• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.990 stemmen

Californication

zoeken in:

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Heb het nooit echt gezien maar door al die promo's die je steeds ziet op cc lijkt het me een erg leuke serie.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

goed wegkijk voer idd.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

die naam van de serie moet worden gewijzigd want the red hot chili peppers hadden ze aangeklaagd had ik gelezen..

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Net alsof de Chili Peppers die term verzonnen hebben...

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Ik wou net zeggen, hebben ze geld nodig ofzo.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Erg leuke serie overigens. David Duchovny is lekker op dreef, hoewel ik de eerste paar seizoenen van The X-Files altijd erg leuk vond. Leek hij me niet meteen een erg goed acteur in andere rollen. Maar hier speelt die toch erg leuk en denk ik zelden dat ik naar Mulder zit te kijken. Hoop dat ze er niet al te veel seizoenen aan breien, nu is het nog leuk en fris.

realmadrid

• 23 berichten
  • 19 stemmen

hele gave serie

frisseflo

• 25 berichten
  • 36 stemmen

in mn zoektocht naar series die ik nog niet kende (je moet wat met die fucking writers staking) ook terecht gekomen bij californication. vind duchovny echt geniaal. showtime heeft echt 2 pareltjes met dexter en deze serie. oja, lang leven de tieten in deze serie.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Vind het aardig, maar duidelijk (misschien té duidelijk) geïnspireerd op Entrourage

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

is geen goede serie.. soms wel is wat humor maar alemaal veels te plat , dom kortom niet leuk

realmadrid

• 23 berichten
  • 19 stemmen

echt een gave serie

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Ik ken alleen maar het nummer van The Red Hot Chilli Peppers.

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Ik ook, heb nog nooit een volledige aflevering van de serie gezien..

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

eigenlijk is het ook geen kijkje waard hoor

het is allemaal veelsteveel van hetzelfde

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

en het einde is enorm cliché, alsof iemand dat niet aan zag komen

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

idd dat ook maar als het anders was geweest had er minder wat van zijn geworden als het nu is

Toaster

• 17 berichten
  • 0 stemmen

brymj schreef:

en het einde is enorm cliché, alsof iemand dat niet aan zag komen

Ik zag het niet aankomen, Californication had altijd een negatieve/depressieve gevolg voor Hank Moody ik had meer verwacht dat hij de bruiloft zou verpesten en dat Karen nooit meer met hem zou praten (bijvoorbeeld). Maar season 2 bewijst het tegendeel

dulcinea

• 923 berichten
  • 818 stemmen

Ik heb nog maar 4 afleveringen gezien, maar tot nu toe vind ik het heel geslaagd. Knappe mengeling van drama en humor, en soms echt wel over the top!

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Stuk voor stuk akelige personages wiens acties ik niet kan begrijpen. Dat maakt het moeilijk deze serie goed te vinden

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3223 stemmen

Net de eerste 3 afleveringen gezien.. veel belovende serie.. en erg mooie vrouwen! :O

Beetje in de style van Two and a half men.. maar dan nog een stukje serieuser

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dit met Two and a Half Men vergelijken is AC Milan met Fortuna Sittard vergelijken, met alle respect uiteraard.

Californication is dialoogtechnisch veel beter dan die standaardonelinersitcom. Bleh.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Geweldige aflevering, die laatste. Hank is weer op oorlogspad/vrouwenjacht!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3223 stemmen

AHWA schreef:

Dit met Two and a Half Men vergelijken is AC Milan met Fortuna Sittard vergelijken, met alle respect uiteraard.

Californication is dialoogtechnisch veel beter dan die standaardonelinersitcom. Bleh.

Vind hetzeker wel te vergelijken.. alle 2 sex verslaafd.. alle 2 alcohol verslaafd.. alleen is californication veel serieuser en ook meer een drama/comedy.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Californication is ook ronduit veel groffer. Alleen daarom al is een vergelijking simpel vermijdelijk.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3223 stemmen

Veel groffer.. jaa ok dat valt ook onder de serieuse kant aan de serie..

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Tuurlijk niet. En al dat komische geneuk en gescheld dan? Neem je dat zo serieus? De serieuze kant van de serie is juist meer soft. Beter opletten.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3223 stemmen

Soft en in sommige gevallen ook komisch jaa.. maar dan nog gaat deze serie serieuzer met sommige dingen om als andere comedy series.. vind dit ook niet echt een comedy.. meer een mengel moesje..

Hagele

• 184 berichten
  • 821 stemmen

Alleen zo jammer dat ik bij het kijken altijd aan X-Files moet denken...

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3223 stemmen

Neem mijn vergelijking met die andere series terug.. zit nu bij seizoen 2 en kan alleen maar zeggen: erg orgineel erg vermakelijk en erg verslavende serie! lekker serieus met een tintje zwarte humor

Aapje81

• 2227 berichten
  • 5186 stemmen

Deze serie is gebaseerd op het leven van de schrijver Charles Buwkowski (fonetisch). God Hates us all (het boek in de serie) is naar een cd van Slayer vernoemt en de verfilming van het boek verwijst naar Crazy little thing called love van Queen. Verder is dit een topserie die zeer verslavend werkt. Madeline Zima heb ik hoog zitten een ook de vrouw van DD mag er wezen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.