- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dit meen je serieus? Want als je dat echt meent, dan is het wel heel moeilijk voor mij om je meningen hier nog serieus te nemen. Echt...
Na Frankrijk is Italie met afstand de allerslechtste ploeg dit WK.
Kijk de geschiedenis er maar op na: 1982 en 2006, alsof Italië toen zo goed speelde. In 1982 kwamen ze op doelsaldo door de poule zonder ook maar 1 wedstrijd gewonnen te hebben. En in 2006 speelden ze pas in de kwartfinale hun eerste goede wedstrijd.
Misschien dat je de prestaties van Oranje eens wat nuchterder moet bekijken, de niet-Nederlanders die ik ken vonden de wedstrijd van gisteren de saaiste van het toernooi...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Er is inderdaad een duidelijke parallel tussen 1982 en dit WK voor de squadra azzurri. Dat voorspelt niet veel goeds voor Oranje.

Ai ai ai ik kom niet meer bij 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8347 stemmen
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat Italië dramatisch heeft gespeeld. Maar ze kunnen wel een op papier sterkere tegenstander als Oranje ontregelen met puur catenaccio.
Natuurlijk kunnen ze dat. maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Voorlopig gaat het niet best met ze, al is ern og niets verloren.
Italië is nog niet door.
Nederland is nog geen eerste in de poule.
Het kan zomaar een andere achtste finale worden. En daarnaast ben ik banger voor Paraguay dan voor Italië op het moment.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Kijk de geschiedenis er maar op na: 1982 en 2006, alsof Italië toen zo goed speelde. In 1982 kwamen ze op doelsaldo door de poule zonder ook maar 1 wedstrijd gewonnen te hebben. En in 2006 speelden ze pas in de kwartfinale hun eerste goede wedstrijd.
Misschien dat je de prestaties van Oranje eens wat nuchterder moet bekijken, de niet-Nederlanders die ik ken vonden de wedstrijd van gisteren de saaiste van het toernooi...
Wat zeggen ze altijd tegen ons Ajacieden, in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst?
Beetje hypocrisie hier..
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
In hoeverre is dit Italie in staat om catenaccio uit te voeren? Ik zie het eigenlijk niet zo gebeuren, er staan ook geen countervoetballers in de basis. Di Natale is de enige met een beetje snelheid.
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van een mannetje op Van Bommel zetten en Sneijder de mogelijkheid tot passen ontnemen. Als Nederland zo blijft spelen is het makkelijk te neutraliseren, zeker omdat van de backs ook amper dreiging uitgaat en Kuyt/VDV/Van Persie in deze vorm niet eens een mannetje kunnen passeren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nederland was ook dramatisch gisteren, Italië kwam tenminste nog tot schoten uit de 2e lijn... Nederland gisteren 3 schoten op doel in de hele wedstrijd?
Als we tegen Italië moeten is het gewoon weer 50-50.
Nederland was tenminste in beide duels de betere ploeg. En zeker tegen de Denen hadden we na rust ook wel met 4-0 kunnen winnen.
Van Oranje weet je dat ze veel beter kunnen. Van Italie weet je dat dit het maximale is met die trieste ploeg vol veteranen.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Als we tegen Italië moeten is het gewoon weer 50-50.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wat zeggen ze altijd tegen ons Ajacieden, in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst?
Beetje hypocrisie hier..
Hypocrisie? Sinds wanneer zeg *ik* dat soort dingen tegen jullie Ajacieden? Mij niet andermans woorden in de mond leggen aub.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
In hoeverre is dit Italie in staat om catenaccio uit te voeren? Ik zie het eigenlijk niet zo gebeuren, er staan ook geen countervoetballers in de basis. Di Natale is de enige met een beetje snelheid.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8347 stemmen
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van een mannetje op Van Bommel zetten en Sneijder de mogelijkheid tot passen ontnemen. Als Nederland zo blijft spelen is het makkelijk te neutraliseren, zeker omdat van de backs ook amper dreiging uitgaat en Kuyt/VDV/Van Persie in deze vorm niet eens een mannetje kunnen passeren.
Klopt, maar gelukkig hebben we Robben en Elia nog als het moet, die wel een mannetje kunnen uitspelen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Hypocrisie? Sinds wanneer zeg *ik* dat soort dingen tegen jullie Ajacieden? Mij niet andermans woorden in de mond leggen aub.
Meer over het algemeen, ik hoor dit wel een miljoen keer. Maar omdat Italie toevallig in '82 en '06 een keertje zo hebben gewonnen gebeurt het ook in 2010? Klinkklare onzin, dit Italie wordt never nooit wereldkampioen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Nederland was tenminste in beide duels de betere ploeg. En zeker tegen de Denen hadden we na rust ook wel met 4-0 kunnen winnen.
