menu

Overig / Televisie / Twin Peaks

zoeken in:
Kweenie, ik kon niet ophouden met doorkijken, toen ik eenmaal begonnen was.

kos
Ik heb de serie alleen op TV gezien en niet op DVD of zo, maar dat was al verslavend genoeg

FisherKing
De serie op TV dereguleerde mijn sociale leven zodanig dat ik dus alles MOEST zien. (dat ging zelfs zo ver dat ik bepaalde belangrijke verjaardagen heb afgezegd (video was destijds kapot))

Kan wel zijn, dan kijk je meer uit naar de volgende aflevering...Ik keek er twee per dag en had steeds weer zin in de volgende aflevering.

Met die dikke vette cliffhanger aan het eind van seizoen 1, kijk ik nu echt uit naar seizoen 2! Waarom schieten ze niet eens op met die DVD

Yak
FisherKing schreef:

De serie op TV dereguleerde mijn sociale leven zodanig dat ik dus alles MOEST zien. (dat ging zelfs zo ver dat ik bepaalde belangrijke verjaardagen heb afgezegd (video was destijds kapot))

Dat soort verhalen zijn zeer herkenbaar, FK.
Geeft ook een beetje aan wat ik bedoel: in plaats van in één keer de hele handel te kijken, kon je echt voor een behoorlijk lange periode Twin Peaks niet van je afzetten.

Weet iemand al iets over het tweede seizoen op DVD?

Yak
Geen nieuws, wel wat geruchten:
" Well folks, here we are again. For all you newcomers to the wonderful world of Twin Peaks, this random and awkward delay is nothing new. When the first VHS tapes came out we got episodes one through seven, each on their own tape... Then, when the rest came out...it was a huge set that included all of the 3 seasons. I got ...., and had to buy eps. 1-7 again, as many many others did also.

Then when the fabulous DVD set came out, i lept like a lemming over the figgin cliff that was right in front of me and yet I could not see it. THE PILOT NOT INCLUDED. OK OK, I still love the show, BUT I would not be the least bit surprised if sometime in May or so out pops the complete series on DVD, leaving all of us to buy buy buy it over again... Great show, terribly american marketing system."

top-selling-dvds.com

tovenaar
Op de site van de Free Record Shop staat 22 September 2003 als releasedata, maar die is ook al vaak verschoven, m.a.w. ik geloof er maar weinig van..

helaas!

Van FOK!:

[...]ik heb Paramount (bedrijf dat Twin Peaks in Nederland op dvd uitbrengt) gemaild wanneer seizoen 2 nu eens uitkomt, omdat ik 'm ook al nog nergens zag. Dit was hun antwoord:
'Wij kunnen u informeren dat de releasedatum van Twin Peaks Seizoen 2 verschoven is naar 2004. Een exactere datum is nog niet bekend.'[...]

en dit rare bericht...

"Twin Peaks" season two. Don't hold your breath. Artisan, which did what Agent Cooper would have called a damn good job on the first season of Lynch's series, no longer has the rights — and they don't know who does now.

bron

Ik was trouwens maar wat blij dat ik meteen alle TP afleveringen ter beschikking had. Damn wat was het op een gegeven moment spannend en -vooral- ontzettend mooi. 4 afleveringen op een dag was dan ook geen uitzondering

Yak
Goodfella schreef:

Ik was trouwens maar wat blij dat ik meteen alle TP afleveringen ter beschikking had. Damn wat was het op een gegeven moment spannend en -vooral- ontzettend mooi. 4 afleveringen op een dag was dan ook geen uitzondering

Toch is zo'n Twin Peaks-rush niks vergeleken met na elke aflevering weer een week te moeten wachten. Dan kan zo'n scene als waar seizoen één mee eindigt aan je knagen tot je een week later hoort: "Previously on Twin Peaks". Op dat moment voel je je héél gelukkig, kan ik je vertellen.

ik wist dat twin peaks goed moest zijn, maar ik begin nu wel heeel nieuwsgierig te worden.

