• 15.769 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.028 gebruikers
  • 9.373.188 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

stinissen (crew films & series)

• 23442 berichten
  • 76929 stemmen

Maar de films van jesse Stone zijn WEL films alleen door regels mogen ze er niet op dit zeg ik omdat Stephan zij MOVIEmeter en dit dus wel movies zijn. maar laten we maar ophouden want ik lijk wel Don Quichot................

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ok, duidelijk.

@ Knisper

Je hebt inderdaad gelijk over Welcome to Death Row.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

stephan73 schreef:

De site heet MOVIEmeter. Als mensen graag willen discussiëren over Tatort of de doelpunten van Dennis Bergkamp, dan kunnen ze altijd terecht op het forum!

Laten we het gewoon bij films houden op deze site en niet teveel anderen dingen erop willen hebben!

Juist, MOVIEMETER. Om ze nog maar eens boven te halen, The Librarian zijn ook MOVIES.

En wat Stinissen betreft, ik heb er ook geen problemen mee.

Of anders werk je voor tv-reeksen één enkele pagina uit met een poster en stemgelegenheid voor de hele reeks (met misschien een toplijst voor reeksen) en stel er speciaal één mod voor aan die deze materie wil bewerken en bijhouden. Kan ook.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet na al die pagina's nog steeds niet precies waarom er nu geen filmseries/reeksen op de site mogen. Volgens Hannibal had het iig niks te maken met dat de mods meer werk zouden krijgen. Het enige wat ik hoor is regeltjes dit regeltjes zus en regeltjes zo. En volgens mij valt het best mee dat malloten reclamefilmpjes gaan toevoegen, want het is gewoon een kwestie van goed vastleggen wat er onder reclame valt en wat niet. Maar goed, dit is meer vechten tegen de bierkaai. Volgend jaar weer een kans.

100 doelpunten van Dennis Bergkamp valt volgens mij onder sport en heeft verder weinig met film te maken. Als Bergkamp en iedereen daar omheen nu geinterviewd zou worden, dan wellicht wel. Dan heb je een soort van documentaire-achtige film a la 'Zij Gelooft In Mij' of 'Daar Hoorden Zij De Engelen Zingen'.

stinissen (crew films & series)

• 23442 berichten
  • 76929 stemmen

Dat zou geweldig zijn

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Ik weet na al die pagina's nog steeds niet precies waarom er nu geen series op de site mogen.

Omdat dit MOVIEmeter is. Films dus, geen series. Of ga ik te kort door de bocht?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14443 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Omdat dit MOVIEmeter is. Films dus, geen series. Of ga ik te kort door de bocht?

Nee hoor, dat is de essentie in een notendop!

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

stephan73 schreef:

(quote)

Ik begin deze discussie onzinnig worden.. STV films zijn speciaal gemaakt voor video of DVD. Tatort is een TV-serie gemaakt voor TV! Twee totaal verschillende media. Waarom dan de STV harder aanpakken? Alleen omdat iemand dat minder filmisch zou kunnen vinden?

Als je deze regel er echt wil hebben heeft dat consequenties voor veel meer films dan dat je denkt! Zo zouden dan bijvoorbeeld alle Hellraiser films die op DVD zijn verschenen weg moeten zodra er nog 1 deel wordt uitgebracht! Waarom die regels veranderen. Zo worden er meer films afgehaald in plaats van meer films er op!

Stephan heeft gelijk. Wanneer je die regels ook nog gaat toepassen op stv-films maak je de problemen alleen maar groter. Dan moet er echt ontzettend veel verwijderd worden en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Hopelijk wordt die "4 opeenvolgende tv-films"-suggestie van Alastor binnen de crew besproken. Lijkt me toch een werkbare regel en de gevolgen zullen nog te overzien zijn.

Dan zou er enkel nog moeten gekeken worden naar de interpretatie van die regel:

- Wat als de opeenvolging van 4 doorbroken wordt door een andere categorie?

Mij lijkt het logisch dat het dan wel toevoegbaar is en niet als reeks kan beschouwd worden.

- Wat bij een plots vierde vervolg na bijvoorbeeld 10 jaar?

