• 12.661 nieuwsartikelen
  • 167.940 films
  • 10.898 series
  • 31.271 seizoenen
  • 626.298 acteurs
  • 195.668 gebruikers
  • 9.158.971 stemmen

Kalverliefde: de beste speelfilms

zoeken in:

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Trouwens een mooi initiatief. Alleen jammer dat de films geen extra's of gerestaureerde transfers bevatten. Had de titels dan over een jaar of twee, drie uitgespreid en er net zo'n mooie releases van gemaakt als deze. Op deze manier had je de box veel aantrekkelijker gemaakt en was hij de 199 euro ook meer waard geweest dan nu. Veel van de films die er nu inzitten zijn te krijgen voor een paar euro. Erg jammer. En voor de paar titels die niet los te krijgen zijn, ga ik geen kale box aanschaffen voor die prijs.

En dan maar klagen dat er zo weinig interesse en belangstelling is voor Nederlandse films. Er wordt wat mij betreft ook wel erg weinig gedaan om het imago enigzins op te krikken of mensen enthousiast te maken. Publiciteitcampagnes van veel (recente) bioscoopfilms zijn daar ook weer een goed voorbeeld van.

Zelva

• 2186 berichten
  • 2687 stemmen

199 euro?

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Ja, was het in het begin. Prijs zal nu wel wat lager liggen (hoop ik toch).

SiSsY bOY

• 260 berichten
  • 874 stemmen

ligt nu voor 179,- euro in de winkels en hij zal nog wel verder dalen in prijs.

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Quido schreef:

Trouwens een mooi initiatief. Alleen jammer dat de films geen extra's of gerestaureerde transfers bevatten. Had de titels dan over een jaar of twee, drie uitgespreid en er net zo'n mooie releases van gemaakt als deze.

Was een jubileumuitgave....

En dan maar klagen dat er zo weinig interesse en belangstelling is voor Nederlandse films.

Zo'n uitgave moet natuurlijk wel betaalbaar zijn, helaas.

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Betaalbaar; relatief begrip. Ik heb meer het idee dat niemand welwillend is.

jerryv

• 115 berichten
  • 3 stemmen

Het hoeft niet direct veel meer te kosten. Natuurlijk gaat er veel meer werk-uren inzitten die betaald moeten worden, maar de kosten voor het materiaal moeten evengoed betaald worden...

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Geloof me, opnieuw scannen is niet goedkoop.

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Quido schreef:

Betaalbaar; relatief begrip. Ik heb meer het idee dat niemand welwillend is.

Waarom denk je dat?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Best een belachelijke prijs, 100 euro lijkt me redelijker. Ook omdat er veel films tussen zitten die op MM zelfs niet echt bekend zijn

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Wouter schreef:

Waarom denk je dat?

Er zijn genoeg voorbeelden aan te halen waaruit blijkt dat alles hier zo goedkoop en makkelijk mogelijk moet. Waaruit blijkt dat producenten geen materiaal af willen staan, of dat filmdistributeurs geen enkele moeite doen om (geheel vrijblijvend) navraag te doen naar de kosten van evt. extra materiaal. (Vrijwel) Nooit komt er een initiatief vanuit bijv. de filmwereld zelf of het filmmuseum.

Dat het wat kost om een film op te poetsen en extra materiaal te bemachtigen staat buiten discussie. Maar ik vind dat de Nederlandse film(geschiedenis) iets is wat bij de Nederlandse cultuur hoort en dus lijkt het mij dat ook hier - net als in België - geld en tijd mag worden gestoken om de Nederlandse bevolking kennis te laten maken met dit stukje cultuur. En als men dan toch klaagt dat het beeld van de Nederlandse film nog niet is wat het zijn moet, mag er ook wel wat meer moeite worden genomen om mensen enthousiast te krijgen.

De dvd's van het Belgisch Filmarchief zijn stuk voor stuk pareltjes en kunnen worden aangeboden tegen een zeer schappelijke prijs. Óók bij het lanceren van de reeks was de prijs schappelijk: 15 euro per dvd. Dit project was een samenwerking tussen het Ministerie van Kunst en Cultuur, publieke omroepen en het Belgisch Filmarchief. En het resultaat mag er wezen. Het project is trouwens ook erg succesvol afgerond, werd me verteld.

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Ook omdat er veel films tussen zitten die op MM zelfs niet echt bekend zijn

Dat is dan wel weer het fijne van zo'n boxen; er komen films uit die nog niet op dvd zijn verschenen. Op zich is 199,- niet veel voor 25 dvd's, maar aangezien veel films ook los te krijgen zijn voor een euro of 5 en dan wel mét extra materiaal, zie ik de meerwaarde van de box ook niet echt. 200 euro ter kennismaking met de NL Gouden Kalveren winnaars is ook niet iets wat een doorsnee iemand zomaar uit zijn mouw schudt. Vooral niet voor een kale box.

