- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
(volgens mij is de ! toest van stephan ondertussen aan vervanging toe
)
!!!
Nee hoor, hij doet het nog!
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Deze 'films' zouden stuk voor stuk toevoegbaar zijn. 
Snap je nu waarom ik stv-films ook wil betrekken in de discussie?
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Wij ronden niets af naar boven of beneden. Wij houden IMDB aan (of andere bronnen) en die geven aan of een film inderdaad 45 minuten is of 44!
Our Hospitality / Sherlock, Jr. DVD - Kino on Video (hebben het ook uitgebracht!!!)
sonic-cinema.com: Sherlock Jr.::film review
Sherlock, Jr. - ALL-TIME 100 movies - TIME
Los Angeles, CA: THE PILGRIM (1923), SHERLOCK, JR. (1924)
en zo kan ik door en door en door en door gaan. Voor iedere site waar 44 min staat vermeldt, zijn er net zoveel die 45 zeggen.
!!!

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nog een vraagje. Zo een tv film als Librarian mag wel op de site, maar als er vervolgen op komen die ook tv film zijn, dan mag het niet.
Is het dan geen goed idee om tenminste het eerste deel van Librarian wel op de site te laten staan?
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Our Hospitality / Sherlock, Jr. DVD - Kino on Video (hebben het ook uitgebracht!!!)
sonic-cinema.com: Sherlock Jr.::film review
Sherlock, Jr. - ALL-TIME 100 movies - TIME
Los Angeles, CA: THE PILGRIM (1923), SHERLOCK, JR. (1924)
en zo kan ik door en door en door en door gaan. Voor iedere site waar 44 min staat vermeldt, zijn er net zoveel die 45 zeggen.
!!!

Op AllMovieGuide staat uit hoeveel reels de film bestaat! Dat is 5 reels (een reel van 35mm is 300 meter) x 300 is 1200. Als ik dat in een film calculator gooi kom ik uit op 43,44 minuten (omgerekend dus 44)!
http://www.kodak.com - Film Calculator
Tevens zijn dit allemaal links van onlinestores en niet van andere databases (zoals IMDB, BFI, etc.)
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Nog een vraagje. Zo een tv film als Librarian mag wel op de site, maar als er vervolgen op komen die ook tv film zijn, dan mag het niet.
Is het dan geen goed idee om tenminste het eerste deel van Librarian wel op de site te laten staan?
Nee, zoals de regels nu zijn moeten dan alle delen eraf!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nee, zoals de regels nu zijn moeten dan alle delen eraf!
Ja dat begrijp ik.
Maar ik bedoel eigenlijk dat het misschien goed is om die regel te versoepelen zodat tenminste het eerste deel van zo een reeks wel op de site mag staan.
Dan weten de mensen tenminste van het bestaan van Librarian af, al zal dat hier op de site na deze discussie geen probleem meer zijn.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Het is misschien een idee om de duur van enkele films op IMDb te vergelijken met de tijd die je DVD-speler aangeeft. Heb je gelijk een idee hoe er wordt afgerond.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ik ga een dvd box van Buster Keaton kopen (deze) dus binnenkort zal ik uitsluitsel kunnen geven over de speelduur van Sherlock Jr. (die ik absoluut op de site wil
).
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Op AllMovieGuide staat uit hoeveel reels de film bestaat! Dat is 5 reels (een reel van 35mm is 300 meter) x 300 is 1200. Als ik dat in een film calculator gooi kom ik uit op 43,44 minuten (omgerekend dus 44)!
http://www.kodak.com - Film Calculator
Tevens zijn dit allemaal links van onlinestores en niet van andere databases (zoals IMDB, BFI, etc.)
Sherlock Jr. heeft een duratie van 5 reels, maar als je het eerder exact wil weten, 4.065 feet. Zie bijv. silentera.com, een database voor stomme films. Als ik jouw calculator erop los laat, kom ik zelfs uit op 45.10 minuten (omgerekend dus 45)!

Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Sherlock Jr. heeft een duratie van 5 reels, maar als je het eerder exact wil weten, 4.065 feet. Zie bijv. silentera.com, een database voor stomme films. Als ik jouw calculator erop los laat, kom ik zelfs uit op 45.10 minuten (omgerekend dus 45)!