Hmm..volgens cinematheek.nl hebben ze hem daar wel op video. De DVD is van 1 t/7 die heb ik al gezien.

Dan de volgende twee op video(7 en 8 )
vervolgens:
9,10,11;
12,13,14;
15,16,17;
18,19,20;
21,22,23;
24,25,26.

Is ook een optie natuurlijk, als je er elke week 3 haalt betaal je steeds 7 euro...valt nog wel mee voor 9 afleveringen.

mister blonde schreef:

ik wist dat twin peaks goed moest zijn, maar ik begin nu wel heeel nieuwsgierig te worden.
Same here, ik zie dan ook groen van jaloezie :/ Hopelijk wordt de serie ooit nog 's op TV uitgezonden, pleaseee

Yak
IamBernie schreef:

Hopelijk wordt de serie ooit nog 's op TV uitgezonden, pleaseee

Daar komt het het beste tot zijn recht ja. Wel zonder reclames ertussen dan.

hmm, wat vreemd gequote, Yak.

Yak
Je m'excuse, even gewijzigd.

M'n verblijf in Twin Peaks is begonnen!

Kan me goed voorstellen dat het straks nog erg goed gaat worden, maar dit vond ik, als ik het als losse film beoordeel, slechts "erg aardig". En nu verder...

T®inity
Een plezierig verblijf gewenst, jordy. De seizoen- afleveringen zijn al helemaal de moeite waard (al ben ik nog bezig met het korte seizoen 1). Enjoy!!

Is Cooper al steentjes aan het gooien?

Yak
"Pfffrt! DAMN good coffee! And HOT!"

"Douglas-Fir!"

Yak
Voor de geïnteresseerden: bij De Slegte ben ik toevallig het boek 'Weirdsville USA: The obsessive universe of David Lynch' voor een prikkie tegengekomen (en ze hadden nog een hele stapel). Ziet er wat cheapo uit, de titel vind ik ook nogal flauw, het is ook af en toe wat slecht geschreven, maar het geeft toch geweldige insights in de films van David Lynch tot en met Lost Highway. Ook veel verdieping over de opkomst en ondergang van Twin Peaks. De 187 pagina's die het boek telt in één dag uitgelezen.

tovenaar
Goede tip Yak, ik zal volgende week ook eens gaan kijken dan!

Hmmm, is in Leiden niet aangekomen. Dan maar naar Den Haag. Bedankt voor de tip!

Ik heb even een vraagje. Heb een versie gedownload (er stond bij dat het de pilot was), maar deze duurt maar 90 min. Het begint met iemand die gaat vissen en het eindigt met een gillende vrouw die in een droom ofzo ziet dat iemand met een bruine handschoen aan iets opraapt.

Heb em dus nog maar niet bekenen aangezien ik niet weet of het de pilot is of niet. Kan iemand me misschien meer vertellen?

da's de pilot die ik gezien heb iig, duurde bij mij ook niet veel langer dan 90 minuten

Yak
Noodles schreef:
Ik heb even een vraagje. Heb een versie gedownload (er stond bij dat het de pilot was), maar deze duurt maar 90 min..

Dan ben je een lucky bastard en heb je de Amerikaanse pilot te pakken. De rest van de serie sluit hier naadloos op aan, en niet op de Europese pilot waar de pilot/film wordt voorzien van een alternatief einde.

Ik heb de Nederlandse dvd, daar staat de Europese pilot op neem ik aan, maar dat is niet de pilot waar een min of meer afgerond einde aan zit (die ik overigens wel heb gezien). Dus als ik je goed begrijp staat de Amerikaanse pilot op de Nederlandse (Europese) dvd? Vaag...

Op de Nl dvd staat de serie zoals hij is uitgezonden. Deel 1 is grotendeels die pilot, maar dus zonder het alternatieve einde.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:22 uur

geplaatst: vandaag om 18:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.