• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.062 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.622 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Jordy, ik weet niet of het hier eerder geopperd is. Maar ik zou het erg handig vinden als ik bij een film een "bioscoop-alert" kon aanvinken. Dus dat je een bericht krijgt zodra een film in de bioscoop gaat draaien.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

er staat iets in die richting op de wensenlijst, maar ik heb geen plannen om dat op korte termijn te bouwen

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Sinds een aantal dagen krijg ik soms op mijn Android een bericht dat de pagina niet goed kan laden, een error met "webGL en 3D-graphics". Pagina laadt verder prima, alleen dat bericht van google/android is raar. Nooit eerder gezien ook. Geen idee of andere users dat ook hebben?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Apollinisch schreef:

(afbeelding)

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van het omcirkelde vak. Eenmaal verschenen krijg ik het vaak niet meer weg. Erop klikken werkt soms wel, maar soms ook niet. In dit geval was het bijvoorbeeld behoorlijk irritant omdat ik niet kon zien wat ik in het tekstvak had getypt.

Ik kan het zelf nog even niet nabootsen, maar zal het in de gaten houden

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Als je op een filmpagina een trailer afspeelt, vallen de links naar o.a. IMDb weg. Ik vind dat niet echt handig. Is dat bewust gedaan?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Apollinisch

Ja dat is bewust gedaan om de trailer groter te kunnen tonen.

Als je het filmpje hebt afgespeeld worden de links weer zichtbaar. Wil je dit tijdens de trailer doen druk dan op de end knop.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Duidelijk!

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Deze film staat 2 keer op de site.

Jack's Law (2006)

Jack's Law (2006)

Gil Medina (regisseurspagina)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

jordandejong

Dankjewel!

Ik heb de nieuwste toevoeging verwijderd en de berichten enkele gegevens verplaatst naar de eerste toevoeging.

Jack's Law (2006)

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Als je op de knop "1 nieuw bericht" klikt bij een film waarop je gestemd hebt zijn toch de spoilers in dat nieuwe bericht onleesbaar.

Bij refresh weer in orde. Klein dingetje dat misschien snel te verhelpen is?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Niet snel, maar ik zal het in ieder geval wel op de lijst zetten, bedankt

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

[muggezift aan]

Tevens bij update-knop zoals hierboven beschreven... de score voor een film bij de poster wordt raar weergegeven.

http://www.brennfilm.com/temp/mm.png

(de "komma nul" ontbreekt)

Bij refresh weer in orde.

[muggezift uit]

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zal daar ook eens naar kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Werner Herzogs documentaireserie On Death Row is verplaatst naar het forum, omdat deze inmiddels 2 seizoenen heeft en niet meer voldoet aan onze miniserie toevoegregels.

Overigen >> Televisie >> On Death Row

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Is hetnu nog mogeljk het koopoverzicht te corrigeren?

Bij deze film bijvoorbeeld Distance (2001) staan allemaal links die niet kloppen (er is alleen R3 DVD van de film). Als ik klik op Corrigeren en vervolgens op Kooplinkjes corrigeren spring ik weer naar de oorspronkelijke pagina.

Of heef tdat te maken dat beslist is gestopt - kan zijn dat het dan al gemeld is en ik er overheen gelezen heb.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Is hetnu nog mogeljk het koopoverzicht te corrigeren?

Bij deze film bijvoorbeeld Distance (2001) staan allemaal links die niet kloppen (er is alleen R3 DVD van de film). Als ik klik op Corrigeren en vervolgens op Kooplinkjes corrigeren spring ik weer naar de oorspronkelijke pagina.

Of heef tdat te maken dat beslist is gestopt - kan zijn dat het dan al gemeld is en ik er overheen gelezen heb.

Het heeft er inderdaad wel mee te maken dat Beslist is gestopt met hun module voor andere sites.

De huidige weergave is een voorlopige oplossing, waarbij alleen de goedkoopste uitgave per titel getoond wordt.

Ik zie dat het corrigeren van kooplinks op dit moment een crew-only functionaliteit is. Maar dan is het niet logisch dat die mogelijkheid nog wel getoond wordt, of had je de link nog in de browser opgeslagen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Nee er staat als je op corrigeren klikt komt er een tweede knop kooplijst corrigeren in beeld.