Mag die dan toegevoegd worden, Stephan?
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen

Touché!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Mag die dan toegevoegd worden, Stephan?
Nog even geduld. Er zijn wat ideeën geopperd (zowel hier als tussen de crewleden), die even moeten worden uitgewerkt. Zodra we eruit zijn zullen we die ideeën hier bekend maken en als er dan verder geen problemen zijn, dan zou het (in principe) kunnen!
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
STV releases zijn altijd losse films en geen DVD waarop een extra aflevering staat!
Dus ik blijf bij mijn mening dat STV en TV-films los van elkaar moeten worden bekeken!
Hoe wil je iemand uitleggen dat een straight-to-video reeks als Mattel's "Barbie" wél bestaansrecht heeft op MM en een televisiefilm-reeks als "Tatort" niet? De Barbie-films zijn namelijk geenszins 'losser' dan de Tatort-films.
De huidige regels omtrent filmreeksen zijn op dat vlak gelukkig nog onwillekeurig en consequent, want die maken geen onderscheid tussen stv/tv.
Wat mij betreft worden de huidige regels gehandhaafd en gaat de bezem door de database óf de regels worden billijke wijze aangepast zodat het aantal films wat uit de database gehaald moet worden aanzienlijk verkleind wordt.
Suggestie 3:
Filmreeksen zijn per deel toevoegbaar. Zodra een filmreeks echter uit vijf delen of meer bestaat, waarvan minstens vier niet in de bioscoop zijn uitgebracht, wordt de reeks als serie beschouwd en zijn alleen de bioscoopfilms uit de reeks toevoegbaar.
De uitzondering voor op zichzelf staande films binnen een reeks kan blijven bestaan.
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Jezus je lijkt wel een kruistocht te houden met die regels van je , wat maakt het nou uit als er gewoon alles op mag je hoeft het toch niet te lezen en vele mensen met mijn maak je heel blij, zo gaat de site nog ten onder aan al die Bureaucratie.
Gewoon alles erop nogmaals je hoeft er toch niet na te kijken als je bv op een tatort klikt?
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Hoe wil je iemand uitleggen dat een straight-to-video reeks als Mattel's "Barbie" wél bestaansrecht heeft op MM en een televisiefilm-reeks als "Tatort" niet? De Barbie-films zijn namelijk geenszins 'losser' dan de Tatort-films.
De huidige regels omtrent filmreeksen zijn op dat vlak gelukkig nog onwillekeurig en consequent, want die maken geen onderscheid tussen stv/tv.
Wat mij betreft worden de huidige regels gehandhaafd en gaat de bezem door de database óf de regels worden billijke wijze aangepast zodat het aantal films wat uit de database gehaald moet worden aanzienlijk verkleind wordt.
Suggestie 3:
Filmreeksen zijn per deel toevoegbaar. Zodra een filmreeks echter uit vijf delen of meer bestaat, waarvan minstens vier niet in de bioscoop zijn uitgebracht, wordt de reeks als serie beschouwd en zijn alleen de bioscoopfilms uit de reeks toevoegbaar.
De uitzondering voor op zichzelf staande films binnen een reeks kan blijven bestaan.
Ik begin deze discussie onzinnig worden.. STV films zijn speciaal gemaakt voor video of DVD. Tatort is een TV-serie gemaakt voor TV! Twee totaal verschillende media. Waarom dan de STV harder aanpakken? Alleen omdat iemand dat minder filmisch zou kunnen vinden?
Als je deze regel er echt wil hebben heeft dat consequenties voor veel meer films dan dat je denkt! Zo zouden dan bijvoorbeeld alle Hellraiser films die op DVD zijn verschenen weg moeten zodra er nog 1 deel wordt uitgebracht! Waarom die regels veranderen. Zo worden er meer films afgehaald in plaats van meer films er op!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Jezus je lijkt wel een kruistocht te houden met die regels van je , wat maakt het nou uit als er gewoon alles op mag je hoeft het toch niet te lezen en vele mensen met mijn maak je heel blij, zo gaat de site nog ten onder aan al die Bureaucratie.
Gewoon alles erop nogmaals je hoeft er toch niet na te kijken als je bv op een tatort klikt?
Henk, de meeste mensen willen een reeks als Tatort of Derrick niet op de site, omdat dat echt gewoon een TV-serie is! Lijkt me meer dan logisch. Het gaat hier om "meer filmische" reeksen, die niet teveel delen hebben!
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Jullie hebben gelijk. Begin een beetje door te draven de laatste berichten, waarmee ik m'n doel compleet voorbijschiet. Ik had m'n punt gisteren ook al wel gemaakt.
Hopelijk heeft de discussie nog wat opgeleverd voor de crew. 
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Dat weet ik wel maar waarom zou iemand hier op tegen zijn , nogmaals als je er niet op klikt zie je het toch ook niet.
En volgens mijn zijn er maar een paar mensen die hier wat op tegen hebben.Plus je bent dan voor altijd van het gezeur af , nu hou ik er over op ik heb ook jaren moeten zeuren om mini series ( Nu wel op de site) waar ook weer die zelf bedachte regels gelden zijn het een paar afleveringen te veel dan mag het weer niet bv Het Wassende Water in en in triest..............
