- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
En weer een krappe overwinning en nummer 1.. Best knap van Twente hoewel ik er nog niets van gezien heb.
Ben ook erg blij met de overwinning van Feyenoord trouwens en de rol van Cissé.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Jammer dat de scheids geen pingel aan RKC durfde te geven .
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar Ajax zonder Suarez is maar een middelmatig team.
Dan heeft het nog steeds de beste spelers van de Eredivisie. Pin me er maar op vast over 5 jaar spelen er meer Ajax spelers in de topcompetities dan welke andere eredivisie club. Dat is al jaren zo.
Het probleem zit e'm al jaren in de verdediging en daar heeft het wel of niet meedoen van Suarez geen invloed op. Ajax is niet meer afhankelijk van Suarez dan PSV van Affelay of FC Twente van Ruiz.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Onzin. Als ajax de beste spelers van de Eredivisie zou hebben, zou ajax 6 punten bovenaan staan. Twente en PSV hebben minstens zo'n goede selectie als ajax.
Ik denk dat alleen Suarez en een aantal verdedigers in topcompetities komt te voetballen. Suarez zeker, en v/d Wiel en Vertonghen moeten zich daar nog voor ontwikkelen. Voor de rest zou ik niet weten welke speler het gaat halen. De Zeeuw komt ook te kort voor een echte topcompetitie.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Boom
Ik durf zelfs te stellen Boom 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Toch prachtig dat je eerste kunt staan met 67 punten uit 26 duels en dan een doelsaldo van 48-20 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Onzin.
De Ajax spelers zijn internationaal stuk voor stuk succesvoller dan de rest. Arsenal, Liverpool, Real Madrid, Inter, AC Milan, City, Bremen, Sevilla, Barcelona, Everton, Valencia, Juventus allemaal clubs die spelers hebben die nog niet zolang gelden voor Ajax speelde.
Dat is dus niet zo.
Dat denk ik niet, één op één beschikt Ajax over betere spelers dan de andere clubs. Het probleem is alleen dat Ajax dit niet om weet te zetten in resultaten. Dit heeft te maken met naïviteit, onervarenheid en spelers die niet goed in het elftal passen.
Ook van het rijtje Stekelenburg, Urby, Eriksen, Enoh en Alderweireld zullen de meeste/allemaal naar een topcompetitie vertrekken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als je maar 1 x verliest en een paar x gelijk speelt, dan sta je inderdaad op nr. 1. Goed gedaan dus. Goed een wedstrijd bepalen, goed je doelpunten doseren. Complimenten voor FC Twente.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De Ajax spelers zijn internationaal stuk voor stuk succesvoller dan de rest. Arsenal, Liverpool, Real Madrid, Inter, AC Milan, City, Bremen, Sevilla, Barcelona, Everton, Valencia, Juventus allemaal clubs die spelers hebben die nog niet zolang gelden voor Ajax speelde.
Dat is dus niet zo.
Dat denk ik niet, één op één beschikt Ajax over betere spelers dan de andere clubs. Het probleem is alleen dat Ajax dit niet om weet te zetten in resultaten. Dit heeft te maken met naïviteit, onervarenheid en spelers die niet goed in het elftal passen.
Ook van het rijtje Stekelenburg, Urby, Eriksen, Enoh en Alderweireld zullen de meeste/allemaal naar een topcompetitie vertrekken.
Ik heb het over de huidige spelers van ajax.
Ik denk niet dat ajax één op één over betere spelers beschikt dan de andere clubs. Pas hebben we Ajax en Feyenoord nog met elkaar vergeleken (zonder Suarez) en dat werd een gelijkspel.
Uiteraard moeten de spelers een team vormen, zoals Twente en PSV dat beter doen, maar daar heb je gewoon goede voetballers voor nodig om helemaal bovenin te staan.
