- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Californication
Californication
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Was echt genieten deze opener met een prachtig slot. Belooft op deze manier een prima afsluiter van de serie te worden.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Goed dat ze zich weer op de dialogen hebben gericht en niet op de overdreven seksuele standjes en rariteiten. Hoop dat ze die lijn voortzetten in de verdere loop van het seizoen. Een aanzetje voor komisch goud is er in ieder geval, niet in de laatste plaats om Michael Imperioli.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Vind Imperioli als enigszins normale toevoeging sowieso leuker dan al die rare snuiters die we voorbij hebben zien komen. Zoals je al min of meer zegt ging het meer om het zo raar mogelijk doen dan daadwerkelijk leuke situaties waarbij Hank zich in onmogelijke posities wringt, ondanks al zijn goede wil. Vond het prima dat het het laatste seizoen ging worden. Gezien de koers die ze lijken te gaan varen zal het, na de matige seizoenen vijf en zes, meer entertainment opleveren.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Ik vond het ook een redelijke aflevering en hoop ook dat dit seizoen beter wordt dan de afgelopen paar seizoenen..
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Geen slechte opening maar ook niet echt hilarisch. Zou Maggie Grace nog terug keren als Faith?
Vond haar rol echt geweldig in seizoen 6. Zie Hank ook liever met haar eindigen dan met Karen.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Bij mijn weten heeft Maggie Grace alleen getekend voor het zesde seizoen. Wel zou Faith een eigen spinoff serie gaan krijgen, maar die hebben ze afgeschoten omdat de pilot te weinig animo kreeg.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5884 stemmen
Duidelijk dat Californication de afgelopen seizoenen zijn beste tijd heeft gehad, al lijkt het nieuwe seizoen wel weer wat frisser en serieuzer te worden. En leuk dat Heather Graham haar opwachting maakt de aankomende afleveringen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Wederom enkele leuke situaties waar we een als vanouds ´falende´ Runkle zien met een heerlijke Marcy. Ben overigens benieuwd of we de dochter van Hank nog gaan zien.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3223 stemmen
De eerste 3 afleveringen van seizoen 7 beloven nog steeds erg veel goeds, tot nu toe een goed en vast niveau die zich kan meten aan de eerste 3 seizoenen! 
Hank is wat meer terughoudend geworden en probeert zich volwassener op te stellen, leuk om te zien hoe zijn personage dan toch eindelijk een beetje gegroeid lijkt te zijn.
Het idee van de verloren zoon klinkt op papier misschien niet al te origineel en leuk maar is daarentegen wel erg goed in het verhaal geschreven en de acteur hiervoor is erg goed gecast! 
Tot zover is dit seizoen verslavender dan de 3 seizoenen die hiervoor zijn geweest, hopelijk blijft dit seizoen deze formule aanhouden! 
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Mee eens, ik vind het bijna jammer dat het allemaal tot een einde gaat komen...:(
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Weer een paar keer echt kunnen lachen in afl. 4 en 5. Leuk seizoen tot nu toe die het 'echte' Californication gevoel weer een beetje terug weet te brengen.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3223 stemmen
Tot en met aflevering 7 gezien nu en dit seizoen blijft gewoon erg leuk, zelfs al meerdere malen hardop moeten lachen.
Runkle is ook weer lekker awkward met momenten.. 
Eens met Donkerwoud, met de kwaliteit van dit seizoen vind ik het ook jammer dat het gaat stoppen.