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
;)
Jullie hebben gelijk. Begin een beetje door te draven de laatste berichten, waarmee ik m'n doel compleet voorbijschiet. Ik had m'n punt gisteren ook al wel gemaakt.
Hopelijk heeft de discussie nog wat opgeleverd voor de crew. 
Is ook geen aanval hoor
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
De discussie die nu gevoerd wordt is om discussie op een later tijdstip te voorkomen.
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Precies daar zou je ook weer veel mensen mee blij maken en nogmaals vind je dat niet leuk , klik er dan ook niet op.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Precies daar zou je ook weer veel mensen mee blij maken en nogmaals vind je dat niet leuk , klik er dan ook niet op.
De site heet MOVIEmeter. Als mensen graag willen discussiëren over Tatort of de doelpunten van Dennis Bergkamp, dan kunnen ze altijd terecht op het forum!
Laten we het gewoon bij films houden op deze site en niet teveel anderen dingen erop willen hebben!
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Vind ik een beetje op de man spelen met de uitdrukking wat jij leuk vindt.
Ok het is moviemeter ik vindt bv The Liberian 3 een film maar door die bepaalde regels mag die er weer niet op ik vind Columbo ook op zich zelf staande tv-films , mochten er eerst op toen weer eraf dat zelfde geld voor Prime Suspect en de mini-serie Het wassende water.
Muziek registraties of iets wat er op lijkt mochten ook nooit , wat ik ook kolder vond en net zag ik dat de Docu over iron maiden er op is gezet dat juich ik zelf wel toe.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Vind ik een beetje op de man spelen met de uitdrukking wat jij leuk vindt.
Ok het is moviemeter ik vindt bv The Liberian 3 een film maar door die bepaalde regels mag die er weer niet op ik vind Columbo ook op zich zelf staande tv-films , mochten er eerst op toen weer eraf dat zelfde geld voor Prime Suspect en de mini-serie Het wassende water.
Muziek registraties of iets wat er op lijkt mochten ook nooit , wat ik ook kolder vond en net zag ik dat de Docu over iron maiden er op is gezet dat juich ik zelf wel toe.
Ik had die opmerking niet zo bedoeld en meteen weer verwijderd.
Die Iron Maiden docu is een echte docu, waarin de band wordt gevolgd! Muziekdocu's die alleen maar bestaan uit een optreden mogen nog steeds niet op de site!
Hier is duidelijk te zien dat dit niet een optredendocu is!
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Ik had die opmerking niet zo bedoeld en meteen weer verwijderd.
Die Iron Maiden docu is een echte docu, waarin de band wordt gevolgd! Muziekdocu's die alleen maar bestaan uit een optreden mogen nog steeds niet op de site!
Hier is duidelijk te zien dat dit niet een optredendocu is!
Dat zelfde gelde ook voor Woodstock die ik wel 10 maal had toegevoegd en niet mocht en toen opeens wel .
En dit mag weer wel
Varg Veum - Falne Engler
Varg Veum - Bitre Blomster
Varg Veum - Tornerose
en de films van Jesse Stone met Tom Selleck weer niet terwijl dit gewoon op zich zelf staande tv films zijn.
Jesse Stone: No Remorse
Jesse Stone: Thin Ice
Jesse Stone: Sea Change
Jesse Stone: Death in Paradise
Jesse Stone: Night Passage
Stone Cold
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Muziekdocu's die alleen maar bestaan uit een optreden mogen nog steeds niet op de site!
De stv muziekdocumentaires die reeds op de site staan, blijven die er wel op, of gaan ze alsnog verdwijnen?
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
Dat zelfde gelde ook voor Woodstock die ik wel 10 maal had toegevoegd en niet mocht en toen opeens wel .
En dit mag weer wel
Varg Veum - Falne Engler
Varg Veum - Bitre Blomster
Varg Veum - Tornerose
en de films van Jesse Stone met Tom Selleck weer niet terwijl dit gewoon op zich zelf staande tv films zijn.
Jesse Stone: No Remorse
Jesse Stone: Thin Ice
Jesse Stone: Sea Change
Jesse Stone: Death in Paradise
Jesse Stone: Night Passage
Stone Cold
Die Varg Veum films zijn STV en die Jesse Stone TV-films. Volgens de huidige regels klopt dit allemaal.
Dat Woodstock is toegevoegd (voordat ik crewlid was) lijkt me logisch, want het is een monumentale docu!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14443 stemmen
De stv muziekdocumentaires die reeds op de site staan, blijven die er wel op, of gaan ze alsnog verdwijnen?
Laten we eerst even deze discussie afronden, voordat er weer wat moet worden verwijderd! We bekijken alles, voordat we met een beslissing komen!
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Twee van die Varg Veum-films zijn zelfs in de bioscoop verschenen in het productieland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.