menu

Overig / Televisie / The Office (US)

zoeken in:
Tsja er zullen wel niet veel fans hier zijn van de Amerikaanse versie van The Office....ofwel? Ik ben er in ieder geval een (dankzij mn vriendin). Wat mij betreft de eerste en enige keer dat een Britse serie succesvol aan de andere kant van de grote plas wordt overgedaan.

Dus, nog meer liefhebbers hier van de avonturen van hilarische Michael, mooie lieflijke Pam, geschifte Dwight en de rest? Of kan ik slechts gezeik verwachten ?

Is dat niet met Steve Carell

Jazekers. Geniale serie.

Is het exact hetzelfde of geremaked?

kos
Dat meen je niet . Hoe triest.

Miss Daisy schreef:
Is het exact hetzelfde of geremaked?

De opzet is hetzelfde en de personages zijn ook op de Britse versie gebaseerd (namen veranderd). Maar natuurlijk zijn de scripts wel origineel.

kos schreef:
Dat meen je niet . Hoe triest.

Tsja zulke reacties had ik wel verwacht.

Het nieuwe seizoen is begonnen! De eerste aflevering was briljant

Ik heb het gisteravond gezien en het zou wel aan mij liggen, maar ik vond het echt vreselijk Vreselijk overdreven en heb nergens kunnen lachen.

neo (crew)
De eerste twee zijn briljant. Die met de zorgverzekering is wat minder. Ken de Britse niet, maar deze vind ik ook prima. Had toch liever die gehad op comedycentral.

Ik vind de Britse dus wel geweldig Geen idee wat het was dat ik niet leuk vond aan de US-versie, maar ik vond het gewoon een beetje irritant. Maar ik heb dus alleen die aflevering over de zorgverzekering gezien....

neo (crew)
Die is ook vrij vervelend. Zo dadelijk even een Britse aflevering kijken.

kos
Ik snap er niks van waar de meerwaarde boven de britse in zou moeten zitten.

Ik zag hier 5 minuten van laatst op Comedy Central en het was echt om te huilen zo slecht. De Britse versie lijkt ontzettend naturel en levensecht, terwijl het in de Amerikaanse allemaal erg nep en gemaakt overkomt.

Ik heb de Britse ooit eens gezien, en daar vond ik het juist heel erg overdreven (vooral die baas was echt té), dus heb er verder weinig aandacht meer aan besteed. Nu de Amerikaanse op Comedy Central airt volg ik het een beetje (telkens voor en na Scrubs) en ik vind het erg leuk . Ik ben sowieso fan van Carell, maar vooral het om elkaar heen draaien van Pam en Jim en bevestiging zoeken voor de overduidelijke gevoelens die ze voor elkaar hebben vind ik echt geweldig .

Misschien moet ik de Britse ook maar eens een kans geven.

neo (crew)
Heb van beiden nu ongeveer een gelijk aantal afleveringen gezien. Vind ze echt beiden op hun eigen manier erg leuk.

in de eerste instantie vond ik het niets, toen vond ik het redelijk, en nu probeer ik zoveel mogelijk afleveringen te zien.

Zogauw je de typetjes een beetje leert kennen word het ook steeds leuker.

Als je het even 5 minuten gekeken hebt maar niets vond geef het nog is de tijd.

Aha, nu snap ik waarom het The Office US heet *duh*
Ik heb hier een paar keer stukken van gezien en ik vind ik het een leuke serie voor als ik even geen films kijk .

AHWA
Wij ondertitelen de serie op het werk. Af en toe best grappig, maar wel moeilijk te vertalen soms.

Ik vind The Office US erg leuk, ik heb de orginele versie nog niet gezien. The Office US is ook een van de betere series van NBC, volgend seizoen komen er 4 afleveringen van een uur. Het eerste idee was om van The Office gewoon een serie van een uur te maken, maar dat is dus niet door gegaan.

@AHWA, vertalen jullie door te luisteren of gebruiken jullie scripts?

De season finale van de week was erg leuk. Nu is t weer 4 maandjes wachten

AHWA
aryan schreef:

@AHWA, vertalen jullie door te luisteren of gebruiken jullie scripts?

Dat varieert. We vertalen altijd door te luisteren, maar soms hebben we er een script bij, ook al zijn die soms niet helemaal correct.

