- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als ik het goed begrijp een slechte wedstrijd, 6 verdedigers, een onterechte pingel, een afgeweken schot en een doodschop van Nigel de Jong.
Precies het antivoetbal zoals Bert het graag ziet dus.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
2-1
Als we maar winnen maakt het mij niet uit hoe. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou dat was met Vaart ipv Nigel vast niet gelukt 
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Aangezien er tegen die snelle Amerikanen een enorm gat op het middenveld valt waar ze met speels gemak doorheen lopen niet nee.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nogal belangrijk als je er zelf gewoon een stuk of 5 maakt.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat had ie al toen hij in NL speelde.
Niet in die mate. Natuurlijk was hij toen al snel, met z'n tweebenigheid. Hij groeit nu echt uit tot één van de beste middenvelders van Europa (de wereld).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nogal belangrijk als je er zelf gewoon een stuk of 5 maakt.
Had van der Vaart er dan 3 gescoord? Kan me niet herinneren dat hij dat ooit gedaan heeft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hij mag ze ook aangeven. Het gaat erom dat je dan voetbal speelt om goals te maken. Met Nigel de Jong erin is het hoofddoel zo veel mogelijk benen te breken, zo weinig mogelijk plezier uit te stralen en 90 minuten ruzie met de bal te krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wat een feit is: je hebt een speler als de Jong nodig, om ballen af te pakken, om je tegenstander op te jagen, etc. Liever dat Oranje maar met 1 zo'n speler speelt. Van Bommel is misschien al genoeg, al kan hij het allemaal niet aan lopen. Tegen toplanden als Spanje krijg je er ook 5 om je oren als je zo aanvallend speelt. Aan een gelijkspel (5-5) heb je dan niet zoveel. Daarnaast zet je jezelf dan voor lul ipv mooi voetbal te spelen.
In het verleden is genoeg bewezen dat je geen kampioen wordt met puur aanvallend voetbal - zoals Oranje al zo vaak de mist in is gegaan. En jij (Otherfool) wil nóg aanvallender spelen. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hij mag ze ook aangeven. Het gaat erom dat je dan voetbal speelt om goals te maken. Met Nigel de Jong erin is het hoofddoel zo veel mogelijk benen te breken, zo weinig mogelijk plezier uit te stralen en 90 minuten ruzie met de bal te krijgen.
Dan houden wij er een verschillende doelstelling op na. Veel goals maken boeit mij nauwelijks, winnen is het enige dat telt. Paar benen breken (niet letterlijk, lees harde overtredingen maken), vind ik ook geweldig (Sjaak Troost, John de Wolf
). Rode kaarten emotioneren mij vaak nog meer dan doelpunten. 
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Haha, ik denk net als Reinbo vrees ik.. Ik vind smerige tackles heerlijk om te zien.
Vinnie Jones 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een feit is: je hebt een speler als de Jong nodig, om ballen op te pakken, om je tegenstander op te jagen, etc. Liever dat Oranje maar met 1 zo'n speler speelt. Van Bommel is misschien al genoeg, al kan hij het allemaal niet aanrennen. Tegen toplanden als Spanje krijg je er ook 5 om je oren als je zo aanvallend speelt. Aan een gelijkspel (5-5) heb je dan niet zoveel. Daarnaast zet je jezelf dan voor lul ipv mooi voetbal te spelen.
In het verleden is genoeg bewezen dat je geen kampioen wordt met puur aanvallend voetbal - zoals Oranje al zo vaak de mist in is gegaan. En jij (Otherfool) wil nóg aanvallender spelen.
Hoe bedoel je nóg aanvallender? We spelen nu met 1 spitsje en 6 verdedigers... VdVaart en straks ook Persie gaan gewoon niet spelen omdat afbraakvoetballers als Nigel of Kuyt er zo nodig in moeten. En een fantastische 5-5 spelen tegen Spanje zou het voetbal 1000x meer doen dan de gebruikelijke een-nulletjes tegen de semiprofs van Amerika enzo.
Het is echt waanzin te denken dat Amerika had gewonnen van Nederland als Nasty Nigel er niet in had gestaan. Verder heb je het WK de eerste 4 potjes toch een walk-over, daarna zien we wel verder.
Het is echt treurig om te zien dat de hele ziel en zaligheid van het aanvallende voetbal, dat Nederland menig goed resultaat heeft bezorgd, wordt ingeleverd voor anti-voetbal omdat 'we' dan misschien wel een mooie 0-0 tegen het altijd lastige Denemarken gaan halen.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Haha, ik denk net als Reinbo vrees ik.. Ik vind smerige tackles heerlijk om te zien.
Vinnie Jones
Gilles de Bilde was er ook zo één, geloof ik, maar genoten jullie ook van de tackle op Ramsey? 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dan houden wij er een verschillende doelstelling op na. Veel goals maken boeit mij nauwelijks, winnen is het enige dat telt. Paar benen breken (niet letterlijk, lees harde overtredingen maken), vind ik ook geweldig (Sjaak Troost, John de Wolf
). Rode kaarten emotioneren mij vaak nog meer dan doelpunten.