Als je daar op klikt kom je weer terug bij het startscherm, een loopje dus.

B

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Wat ik mij nog alledaags afvraag Jordy is het feit dat ik eerder geschreven meningen / recensies / berichten niet kan veranderen? Waarom niet? Vind dit namelijk erg onhandig want, nu kan ik fouten die later zie niet aanpassen!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dit kan wel binnen 12 uur. Heeft te maken met discussie. (Dan gaan mensen achteraf berichten veranderen en klopt de discussie niet meer).

Is al vaker over gesproken, hier o.a. De Site >> Algemeen >> Recensies

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Een tijdje geleden meende ik een keer te hebben gelezen dat MM zou gaan proberen te beperken dat het volledige betoog van 8+ alinea's wordt geciteerd in een bericht. Is dat juist en is dat nog steeds zo?

Ik zie dat dit nog vaak gebeurt en ik vind dit zeer vervelend voor het leesgemak. Zeker zou ik me er niet druk over maken als dat op een ellegirl of zwangerschapsforum plaatsvindt, maar hier hecht ik veel waarde aan de bijdragen van iemands mening over een film.

Zojuist heb ik dit onder meer gezien bij de film Amsterdamned. Als er een kleine melding kan worden gegeven bij een gekopieerde tekst, kan dit dan ook bij reageren op een lang bericht, dat je je specifiek op een deel van het bericht kunt richten?

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Je bedoelt dit? Gedragsregels - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl. Ook is het niet de bedoeling om lange stukken tekst te quoten. Bij het reageren op een recensie dient men enkel het stukje tekst waar men op reageert in de quote te laten staan

Sommige mensen quoten inderdaad het hele bericht. Niet nodig.

Een andere lastige regel is ook dit. Het is in verband met de layout niet de bedoeling berichten te quoten als de reactie pal onder het originele bericht staat. In zo'n geval is quoten namelijk niet nodig, want dan is het duidelijk dat het gaat om een reactie op het bovenstaande bericht. Ik ga er maar van uit dat Kondoro0614 zijn bericht laat staan. Maar stel hij haalt zijn bericht weg, sta ik wel voor lul.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Dat is wel logisch. Als iedereen recensies / meningen gaan quoten dan krijg je een hele lang pagina waar het een tijdje duurt om door te scrollen want, sommige meningen zijn erg groot. Maar dat niet kunnen bewerken begrijp ik nog niet, maar goed!

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Jordy, ik vermoed dat je het al weet aangezien je destijds zei dat de oplossing van Apple moest komen, maar had jij al gemerkt/gehoord dat het niet kunnen gebruiken van die HTML knoppen (zoals hyperlink, noem user) op deiPad op andere sites ook zo is?

Ik wilde net op Tweakers een linkje plaatsen in mijn post en exact hetzelfde rotprobleem waar we hier nog steeds tegenaan lopen. Crash browser en bericht weg. Updaten naar 8.4 heeft dus niet geholpen

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Kondoro schreef:

Maar dat niet kunnen bewerken begrijp ik nog niet, maar goed!

Alles is hier gericht op dat andere mensen daar op kunnen reageren. Niet dat dat overal en vaak gebeurt. Zo kan het zijn dat je een recensie hebt geplaatst en dat niemand daar op reageert. Dit zou je zelfs na lange tijd dan nog kunnen corrigeren. Dat is wel zo. Maar er is gewoon één regel, ongeacht of er wel of geen discussie volgt. Taalfouten zijn niet erg. Is je mening na verloop van tijd veranderd, zit er niets anders op dan een nieuw bericht te plaatsen (met eventueel een quote van je oude recensie).

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Ik wil wat onder de aandacht brengen m.b.t. de productielanden. De laatste tijd zie ik wat opmerkelijke veranderingen. Oorzaak ligt vermoed ik bij IMDb maar ik denk niet dat Moviemeter het klakkeloos moet overnemen als IMDb bij een jarenoude film opeens de productielanden gaat wijzigen.

