menu

Overig / Televisie / Californication

zoeken in:
Vind het anders wel een gesloten einde. Gelukkig geen vooruitblik naar de toekomst waar Hank en Karen samen (oud) en gelukkig zijn. Hank Moody wordt helemaal niet gestraft voor al zijn shenanigans.
6 seizoen lang doet hij wat hij wil doen en neukt wat er te neuken valt en op het einde, laatste aflevering beseft hij dat het anders moet en schrijft hij een stukje wat hij opleest in het vliegtuig en dan is het afgelopen. Liever een einde gehad dat Moody in zijn Porsche zit met een fles Jack Daniels en naar boven staart naar een vliegtuig die van hem wegvliegt. Dat lijkt me een beter einde. Dit is gewoon afsluiting op een makkelijke manier. Hij komt allemaal goed weg met alles en hoe erg je je misdraagt als je een mooi stukje schrijft en opleest aan een vrouw dan komt het wel goed. Nee, slecht einde is het gewoon.

Ik vond het ook een teleurstellend einde. Ik had gehoopt op een slecht einde en niet een einde dat we al een aantal keer eerder hebben gezien in Californication.. Er komt geen achtste seizoen meer, maar ik weet dat zodra het vliegtuig geland is, Moody het toch weer verneukt, en dan zijn we weer terug bij af. Ze hadden het veel beter moeten afronden.

zag david(hoofdrol speler) laatst in een talk show zeggen dat hij moody dood wilde.
als je zo leeft,dus neukt, rookt, snuift zuipt,ect dan loopt het niet goed met je af.
zijn woorden he!
maar ik denk dat de schrijvers gewoon niet in cliche's wilde vallen ,wat de serie ook absoluut deed.
het was een frisse en originele serie.

n fact, Duchovny dishes that he'd always hoped the show would end with Hank's untimely death! "Part of me wants to get to repercussions. I don't think Hank is going to die, but I always wanted him to die. I thought that would be a great way to end the show: It just catches up with him, eventually. My image was that he was going to marry Karen on his deathbed, basically, and that he was going to get it all. And not be able to enjoy it."

Mescaline (moderator)
Ongelofelijk hoe een goed seizoen op zo simpele hollywood cliché volle manier weet te eindigen. Misschien dat dit een passend einde was geweest voor sommige series maar in het geval van Californication is dit einde totaal misplaatst, te simpel en helemaal niet zoals de serie was.
Ik ben tegelijkertijd blij dat seizoen 7 op de finale na 1 van de betere seizoenen is geworden, wat ik eerder zei zeg ik nog steeds en dat is dat dit 7de seizoen zich mag meten met de eerste 3 seizoenen, je zag ook eindelijk een grote verandering in het personage Hank Moody waar seizoenen 4,5 & 6 maar een beetje voortgekabbelde is dit seizoen gelukkig stukken beter geslaagd.

Californication blijft in mijn gedachte een goede serie, het heeft mindere seizoenen gekend maar het is altijd vermakelijk genoeg gebleven om te blijven volgen. Dit laatste seizoen was op een goed niveau en laat mij zelfs verlangen naar een 8ste seizoen omdat ik niet vind dat het goed geëindigd is, maar dit is tegelijkertijd natuurlijk ook een compliment naar de serie toe.

Afgelopen weekend wat tijd over, dus het laatste seizoen erdoorheen gejaagd. Op zich een leuke verhaallijn moet ik zeggen, alleen zonde dat er vrijwel niets wordt gedaan met de bijpersonen. Hoewel Runkle altijd 'the masturbating agent' zal blijven. Gelukkig voegen Michael Imperioli en Heather Graham wel iets toe.

Voor de rest is het eigenlijk een typische seizoen van 'Californication' waarin lichte sporen zijn te bekennen uit de eerste seizoenen. Al blijft het jammer dat het zo makkelijk eindigt. Ik dacht namelijk dat Moody op het laatst in zijn Porsche zelfmoord wou gaan plegen door zichzelf van een klif te rijden, maar het mocht niet baten.

Al met al blijft Hank Moody een baas, ongeacht wat mindere seizoenen. Maar genoeg is genoeg; ik ben blij dat dit het laatste seizoen is geworden.

Motherfucker.

