menu

Overig / Televisie / The Office (US)

zoeken in:
The Tonight Show with Jay Leno - Rainn Wilson, Part 2 (3/28/12) - Video - http://www.nbc.com

Rainn Wilson (Dwight) zegt dat er een nieuw seizoen van The Office komt en ook de spin-off over the Schrute Farm, met Dwight en familie in de hoofdrol.

Geweldig nieuws!

Afgehaakt nu Michael weg is. Hoewel de rest (vooral Toby, Kevin, Dwight, Creed, Kelly, Angela... allemaal eigenlijk) erg leuk zijn, maakte Michael het toch wel af. Zijn onschuldige blikken, onhandige uitspraken en verschrikkelijk domme grappen zijn de ingrediënten die The Office zo leuk maken.

The Office had moeten stoppen.

Inderdaad. The Office US zonder Carell is geen The Office US. Hoe leuk Dwight en de andere personages ook zijn, Michael droeg de serie.

Eindelijk eens begonnen aan de TV-serie The Office. Af en toe zag ik wel eens een stukje op TV langskomen maar vond het er erg amateuristisch en droog uit zien..
Totdat ik eens een stukje met Steve Carell en Will Ferrell bekeek. En zowaar tekende het een lach op mijn gezicht en kwam deze op mijn to-watch-lijstje te staan. Maar er was nog zoveel meer zoals Lost, Heroes, Game of Thrones, The Pacific, Modern Family, Two and a Half Men, Rome, Suits en natuurlijk de speelfilms, waardoor de serie weer in de vergetelheid raakte.

Een vakantietrip ging helaas niet door, en wat is de ultieme vorm van thuis vakantie vieren op de grijze en natte dagen? Films - maar het liefst - series kijken! En met iedere serie op een zomerstop (en dus al bekeken) kwam The Office weer langzaam naar boven drijven.

- Na seizoen 01 zat ik er al lekker in. Je herkent personages - hoewel ze vrij extreem zijn - en leeft met ze mee. Je weet hoe ze denken, wat ze doen, en leert ze steeds weer een stukje beter kennen. Een Micheal die je altijd weer ongemakkelijk laat voelen en zichzelf nestelt in onmogelijke situaties, de nerd Dwight die ongelooflijk machtsgeil is en over lijken gaat. De grappen van Jim (en Pam) die ik binnenkort ook zeker ga uithalen bij mensen in mijn omgeving!!
- Jawel ik zat al snel aan een seizoen 02. De lol kon niet op.
- Seizoen 03 werd echter redelijk zwaar. Relatieproblemen e.d. Waardoor sommige personages naar de achtergrond verdwenen (personages die samen juist zorgen voor het totaalplaatje van de serie). De luchtigheid verdween en het werd meer ongemakkelijk dan grappig (ongemakkelijk). Tot nu toe dus één van de mindere seizoenen.
- Seizoen 04 ben ik nu op de helft beland. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan ben van de afleveringen van 40 minuten. Hierdoor worden onderwerpen veel te veel uitgemolken en is één aflevering weer iets te zwaar.. Aan de andere kant het zijn wel weer betere afleveringen dan S03.. Zojuist de eerste 20min-aflevering gekeken van S04, dat scheelt dan weer een hoop. Hou het lekker luchtig, af en toe een goede grap en een happy ending. "Ja we zijn weer terug bij de juiste formule!" Althans dat hoop ik..

Tot nu toe dus een zeer geslaagde serie! Ik ben benieuwd hoe het dadelijk zal gaan met Carell. De opmerking over dat hij de serie droeg vind ik onterecht. Ik geloof (tot nu toe) dat ieder zijn steentje bijdraagt en dat de serie met een juiste vervanger wel degelijk verder kan.

Ik wil aan The Office beginnen, maar wil niet elk seizoen kopen, het liefst wel de nieuwere.
Vanaf welk seizoen kan ik dan het beste beginnen, of welke seizoenen kan ik het beste kijken? Het liefst iets van 2-3 seizoennen.

