menu

Overig / Televisie / The Office (US)

zoeken in:
Ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier begrijp ik gewoon totaal niet waarom mensen de Engelse versie leuker vinden. Ik heb nog geen enkele keer kunnen lachen bij die serie, ook al vind ik Ricky Gervais van nature best grappig.
The Office US, daarentegen, vind ik echt een genot om te zien. Ik kan eigenlijk wel zeggen dat de humor in deze serie zo'n beetje mijn humor is. Steve Carrell, a.k.a. Michael Scott is ronduit een geniaal personage, die echt op zijn plaats is bij deze serie. Ik kan niet zeggen dat er voor de rest zoveel meer grappige personages zijn, maar toch zorgen de kantoormedewerkers samen keer op keer voor hilarische situaties

Moeilijk uit te leggen. Het zijn details. Wat Gervais in de UK versie flikt is echt genant en soms ronduit pijnlijk om te bekijken zelfs. Bij Carrell is het wat meer lach of ik schiet humor, iets te voor de hand liggend. Hij is meer een Jim Carrey. Beetje raar gaan praten of een gekke kop trekken. Gervais liet me lachen (of plaatsvervangende schaamte opwekken hehe) door alleen al zijn gezichtsuitdrukkingen.
En ik vind de cast van de UK versie leuker. Die hielenlikker in de US versie is echt vele malen minder leuk als Garreth. De rest van de US cast is ook wat kleurlozer, buiten Jim en Pam. Die vond ik in de UK versie leuk en hier ook.

Ben overigens gister met seizoen 2 begonnen, paar eps gekeken. Ondanks dat ik hierboven kritisch ben vind ik het wel een leuke serie om te kijken. Kantoorhumor kan nou eenmaal erg geestig zijn. De aflevering met de Office Olympics vond ik erg geslaagd.

Mijn favoriete komedieserie aller tijden. Al diverse keren de seizoenen herzien, en het blijft leuk.

Waat Dwight minder leuk!!!

Het komt pas echt op gang als alle afleveringen van de Britse versie gedaan zijn en ze hun eigen afleveringen gaan doen.

Hmz, moet zeggen dat de serie na een tijdje toch wel erg aardig wordt. Zit alweer op de helft van seizoen 2, kijk er elke dag wel een paar. Sommige typetjes zijn toch wel leuk gemaakt. Wel jammer dat bepaalde stukken overgenomen zijn uit de UK versie (bv het samenvoegen van de 2 kantoren in seizoen2), maar dat is verder ook geen probleem.

Gister de dubbele kerstaflevering gezien met de 2 georganiseerde feestjes. Erg grappig.

Vraagje, heeft iemand ook de Office US Webisodes gezien?

Zie List of The Office (U.S. TV series) episodes - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

En dan zo na 2/3 pagina scrollen. Michael, Jim en Pam spelen er niet in mee, andere crewleden wel. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar of dit ook de moeite van het kijken is.

Zit alweer in seizoen 5 dus het gaat hard

Subtle Sexuality is echt briljant, is wel ergens te pindakazen, via de site kijken gaat helaas niet vanwege regiogedoe.

Ik heb een beetje zitten zoeken enzo op die webisodes, maar duren die afleveringen echt maar 2/3 minuten?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik heb een beetje zitten zoeken enzo op die webisodes, maar duren die afleveringen echt maar 2/3 minuten?

Ja klopt. Op de dvds staan ze bij de extra's.

Ik zag alles ongeveer op Youtube staan. Zodra ik de 7 seizoenen heb gezien kijk ik die afleveringen wel. Maar ik verwacht er niks van, wat kan je nou in 3 minuten laten zien?

Seizoen 6 is me tegengevallen. Duidelijk minder grappig en scherp. De hele overname door het externe bedrijf en de brandende printers was niet boeiend. Daarnaast vind ik het ook maar niks dat Jim en Pam nu getrouwd zijn, een kind hebben en op kantoor een halve meter van elkaar vandaan werken. Ik vond de kantoor romance die ze in het begin hadden veel leuker, toen Pam receptioniste was. Nu nog seizoen 7 kijken en ik loop weer bij. Hopelijk zal het leuker zijn.

Seizoen 8 begint verrassend leuk. Het pakt er weer een idiote trend bij, het geeft Stanley een kans om eens lekker los te gaan ( ) en het is weer van hetzelfde lage niveau, maar toch... het kan niet zonder Steve Carell. Hopelijk keert hij gewoon terug, want dit zal (hoe leuk het ook moge zijn) maar één seizoen overleven, lijkt me.

Een nieuwe boss had ik begrepen toch? Wie is het nu?
Ben overigens 'pas' aan seizoen 4 toe dus heb nog lekker wat te gaan

Ik ga er hard doorheen, zit al halverwege seizoen 7.

Ik had het vooraf al gelezen, dus ik keek er enorm naar uit. De cameorol van The Office UK baas David Brent die met Michael Scott in gesprek raakt

YouTube - steve carrel and ricky gervais DAVID BRENT meet up !.

Geweldig, als je beide versies kijkt dan is dit fantastisch! Ik had het echt briljant gevonden als Brent de nieuwe baas zou worden (helaas heb ik al gelezen wie het wel wordt).

Ajax&Litmanen1 schreef:
(helaas heb ik al gelezen wie het wel wordt).

Je wordt misschien nog wel verrast

Hmz, nu maak je me nieuwsgierig. Ik had gelezen dat Andy Bernard (Helms) de nieuwe baas zou worden.