AHWA
Dankzij Netflix aan seizoen 6 begonnen, en het kijkt toch nog steeds heerlijk lekker weg. De dialogen blijven natuurlijk een beetje van hetzelfde niveau, maar het rolt nog steeds zo lekker van de tong. Ook de capriolen van Charlie blijven geweldig. Ook positief verrast door Maggie Grace. Ken haar alleen van Taken, maar hier is ze toch wel een stukje beter.

AC1
Seizoen 5 is een te oversekst blijspel. Iets anders (dan seks) krijg je niet meer.

(verwijderd)
Nu in een paar weken de eerste drie seizoenen gekeken, werd langzamerhand steeds leuker. Een dramatisch eind van seizoen 3, vind ik wel een leuke wisseling, zolang de comedykant van de serie er niet aan lijdt. Vooral de ontwikkeling van familie Moody en Hank zelf zijn erg vet. Hank Moody draagt de serie, een karakter waardoor je een serie kijkt. Erg benieuwd naar de overige seizoenen.

Een van mijn favoriete series aller tijden. Ik vind de humor en alle ongemakkelijke situaties echt geweldig. Zowel van Hank, maar zeker ook van Charlie. Ik ben blij dat een aantal gastrollen meerdere seizoenen terugkwamen (Bates, Lew, Stu, Trixie, Eddie Nero) en een aantal had ik wel wat vaker terug willen zien (Sue Collini, Sasha Bingham, Samurai etc.)

Mijn favoriete seizoen is denk ik toch 3. De Charlie/Sue scenes en Hanks struggles op de universiteit zijn hilarish. Gevolgd door seizoen 2,3,1 en 5.

Seizoen 6 vond ik erg tegenvallen, dit werd door het 7e seizoen iets goedgemaakt maar ook die was ondermaats. Ook al ben ik een fan van seizoen 5, Californication had moeten eindigen bij seizoen 4, zoals ook de bedoeling was.

(verwijderd)
Zoals ik op TVmeter ook al aangaf, seizoen 4 was geweldig. 5 matig. 6 redelijk.
Dus vol verwachting het laatste seizoen in gegaan.

Na 3 afleveringen: Weinig Becca/Karen/Charlie, veel Levon, hoe slecht en saai wil je een nieuw karakter maken en hoe slecht wil je een serie met enorme hoogtepunten beëindigen. FUCK dit.

(verwijderd)
Myers123 schreef:

Mijn favoriete seizoen is denk ik toch 3. De Charlie/Sue scenes en Hanks struggles op de universiteit zijn hilarish. Gevolgd door seizoen 2,3,1 en 5.

Seizoen 6 vond ik erg tegenvallen, dit werd door het 7e seizoen iets goedgemaakt maar ook die was ondermaats. Ook al ben ik een fan van seizoen 5, Californication had moeten eindigen bij seizoen 4, zoals ook de bedoeling was.

Wat vind je van seizoen 4 dan?

EDIT: Ook aflevering 4 en 5 zitten erop. Pijnlijk slecht relativerend.

(verwijderd) schreef:
(quote)

Wat vind je van seizoen 4 dan?

EDIT: Ook aflevering 4 en 5 zitten erop. Pijnlijk slecht relativerend.

Seizoen 4 is ook super. En eindigt ook erg goed. Hank krijgt toch deels zijn verdiende loon, maar toch is er een geruststellend einde voor hen allemaal. Wel blij dat seizoen 5 nog gekomen is, super seizoen.

Seizoen 7 is ook niet zo goed al vind ik het wel iets beter dan 6.

(verwijderd)
Ik vond 6 juist wel gaan. 7 is nu, na 5 afleveringen, stukken minder. Misschien wel slechter dan seizoen 5.

(verwijderd)
Dat was hem dan, Californication... Een serie met hoogtepunten en ook dieptepunten.

Het laatste seizoen was alles behalve goed, maar alsnog vond ik het een emotioneel einde. Vond Hank, Charlie, Karen, Marcy en Becca toch altijd wel erg leuk. Ook Julia was een goede toevoeging van seizoen 7 trouwens.

Voor zojuist genoemde personen misschien wel een 10/10, voor de serie als geheel een 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:02 uur

geplaatst: vandaag om 02:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.