- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Frankrijk stond vier jaar geleden nog in de finale, toe was het ook allemaal niet om aan te zien. Deze eerste wedstrijd zegt helemaal niets, al verwacht ik niet dat ze dit jaar zo ver gaan komen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Opsomming eerste helft:
(afbeelding)

Laten we trouwens alvast even de lofvuvuzuela afsteken voor de arbitrage tot nu toe. Nog geen enkele foute buitenspelbeslissing!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Z-Afrika Vs. Mexico 1-1
Helaas; zoals vele moest ook ik werken vandaag om 16.00. Opnemen dan maar, en snel bij thuiskomst de wedstrijd bekijken. Voor een openingswedstrijd was het niet zo heel slecht, en met vlagen speelde 'Bafana Bafana' best attractief voetbal. Natuurlijk komen ze ontzettend veel kwaliteit tekort om in dit toernooi het verschil te gaan maken, maar een 1/8 finale zou best mogelijk kunnen zijn. Mexico viel zwaar tegen; het is dat ze 2 leuke snelle jongens op de flanken hebben die het verschil kunnen maken.
Hoogtepunt toch wel de poeier in de 54e minuut, om de voorafgaande opzet niet te vergeten! En die Mexicaanse keeper...... Hopelijk staat hij nog 2 wedstrijden in de basis voor het amusementsgehalte te drukken.
Uruguay - Frankrijk 0-0
Hopelijk de saaiste wedstrijd van het gehele WK, anders gaan het nog lange, lange, lange wedstrijden worden de komende weken. Als 1 man rood de sleutel is tot snelle combinaties en aanvallend voetbal, dan trek die kaart de volgende wedstijd maar rond de 5e minuut. Inspiratieloos gekak van Uruguayaanse kant, met constant die lange halen naar achter de laatste linie van Frankrijk. Suarez hobbelde er soms nog achteraan, maar Forlan ( wedermaal de beste vandaag) die wist wel beter na de 3e keer. Daar stelde Frankrijk trouwens weinig tegenover........
Nee, het was niet veel soeps vanavond.
Nog complimenten voor de leiding van vandaag. Goede beslissingen, geen flaters. Maar dat komt nog wel.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als je dit naar behoren vindt, hoop ik dat hij volgend jaar ook zo speelt. Ging geen enkele dreiging van hem uit. Verder waardeloze wedstrijd, gelukkig gaven die Zuid Afrikanen op de tribune nog een mooi concert. Voor de goede toe hoorder zit er weldegelijkmemotie in, maar helaas geeft de wedstijd geen enkele aanleiding om die te uiten.
lieroi ver had er 4 ingeknald natuurlijk 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Met zo'n wedstrijd kan je niet met een strak gezicht 40 miljoen als vraagprijs voor Suarez blijven verkondigen. Forlan is toch wel twee, drie keer dreigender.
Alsof Henry en Anelka vandaag wel zichzelf hebben bewezen.....
Iedereen speelde zwaar onder de maat.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Reken nog maar op een stel 0-0s trouwens, het lijkt wel of niemand hier ooit een WK heeft gekeken, dit soort wedstrijden zaten vorige WKs ook vol mee. Of vanwege het volstrekt geen risico willen lopen, of vanwege volkomen onmacht van voetbaldwergjes die onbegrijpelijkerwijs zijn gekwalificeerd voor het WK.. dat is nu eenmaal het lot van de poulefases. Maar ook in de 1/8 finales zal nog niet al het wrakhout zijn opgeruimd en kunnen we zeker nog wat 0-0s gaan verwachten met strafschoppen 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Domenech was denk ik echt het Panini voetbalplaatje waar iedereen er al 20 van had en dus tegen niks te ruilen was. Dramatische uitstraling die man.
(afbeelding)
Lijkt wel een Kazach!
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Arbitrage is geweldig! 
Nog geen foutjes, dus hulde voor de 6 mensen.
Geen NL scheidsrechters dit keer...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Lijkt wel een Kazach!
Borat! 
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1033 stemmen
Zuid-Korea - Griekenland 
Ik verwacht ongeveer de saaiste wedstrijd dit tournooi.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Die wordt ongetwijfeld nog saaier dan de wedstrijd van vanavond. Ik ga tot de achtste finales sowieso heel selectief kijken. Argentinië - Nigeria laat ik uiteraard niet aan me voorbijgaan.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1033 stemmen
Argentinie vond ik, net als Engeland, moeilijk in te schatten dit tournooi. Ik verwacht dat ze allebi de kwartfinales halen, maar verder vraag ik het me af.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die wordt ongetwijfeld nog saaier dan de wedstrijd van vanavond. Ik ga tot de achtste finales sowieso heel selectief kijken. Argentinië - Nigeria laat ik uiteraard niet aan me voorbijgaan.