nilserr
-
- 158 berichten
- 636 stemmen
Wat een geweldig einde van aflevering 8. Een geweldige inleider van de de seizoensfinale. Dit zet denk ik de grote verandering in bij Hank.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Meh, na een tot nog toe mooi seizoen vallen aflevering 9 en 10 zwaar tegen. Hadden ze zo veel meer mee kunnen doen. Nog twee te gaan, hopen op een waardige einde van deze toch wel prachtige serie.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Ik was ook niet onverdeeld enthousiast. Zoveel nieuwe karakters met komisch potentieel, en dan blijven ze dezelfde flauwe grappen tot in den treure uitmelken. Ja, Eddie Nero is een method actor die is doorgeslagen. Ja, Charlie vindt het rot dat Marcie een miljoen aangeboden heeft gekregen door Stu. Ja, Levon heeft nu iets met prostituees omdat Hank er één voor hem geregeld heeft. Echt jammer dat de serie zo dicht op het einde als trage stront voortkabbelt naar een welkom einde.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Als ik het zo lees, mis ik dus vrij weinig. De meeste afleveringen van het laatste seizoen staan al op m'n pc, maar de drang is er niet echt om ze te kijken.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Op zich doet dit seizoen wel zijn ding: steeds die vrolijke knipogen naar vorige seizoenen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze een hele cast erin geschreven hebben, maar die vervolgens nauwelijks meer gebruiken dan als filler bij die ene verhaallijn die echt iedereen beu is... krijgt Hank Karen!
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Redelijke voorlaatste aflevering. Al heb ik nog geen idee waar ze nu heen willen als einde. Krijg wel een gevoel dat het wat overhaast gaat worden. Volgens de Showtime site duurt die ook gewoon 29 min en heet Grace. Hadden wat mij betreft drie afleveringen eerder Becca terug kunnen laten komen. Al die onnodige filler met herhaling van grappen was totaal niet nodig geweest.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Ja, zo voel ik het ook, en die spanning tussen Becca en Levon was eindelijk weer eens iets met komisch potentieel. Het irriteert ook dat ze de deal met Stu nog steeds niet hebben afgesloten, dat is wel de meest waardeloze verhaallijn waar ze ooit mee gekomen zijn.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Overigens nu wel twee weken wachten op de finale. Om de een of andere reden loopt het "on demand" dan wel gelijk met de tv uitzending. Wat betreft de verhaallijn omtrent Stu heb je absoluut gelijk. Misschien leuk voor een aflevering, maar die vent begint nu een karikatuur van zichzelf te worden.
Laten we duimen voor een waardige afsluiter.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Shit, nee...:(
Flauw dit. Het is niet eens een extra lange aflevering ofzo.
Fortune
-
- 4313 berichten
- 2772 stemmen
Wel een teleurstellende zoutloze finale waarin alles in één aflevering wordt opgelost.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Pff, enkele waardeloze afleveringen met 0,0 progressie dit seizoen om dan zo af te sluiten. An sich is het best prima en ik kan er mee leven, maar er had dit seizoen veel meer ingezeten.
Leuk dat ze wederom Rocket Man gebruiken. Blijft voor mij de meest memorabele scène van de serie (aan het einde van seizoen drie).
nilserr
-
- 158 berichten
- 636 stemmen
Ik kan niet anders dan me voor honderd procent bij Roel aansluiten. Ze hadden zoveel meer uit dit seizoen kunnen halen. De laatste aflevering zelf was van een bovengemiddeld niveau, maar voldeed niet als afsluiter van zo'n geweldige serie.
Ps: De iconische Rocket Man scene had mijn inziens overtroffen kunnen worden, wanneer ze de serie hadden afgesloten met Renegade van Warren Zevon. Dat nummer lijkt voor Hank Moody geschreven.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Zoals verwacht, en dat is voor een seriefinale toch altijd wel een minpuntje. Maar ze hebben het in ieder geval met een redelijk seizoen afgesloten en niet met die ongelofelijke onzin waar ze al seizoenen lang mee aan komen zetten.
depri83
-
- 6803 berichten
- 1490 stemmen
Nou ja, het hele idiote gedoe rond Stu was toch wel van een ongekende treurigheid.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Mee eens, maar we wisten allemaal dat het in de seizoensfinale zou zitten. Eenmaal geaccepteerd vond ik het wel een redelijke afsluiting. En kom op, dat ene shot met Stu en zijn sexdoll was ergens ook wel hilarisch.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
een beetje een afronding van wat is reeel ,en wat is passend,maar je mag dit toch gerust een open eind noemen?
ik vond het allemaal net niet,grappig schrijnend ,of origineel.
zal moody missen met zijn mooie veroveringen er bij.