Ik zou, net zoals bij miniseries, kijken naar het aantal jaren tussen de nieuwe en de vorige release. Wanneer er nog een vervolg komt na "x" jaar wordt het dus niet als serie gezien en kan het wel op de site.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Ik bedoelde dus filmseries/reeksen.

Dan komen we weer terug op waarom deze discussie is gestart... The Librarian is ook een film. Tatort e.d. hebben ook de lengte van een volwaardige speelfilm.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Ik bedoelde dus filmseries/reeksen.

Dan komen we weer terug op waarom deze discussie is gestart... The Librarian is ook een film. Tatort e.d. hebben ook de lengte van een volwaardige speelfilm.

Oh, excuus. Verkeerd gelezen dan. Nee, dat weet ik niet precies.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3086 stemmen

Het was een beetje toeval dat ik er via Soy Cuba achterkwam, maar waarom staat er bij top/tip 250 films niet meer onder de poster dat ze op [..] positie in de lijst staan?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Halcyon schreef:

speedy23 schreef:

Juist, MOVIEMETER. Om ze nog maar eens boven te halen, The Librarian zijn ook MOVIES.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Voor alle duidelijkheid, mijn reactie was bedoeld op TV-series. Maar ik had dat verkeerd gelezen, want het ging over filmseries. Dus ik vrees dat mijn quote hier een beetje uit z'n verband wordt gerukt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dragon schreef:

Suggestie 3:

Filmreeksen zijn per deel toevoegbaar. Zodra een filmreeks echter uit vijf delen of meer bestaat, waarvan minstens vier niet in de bioscoop zijn uitgebracht, wordt de reeks als serie beschouwd en zijn alleen de bioscoopfilms uit de reeks toevoegbaar. /quote]

Hopelijk wordt die "4 opeenvolgende tv-films"-suggestie van Alastor binnen de crew besproken. Lijkt me toch een werkbare regel en de gevolgen zullen nog te overzien zijn.

Dan zou er enkel nog moeten gekeken worden naar de interpretatie van die regel:

-Wat als de opeenvolging van 4 doorbroken wordt door een andere categorie?

Tracht dan net zoals de mini-series te werken met de regel van zeven. Is het makkelijkst.

En komt er tien jaar nadien een achtste, niet verder meer toevoegen. Een maximum van zeven. Simpel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

stephan73 schreef:

(quote)

Nee, zoals de regels nu zijn moeten dan alle delen eraf!

Het punt van de meeste mensen in dit topic is dan ook niet voor niets of het niet tijd wordt die regels eens goed te bestuderen als crew en het aan te passen? Moviemeter evolueert ook.

Ik snap best dat een Baantjer film er niet op moet, maar een film, al is ie recht naar dvd of van de tv, die hoort daar zeker wel op.

Als je een leek zou zijn, dan zie je toch in de winkel als je Librarian 1 of 2 koopt een film? Film is film, ook al maken jullie regels het zo dat dit bijna niet gaat kloppen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, als ik in de winkel een Librarian dvd zie, dan denk ik onmiddellijk aan die film met die dokter van ER.

Als ik een dvd van Tatort, Derrick of Baantjer zou tegenkomen zou het woord film niet eens in me opkomen. Dat is voor mij gewoon een soort serie waarvan er talloze delen bestaan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Juist, nu alleen nog dat verschil vertalen in een duidelijke regel. En meteen iets beters verzinnen voor de arbitraire grens van maximaal zeven delen voor miniseries (= ' verlengde films' ).

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4894 stemmen

Quido schreef:

Juist, nu alleen nog dat verschil vertalen in een duidelijke regel.

Jep, en dat is uiteraard veel moeilijker dan dat het voor veel users hier lijkt. Een duidelijke, logische grens stellen lijkt zelfs bijna onmogelijk. Mensen willen de Librarian-reeks op de site en zien tegelijkertijd ook in dat Tatort etc. hier niet thuishoort. Kom dan maar met een duidelijke regel, die goed werkbaar is en waar iedereen tevreden mee zal zijn.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het punt van de meeste mensen in dit topic is dan ook niet voor niets of het niet tijd wordt die regels eens goed te bestuderen als crew en het aan te passen?