Dat verklaart veel van die liefde voor dat afbraakvoetbal van jouw clubje inderdaad.. 
Ik zie liever wervelend voetbal, voor agressie ga ik wel Australian Football kijken of freefighten, dan zit je met voetbal toch bij de verkeerde sport lijkt me 
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
genoten jullie ook van de tackle op Ramsey?
Van Marwijk heeft hem als bureaublad.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hoe bedoel je nóg aanvallender? We spelen nu met 1 spitsje en 6 verdedigers... VdVaart en straks ook Persie gaan gewoon niet spelen omdat afbraakvoetballers als Nigel of Kuyt er zo nodig in moeten. En een fantastische 5-5 spelen tegen Spanje zou het voetbal 1000x meer doen dan de gebruikelijke een-nulletjes tegen de semiprofs van Amerika enzo.
Het is echt waanzin te denken dat Amerika had gewonnen van Nederland als Nasty Nigel er niet in had gestaan. Verder heb je het WK de eerste 4 potjes toch een walk-over, daarna zien we wel verder.
Het is echt treurig om te zien dat de hele ziel en zaligheid van het aanvallende voetbal, dat Nederland menig goed resultaat heeft bezorgd, wordt ingeleverd voor anti-voetbal omdat 'we' dan misschien wel een mooie 0-0 tegen het altijd lastige Denemarken gaan halen.
Ik heb het niet persé over het huidige Oranje. Maar wel over het Oranje van de laatste - oak 'm beet - 35 jaar (al was het niet elk toernooi zo). Je moet een team hebben dat in balans is. Onze verdediging is niet onze sterke kant, daarom is het wel handig om er een extra verdedigende middenvelder bij te hebben. Anderzijds: als onze verdediging niet sterk is, dan moet je profiteren van kwaliteit: de aanval. Maar ik vind dat een Oranje met van Persie, Kuyt, Robben, Sneijder en een van Nistelrooy (mocht hij terugkeren) al aardig aanvallend ingesteld is.
En wie zegt dat Oranje had verloren als de Jong niet had gespeeld. De Jong is een waterdrager, niet meer dan dat. Geen geweldige voetballer, daardoor ook makkelijk inwisselbaar. Ik heb de Jong altijd al een zeer matige voetballer gevonden.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Van Marwijk heeft hem als bureaublad.
En de Jong als toiletbril. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar ik vind dat een Oranje met van Persie, Kuyt, Robben, Sneijder en een van Nistelrooy (mocht hij terugkeren) al aardig aanvallend ingesteld is.
Die gaan echt van z'n langzalzeleven niet allemaal spelen onder Bert. Ik vind het gewoon heel raar dat iedereen denkt dat VdVaart geen duelletje op het middenveld van Xavi kan winnen.
En wie zegt dat Oranje had verloren als de Jong niet had gespeeld.
kos
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De Jong zit thuis in z'n tuin op dummy's te oefenen om de kunst van het beenbreken te perfectioneren. Elke dag een half uurtje, na de training.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Die gaan echt van z'n langzalzeleven niet allemaal spelen onder Bert. Ik vind het gewoon heel raar dat iedereen denkt dat VdVaart geen duelletje op het middenveld van Xavi kan winnen.
kos
Je moet keuzes maken. Sneijder is momenteel beter dan v/d Vaart. Je hebt verschillende spelers nodig. Oranje had het WK in '74 ook niet gewoon met 10 of 11 Cruyfs.
Ik denk wel dat van Marwijk de spelers die ik noem tegelijk op durft te stellen.
Dat zegt Kos helemaal niet. Hij geeft, net als ik, aan dat je types als Nigel de Jong (waterdragers/balafpakkers/verdedigende middenvelders) nodig hebt. Want (jij hebt de wedstrijd niet gezien) met v/d Vaart in de ploeg, gaf Nederland veel te veel ruimte weg, zodat de VS kansen creëerden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De Jong zit thuis in z'n tuin op dummy's te oefenen om de kunst van het beenbreken te perfectioneren. Elke dag een half uurtje, na de training.
Ben jij de eeltknobbel van Nico Dijkshoorn?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je moet keuzes maken. Sneijder is momenteel beter dan v/d Vaart. Je hebt verschillende spelers nodig. Oranje had het WK in '74 ook niet gewoon met 10 of 11 Cruyfs.
3 houthakkers achterin is meer dan genoeg.
Ik weet wel zeker van niet.
Nou dat (winnen) was met Vaart ipv Nigel vast niet gelukt
(...) nee
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Daarin zijn de Jong en v/d Vaart enkel namen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
En een fantastische 5-5 spelen tegen Spanje
Dat gebeurt dus niet want Spanje kan wél verdedigen. Eerder 1-5 dus.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik vind het wel een leuke zin hoor, daar niet van...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat gebeurt dus niet want Spanje kan wél verdedigen. Eerder 1-5 dus.
Welnee, die rol je zo op. En anders maar niet, dan is Spanje blijkbaar te sterk en sterf je in schoonheid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.