menu

Overig / Televisie / The Office (US)

zoeken in:
The Last
Ik heb de Engelse versie nog nooit gezien en zal er waarschijnlijk vanwege mijn ergernis aan Gervais ook nooit aan beginnen.

Afgezien daarvan ben ik een redelijk grote fan van The Office US, vooral de eerste 2 seizoenen, die zijn namelijk meesterlijk. Satire op z'n best en was het lastig niet te schateren als ik Carell z'n kop weer zag.

Helaas zakt het in s3 allemaal flink in, omdat er veel aandacht wordt besteed aan de romance tussen Jim en Pam. De introductie van Andy compenseert het aardig, maar achteraf was ik erg teleurgesteld na de vele dramatische momenten. Het blijft verder wel verbazingwekkend hoe Carell en de supporting cast deze serie toch elke keer weer naar een hoger niveau tillen.

S4 had te maken met de schrijversstaking, waardoor er maar 14 afleveringen waren en de meeste daarvan 40 minuten duurden. De langdradigheid begon te zegevieren. Ergens in het midden waren een 3-tal goede episodes, maar ook hier weer erg teleurgesteld, vanwege de dramatische momenten tussendoor en de romance tussen Jim en Pam als bovenliggende toon.

S5 begon weer met een schone lei en het werd zowaar even goed als in het begin. Heb er op dit moment 10 afleveringen opzitten, ik hoop dat deze lijn wordt vastgehouden. In de aankomende vakantie ga ik weer verder, heb op dit moment weinig tijd.

o ja, Michael

Met seizoen 5 is de show weer helemaal op niveau!

donderdag as. de eerste aflevering alweer van seizoen 7!

In Overigen > Televisie > The Office (UK):

Ik ben sinds kort begonnen met The Office (US). Was goedkoop, ik dacht: laten we het maar eens proberen.

En hoewel ik Carrell een flauwe vent vind in films, is hij in deze serie subliem. Ik heb al een aantal keer krom gelegen van het lachen.

YouTube - Prison mike, and angela is a beyatch-The office

Hoe flauw materiaal als Big Bang Theory en How I Met Your Mother elke week continu bovenaan staan in 't tv-subforum is mij een raadsel, NBC's donderdagavond domineert gewoon met hun briljante line-up van Community, 30 Rock, Parks & Recreation en The Office, zo ook deze week weer met het hoogtepunt van Carell's vaarwel uit The Office na zeven seizoenen.

Grappig, emotioneel en een subtiliteit van een niveau die 'lachband-sitcoms' simpelweg niet kunnen aanraken.

"I hope this doesn't get aired."

Vandaag eindelijk begonnen aan de tweede helft van seizoen 7, en wat heb ik (met pijn in het hart) nog even genoten zeg.. met afstand de beste serie die ik ken. Ben het dan ook eens met Jacobine hierboven, daar kan geen lachband serie aan tippen...

Verder oneens met 'The Last', ik heb nergens iets van een vervelende dip gemerkt. Ik vind de lijn van Jim & Pam's relatie essentieel voor de serie. Dat het veel aandacht krijgt, is niet erg dankzij de juiste toon van deze romantische lading.

Michael is met afstand het best neergezette personage in een film en/of serie die ik ooit ben tegengekomen. Wat houdt hij je bezig die 7 seizoenen lang, met een lach en een traan. Verder ook groot fan van Pam, heerlijk subtiel en haar uitdrukkingen zijn altijd zo komisch en veelzeggend.

Zo valt er over iedereen wel wat te zeggen.. over een jaar bekijk ik het alwéér van begin tot het einde, het verliest geen kracht. Al met al is seizoen 7 een waardige afsluiting van een briljante en wat mij betreft ongeëvenaarde serie.

jeroentjuhhhhh schreef:
Al met al is seizoen 7 een waardige afsluiting van een briljante en wat mij betreft ongeëvenaarde serie.

Gaat na de zomer gewoon verder met seizoen 8.

Pfff.. zonde. Will Ferrell is grappig maar kan nooit hetzelfde neerzetten als Carell, vond Inner Circle (eerste aflevering zonder Michael) ook al tegenvallend.

jeroentjuhhhhh schreef:
Pfff.. zonde. Will Ferrell is grappig maar kan nooit hetzelfde neerzetten als Carell, vond Inner Circle (eerste aflevering zonder Michael) ook al tegenvallend.