Stel dat de spelers die je noemt in een topcompetitie komen te spelen, dan komen ze niet bij grote clubs terecht of zullen ze op de bank komen te spelen (mits ze zich bijzonder goed ontwikkelen). Dat je eenmaal in een topcompetitie uitkomt, zegt nog niet heel veel. Dat je veel speelt en goed en bij een wat grotere club; dat zegt wat. En anders heeft het helemaal geen nut om aan te halen dat ze naar een topcompetitie zullen gaan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik denk niet dat ajax één op één over betere spelers beschikt dan de andere clubs. Pas hebben we Ajax en Feyenoord nog met elkaar vergeleken (zonder Suarez) en dat werd een gelijkspel.
Wat overigens meer zei over de roze bril van de Feyenoord clan dan wat anders.....
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Pas hebben we Ajax en Feyenoord nog met elkaar vergeleken (zonder Suarez) en dat werd een gelijkspel.
LOL!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik heb het over de huidige spelers van ajax.
Was onder andere om aan te geven dat zelfs spelers die mislukken (minder belangrijk) bij Ajax over het algemeen goed terecht komen, denk hierbij aan Maduro, Rosenberg, Pasanen
, Bergdolmo
, De Mul, Escude etc.
Iets betere spelers (maar ook geweldenaren bij Ajax) zoals Heitinga, Babel en Vermaelen gaan voor een totaal bedrag van 39 miljoen euro de deur uit.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet en met dat laatste ben ik het niet eens. 
De laatste jaren wordt er bij Ajax slecht 'een team' gevormd. Dit heeft dan ook veel prijzen gekost.
Vandaar het bovenstaande rijtje, veel spelers blijken buiten Ajax beter te zijn dan bij Ajax en dat is wat me het meeste zorgen baart.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
LOL!
Wou je het nog een keer doen? 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Vandaar het bovenstaande rijtje, veel spelers blijken buiten Ajax beter te zijn dan bij Ajax en dat is wat me het meeste zorgen baart.
Ik heb zomaar het idee dat Jol op dat gebied weleens een soort van ommekeer teweeg kan brengen. Zijn elftal "staat" beter, waardoor niet iedere fout op het middenveld meteen tot een tegengoal lijdt (van Halst liet vanmiddag mooi zien hoe belangrijk Enoh daarin is).
En als ik zie hoe een de Jong nu speelt nu hij wat langer achter elkaar de kans krijgt, terwijl de hele goegemeente (inclusief ikzelf) al lang en breed had afgeschreven, dan denk ik wel dat Ajax op de goede weg is op dat punt.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
We zullen het zien, maar dat is voornamelijk in de glazen bol kijken.
Maar bij PSV, Twente en Feyenoord lopen ook genoeg spelers die het kunnen redden in topcompetities, als ze zich volgens plan ontwikkelen. Daar zie ik geen verschil in met de Ajax spelers.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als jullie blijven roepen dat Darley beter is dan Stekelenburg en dat Fer beter is dan de Zeeuw, dan heeft dat weinig zin denk ik. Er riepen er zelfs destijds dat Cisse beter is dan Suarez.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als jullie blijven roepen dat Darley beter is dan Stekelenburg en dat Fer beter is dan de Zeeuw, dan heeft dat weinig zin denk ik. Er riepen er zelfs destijds dat Cisse beter is dan Suarez.
Blijkt dat je dingen zit te verzinnen, want we vergeleken de selecties zonder een Suarez. Want de stelregel was: Ajax is zonder Suarez een middelmatig team.
Dus laten die vergelijking van Darly en Fer ook maar niet serieus nemen. Hoewel Fer op redelijk korte termijn beter kan worden dan een de Zeeuw.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb het over destijds, buiten het "spelletje" om. Maar goed, ik snap dat je je dat soort onzin niet meer wilt herinneren. Ik zou me daar als mede Feyenoorder ook voor schamen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
We zullen het zien, maar dat is voornamelijk in de glazen bol kijken.