Zo was de Spaanse film The Others (2001) (Engelstalig, maar altijd een Spaanse productie geweest) na 15 jaar spontaan veranderd in een Amerikaanse film. (Ik heb daarvoor een correctie ingediend om die wijziging ongedaan te maken, inmiddels verwerkt). Op IMDb staat het nog steeds ten onrechte als Amerikaans geregistreerd.

Maar nu zie ik dat Midnight in Paris (2011) opeens een Spaanse film is geworden , nadat het al 4 jaar Amerikaans was.

wikipedia: Midnight in Paris is an American 2011 romantic comedy fantasy film

En ik zie dat Vicky Cristina Barcelona (2008) ook Spaans is geworden (dat was toch niet zo??). Wikipedia: "Vicky Cristina Barcelona is een Amerikaanse romantische komedie uit 2008 "

The Grudge (2004) (de Amerikaanse remake) staat nu als "Japans", volgens mij was deze de afgelopen 11 jaar een Amerikaanse film (en is het nu nog steeds, ook al denkt IMDb daar opeens anders over).

wikipedia: "The Grudge is a 2004 American horror film"

Misschien is het een overleg onder de moderatoren waard of men klakkeloos de IMDb-wijzigingen op de niet-recente films zomaar moet overnemen, helemaal wanneer wikipedia of andere sites nog steeds de gegevens tonen zoals het altijd is geweest (en zoals ze waarschijnlijk ook horen te zijn). Iemand ook enig idee waarom IMDb de productielanden opeens om is gaan gooien?

Ik denk dat IMDb dit jaar wat de productielanden betreft er een rommeltje van aan het maken is, en MM zou dat niet blind moeten overnemen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Het gaat om de volgorde. Als ik kijk naar VCB bijvoorbeeld is er wel degelijk Spanje als hoofdproductie land.

The Weinstein Company presents a Mediapro / Gravier Production. Mediapro = Spaans, Gravier = Spaans.

Het is altijd wat gepuzzel. Overigens klopt het op imdb ook heel vaak niet. Soms staat gewoon op de aftiteling iets in de trant van A Spanish/American co-production. Dat is sowieso altijd wel iets dat klopt lijkt me.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Ik snap het als deze discussie in 2008 werd gevoerd, maar je kunt toch niet na 8 jaar het productieland gaan veranderen, helemaal niet als het productieland zelf van mening is dat die film niet uit dat productieland komt? Ik heb daar toch wel moeite mee als een film jarenlang Amerikaans is en opeens iemand bij IMDb na 8 jaar het licht ziet en zegt dat het Spaans is.... In Spanje staat VCB bekend als een Amerikaanse film, op Spaanse filmsites staat deze ook als Amerikaans geregistreerd. Ook de Spaanse wikipedia meldt: "película estadounidense" (Amerikaanse film).

Duidelijker wordt het er allemaal niet op. Snap het ook niet dat er 8 jaar lang (of 15 jaar lang m.b.t. The Others) geen haan er naar kraait en opeens blijkt dat het land verkeerd was?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Bij The Others staat in de openingscredits: Dimension Films present a Cruise/Wagner Productions. Die zijn beiden Amerikaans.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Op wikipedia staat het weer anders:

The Others:

Production companies: Dimension Films, Cruise/Wagner Productions, Sogecine, Las Producciones del Escorpion

VCB:

Production company: Mediapro, Wild Bunch, The Weinstein Company

Weinstein staat er ook als producer bij VCB (weliswaar als laatste).

Eigenlijk zou je inderdaad zoals Mochizuki Rokuro zegt terug moeten vallen op wat in de begintitels staat...

Het gaat er bij mij om dat het bizar is als een Spaanse film na 15 jaar opeens Amerikaans wordt, of andersom, mij lijkt dat niet juist. The Others bijvoorbeeld is altijd als een Spaanse film gepresenteerd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Wikipedia klopt ook heel vaak niet. De aantiteling, de aftiteling en de poster gebruik ik zelf altijd. Lijken me ook de enig betrouwbare bronnen.

Soms wordt het wel beetje gek, Lynch, Araki krijgen toch vaak hun geld uit Frankrijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.