Same here. Alleen de potten die het kijken nog waard zijn ga ik kijken. Morgen wel twee fijne potten.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1033 stemmen
Zul je zien dat het de meest attractieve wordt.
Ik zou het niet erg vinden, maar vooral dat Griekenland is meestal niet om aan te zien. Antivoetbal gewoon.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valt ook wel weer mee. Maar je ziet ze wel wekelijks voetballen dus? (Opeens krijg ik zin om Z. Korea - Griekenland te gaan kijken).
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1033 stemmen
Griekenland voetbalt niet elke week. 
Maar inderdaad, in de kwalificaties heb ik aardig wat van ze gezien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Met dat wekelijks bedoelde ik de laatste oefencampagne voor het WK. Speelde toch wekelijks, soms nog korter zelfs
.Blijkbaar niet want anti-voetbal hebben ze niet gespeeld.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Dit toernooi kan het helaas niet meer, maar de FIFA moet ook echt regels buiten die miljoenen andere regels maken voor wat je wel en niet voor achterlijkheden qua instrumenten mee mag nemen in een stadion.
Wat Quido al zegt, als iemand een wereldpass geeft hoor je weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh en als iemand een verschrikkelijke fout maakt hoor je weeeeeeeeeeeeeeh. Emoties qua geluid komen gewoon absoluut niet overeen met wat je ziet.
De emoties van het publiek maken het al zo mooi. Vooral het missen van een kans kan erg mooi klinken in het stadion.
YouTube - Highlights Ajax 0-0 AC Milan - 8/4/2003
Dit blijft een klassieker voor mij qua OEEEE gevoel bij een gemiste kans. Geluidskwaliteit is niet meer helemaal top, maar het kan ermee door.
Op 2:10 komt de gemiste kans van Ajax tegen Milan(0-0 en 3-2 return).
Het lijken kleine dingen, maar dit soort emoties maken wedstrijden wel legendarisch.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1033 stemmen
Met dat wekelijks bedoelde ik de laatste oefencampagne voor het WK. Speelde toch wekelijks, soms nog korter zelfs
.Blijkbaar niet want anti-voetbal hebben ze niet gespeeld.
Bedoel je nou die twee oefenwedstrijdjes in de voorbije weken tegen Noord-Korea en Paraguay? 
De eerste eindigde in 2-2, de andere verloren ze met 0-2.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou daar wordt dus meer gescoort dan bij Urugay - Frankrijk. 
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou daar wordt dus meer gescoort dan bij Urugay - Frankrijk.
.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Gelukkig weinig gemist gisteravond zie ik.
.
Hopen dat Ellada het een beetje leuk gaat doen, al heb ik er een hard hoofd in.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ellada? Een synoniem voor Griekenland?
the new guy
-
- 1736 berichten
- 1599 stemmen
De emoties van het publiek maken het al zo mooi. Vooral het missen van een kans kan erg mooi klinken in het stadion.
YouTube - Highlights Ajax 0-0 AC Milan - 8/4/2003
Dit blijft een klassieker voor mij qua OEEEE gevoel bij een gemiste kans. Geluidskwaliteit is niet meer helemaal top, maar het kan ermee door.
Op 2:10 komt de gemiste kans van Ajax tegen Milan(0-0 en 3-2 return).
Het lijken kleine dingen, maar dit soort emoties maken wedstrijden wel legendarisch.
JAAAAAAAAAAAA! Ik was vergeten in welke wedstrijd die heroische actie van Trabelsi zat, deze dus. Mijn favoriete speler uit die tijd, wat waren we goed.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Ellada = Griekenland ja (Hellas in oudGrieks)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ah Hellas kende ik nog wel van 2004
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De 'nickname' voor de Grieken.: to Piratiko (το Πειρατικό)
Het Griekse woord voor "piratenschip". Het team dankt zijn bijnaam aan de openingswedstrijd van het Europees kampioenschap voetbal 2004, waar verrassend met 2-1 van gastland Portugal werd gewonnen. In de openingsceremonie die daar aan vooraf was gegaan kwam een boot voor, en Griekse commentators doopten het elftal vervolgens tot "piratenschip"; een schip dat niemand verwacht en veel schade toebrengt.
En terwijl we toch over de wedstrijd na de middag bezig zijn:
Zuid-Koreaans voetbalelftal: Taegeuk Jeonsa
Koreaans voor "Taegeukstrijders". Taegeuk is een Koreaans symbool binnen het taoïstische concept yin en yang, dat terugkomt in de vlag van Zuid-Korea. Ook de termen "Tijgers van Azië" (verwijzend naar de in Zuid-Korea levende Siberische tijger) en "de Roden" (refererend aan de kleur van het tenue) worden binnen het land veel gebruikt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.