Ja, na rust inderdaad. Voor rust had het ook 2-0 voor Denemarken kunnen staan, want die waren toen beter (hadden in ieder geval betere kansen).
Dat weet je helemaal niet, Italie heeft regelmatig bewezen in een toernooi te kunnen groeien. Nederland heeft in 10 jaar tijd maar 1 KO-potje gewonnen (in 2004 tegen Zweden).
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Klopt, maar gelukkig hebben we Robben en Elia nog als het moet, die wel een mannetje kunnen uitspelen.
Ik hoop dat die nog gaan schitteren...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
What about de halve finale in 2000 dan herman?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, na rust inderdaad. Voor rust had het ook 2-0 voor Denemarken kunnen staan, want die waren toen beter (hadden in ieder geval betere kansen).
Dat weet je helemaal niet, Italie heeft regelmatig bewezen in een toernooi te kunnen groeien. Nederland heeft in 10 jaar tijd maar 1 KO-potje gewonnen (in 2004 tegen Zweden).
Haha die ene halve kans van Bendner bedoel je? Nu probeer je wel erg negatief te doen.
Italie heeft na 2000 ook alleen in 2006 wat laten zien.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Meer over het algemeen, ik hoor dit wel een miljoen keer. Maar omdat Italie toevallig in '82 en '06 een keertje zo hebben gewonnen gebeurt het ook in 2010? Klinkklare onzin, dit Italie wordt never nooit wereldkampioen.
Het is dus geen "toeval", ook in 2000 speelden ze niet best bv. En wie had na de poulefase in 2006 voor mogelijk gehouden dat Italië wereldkampioen zou worden? Bijna niemand.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
En in 2006 wist Italie toch te winnen van Ghana en Tsjechie in de poule en een gelijkspel tegen Amerika. 1e in de poule met 7 punten.
Das toch wat anders dan een gelijkspel tegen Paraguay en Nieuw Zeeland.
Dus waarom had niemand eraan gedacht?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat die nog gaan schitteren...
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
What about de halve finale in 2000 dan herman?
Dat is zonder overdrijven het grootste voetbaltrauma uit mijn leven. 
Stomme penalty's. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Haha die ene halve kans van Bendner bedoel je? Nu probeer je wel erg negatief te doen.
Misschien moet je de eerste helft nog eens terugkijken en gaan turven, er was wel meer dan die kans van Bendtner.
Ik denk ook niet dat ze dit toernooi gaan winnen, maar Nederland wandelt er ook niet zomaar overheen zoals jij en anderen beweren.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik hoop trouwens dat ik ongelijk krijg en Nederland er straks met 5-0 overheen walst. Maar dat terzijde. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Leuk, die typische ollandse overschatting in eigen kunnen van Ajax&L.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat calimero gedoe altijd om anderen groter te maken dan ze zijn en jezelf klein te houden. We zijn toch geen Belgen zeg!
Oranje is wereldtop. Samen met Argentinie momenteel de enige die wel wedstrijden wint zonder echte moeite. Alleen moet ons spel een stuk beter.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Dat filmpje bij de NOS
interview met Beckham, hele tijd Beckham in het beeld, komen ze er 30 seconden later achter dat Prince William er ook naast staat. 
Ook die supporter in de kleedkamer die alleen even Hallo kwam zeggen. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Roep dat nou niet te hard, voorlopig speelt Italië beter dan Nederland dit toernooi. Met een beetje pech hadden wij ook nog maar 2 punten gehad.
Gelukkig nog iemand met een tv in huis. De oranje-hosanna roepers lezen alleen de uitslagen in het lokale suffertje?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het was dan ook echt verschrikkelijk voetbal en geen enkel doelpunt door een actie of zo. Wat ik al zei, ik moet net als de buitenlandse pers nog even wennen aan dit slaapverwekkende voetbal van de Oranje Leeuwen. Pas als we WK worden met dit spel, zul je mij niet meer horen. 
Tot dan mogen we best wel iets van de kwaliteiten van ons elftal gaan zien/verwachten vind ik. Ik erger me tot nu toe in ieder geval groen en geel aan de manier van voetballen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ja, het is wel opvallend dat Italie 2 goals tegen krijgt uit een standaardsituatie, maar zelf ook alleen uit standaardsituaties scoort vooralsnog.
Beetje jammer dat die knal van Montolivo (die sowieso wel goed speelde) er niet in ging.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.