Ook maar aan de Amerikaanse versie begonnen.

Carell is net een tikkeltje minder pijnlijk grappig dan Gervais, maar de rest van de cast vind ik beter dan de Engelse versie. Vooral het Dwight personage is een stuk beter, en die momenten tussen Pam en Jim zijn echt te schattig...

Waar zit je nu?

Heb namelijk niet heel veel gezien van de UK-versie maar daar vond ik de baas eigenlijk té onmenselijk asociaal en narcissistisch. Bij Carell is er bij vlagen en met een beetje goede wil nog wel sympathie op te brengen (zoals hij bijvoorbeeld op een gegeven moment met koters omgaat) wat het totaalplaatje wat prettiger maakt om naar te kijken.

Maar misschien ben ik ook wel een wuss die zich liever afzijdig houdt van plaatsvervangende schaamte...

En ik moet zeggen dat ik nog niet vaak zo'n goede chemie tussen een acteur en een actrice heb gezien als tussen John Kraszinsky en Jenna Fischer (waar ik momenteel een ongezond beetje weg van ben overigens).

Ik zit aan het begin van seizoen 2, herken me wel een beetje in wat je zegt. Het personage van Carell voelt echter dan Gervais.

Phoenix schreef:
waar ik momenteel een ongezond beetje weg van ben overigens

Hey, afblijven!

AHWA
Jenna Fischer is inderdaad leuk Wij zijn hier nog volop met The Office bezig.

Jordy schreef:
Ik zit aan het begin van seizoen 2, herken me wel een beetje in wat je zegt. Het personage van Carell voelt echter dan Gervais.

Ah okay, dan wordt het alleen nog maar beter. Veel JAM-momenten ook .

Hey, afblijven!

Helaas, ze is al vergeven .

Aah, de NL fans beginnen zich langzaam te verzamelen...

Dankzij mijn vriendin (ze is Amerikaanse) raakte ik vorige zomer al helemaal verslaafd aan deze serie. Wanneer ik in Nederland was volgde ik seizoen 3 door meteen vrijdagochtend de nieuwe aflevering te downloaden. Seizoen 3 eindigt trouwens ook met een interessant cliffhangerske.

Jenna poste gisteren eindelijk weer eens een nieuw blog (de eerste sinds ze haar rug brak) waarin ze zegt dat de opnames van seizoen 4 begin Augustus weer hervat worden. Ze denkt zelf dan weer helemaal fit te zijn. Dit is echter een stuk later dan vorig (toen begonnen ze medio-juli met opnames). Ik hoop niet dat het seizoen hierdoor later begint, want zo lang kan ik niet wachten
Eindeloos jammer overigens dat NBC het plan om er een 1-uursshow van te maken van de baan heeft geveegd. Wel komen er 4 afleveringen van 40 minuten, das al twee meer dan afgelopen jaar.

Nog niks gehoord of er ook deze zomer weer webisodes gaan verschijnen, maar nadat Brian, Angela en Oscar er van de week een Daytime Emmy voor hebben gewonnen neem ik aan van wel

Ken de andere versies helaas niet, maar deze serie is echt übergeweldig!

Steve Carrell is echt geweldig als de arrogante baas en dan heb je nog leuke subverhalen: De ruzie tussen Dwight en Jim

Geweldig!

De Engelse Office vond ik geweldig, maar de Amerikaanse mag er zeker ook zijn. Vooral Dwight vind ik meesterlijk. In de aflevering van gisteren kwam 'ie met dit stukje genialiteit aanzetten:

What is my perfect crime? I break in at Tiffany's at midnight. Do I go for the vault? No. I go for the chandelier, it's priceless. As I'm taking it down, a woman catches me. She tells me to stop. It's her father's business. She is Tiffany. I say: "No." We make love all night. In the morning the cops come and I escape in one of their uniforms. I tell her to meet me in Mexico, but I go to Canada; I don't trust her. Besides, I like the cold.

Thirty years later I get a postcard. I have a son and he is the chief of police.
This is where the story gets interesting. I tell Tiffany to meet me in Paris by the Trocadéro. She's been waiting for me for all these years, she has never taken another lover. I don't care. I don't show up, I go to Berlin. That's where I stashed the chandelier.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.