menu

Overig / Televisie / Twin Peaks

zoeken in:
De nederlandse versie bevat ook de pilot!! Yeeeh. En het is een geremasterde versie van de pilot, dus het beeld en geluid is perfect!

HE? Dus inclusief alternatief einde? MAW: de serie is niet gewoon te zien zoals destijds op TV?

Ik heb 'm!! Ik heb 'm!!

Dat wordt zometeen (opnieuw) héérlijk genieten van de wondere wereld die Twin Peaks heet...

Weet er iemand of seizoen 2 ook nog op dvd verschijnt ?....en zo ja -hoelang wordt het dan nog wachten?.....

Yak
Ik zag een aankondiging op Amazon, maar meer dan dat weet ik ook niet.

tovenaar
pjotr schreef:

Weet er iemand of seizoen 2 ook nog op dvd verschijnt ?....en zo ja -hoelang wordt het dan nog wachten?.....

22 Mei 2003... Twin Peaks - Seizoen 2 in de Free Record Shop!

Da's nog eens nieuws!!
dank je wel!!!!

Yak
Toov, kun je een link doormailen of verwijzen naar iets of wat waar je dit vandaan hebt? Want ik ken nog wel wat mensen die me constant platlopen over wanneer season two te koop is.

tovenaar
Geen probleem Yak, voor Peaky's alles he:
Releases bij FRS.

Yak
Dank!

bij Films > Algemeen > Twin Peaks, wat eerst?:

Ik was net in de cinematheek, daar hadden ze de film Twin Peaks en de serie (8 afleveringen seizoen 1)

Wat kan ik het beste eerst bekijken? De film of de serie...en hoeveel seizoenen zijn ervan?

Je moet even kijken of bij die acht afleveringen de pilot zit (waarin het lichaam van Laura dus ontdekt wordt).Als dit niet het geval is moet je eerst de film bekijken en 'm tien minuten voor het einde uit zetten. De film (niet Fire Walk With Me maar Twin Peaks the movie)is eigenlijk gewoon de pilot met een 'krom' einde erachter aan geplakt.....
Verder bestaat de complete serie uit twee seizoenen. En dan is er ook nog de 'prequel' Fire walk with me. Ik raad je aan deze niet te kijken VOOR de serie aangezien er enorm in gespoilerd wordt....Sterker nog -ik vind dat Fire Walk With Me afbreuk doet aan de hele Twin Peaks-mythe.....

Dan is er in Europa ook nog de film Twin Peaks. Dit is de pilot inclusief een alternatief einde. Niet kijken voor je de serie hebt gezien.

Hmm, volgens mij was het Fire walk with me die ze daar hadden. Ik weet niet of ze de pilot ook hebben maar anders kijk ik wel meteen de serie. Ben erg benieuwd iig, David Lynche he...

Yak
Da Jando schreef:

Hmm, volgens mij was het Fire walk with me die ze daar hadden. Ik weet niet of ze de pilot ook hebben maar anders kijk ik wel meteen de serie. Ben erg benieuwd iig, David Lynche he...

Nogmaals: eerst even kijken of de serie ook echt begint bij het begin, wanneer Pete zijn ontdekking doet. Anders val je in het verhaal met een ondersteboven hangende Dale Cooper (letterlijk!), ken je nog geen van de karakters en heb je al heel wat onvergetelijke scènes gemist.

als je de DVD-box hebt (met de groene kaft) dan zit daar de pilot bij.

Yak
Klopt, bij de Nederlandse box. Niet bij de Amerikaanse.

oeh, dat wist ik niet.

wat raar dan. nou ja, ik ga ervan uit dat ze bij die videotheek dan de nederlandse versie hebben?

de (nederlandse)dvd-box is trouwens het aanschaffen ook waard.

Hobbes schreef:

de (nederlandse)dvd-box is trouwens het aanschaffen ook waard.

Dat is te duur voor deze jongen Bedankt voor de info igg.

pjotr schreef:
En dan is er ook nog de 'prequel' Fire walk with me. Ik raad je aan deze niet te kijken VOOR de serie aangezien er enorm in gespoilerd wordt....

Dit kan idd niet vaak genoeg gezegd worden!

Sterker nog -ik vind dat Fire Walk With Me afbreuk doet aan de hele Twin Peaks-mythe.....

Wel een beetje mee eens ja, hoewel ik FWWM best oké vond hoor.

In Fire Walk With Me zitten inderdaad een aantal ongelofelijk mooie scenes (David Bowie !?) maar voor het overgrote deel vind ik het meer een invulling van wat er in de serie verteld en gesuggereerd wordt....qua verhaal wordt er nauwelijks iets toegevoegd aan het Twin Peaks universum.....

Erg genoten van seizoen 1, nu wil ik natuurlijk weten hoe het afloopt, hebben ze seizoen 2 nog niet op DVD 22 mei in de FRS, las ik. Nog 3 weken wachten dus

stinissen (crew)
Da Jando schreef:

Erg genoten van seizoen 1, nu wil ik natuurlijk weten hoe het afloopt, hebben ze seizoen 2 nog niet op DVD 22 mei in de FRS, las ik. Nog 3 weken wachten dus

Het loopt niet af..............

bedenk bij het verder bespreken wel dat dit niet in het spoilers topic staat he??

wil het ook ooit nog eens zien

stinissen schreef:

Het loopt niet af..............

Nou.....er zit anders een briljant einde aan... "How's Annie ?" :evil

Op de free record site stond al een tijd aangekondigd dat twin peaks seizoen 2 22 mei uit zou komen.

nog niks gezien..staat niet op de site en niet meer bij de verwachte releases

iemand enig idee hoe dat zit?

Hoorde op nieuwsgroepen van 'technische problemen' en een uitgestelde release tot Q4 van dit jaar.

las op een site die ik vond met google dat ie is uitgesteld tot oktober.

Yak
Bronnen?

Yak
Vreemd genoeg was er nog geen topic over Twin Peaks, dus bij deze.

Eerste confronterende stelling: de Twin Peaks-ervaring is groter wanneer je de serie ziet als hij op tv wordt uitgezonden, in plaats van zelf te kunnen bepalen wanneer je het kijkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:54 uur

geplaatst: vandaag om 16:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.