Starmaster501 schreef:
Ik wil aan The Office beginnen, maar wil niet elk seizoen kopen, het liefst wel de nieuwere.
Vanaf welk seizoen kan ik dan het beste beginnen, of welke seizoenen kan ik het beste kijken? Het liefst iets van 2-3 seizoennen.

Wat dacht je van gewoon bij seizoen 1 beginnen?

Lijkt me handig ja. Beetje het idee van zo'n serie, dat je de personages wilt/kunt leren kennen.

Seizoen 1 kent 6 afleveringen en is van hetzelfde niveau als de latere seizoenen. 6 afleveringen lijken me sowieso goedkoper dan andere seizoenen van rond de 20 afleveringen(?)
Ideale manier om te kijken of een dergelijke serie bij je past.
Een andere manier is om de serie te pindakazen, zoals 70% op MM doet, maar met die info kan ik je helaas niet helpen hiero..

En ligt het nou aan mij of heeft Carell na S01 wat gewicht verloren en een haarjob (net boven zijn voorhoofd) gedaan? Dit viel me heel erg op in het eerste beeld van S02.

Ik ben halverwege seizoen 8 en vind The office nog steeds erg leuk ondanks het ontbreken van Carell. Na 7 seizoenen kan ik ook wel lachen om de rest namelijk. Vooral Ed Helms vertolkt zijn rol steeds beter.

Ja ik vond het ook leuk zonder Carrel, vooral ook omdat zowat elk personage wel grappig is, bovendien was het wel een soort van frisse wind die voorkwam dat het de hele tijd hetzelfde bleef. Het blijft ook leuk door de vele gastrollen, ik vind het toch wel jammer dat hij geannuleerd wordt, maar goed na 9 seizoenen zit het er toch een beetje aan te komen.

Martijnnn schreef:
Ja ik vond het ook leuk zonder Carrel, vooral ook omdat zowat elk personage wel grappig is, bovendien was het wel een soort van frisse wind die voorkwam dat het de hele tijd hetzelfde bleef. Het blijft ook leuk door de vele gastrollen, ik vind het toch wel jammer dat hij geannuleerd wordt, maar goed na 9 seizoenen zit het er toch een beetje aan te komen.

Lijkt me inherent aan alle sitcoms. Na 7/8 seizoenen wordt het toch teveel een herhalingsoefening en weten veel series niet meer te verrassen. Dat is opzich niet erg, dan begin je gewoon aan een nieuwe serie toch?

Meneer Bungel
Lefgozer schreef:
Inderdaad. The Office US zonder Carell is geen The Office US. Hoe leuk Dwight en de andere personages ook zijn, Michael droeg de serie.
Ferrell vond ik vreemd genoeg teleurstellend, maar Spader behoorlijk geniaal. Michael shall always be missed, natuurlijk.

Sjoerdow schreef:
(quote)

Lijkt me inherent aan alle sitcoms. Na 7/8 seizoenen wordt het toch teveel een herhalingsoefening en weten veel series niet meer te verrassen. Dat is opzich niet erg, dan begin je gewoon aan een nieuwe serie toch?

Lang niet overal. Series als Seinfeld en Married with Children werden naar het einde toe steeds beter.

The Office UK overigens niet, die zakte al ver weg zo na seizoen 6. Afgelopen seizoen zonder Michael Scott was sowieso vrij matig. Maar het is al bekend dat dit seizoen nu de laatste is. En maar goed ook. Hopelijk eindigen ze het een beetje leuk, maar ik vrees dat het net zo als vorig seizoen wordt. De scherpe, genante humor is al lange tijd weg, zonde.

S09 aflevering 1 vandaag gezien. Leuk dat de serie weer begonnen is!

Heb me goed vermaakt dankzij Dwight, maar als kantoorserie heeft het niet veel meer te bieden. En gezien de ontwikkelingen in deze afleveringen is de cast ook flink uitgedund al

Chinese Jim

Eindelijk nog een geinige irriteer-Dwight-grap

Zijn er nog mensen die het nieuwe seizoen volgen? De Halloween aflevering was nog best leuk. Dwight met zijn pompoen

Ik mis alleen steeds meer Michael Scott. Ik vind Andy echt een vreselijk karakter in de serie. Gewoon saai. Michael Scott was leuk, leverde nog eens de nodige frustraties en genante momenten op. Dat is nu echt helemaal weg uit de serie sinds zijn vertrek.

