• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.048 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.000 gebruikers
  • 9.371.727 stemmen

De Wereld Draait Door - DWDD

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat een vreselijk programma met dat geschreeuw door elkaar heen. Kan er niks meer van volgen. 2 van die irritante figuren en Matthijs die weer niet leidt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Matthijs inderdaad lijken wel de debatten van de verkiezingen.

Mogen we nu ook sms-stemmen?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Van Nieuwkerk is al jarenlang de zwakste schakel van het programma. Ik heb hem sowieso nog nooit iets zien presenteren op de vaderlandsche tv dat mijn goedkeuring zou kunnen verkrijgen. Zijn populariteit heeft hij te danken aan het succes van het programma, dat juist weer succesvol is door de format. Vreselijk onkundige man.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

In het begin werd het programma toch echt door meerdere mensen gepresenteerd wat al heel snel enkel Van Nieuwkerk werd... Niet voor niets.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

...en daarom is Van Nieuwkerk de allerbeste presentator? De criteria liggen wel erg laag in Hilversum/Almere/showbiz-city.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Van Nieuwkerk maakt dat programma natuurlijk, al is hij zeker niet voor elk interview geschikt. Die kerel die in Thailand vastzat bijvoorbeeld. Hij stelt net al de vragen niet waar ik een antwoord op wil.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Was inderdaad pijnlijk om te zien, maar vooral voor Storms, die zogenaamd de journalistiek aan wilde pakken, maar enkel 'Beste Jort' zwart kwam maken. Inhoudelijk was het uitermate zwak. Matthijs had de kracht niet dit te leiden, maar gedijt dan ook meer bij de vlotte babbel. Dit had beter in Pauw & Witteman gepast.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Storms was inderdaad niet bepaald sterk in het interview, liet zich heel erg kennen en kon zich maar amper verweren tegen Jort Kelder. Beetje bizarre televisie.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Pieter Storms diskwalificeerde zichzelf direct aan het begon al door de Telegraaf aan te grijpen als bewijs dat de journalistiek alleen nog maar om amusement draait. Alsof de Telegraaf ooit wat met echte journalistiek te maken heeft gehad. En zich vervolgens zo laten kennen in een nogal belachelijke vertoning van allen..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik werd echt kwaad, ik schreeuwde hardop houd verdomme je kop eens gasten en Matthijs weet zich echt geen raad meer dan, wil beiden te vriend houden en geniet stiekem dat de kijkcijfers misschien toch wel weer iets hoger zijn geworden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Storms die altijd opkwam voor gedupeerden, neemt het nu op voor zijn vrouw die heeeeeeeeeel veel gedupeerden destijds heeft achter gelaten met World Online. Storms is niet serieus te nemen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Die Storms en Nina Brink, ik zie ze al helemaal voor me in leder en met zweepjes. Hét SM-stel bij uitstek.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja en hij maar hopen dat ze snel de pijp uit gaat.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

hebben ze geëist dat De Wereld Draait Door mij als Tafelheer ontslaat

Kicken die twee op rechtszaken ofzo?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

[Upd] Storms woest op DWDD

- door Peter (pberends) op 15-09-2010 @ 15:41 - Laatste update: 15-09-2010 16:46

Pieter Storms is woedend op De Wereld Draait Door (DWDD) en zijn presentator Matthijs van Nieuwkerk. Hij zegt dat de redactie hem en zijn echtgenote Nina Brink een kunstje heeft geflikt.

Storms zegt dat er vooraf met de redactie expliciet was afgesproken dat Nina niet betrokken zou worden bij de discussie tussen hemzelf en Jort Kelder over normen en waarden in de journalistiek. Ook zou zijn vrouw niet in beeld komen, zo was beloofd.

'Niet geslagen'

In de uitzending van DWDD gebeurde echter het tegenovergestelde. Kelder richtte zich herhaaldelijk op Nina. Storms is niet alleen woedend op DWDD, maar ook op Kelder, die hij een "schandvlek voor de Nederlandse buis" noemt.

Storms ontkent dat hij Kelder heeft geslagen: "Jort Kelder is een buitengewoon rare man, hij liegt in beeld, de ene leugen na de andere rolt uit zijn mond. Ik stond erbij en ik heb met mijn rechter wijsvinger tegen zijn wang getikt. Ik heb toen tegen Kelder gezegd: 'Jort Kelder, wat ben jij een flinke vent! Je bent de grootste lafaard die de Nederlandse journalistiek kent.'"

'Kelder ontslaan'

"Als ik hem werkelijk geslagen zou hebben, dan had hij geen fut meer gehad voor het tikken van zijn stukje op zijn website. Dan was hij voorlopig niet meer opgestaan", zo gaat Storms verder. Hij gaat nu een open brief schrijven naar Van Nieuwkerk om zijn beklag te doen.

