes vinden. Gewoon misdaden op een grasveld. En helemaal als het een gewoonte dreigt te worden bij de Jong. Maar goed, verder vind ik het ook niks bijzonders. Ik hoopte dat hij een soort Davids of zo zou worden, maar met zijn geschifte manier van ballen valt die droom in duigen. Gewoon thuislaten, misschien wordt hij dan volwassen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sneijder heeft ongeveer even veel doodschoppen op zijn naam staan dan de Jong maar als Nigel het doet is de wereld te klein .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Sneijder is een betere voetballer, een echt talent,maar verder ook een ongelofelijk onvolwassen eikeltje in en soms buiten het veld als ik sommige verhaaltjes mag geloven.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

moviemafketel schreef:

Is toch gewoon waar wat hij zegt. Als je op straat iemand zijn been breekt, krijg je gewoon een straf voor mishandeling. In het voetbal krijg je dan respect van mensen die dat bijtertjes vinden. Gewoon misdaden op een grasveld. En helemaal als het een gewoonte dreigt te worden bij de Jong. Maar goed, verder vind ik het ook niks bijzonders. Ik hoopte dat hij een soort Davids of zo zou worden, maar met zijn geschifte manier van ballen valt die droom uit duigen. Gewoon thuislaten, misschien wordt hij dan volwassen.

Ik veroordeel de overtreding ook, alleen die selectieve verontwaardiging vind ik gewoon overdreven. De beste jongen heeft 2 tackles geplaatst in het Nederlands elftal en gelijk doen we alsof hij een misdadiger is die al tig jaren onafgebroken dit soort overtredingen maakt.

Ik vind het 2 domme overtredingen, maar om gelijk zijn hele karakter af te kraken vind ik overdreven. Hij weet het zelf ook wel dat ie fout zat hoor.

Enne Moviemafketel, je krijgt niet "gewoon" straf als je iemands benen breekt op straat. Zo simpel ligt het niet

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee in dit verknipte land waar haast niemand bestraft wordt voor dat soort zaken is al erg genoeg. Het zou normaal moeten zijn als iemand mijn been op straat breekt zonder dat ik diegene wat heb gedaan, dat het gewoon een jaartje brommen is. Alles mag maar, das toch ziekmakend.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Tsja, ik vind het niet te vergelijken situaties. Zeg dan op z'n minst met een potje straatvoetbal of zo.

Ik vind het overigens ook een beroepsrisico als je professioneel voetballer bent, de kans blijft altijd bestaan dat je een doodschop krijgt. Ook als het onbedoeld is(gevalletje Ramsey van Arsenal).

Of moeten kickboxers ook allemaal de gevangenis in omdat ze elkaar K.O. slaan?...

Nu we toch ongeloofwaardige vergelijkingen maken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee Kickboxers proberen elkaar juist ko te slaan/trappen en weten dit beiden.

Voetbal is bedoeld om door over te spelen, acties, voorzetten uiteindelijk de bal in het netje van de tegenstander te krijgen. Er staat denk ik nergens in de spelregels: Je wint als je iemand zoveel mogelijk pijn kan doen. Maar we denken hier anders over, dus laten we maar stoppen.

Ik kan gewoon erg slecht tegen domme voetballers die acties maken die je slimme voetballers echt zelden ziet maken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Van jou ja...

We hebben het over iemand doelbewust voor het leven verminken. Dat er verderop toevallig een bal rolt zal Nigel een zorg zijn (als-ie al weet hoe dat ding eruit ziet).

Doe toch normaal. De Jong mag dan lomp zijn, maar het is geen gemene jongen. Hij zal niet goed timen maar that's it.

Ik heb eens jaren terug een verhaal over de Jong gelezen hoe hij jaren zijn moeder verzorgde die geloof ik zware nierproblemen heeft. En zon jongen zou bewust (dus het doel hebben) om iemand te verminken? Ga weg.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Doe toch normaal. De Jong mag dan lomp zijn, maar het is geen gemene jongen. Hij zal niet goed timen maar that's it.

Ik heb eens jaren terug een verhaal over de Jong gelezen hoe hij jaren zijn moeder verzorgde die geloof ik zware nierproblemen heeft. En zon jongen zou bewust (dus het doel hebben) om iemand te verminken? Ga weg.