Net nieuwe aflevering gezien maar vond het niet zo sterk. Steve Carrol is weg en dat is nu eigenlijk wat The Office goed maakt. Scott en Dwight bij elkaar was hilarisch. En dat planking en dat lijstje van winnaars en losers, ik vond het maar flauw en teveel van het goede. Hopelijk komt Carrol snel terug anders gaat het de verkeerde kant op.

Gister de laatste aflevering met Steve Carell gezien, moet zeggen dat ik toch wel een beetje een brok in mijn keel had op het einde. Ik heb er altijd wel moeite mee om oudgedienden uit series te zien vertrekken, of ze nu doodgaan of gewoon vertrekken in een plotwending. Zal wel even wennen worden om het zonder hem nu te kijken.

Beter had de serie denk ik kunnen stoppen. Mij valt op dat seizoen 6 en 7 sowieso redelijk matig zijn. De echt scherpe humor uit de eerste seizoenen is wel weg, op af en toe nog een leuke aflevering tussendoor na. Teveel kantoor-romances en nieuwe kantoormedewerkers als Gabe voegen niks toe.

2e aflevering was erg geslaagd moet ik zeggen en heb er weer helemaal zin in. Carrel niet eens gemist eigenlijk.

Zo, ik loop weer helemaal bij (1e 2 afleveringen seizoen 8 ook gekeken). Conclusie, ze hadden beter kunnen stoppen. Seizoen 6 en 7 vielen me al wat tegen, de echte scherpte qua humor was veel minder, maar zonder Michael Scott is het redelijk eentonig geworden. Andy als nieuwe baas lijkt me weinig aan, hij is veel te geliefd bij de medewerkers. Doodzonde dat Ricky Gervais (David Brent uit de UK versie, had een cameo in seizoen 7 van de US versie) niet gekozen is als nieuwe baas, dat had me echt geniaal geleken. Dat was de overtreffende trap van Steve Carells personage. De Jim/Pam relatie gaat me ook wat vervelen. Nu is alweer zwanger. Die relatie was veel aandoenlijker toen ze net samen waren. Uiteraard blijf ik wel kijken, alleen al omdat Darrel, Kevin, Dwight en Stanley sowieso hilarisch zijn.

Haha de nieuwe aflevering is wel enorm grappig met het tuinfeest.

Dwight met zijn tuinfeesthandleiding

Net 5e aflevering gezien van het nieuwe seizoen en was een geslaagde aflevering vooral het verhaal van de Robert I'm fine bitch, i'm fine

Daarnaast Dwight en het zoontje van de CEO die starcraft aan het spelen zijn en het psychologische games van Robert waren ook geweldig.

Wat verrassend zeg, Office blijft gewoon steengoed tijdens dit seizoen Ook de laatste was weer raak: Dwight op z'n best.

Mhow, het is regelmatig best geinig, maar het begint wel wat eentonig te worden. Misschien zijn ze wel een beetje door de verhalen. 8 seizoenen vullen over een kantoor is best lastig.

Gelukkig is Dwight er nog, heerlijk personage.

Het blijft een geweldige cast natuurlijk. Je mist natuurlijk wel de genante verhalen en opmerkingen van Michael Scott. Maar in de laatste episode deed Erin dat toch wel steengoed met dat zogenaamde phone call for Andy. Man wat was dat een onwennig moment zeg, dat is nou wat The Office juist zo goed maakt.

Vooral Dwight is een geweldige personage inderdaad. Het lijkt erop dat hij nu steeds meer in de picture komt, dan voorheen. Zonder Dwight kunnen ze meteen stoppen met deze serie eigenlijk, want dan heb je ook niks meer aan Jim eigenlijk.

The Office krijgt mogelijk spin-off | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik zou het niet doen....kan me ook niet voorstellen dat het leuk kan worden, afleveringen op de Schrute farm.

Sowieso, ze kunnen beter eens nadenken of stoppen met deze serie niet het beste is. Ik kijk het nog steeds, maar meer omdat ik de resterende afleveringen wil kijken. De echte scherpte is allang weg. Andy als baas is ook niks. Daar moet een irritante lul de baas zijn. Dwight had het moeten zijn.

Ik hoop van harte dat ze ermee gaan stoppen. Dit is niks meer. De serie is haar ziel kwijt nu Carrell weg is. Het is geen genante kantoorhumor meer, maar wat onemanshows van Dwight en Andy. Zeker Andy is een vette miscast als baas, aangezien niemand een probleem bijna met hem heeft. Zo heel af en toe is de serie dankzij Dwight nog leuk, maar het is nu tegenwoordig dat ik de serie uit routine kijk, niet omdat ik er nog echt van geniet zoals in de eerste seizoenen.

Nieuwe ep van vandaag ging ook weer nergens over. Niet 1x gelachen geloof ik.

Seizoen 5 is zo goed! Damn, seizoen nr.8 nog niet gezien maar wat the hell people! 'stress relief' en 'blood drive' so good

Ben weer helemaal opnieuw begonnen met kijken van alle seizoenen, moet gewoon jaarlijks gebeuren (evenals Scrubs). Blijft onovertroffen, nu halverwege seizoen 3 en wat groeit Carell ongekend ver in z'n rol. De eerste 5 seizoenen zijn ook verreweg het beste met de hele Jim/Pam verhouding en de pranks met Dwight

Episode 17 van seizoen 8 is trouwens prachtig! Bomvol met geweldige, ongemakkelijke idioterie

Gast
geplaatst: vandaag om 09:17 uur

geplaatst: vandaag om 09:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.