Reken maar dat daar aan gewerkt wordt, alleen is het zoals eerder gezegd echt niet makkelijk anders hadden we er al uit geweest.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb het idee dat jullie de problemen en vragen groter maken dan ze zijn.

Gewoon overleggen of het handig zou zijn om eens wat meer met de filmtijd mee te gaan en enkele oude regels herzien zodat je het gros van de leden tevreden ermee stelt. Je hoeft echt niet het hele MM concept omver te gooien, gewoon enkele kleine aanpassingen.

We wachten af

Gorro

• 701 berichten
  • 11654 stemmen

Edit: post verplaatst naar >> >>

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nav de recente discussies over tv-film reeksen hebben we intern de regels op dit punt nog eens onder de loep genomen.

We hebben besloten de regels op een paar punten aan te passen.

Dit zijn de nieuwe regels, deze gaan per direct in:

Filmreeks / serie tv-films

* ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minunten.

* de reeks heeft maximaal vijf delen (bij meer dan vijf delen is toevoeging slechts mogelijk bij een enkele uitzondering).

* detective en krimi reeksen zijn uitgesloten van toevoeging.

* volledige reeksen zijn toevoegbaar indien plot EN hoofdpersonages per deel verschillen en de verhalen niets met elkaar te maken hebben.

kos

• 46692 berichten
  • 8849 stemmen

Oke.

Waarin verschilt dit van de voorgaande regels? En betekent dit dat er dingen van de site af moeten? Zo ja, welke?

Overigens: ik zou ook graag zien dat dingen die van de site worden gehaald eventjes ergens aangegeven worden, zoals dat meen ik vroeger ook wel gebeurde. Is toch wel fijn als je niet pas een jaar later merkt dat er iets ooit van de site is verdwenen. B.v.d.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dit gaat dus inhouden dat Librarian films wel erop mogen dus?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4894 stemmen

Ja, dat klopt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Neem aan dat de crew die als goedmakertje weer zelf toevoegt?

Worden de stemmen dan ook automatisch teruggezet of moet je zelf opnieuw stemmen?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

kappeuter schreef:

Nav de recente discussies over tv-film reeksen hebben we intern de regels op dit punt nog eens onder de loep genomen.

We hebben besloten de regels op een paar punten aan te passen.

Dit zijn de nieuwe regels, deze gaan per direct in:

Filmreeks / serie tv-films

* de reeks heeft maximaal vijf delen (bij meer dan vijf delen is toevoeging slechts mogelijk bij een enkele uitzondering).

Gaat dit nu over 5 opeenvolgende tv-films of 5 titels in het algemeen? Ik veronderstel het eerste.

Een bioscoopfilm bijvoorbeeld mag dus nog 5 tv-vervolgen hebben volgens deze regels?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4894 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Worden de stemmen dan ook automatisch teruggezet of moet je zelf opnieuw stemmen?

Alle berichten zullen teruggeplaatst worden, maar er moet opnieuw gestemd worden.

Dragon schreef:

Gaat dit nu over 5 opeenvolgende tv-films of 5 titels in het algemeen? Ik veronderstel het eerste.

Een bioscoopfilm bijvoorbeeld mag dus nog 5 tv-vervolgen hebben volgens deze regels?

Het gaat hier uiteraard over de tv-films

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Goed nieuws .

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Ok, met deze regels kan ik nog net leven .

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

kos schreef:

Waarin verschilt dit van de voorgaande regels? En betekent dit dat er dingen van de site af moeten? Zo ja, welke?

De regel is ruimer dan de vorige regel. In theorie komen er alleen maar films bij en bleek tijdens de discussie dat er ook nog films zijn die niet door zowel de vorige als de huidige regel komen, die toch op de site stonden. Hier gaan we nog naar kijken

kos schreef:

Overigens: ik zou ook graag zien dat dingen die van de site worden gehaald eventjes ergens aangegeven worden, zoals dat meen ik vroeger ook wel gebeurde. Is toch wel fijn als je niet pas een jaar later merkt dat er iets ooit van de site is verdwenen. B.v.d.

Dat is nog steeds het streven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.