• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.786 acteurs
  • 199.759 gebruikers
  • 9.423.316 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Waarom dan wavanbuuren? Ik ben heel nuchter in die zaken, maar zie deze wel als bewussie.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ligt vooral aan het feit dat ie 1 keer voor het doel kijkt en vervolgens twee passen alleen maar naar de bal kijkt. In elk geval geen moment naar de korte hoek. Daardoor komt het bij me over alsof ie de bal juist hard voor wilde spelen. Gezien zijn snelheid is het dan niet vreemd dat ie dichter op de goal kwam dan dat eigenlijk zijn bedoeling was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En nog ff over Chili, wie heeft die wedstrijd gezien? Aangezien er zoveel sympathisanten opeens zijn. Speelden ze heel erg goed?

Hoe zit het met de standings eigenlijk. Bij een gelijk aantal punten, geeft dan het doelsaldo of het onderlinge resultaat de doorslag? Ik ben er al de hele tijd over aan het piekeren .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

WK Voetbal 2010 Zuid-Afrika | WK 2010 regels van de FIFA

Hier staat dat het om het doelsaldo gaat. Pas als laatste criterium het onderlinge resultaat......

Spetie

• 38871 berichten
  • 8347 stemmen

FIFA regels voor de groepswedstrijden

Zoals hierboven aangegeven zijn er 8 groepen met elk 4 deelnemende landen. Er doen dus in totaal 32 landen mee aan het WK. Per Groep speelt elk land eenmaal tegen een ander land uit de groep. Er zijn dus in totaal 6 groepswedstrijden per groep.

De puntentelling binnen de groepswedstrijden is als volgt:

Gewonnen partij: 3 punten

Verloren partij: 0 punten

Gelijkspel: 1 punt

Om te bepalen welke teams de groepswinnaars en de tweede plaatsen binnen de groepen zijn wordt achtereenvolgens naar de volgende zaken gekeken:

- Allereerst geldt het hoogste aantal punten behaald na alle groepswedstrijden

- Als een of meer teams hetzelfde aantal punten hehben dan wordt gekeken naar het doelsaldo behaald na alle groepswedstrijden (doelsaldo=doelpunten voor - doelpunten tegen)

- Biedt dat geen uitkomst dan wordt gekeken naar het totaal aantal gemaakte doelpunten na alle groepswedstrijden

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1027 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ligt vooral aan het feit dat ie 1 keer voor het doel kijkt en vervolgens twee passen alleen maar naar de bal kijkt. In elk geval geen moment naar de korte hoek. Daardoor komt het bij me over alsof ie de bal juist hard voor wilde spelen. Gezien zijn snelheid is het dan niet vreemd dat ie dichter op de goal kwam dan dat eigenlijk zijn bedoeling was.

Ik denk dat die, net als een Iniesta dat goed kan, vanuit zijn ooghoek zag dat er een gaatje was bij de eerste paal. Dat die die dan kijkt naar ploeggenoten voor de goal, doet het alleen maar meer voorkomen alsof die een voorzet gaat geven. Hij schoot ook met de buitenkant, dus draait die naar binnen, iets wat Maicon als geen ander kan. Bij een voorzet zou die denk ik met die binnenkant schieten, zodat die van de keeper afdraait.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En dan: Loten! Toch?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8347 stemmen

Naomi Watts schreef:

En nog ff over Chili, wie heeft die wedstrijd gezien? Aangezien er zoveel sympathisanten opeens zijn. Speelden ze heel erg goed?

Ik heb 60 minuten gezien. Even 2 pauzes op mijn werk gecombineerd en opgeschoven.

Chili was best goed ja. Ze speelden fris en vooral snel en veel en goed over. Na Duitsland en de tweede helft van Brazilië het leukste voetbal wat ik tot nu toe zag.

gecondoleerd met Spanje trouwens Naomi. Wordt nog lastig voor ze.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dank je Spetie en wavanbuuren. Dan ben ik er al wat geruster op.

edit: en wibro, en nog bedankt voor de condoleances Spetie. Ja, flink balen maar kwalitatief moet je het toch kunnen redden, mag ik hopen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

De wedstrijd van zo dadelijk Is trouwens voor Ajax een wedstrijd van een kleine 10 miljoen scoort Suarez er twee of valt hij (weer) tegen en raken ze zo goed als uitgeschakeld?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het zou kunnen, maar hij kijkt de laatste seconden echt recht naar de bal. Op die snelheid lijkt het me niet aannemelijk dat je in een spilt second, vanuit je ooghoek kunt zien dat ie er in kan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij wilde hij 'm gewoon achter de keeper langs voorgeven, maar ging de bal er vanzelf in.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vol op de aanval! Bij een voorzet vanaf de flank zag je gewoon 5 rode shirtjes in het strafschopgebied van Honduras. Kregen ook een 6-tal 100% kansen en hebben met de nr. 7 de ster van de 1e ronde wmb. Technisch ook goed, heel leuk om te zien.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

wavanbuuren schreef:

Het zou kunnen, maar hij kijkt de laatste seconden echt recht naar de bal. Op die snelheid lijkt het me niet aannemelijk dat je in een spilt second, vanuit je ooghoek kunt zien dat ie er in kan.