Ambassadeur van de nier-stichting. Hij moet de cel in!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het mag een wonder heten dat otherfool nog serieus genomen wordt in dit topic .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

ook bij een snelle 2-0 blijft het spannend. Laat Lyon aub niet scoren...

rep_robert schreef:
Ik veroordeel de overtreding ook, alleen die selectieve verontwaardiging vind ik gewoon overdreven.

Ben benieuwd of je deze mening ook zou hebben als het geen oud-ajacied was.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

moviemafketel schreef:

Nee Kickboxers proberen elkaar juist ko te slaan/trappen en weten dit beiden.

Voetbal is bedoeld om door over te spelen, acties, voorzetten uiteindelijk de bal in het netje van de tegenstander te krijgen. Er staat denk ik nergens in de spelregels: Je wint als je iemand zoveel mogelijk pijn kan doen. Maar we denken hier anders over, dus laten we maar stoppen.

Ik kan gewoon erg slecht tegen domme voetballers die acties maken die je slimme voetballers echt zelden ziet maken.

Tuurlijk is zo'n overtreding dom, alleen je vindt het overal in het voetbal. Er zullen misschien zelfs wel een paar scheinheiligen hier zitten die de Jong nu zitten te beoordelen maar zelf bij hun amateurclubje ook wel is mensen hard onderuit gehaald hebben.

Verder is het lastig om aan te geven wat je bedoeld met slimme voetballers? Dat recht kunnen dan in principe alleen aanvallers krijgen aangezien verdedigers en middenvelders vaker meeverdedigen en (domme) tackles plaatsen. Soms noodzakelijk.

It's all in the game..

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Voorbeeld?

Of hoort dit in de categorie 'ik zeg maar wat en als ik er niet meer uitkom doe ik niet aan argumentatie en plaats ik lekker een gaapsmiley?'

Of was het misschien een grap?

Still waiting...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik wist niet dat slimme voetballers bestonden .

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Bottleneck schreef:
ook bij een snelle 2-0 blijft het spannend. Laat Lyon aub niet scoren...

(quote)

Ben benieuwd of je deze mening ook zou hebben als het geen oud-ajacied was.

Kan me eigenlijk vrij weinig verrekken of het een Ajax speler is geweest of niet. Als we zo gaan doen kunnen we van Bommel ook beter thuislaten, die heeft in het verleden ook harde/onnodige tackles geplaatst. Maar daar zeuren we ook niet over hier? En dat vind ik terecht, het hoort er nou eenmaal bij(helaas).

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik wist niet dat slimme voetballers bestonden .

Lensky is intellectueel he, hij heeft helemaal niets met het voetbalwereldje en houdt zich ook afzijdig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ otherfool:

Heeft puur te maken met dat je in je posts weinig inhoudelijks te melden hebt en alleen maar met krachttermpjes loopt te smijten. Zie mij eens rare dingen zeggen en laat ik overal om me heen maar om me heen te schoppen en niets inhoudelijks te zeggen.

Echt discussieren is er niet bij, geen ruimte voor discussie en je zal ook nooit afwijken van de wetten in jouw vreemmde wereldje. Wereldkampioen worden met 6 aanvallend ingestelde spelers etc. Lopende band troll werk is het.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

@ rep_robert Van Bommel is veel leper zoals eerder in dit topic behandeld. Een onbesuisde, onnodige benenbrekende actie in een oefenpotje is niet bepaald een goede sollicitatie voor van de zomer.

En als verdediger/middenvelder heb ik nooit iemands been gebroken trouwens.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Lensky is intellectueel he, hij heeft helemaal niets met het voetbalwereldje en houdt zich ook afzijdig.

Die was ik even vergeten ja .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik was ook een harde verdediger, maar zorgde altijd dat ik voor de bal ging en als ik echt niet meer eerder bij een bal kon zijn dan de tegenstander ging ik niet uit frustratie nog effies proberen met de noppen wat te raken.

Je kan toch gewoon met je verstand voetballen en toch hard tegelijk zijn.

Passioneel voetballen en vechtlust tonen vind ik hele goede eigenschappen bij een voetballer, maar als de manier van inkomen een trend lijkt te worden, moet er toch wel ergens wat kortsluiting en frustratie zijn die er uit moeten of zo. Ik neem zo'n speler niet serieus meer en denk echt dat er wat mis is op het thuisfront of zo.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Otherfool als ik jou zo hoor, ga ik ervan uit dat Grindheim bij jou ook al lang geleden in achtig is gedaald?

Overigens deels mee eens, op doodschoppen moet gewoon minstens 3 maanden schorsing staan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.