- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Meen je dat? Dat is interessant nieuws, want ik dacht dat de Nederlandse DVD gewoon de Amerikaanse was maar dan met de (Europese) pilot-film.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Op de Nl dvd staat de serie zoals hij is uitgezonden. Deel 1 is grotendeels die pilot, maar dus zonder het alternatieve einde.
Precies. Ik begon me al af te vragen of ik degene ben die gek is 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
kos heeft zich niet vermaakt?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Die verwachtte ik al
Voor mij is het één van de absolute hoogtepunten in de TV-geschiedenis. Ik kan me niet voorstelen dat iemand het 'vermakelijk' vindt. Lijkt me echt zo'n serie waar je of niks aan vindt, of geweldig vindt. Maar goed, jij wel blijkbaar.
Ik begon al een voorgevoel te krijgen toen je postte dat je je al ergerde aan de beginmuziek. Destijds (opa vertelt..
) kreeg ik altijd weer kippenvel als de beginmuziek aanving.
Er was hier laatst een discussie of het geen verschil maakt of je het echt als serie ziet (elke week een aflevering) of gewoon de DVD hebt en elke keer een stukje kan kijken, desnoods meteen achter elkaar. Ik vermoed dat het bij mij echt wel zou schelen.
Bovendien krijg je nu de hele Peaky-hype niet mee, wat ook nogal meespeelde destijds.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik begon al een voorgevoel te krijgen toen je postte dat je je al ergerde aan de beginmuziek. Destijds (opa vertelt..
) kreeg ik altijd weer kippenvel als de beginmuziek aanving.
Dat gevoel wordt gedeeld door Yak, heb ik me laten vertellen. Volgens mij heb ik zelfs wel eens een traantje gelaten toen ik het roodborstje zag - welkom terug, hoe mooi gaat het vandaag weer worden?
Een gedeelte van de sensatie was inderdaad de verplichte week waarin je weer een aflevering kon laten bezinken. Terwijl de serie op tv te zien was draaide serieus een groot deel van mijn tijd om Twin Peaks. Bij de cliffhanger aan het eind van Season One ben ik bijvoorbeeld dagenlang verbijsterd geweest en was het wachten op een nieuwe aflevering bijna ondraaglijk.
Ja, mooi toch wat bewegend beeld met wat geluidjes en muziekjes teweeg kunnen brengen. En voor al degenen die er nu Season One op hebben zitten: het mooiste heb je nog niet gehad. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ken het gevoel van andere series, vind het dan ook erg jammer dat ik het hier niet had...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Een gedeelte van de sensatie was inderdaad de verplichte week waarin je weer een aflevering kon laten bezinken.
Helaas was ik toen een te kleine tovenaar om het ook zo mee te maken, maar ik heb Yak's advies opgevolgd om elke week 1 aflevering te kijken. Zondag is mijn vaste Twin Peaks-dag voor 1 aflevering
. Tot nu toe (moet nog 2 afleveringen en dan zit seizoen 1 erop
) vind ik het echt meer dan geweldig. Beelden, muziek, verhaal, humor, mysterie... allemaal echt 100% top.
Moviemani@
-
- 129 berichten
- 1572 stemmen
Veruit één van de beste series ooit gemaakt.
Bizar, knap, spannend en goede acteurs.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
De dvd-box van seizoen 1 voor 10 euro bij de videotheek gekocht en vandaag begonnen met de pilot: meteen geweldig en meeslepend. Ik ga meteen verder met het kijken van afl. 1. Wat een geweldige sfeer.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1060 stemmen
De dvd-box van seizoen 1 voor 10 euro bij de videotheek gekocht en vandaag begonnen met de pilot: meteen geweldig en meeslepend. Ik ga meteen verder met het kijken van afl. 1. Wat een geweldige sfeer.
Gekocht voor maar 10 euro!? 
tijmengozer
-
- 124 berichten
- 3273 stemmen
Inderdaad, ik zou ook wel willen weten waar!
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
bij de videotheek gekocht
tijmengozer
-
- 124 berichten
- 3273 stemmen
mja dat had ik wel al gelezen
Maar wassie ex-rental of gewoon nieuw? Als ie nieuw was zou ik wel willen weten welke videotheek!
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Hij was wel ex-rental, maar je ziet er niet zo veel van. Helaas is de videotheek nu gesloten. Ik ben al begonnen met het kijken van de serie en heb nu heel seizoen 1 gezien en ben bij de 4e aflevering van het 2e seizoen aangekomen: prachtig, humorvol, sferisch, eng...gewoon geweldig. Kan iemand mij vertellen hoeveel seizoenen en afleveringen er zijn gemaakt?
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
There are:
- the 2-hour pilot movie
- seven 1-hour episodes in the first season
- 22 episodes in the 2nd season--the first one being 2 hours
long, all others being one hour long (in the US, the last
two episodes were broadcast together as a 2-hour special
"movie" on ABC)--for a total of 23 hours
- 32 hours total
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Of, om de hoes van mijn video's (bijna) te citeren: 32 hours of damn fine viewing! 
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Weet ik dat ook, dankje. De eerste pilot en de eerste 7 afleveringen heb ik gezien. De eerste lange aflevering van het tweede seizoen ook en dan nog 2 afleveringen meer van seizoen 2...nog genoeg te kijken dus 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
En hoe bevalt Tovenaar het tweede seizoen?
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
We hebben alleen nog maar de eerste aflevering van seizoen 2 gekeken (elke week 1 aflevering he, luister naar Yak's woorden
). Maar die was natuurlijk al weer zeer smakelijk! To be continued...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Had ik al verteld dat ik Agent Cooper één van de allercoolste personages ooit vind?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Had ik al verteld dat ik dat ook vind?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Region 2 Twin Peaks Season 2 Box Set Delayed to 2004
I've been getting numerous emails from different European regions that the Twin Peaks: Season 2 box set has been pushed back to October of 2004. I have no other details at this time. I don't know if it's just some countries, or all countries that are under the Paramount distributorship, however, it does sound like we are in for quite a delay. Sounds like someone should get a petition of some sort together.
Lekker dan 
Maar er is een Spaanse versie op dvd, maar daarover zijn de meningen wat de kwaliteit betreft niet positief. Acceptabel als je de vhs´jes zat bent, maar verder...
Well, I am Spanish, and I can tell you that here, this set has turned
out to be the most returned DVD ever because of its quality. So much
that the 2nd retail store chain in Spain refused to sell it just a
month after its release.
However... If you can think of it just as an alternative to the VHS
set and completely forget about DVD standards, and you positively
can't wait, well... this new price makes it even more reasonable."
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
ik heb altijd gelezen dat de regio 1 set later kwam dan de regio 2 set (twin peaks was blijkbaar populairder in europa dan in amerika)
dit is echt kloten nieuws. van wanneer en waar is dit bericht afkomstig trouwens?