De dubbele seizoens-afsluiter zal een bootvol aan cameo's bevatten die allemaal voor Michael's baan gaan solliciteren waaronder Jim Carrey, Ricky Gervais, James Spader en Will Arnett.

Wie de definitieve vervanger gaat worden is nog onbekend (reken sowieso maar niet op Carrey) maar Ferrell gaat het hoogstwaarschijnlijk niet worden.

Hmm ok, zag het net wel bij de cast staan. Heb het niet gevolgd rond dit laatste seizoen, maar klinkt wel érg grappig dat .

Haha ik vond de eerste aflevering zonder Carrel (Innercircle) best te pruimen! Natuurlijk is Carrel onvervangbaar, maar ik heb goede hoop dat Ferrell dit goed gaat opvangen. Ik denk ook de beste vervanger, omdat hij even idioot is als Carrel. Jim Carrey bijvoorbeeld dan zou ik vast en zeker afhaken..

$pecial schreef:
Jim Carrey bijvoorbeeld dan zou ik vast en zeker afhaken..

De rest van de cast en crew waarschijnlijk ook, gezien zijn salaris evenhoog is als de kosten voor de productie van één aflevering.

In Overigen > Televisie > The Office (UK):

Niemand meer geïnteresseerd in The Office? Nu dat Carell gestopt is, is de zoektocht naar een nieuwe baas begonnen. De laatste aflevering van seizoen 7 was een heerlijke afsluiter waarin alle mogelijke kandidaten gepresenteerd werden. Twee kandidaten zijn acteurs uit de huidige cast Rainn Wilson (a.k.a. Dwight) en Ed Helms (Andy). Daarnaast zijn er vijf mogelijke outsiders: James Spader, Will Arnett, Ray Romano, Catherine Tate en Jim Carrey.

Ik ben echt enorm benieuwd wie het uiteindelijk zal worden. Ook erg gaaf dat NBC van de gelegenheid van het vertrek van Carell gebruik heeft gemaakt en gewoon lekker de kijkers aan het mindfucken is (eerst Will Ferrel, hem zag ik eigenlijk wel zitten), daarna Dwight zelf (dat wordt denk ik saai een heel seizoen lang), en nu die hele lijst kandidaten.

De geruchten gaan helaas dat de makers zelf het wel zien zitten in Catherine Tate, en hoewel ik de schrijvers bewonder voor hun talent om keer op keer weer interessante nieuwe personages te introduceren in de serie, hoop ik toch echt niet dat zij de nieuwe baas wordt.

Persoonlijk denk ik dat Will Arnett een geweldige rol zou kunnen neerzetten hier. Een fantastische comedian met enorm veel talent. In zowel 30 rock als Arrested Development was hij mijn favoriete personage. Ik hoop toch echt dat hij het wordt. Jim Carrey zou natuurlijk ook fantastisch zijn!

Spannend.

Ik ben nog niet zo ver met seizoen 7, maar vind het tot nu toe het minste seizoen. Wel kijk ik uit naar de slotaflevering en ik ben echt reuze benieuwd wie de nieuwe manager gaat worden.

AHWA
Ik ben geen fan van Carell, maar ik moet zeggen dat het aanzoek aan Amy Ryan toch wel een mooi moment was. Toch kan The Office geen moment tippen aan Arrested Development, de beste niet-lachbandsitcom.

Daar zijn de meningen over verdeeld.

AHWA
Ik snap niet waarom iemand kritiek zou kunnen hebben op Arrested Development
Maar daar is het hier niet de plek voor

AHWA schreef:
Ik snap niet waarom iemand kritiek zou kunnen hebben op Arrested Development

Hij bekritiseerd AD toch ook niet?

AHWA
Zeg ik toch ook niet? Meer alvast een waarschuwing

Wie wordt de nieuwe manager van Dunder Mifflin Scranton mensen?

Ed Helms
Rainn Wilson
Craig Robinson
Ricky Gervais
James Spader
Catherine tate
John Krasinski
Warren Buffet
Will Arnett
Jim Carrey
Ray Romano
Will Ferrel

Moet ik deze namen tussen spoilertags plaatsen trouwens?