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Er zijn genoeg voorbeelden aan te halen waaruit blijkt dat alles hier zo goedkoop en makkelijk mogelijk moet.

Niet altijd onbegrijpelijk.

Waaruit blijkt dat producenten geen materiaal af willen staan, of dat filmdistributeurs geen enkele moeite doen om (geheel vrijblijvend) navraag te doen naar de kosten van evt. extra materiaal. (Vrijwel) Nooit komt er een initiatief vanuit bijv. de filmwereld zelf of het filmmuseum.

Het filmmuseum heeft geen budget daarvoor.

Dat het wat kost om een film op te poetsen en extra materiaal te bemachtigen staat buiten discussie. Maar ik vind dat de Nederlandse film(geschiedenis) iets is wat bij de Nederlandse cultuur hoort en dus lijkt het mij dat ook hier - net als in België - geld en tijd mag worden gestoken om de Nederlandse bevolking kennis te laten maken met dit stukje cultuur.

Ben het helemaal met je eens. Voor deze dvd-release was subsidie, maar waarschijnlijk niet genoeg voor allemaal nieuwe scans.

De dvd's van het Belgisch Filmarchief zijn stuk voor stuk pareltjes en kunnen worden aangeboden tegen een zeer schappelijke prijs.

Geweldig. Daar zit vast een hoop geld van de staat bij.

Neem het voortouw, zou ik zeggen. Ik juich het enorm toe.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Tsja, het is 8 euro per stuk, dan zou je denken dat er wel een quantumkorting af kan met zo'n box.

Het is geen probleem dat er veel onbekende films tussen zitten, maar die hebben hun waarde nog niet bewezen. Films als De Tweeling en Simon worden over het algemeen hoog gewaardeerd (ook door MM-users) en hebben hun waarde dus min of meer al bewezen. Van die onbekende films is dat maar afwachten, wat een extra tegenargument kan zijn om de box te laten staan vanwege de hoge prijs

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Wouter schreef:

Het filmmuseum heeft geen budget daarvoor.

Het Filmmuseum heeft in het verleden wel eens films laten opknappen (Fons Rademakers films, Dakota en vast nog meer). Wat ik dan niet begrijp, is dat ze voor de dvd-release van Dakota een andere print leveren dan de opgeknapte ... Die Wim Verstappen dvd's waren trouwens allemaal ronduit beschamend. En daar wordt dan ook gewoon 15 euro voor gevraagd.

En het is inderdaad niet altijd onbegrijpelijk, nee. En af en toe wordt er toch ook wel wat moois gedaan hier. De Adriaan Ditvoorst box is daar weer een mooi voorbeeld van.

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Het is geen probleem dat er veel onbekende films tussen zitten, maar die hebben hun waarde nog niet bewezen.

Rare redenatie. Dit zijn alle winnaars van het gouden kalf voor Beste film.

Terecht of niet, dat is op zich wel iets. En het bestaansrecht van deze box. Vind hem wel te duur, idd.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Als hij goedkoper was (zeg 100 euro) had ik niks gezegd. Maar dit gegeven (relatief onbekende films, ondanks dat ze een Gouden Kalf hebben gewonnen) vindt ik dan een van de argumenten die een lagere prijs rechtvaardigen.

Vanaf wanneer bestaat het Gouden Kalf eigenlijk? Anders hadden Soldaat van Oranje en Turks Fruit er bijvoorbeeld ook wel bij gekund, hoewel de periode 1981-2005 natuurlijk 'verschoven' hadden moeten worden dan oid

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Maar langer bestaat het niet.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

OK, ik vind zonder t trouwens

Zelva

• 2186 berichten
  • 2687 stemmen

Wouter schreef:

Dit zijn alle winnaars van het gouden kalf voor Beste film.

Niet dus. Ik kom er net achter dat De kleine blonde dood er niet inzit en in plaats daarvoor regie-winnaar Het Zakmes geplaatst is.

Tsja.

Quido

• 14638 berichten
  • 6062 stemmen

Dat is dus een voorbeeld van een vervelende producent die 'zijn' film niet beschikbaar wilde stellen. Wat mij betreft is Het Zakmes overigens een waardige vervanger, maar dat terzijde.

Wouter

• 18680 berichten
  • 3022 stemmen

Maar dan noem je ook iemand.

narva77 (crew films)

• 12472 berichten
  • 6442 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.