Maar bij PSV, Twente en Feyenoord lopen ook genoeg spelers die het kunnen redden in topcompetities, als ze zich volgens plan ontwikkelen. Daar zie ik geen verschil in met de Ajax spelers.
Het is inderdaad glazen bol kijken en natuurlijk hebben andere clubs deze spelers ook.
Blijkt dat je dingen zit te verzinnen, want we vergeleken de selecties zonder een Suarez. Want de stelregel was: Ajax is zonder Suarez een middelmatig team.
En dat is dus niet waar, of zoals ik al zei Ajax is niet meer afhankelijk van Suarez dan PSV van Affelay of Twente van Ruiz.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat kwam ter sprake omdat in een interview stond dat Fernandez vond dat Cissé een goede voetballer was en daarbij stond de vergelijking met Suarez, dat door de krant of het blad zelf uit de context was gehaald. Niemand op deze site was het daar mee eens. Knap als jij dat nog terug kan vinden.
Edit: haha, je maakt het nog gekker. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik heb zomaar het idee dat Jol op dat gebied weleens een soort van ommekeer teweeg kan brengen.
Daar ben ik het wel mee eens.
Over veel dingen denk ik anders dan Jol, maar qua zakelijkheid zijn we er op vooruit gegaan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
En dat is dus niet waar, of zoals ik al zei Ajax is niet meer afhankelijk van Suarez dan PSV van Affelay of Twente van Ruiz.
Een team moet inderdaad zijn spelers hebben die het verschil kunnen maken. Maar ik vind dat Suarez bij Ajax bepalender is dan een Ruiz (ondanks al zijn goals in de laatste minuten) en een Affelay. Misschien dat Ruiz er erg dichtbij komt.
Zonder Suarez speelt Ajax erg matige wedstrijden, zoals tegen Dordt voor de beker en nog een paar wedstrijden. Vandaag was het iets beter, geloof ik.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Huh? Lieten ze dat penalty-moment bij RKC - Twente nu niet zien in de samenvatting net? Die waar Tioté een speler van RKC omver beukte? Zelfs Jan van Halst, werkzaam bij Twente, vond het een pingel op Eredivisie Live.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat kwam ter sprake omdat in een interview stond dat Fernandez vond dat Cissé een goede voetballer was en daarbij stond de vergelijking met Suarez, dat door de krant of het blad zelf uit de context was gehaald. Niemand op deze site was het daar mee eens. Knap als jij dat nog terug kan vinden.
Edit: haha, je maakt het nog gekker.
Ik kan helaas niet meer op forum #3, dan had ik je de quote gegeven.
Hoe dan ook: Reinbo heeft later nog toegegeven dat hij dat destijds gepost had. Als ik me niet vergis waren er nog 1 of 2 die Reinbo bijvielen, maar daar wil ik vanaf zijn.
Reinbo heeft later ook toegegeven dat ie mis zat en Suarez nu beter vindt, dus stop aub met je alwetende, denigrerende toontje.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De kroonprins heeft recht, volgens mij was Nomak één van de overige Cisse fans.
Mooie overwinning van Lars Boom, helaas niet kunnen zien...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dank je otherfool. Eens kijken of Rico nu ook zo flink is om "Sorry je had gelijk" te zeggen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Kroonprins? 
Was dat overigens niet in dezelfde tijd dat België Nederland een pandoering zou geven?
ON: Filip Djuricic is overigens goed bezig, tot nu toe maakt hij mijn verwachtingen waar.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik had van jou toch wel verwacht dat je je klassiekers zou kennen Kai. Je smiley gaat jezelf aan 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Wou je het nog een keer doen?
Maar je spreek jezelf een beetje tegen. Je zegt dat Ajax niet het beste team heeft want ze staan niet bovenaan, met die redenatie kan Feyenoord nooit een bijna gelijkwaardig elftal hebben als Ajax want ze staan 11 punten achter en dan doen ze het ook nog eens uitzonderlijk goed dit seizoen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.