Hij deed het al eens eerder exact zo.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8347 stemmen

Reinbo schreef:

De wedstrijd van zo dadelijk Is trouwens voor Ajax een wedstrijd van een kleine 10 miljoen scoort Suarez er twee of valt hij (weer) tegen en raken ze zo goed als uitgeschakeld?

Bij gelijkspel is Uruguay nog zeker niet uitgeschakeld hoor.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Otherfool je moet me toch eens uitleggen waarom je het anti voetbal van de Noord Koreanen wel waardeert en dat van Zwitserland niet. Ik zag zelf namelijk niet zo veel verschil in de speelwijzes.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bafana Bafana . Eén van mijn sympathy landen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Bij gelijkspel is Uruguay nog zeker niet uitgeschakeld hoor.

Maar bij verlies wel. Ik bedoel gewoon dat hij kleurloos kan verdwijnen of positief op kan vallen. Dan heeft hij ook nog de kans voor tegen Mexico, maar de wedstrijd van vanavond is veel meer high profile.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Reinbo schreef:

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Zo betrekkelijk is het in voetbal. Wat natuurlijk vreemd is, want hoe slecht Suarez ook speelde, de aanvoer was natuurlijk dramatisch. Een bewezen topper als Forlan wist er ook niks van te maken. Maar goed, misschien dat die extra aanvallende middenvelder wat uitmaakt. Voordeel is dat ze nu wel moeten.

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1027 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ik denk van wel. Ik denk ook dat die er wel van uit ging dat de keeper nog wat verder zou uit stappen, als die dat al niet zag. Hoe verder hij naar de achterlijn loopt, hoe verder de keeper uit z'n doel komt, niet?

Maar vooral dat buitenkantje maakt het overtuigender als bewuste goal.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

wavanbuuren schreef:

Misschien niet als je wavanbuuren heet, maar als Maicon moet dat kunnen

Spetie

• 38871 berichten
  • 8347 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Maar bij verlies wel.

Ja dan wordt de kans minimaal inderdaad.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Hij deed het al eens eerder exact zo.

Niet teveel naar Hugo Borst luisteren, mafketel

Het grote verschil is dat hij nu veel meer snelheid had en dichter bij de achterlijn. Daardoor is de situatie juist voor mijn theorie niet vergelijkbaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vol op de aanval! Bij een voorzet vanaf de flank zag je gewoon 5 rode shirtjes in het strafschopgebied van Honduras. Kregen ook een 6-tal 100% kansen en hebben met de nr. 7 de ster van de 1e ronde wmb. Technisch ook goed, heel leuk om te zien.

Niet een team die echt puur op de verdediging kan spelen dus? Mooi . Kan nog wel een mooie pot worden dan.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Misschien niet als je wavanbuuren heet, maar als Maicon moet dat kunnen

Ik was anders in mijn goeie tijd een zeer verdienstelijk rechtsbuiten hoor

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Otherfool je moet me toch eens uitleggen waarom je het anti voetbal van de Noord Koreanen wel waardeert en dat van Zwitserland niet. Ik zag zelf namelijk niet zo veel verschil in de speelwijzes.

Dat heeft meer met Brazilië (7 verdedigende spelers) en Spanje (prachtig combinatiespel) te maken dan de 2 kleintjes. Maar dan nog, de Koreaanse amateurs (!) speelden volledig op hun kunnen, niet te vergelijken met een Europees team van full-profs zoals Zwitserland.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

ik een linksbuiten, maar mijn goede tijd was toen ik 14 of 15 was. Toen heb ik er ook maar gelijk een punt achter gezet. Stoppen op je hoogtepunt he Maar zo heb ik hem nog nooit gemaakt. Misschien als ik op rechtsbuiten had gespeeld wel. Dan had ik het met mijn goede been kunnen doen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat heeft meer met Brazilië (7 verdedigende spelers) en Spanje (prachtig combinatiespel) te maken dan de 2 kleintjes. Maar dan nog, de Koreaanse amateurs (!) speelden volledig op hun kunnen, niet te vergelijken met een Europees team van full-profs zoals Zwitserland.

Dat laatste is natuurlijk onzin. De veel minder getalenteerde full-profs van Zwitserland haalden een optimaal resultaat tegen een op papier superieur Spanje, volledig dankzij de Mourinho taktiek van Hitzfeld.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik was altijd supersub. Ik mocht altijd invallen als we 4-0 voor stonden .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Vascago schreef:

ik een linksbuiten, maar mijn goede tijd was toen ik 14 of 15 was. Toen heb ik er ook maar gelijk een punt achter gezet. Stoppen op je hoogtepunt he Maar zo heb ik hem nog nooit gemaakt. Misschien als ik op rechtsbuiten had gespeeld wel. Dan had ik het met mijn goede been kunnen doen.

Ik ook niet op deze manier, maar ook mij is het wel een keer of wat overkomen dat een gemeende voorzet het doel in vloog. En de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik minimaal een keer of drie heb gedaan alsof het de bedoeling was

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.