De nieuwe kerstaflevering

Deze was echt weer eens leuk. Sowieso gaat de serie erop vooruit nu Andy een tijdje weg is. Irritant figuur.

Dwight als Belsnickel

Vind het tegenvallen met Andy ipv Carell, hoewel ik pas een erg leuke aflevering zag over het tuinfeest, en cameos van Gervais (the Master), Carrey, Romano.

Robert California is trouwens wel een geinig personage, die zou eigenlijk officemanager moeten zijn in plaats van Andy.

Please, stop er toch mee. Dit is toch ook het slotseizoen?

Gister een dubbele aflevering gekeken en het is gewoon niet grappig mee. In de eerste seizoenen kon ik nog wel lachen om de serie, soms was het echt leuk, maar de laatste 2 seizoenen zijn een grote farce. Zonder Carell is het he-le-maal niks. Het aantal echt geslaagde afleveringen de laatste 2 seizoenen is denk ik onder de 5.

Jim en Pam zijn duf, Andy is onuitstaanbaar (ontbreekt trouwens al vele weken in dit seizoen omdat hij met opnames voor the Hangover III bezig is), Kevin is totaal ongrappig en zelfs Dwight is niet leuk meer. Ik bedoel, kan er iemand lachen om de sollicitatiegesprekken die hij met zijn debiele vrienden voerde in de aflevering van gister?

Wat een klote uitzendschema zeg. Afgelopen 4 weken niks, vandaag wel en dan weer 3 weken niks. Pfff. En dan was de aflevering ook nog eens vreselijk slecht. Jammer.

Hoe kut de serie tegenwoordig vaak ook is, de nieuwe aflevering was eens erg grappig.

Dwight die Stanley neerschiet met verdovingspijlen en hem inpakt

De speech van de senator op landelijke tv met Angela naast hem

Alleen jammer van dat Jim en Pam gezeik. Je weet toch wel dat ze happy gaan eindigen.

ik weet niet of storyline van Jim en Pam nog goed komt. de paar gesprekjes die ze nog voeren hebben iets ongemakkelijks en ze ergeren zich kapot aan elkaar. hun relatie doet me denken aan die met die ene jeugdvriend die je af en toe nog ziet maar eigenlijk niks meer te vertellen hebt. bijzonder knap geacteerd door Krasinsky en Fischer.

De 1 na laatste aflevering gekeken. Dwight als manager hadden ze al 2 seizoenen eerder moeten doen ipv die afschuwelijk irritante Andy. Wat hebben ze van Andy toch een vreselijk vervelend personage gemaakt. Dat Jim en Pam gezeik lijkt gelukkig ook weer klaar te zijn, ze houden van elkaar en kiezen voor elkaar. Die video die Pam zag vond ik wel leuk, heel menselijk. Verder ook de promo van de allerlaatste aflevering van de serie gezien die volgende week komt. Dwight en Angela gaan dus trouwen, ook niet verrassend. En zag ik nou Michael Scott voorbij lopen? Zou erg tof zijn als ze eindigen met een klein rolletje voor hem in de slotaflevering.

-Michael...i can't believe that you came!
-That's what she said.

Ik hou niet van series beëindigen, maar soms is het wel beter. The Office's laatste 2 seizoenen kenden maar weinig hoogtepunten. Vaak was het zelfs vrij slecht. Maar toch ga ik het missen. Het vertrek van Steve Carell betekende wel het einde van de serie.

De special was leuk om te kijken, mooi om velen weer te zien en te horen, om oude momenten te zien en om weer even dat goede gevoel te krijgen. De finale was ook prima, al vond ik de aflevering van vorige week wel mooier. Maar het was wel erg leuk om in de finale ook oud-medewerkers te zien. Kelly, Michael etc. Ook het Pam en Jim verhaal heeft een prima einde gekregen. Ik ben blij dat de serie eindigt met een paar sterke afleveringen.