Storms wil onder andere dat Kelder wordt ontslagen als tafelheer bij DWDD: "Ik zou direct afscheid nemen van zo'n man. Het is verbijsterend dat een redactie als die van DWDD zich door zo'n man laat manipuleren. Ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Lage streken. Voortaan moet je dus een hele tv-studio laten checken op booby-traps?"

Update 16:46 - Brief Storms

De Telegraaf heeft de brief van Storms aan Van Nieuwkerk zojuist online gezet.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Het is eigenlijk ook wel een soort Boulevard tv geworden, twee van die vijandjes tegenover elkaar zetten en lekker achterover hangen en toekijken. Nog net geen bakkie chips voor Matthijs erbij.

Normaalgesproken kruipt ie toch bijna ín z'n gast en bij elke uitspraak van zn gast lacht en kijkt hij erbij alsof het een memorabele uitspraak van God zelf is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De dag ervoor vond ik de uitzending erg leuk. Redactie moet echt gaan uitkijken wie ze uitnodigen ja, want dit kon je van kilometers zien aankomen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Alleen al die opmerking dat beloofd was dat zijn vrouw niet in beeld zou komen maakt zijn stuk ongeloofwaardig; waarom ging ze dan recht achter hem zitten (waardoor ze dus altijd in beeld zou zijn als Pieter aan het woord was)?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja 2 van de meest irritante Nederlanders hebben elkaar wel gevonden zeg. Hoe gezellig zal dat ' s avonds aan de eettafel zijn.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Ach, stiekem vond ik het best vermakelijke televisie. Eigenlijk te genant voor woorden, maar als "trainwreck" waar je je ogen maar niet van kan afwenden heeft DWDD gisteren vast weer uitstekende kijkcijfers binnen gehaald. Tussenbeide komen had volgens mij ook weinig zin. Storms had een inhoudelijk erg dun en weinig steekhoudend verhaal en zijn argumentatie kwam neer op een poging de gehele tien minuten vol te praten en persoonlijke aanvallen. Ik was voorheen al niet wild van hem en nu is mij ook wel duidelijk wat volgens Storms goede journalistiek omvat. Eén klein feitje pakken, uit de context halen, doordrammen en treiteren van je opponent tot die zich laat kennen en uit de bus komen als de morele winnaar. Gisteren lukte hem dat dankzij een zeldzaam staaltje zelfoverschatting totaal niet en deze genante, doch zeer (leed)vermakelijke, vertoning was het gevolg.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik bleef alleen kijken,omdat het voetbal erna begon.Op een bepaald moment kon ik ze gewoon niet meer verstaan. Noem ik slechte tv en slecht programma-leiderschap.

Reijersen

• 520 berichten
  • 4226 stemmen

Ach, vond het allemaal wel meevallen. DWDD is weer goed in het nieuws, iedereen weet dat het weer bezig is. Twee volwassen mannen die als kinders op een schoolplein elkaar treiteren, kom op zeg!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het had interessant kunnen zijn als Matthijs in alle rust wat kritische vragen aan Storms had kunnen stellen. Dit was 10 minuten zendtijd weggooien.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ach tja bewust voor de kijkcijfertjes dit net als toen met Maassen. Die Storms ook man man, met z'n eigen woorden om de oren geslagen door die bretels (voor zover ik het goed kon volgen).

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Heb het niet helemaal meegekregen, maar laat me raden: Matthijs zat er weer als een zoutzak bij en hield zijn mond?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mooie vrouw die rechter van de 2.

Reijersen

• 520 berichten
  • 4226 stemmen

Reijersen schreef:

Twee volwassen mannen die als kinders op een schoolplein elkaar treiteren, kom op zeg!

Haha, ik moest lachen toen Dijkshoorn dit ook zei in zijn stukje. Iedereen vroeg zich thuis af waarom ik zo hard moest lachen

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Sowieso al hilarisch natuurlijk dat uitgerekend Pieter Storms iets meent te moeten zeggen over het niveau van journalistiek in Nederland..

En waar gaat het dan uiteindelijk om, een persoonlijke vete met Kelder. Wat een dwaas is dat zeg. En dan kom je met je vrouw naar de studio, die gaat in beeld zitten, prominent als duo profileren ze zich daar in een uitzending. En dan wordt haar wat gevraagd en dan is het 'ik maak geen deel uit van de uitzending' wat kom je daar dan in hemelsnaam doen.

Echt die twee, ik zou me kapotschamen als ik duizenden mensen heb gedupeerd, ga lekker op een eiland zitten met je geld ofzo, maar deze mensen komen zich nog opwerpen als slachtoffers ook in allerlei programma's. Zo'n Pieter Storms die het altijd zogenaamd opnam voor de zwakkeren loopt nu iemand te verdedigen die zelf miljoenen binnenharkte over de ruggen van anderen, omdat ie er toevallig mee neukt. Wat een held zeg..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.