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Andy of toch gewoon Jim. Er hoeft voor mij niet zo nodig een nieuw personage bedacht te worden.

JB.
Ricky Gervais zou voor mij het leukste zijn, al was het maar voor enkele afleveringen. Dat zie ik helaas niet gebeuren.
Ik denk Will Arnett of James Spader.

And that's how you play Dallas.

Geweldige serie.

Misschien moet ik Timothy Elephant toevoegen op de lijst?

Heb zo'n vermoeden dat hij ook gepolst is voor de rol van Carrel. Lijkt me ook een leuke optie!

Wie's Timothy Elephant?

Correctie: Timothy Olyphant

Hij speelt Danny Cordray. Die gast die ooit met Pam gedate heeft, maar haar nooit terugbelde na 3 dates ofzo?

Olyphant heeft 't druk genoeg met zijn eigen (bejubelde) serie Justified. Zou er niet meer in lezen dan als één van de vele gastrollen die onderhand al over de vloer van Dunder Mifflin zijn geweest.

Op vlak van comedy moet The Office UK zowat het allerbeste zijn dat ik ooit heb mogen aanschouwen. Met David Brent als hands down het grappigste personage uit de hele televisiegeschiedenis.

Ik stond dan ook nogal sceptisch tov een Amerikaanse remake. Iets dat zó goed is... Blijf daar gewoon af. Het wantrouwen nam alleen maar toe toen ik een paar minuten zag van de eerste aflevering: min of meer een kopie van het origineel, zij het geen al te beste. De subtiliteit van Gervais & Merchant leek compleet verdwenen.

De Amerikaanse versie dan ook een aantal jaren links laten liggen, maar er na een tip toch eens aan begonnen... Boy, was I wrong. Na een paar afleveringen laten Carell & Co het Britse origineel steeds meer los om hun eigen stem te vinden. En dan volgen de hilarische afleveringen elkaar in sneltempo op.

Steve Carell, voorheen enkel gezien in veelal middelmatige films, is ronduit geweldig als Michael Scott. Soms onmogelijk irritant, dan weer aandoenlijk maar bijna altijd enorm komisch. Ook freakshow Dwight Schrute vind ik een geniaal personage. Die vastberadenheid waarmee hij de meest idiote dingen zegt en doet . Verder nog een pak leuke figuren natuurlijk: Jim, Creed, cuties Pam en Erin...

Vergelijken met het origineel is altijd moeilijk. En van The Office UK bestaan er gewoon al veel minder afleveringen (vul je maar een half seizoen The Office US mee, dat er zo al 7 heeft). Maar een vergelijking is ook nergens voor nodig, want de Amerikaanse versie kan gewoon op zichzelf staan. Wel jammer van het vertrek van Carell, hopelijk is hiermee de neergang niet ingezet...

Er zijn besprekingen met Spader.

Was wel de leukste van alle gastrollen in de laatste aflevering, maar ik vrees dat het ook met zijn komst niet meer op niveau gaat komen. Seizoen 1 t/m 5 vond ik prima en daarna is het wel een heel stuk minder geworden met als dieptepunt seizoen 7.

Ik vind Carell een flauwe vent, maar in The Office was 'ie geniaal. Denk niet dat iemand dat gaat toppen.

Briljante serie! De pijnlijke stiltes die af en toe vallen na weer een flauwe grap van Scott

Als groot liefhebber van The Office UK heb ik deze US versie altijd overgeslagen, maar ben er nu toch mee begonnen. Gister de eerste 3 afleveringen gekeken en tsja...aardig, maar meer (nog) niet. Steve Carell heeft nog niet de helft van de klasse van Ricky Gervais uit de UK versie. Maar wie weet gaat het allemaal nog beter worden. Er zitten wel gênante momenten in de afleveringen, maar het is meer voorspelbaar. Voorlopig vind ik de UK cast ook gewoon nog leuker. Zo'n hielenlikker als Garreth mis ik nog. Maar ik heb me toch nog wel vermaakt hoor. Ga de rest ook zeker kijken.

Edit: Vandaag de andere 3 afleveringen van seizoen 1 gekeken. Aardig, maar nog niet meer dan dat.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:00 uur

geplaatst: vandaag om 20:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.