Nooit meer The Office: vier redenen waarom we het gaan missen - Tech & Media - VK - volkskrant.nl

'The Office': Michael Scott returns for series finale | Fox News - foxnews.com

Sjoerdow schreef:
Ik ben halverwege seizoen 8 en vind The office nog steeds erg leuk ondanks het ontbreken van Carell. Na 7 seizoenen kan ik ook wel lachen om de rest namelijk. Vooral Ed Helms vertolkt zijn rol steeds beter.

Ik ook. Seizoen 8 is wel iets minder dan de seizoenen daarvoor. maar Ed Helms wordt veel meer onder druk gezet dat Steve Carell waardoor het minder eentonig wordt dan de seizoenen daarvoor. Op een gegeven moment wist je te goed wat je van Carell kon verwachten. James Spader is ook geniaal als Robert California. Seizoen 9 vond ik een erg goed seizoen met veel verrassingen.

The office helemaal gezien!
De eerste drie afleveringen vond ik matig en ik kwam er niet echt in. Pas bij episode 4 vond ik het pas echt leuk worden. Daarna ramde ik tot en met seizoen 7 er ook vrij snel door! Echt geweldige serie! Zelf ook nog toen Steve Carell weg ging. Ik moet toegeven dat ik in de laatste twee seizoenen een stuk minder heb kunnen lachen dan in de eerste zeven seizoenen. Echter bleven de verhalen van andere personages die nu meer aanbod kwamen erg leuk en de moeite waard om door te kijken. Ook de laatste aflevering was erg mooi! Jammer dat Steve Carell hier niet echt veel aanbod kwam, ook niet in de aflevering retrospective helaas..
Ik heb enorm genoten van deze show! Leuke typetjes en geweldige verhalen! En de film stijl is erg origineel voor een komedie, wat het voor mij allemaal nog wat mooier maakte!

Inmiddels in S5 beland. Die aflevering waarin Creed, Kevin en Dwight Heath Ledger / Joker zijn met Halloween, is te grappig.

Gruffalo schreef:
Afgehaakt nu Michael weg is. Hoewel de rest (vooral Toby, Kevin, Dwight, Creed, Kelly, Angela... allemaal eigenlijk) erg leuk zijn, maakte Michael het toch wel af. Zijn onschuldige blikken, onhandige uitspraken en verschrikkelijk domme grappen zijn de ingrediënten die The Office zo leuk maken.

Idem hier! Ik ben ook gestopt met kijken na het vertrek van Michael. Jezus wat heb ik gehuild bij zijn vertrek. Ik denk wel dat ik het eens ga afkijken...

Maar (weer) eens begonnen from the start. Blijft de beste cringe serie die er is Genieten!

"I mean, it's just a paper company."

Sinds begin december heb ik een VPN, waardoor ik weer op de Amerikaanse Netflix kan. Het eerste wat ik deed is gelijk aan deze serie beginnen, omdat ik er in de loop der jaren erg benieuwd naar was geworden.

In eerste instantie lijk je in een serie terecht te komen waar een hoop nietszeggende mensen in zitten, die bovendien nog eens geen noemenswaardig beroep hebben. In feite gaat het niet om hun beroep, maar om de karakterisering rondom hun personages.

Het mooie is dat je op den duur helemaal vertrouwd raakt met deze mensen. Zo zeer dat je geïnvesteerd bent in de rare fratsen waarin Michael terecht komt, de rivaliteit tussen Jim en Dwight en of Jim en Pam ooit bij elkaar komen. En dat is slechts het topje van de ijsberg, gelet op de running gags en terugkerende rollen.

Seizoen één tot zeven blijven het best; men had eigenlijk moeten stoppen toen Steve Carell afzwaaide. Regelmatig zat ik met plaatsvervangende schaamte naar zijn gedrag te kijken, om vervolgens helemaal in een deuk te liggen. Hierdoor is het niveau in de laatste twee seizoenen beduidend minder, omdat je een bepaalde onhandigheid mist die er voorheen wel was.

Al met al is 'The Office (US)' een erg grappige serie die over het merendeel goed is geschreven. Het zegt genoeg dat ik in anderhalve maand tijd alle negen seizoenen erdoorheen heb gejaagd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.