• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.041 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.687 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Het maakt toch heel wat uit of je de film in de bios ziet, van blu ray of een rip/ Vind ik wel in elk geval. Zou het zelf welk leuke info vinden, kan het op basis van mijn eigen archief zelfs met terugwerkende kracht invoeren

Ik denk dat je dan meer over de sfeer hebt. Voor de inhoud zou het niet zo heel veel uitmaken.

Zo kunnen film met/zonder ondertitels, wel/niet in kleur, in orginele/andere taal ingesproken ook uitmaken. Kan in het voordeel/nadeel werken.

Voor mij hoeft het ook niet zo nodig.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Vind het ook niet noodzakelijk, meer leuk. Bij WiW is dat juist het verschil, omdat je daar alleen registreert wat je ziet - heeft verder geen forumfunctie. iCM heeft weer net een andere functie.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik zou dat eventueel een leuke toevoeging voor het filmlog vinden, dat je kunt aangeven waar/hoe je de film gezien hebt. Niet iets dat primair bij het geven van een stem hoort.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Kan je ook in een bericht schrijven. ((Gezien van een oude (versleten) videoband) .

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Lijkt mij een leuke toevoeging. Niks mis mee.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Nou precies. Als je het leuk vindt, dan vooral doen. Ik zie de toegevoegde waarde niet, dus doe ik het niet.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Lijkt mij ook een leuke toevoeging!

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Jordy schreef:

Ik zou dat eventueel een leuke toevoeging voor het filmlog vinden, dat je kunt aangeven waar/hoe je de film gezien hebt. Niet iets dat primair bij het geven van een stem hoort.

Het lijkt mij in ieder geval handig om het te kunnen lezen bij iemands bericht. Soms kan je het eruit halen, maar soms ook totaal niet. Het helpt toch wel om een bepaalde mening te kunnen plaatsen.

Zo'n filmlog, maar hoeveel mensen kijk daar nou? Misschien ligt het aan mij en worden die logs massaal bezocht, hoor.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Leuk al zie ik het niet echt als een meerwaarde voor mezelf. Ik zou dat gewoon in mijn bericht zetten als dat al enig effect op mijn kijkervaring heeft en dat heeft het heden ten dage niet meer zo vaak.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik zou dat gewoon in mijn bericht zetten als dat al enig effect op mijn kijkervaring heeft en dat heeft het heden ten dage niet meer zo vaak.

Daar geloof ik dus echt niets van. Jij wilt beweren dat een film als Interstellar kijken via een xvid-rip op een 13"-laptop met brakke iPod-oortjes dezelfde beleving geeft als in de bioscoop?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Nee, maar zelfs met die info valt het moeilijk in te schatten wat de beste ervaring is.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

In mijn eigen weeklijsten.txt archief noteer ik wel "(bioscoop)", dus hier op de site zou ik dat onderscheid (thuis en bios) best prima vinden. Maar broodnodig? Mnee.

Trouwens, nog even flinke dank voor de toevoeging van refreshmogelijkheid (toon 1 nieuw bericht) binnen een pagina Jordy.

Klein dingetje, maar vind het super fijn.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik vroeg me (gisteren) alleen af, wat anderen daar precies aan hebben. (Doet me wat denken aan terugkerende discussies omtrent Decec. En we mogen, overigens terecht, geen YouTube downloadtips, neerzetten. Dan moet je dit ook niet stimuleren).

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Jordy, bij mij staan er hier : Overzicht van alle films op Netflix Nederland - MovieMeter.nl geen films. Onderhoud?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nou er gaat de laatste dagen even iets mis met het binnenhalen van Netflix films. Als het goed is moet het over een paar uur week goed zijn, ik zal de boel even opnieuw aanslingeren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Daar geloof ik dus echt niets van. Jij wilt beweren dat een film als Interstellar kijken via een xvid-rip op een 13"-laptop met brakke iPod-oortjes dezelfde beleving geeft als in de bioscoop?

Nu ga je het wel in extremen trekken. Kans is klein dat ik dat soort films ga kijken. En ik ben geen biosganger. Maar ik kijk ook veel oude films en die zijn soms enkel te verkrijgen via youtube of een download tenzij je veel geld wil neertellen voor een DVD of enkel op VHS te verkrijgen is wat ik toch niets meer mee kan. Dus voor mij zou het gewoon DVD of blu-ray aanvinken zijn of anders niets. Voor mezelf zie ik het niet als een meerwaarde.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

De vraag was al tamelijk extreem

alexspyforever schreef:

Dus voor mij zou het gewoon DVD of blu-ray aanvinken zijn of anders niets. Voor mezelf zie ik het niet als een meerwaarde.

Dit is weer wat te beperkt, maar als doel mensen te informeren dat ze te verkrijgen zijn (of waren) op dit medium heeft het wel waarde.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ja dat is ook weer waar Dick maar dat is ook wel op een andere manier te achterhalen me dunkt.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

http://i.imgur.com/kcQEOnt.png

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van het omcirkelde vak. Eenmaal verschenen krijg ik het vaak niet meer weg. Erop klikken werkt soms wel, maar soms ook niet. In dit geval was het bijvoorbeeld behoorlijk irritant omdat ik niet kon zien wat ik in het tekstvak had getypt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Was een tijdje geleden ook al (toen had Jordy het zo opgelost), zie het de laatste tijd ook af en toe weer inderdaad, alleen verdwijnen ze bij mij wel als je maar wat heen en weer scrollt.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Dk2008 schreef:

Ik vroeg me (gisteren) alleen af, wat anderen daar precies aan hebben.

Ik zou het prettig vinden om enkele berichten te kunnen staven. Op het moment dat alle bioscoopgangers helemaal lyrisch zijn, maar de downloaders niet, kun je de conclusie trekken dat je die film dus blijkbaar op een degelijke installatie 'moet' bekijken om de film optimaal te kunnen waarderen. Iets wat bij sommige films (bv. oudere zwart-wit films) veel minder speelt.

En noodzakelijk? Nee, natuurlijk niet, maar met die redenatie kun je alles wat wegschuiven.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Naief als ik ben ging ik er al van uit dat de filmliefhebbers hier een degelijke instalatie hebben staan. (het is ten slotte je hobby en daar wil je alles uithalen).

Mensen die Gravity, interstellar, Jurassic.... of Marvel of andere visuele spektalfilms niet in HD op een scherm kleiner dan pak m beet 40 inch van 1.5 meter en geen fatsoenlijke surround instalatie hebben kan ik dan ook bij de beoordeling van de film niet serieus nemen.

Maarja dan zou je van iedereen moeten weten hoe hij of zij zn films kijkt.

Dus ik houd het maar op mijn naieve gedachte dat iedereen iedere film in optima forma kijkt....

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Apollinisch en Mochizuki Rokuro: op escape drukken, dan verdwijnt de kader

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Naief als ik ben ging ik er al van uit dat de filmliefhebbers hier een degelijke instalatie hebben staan. (het is ten slotte je hobby en daar wil je alles uithalen).

Mensen die Gravity, interstellar, Jurassic.... of Marvel of andere visuele spektalfilms niet in HD op een scherm kleiner dan pak m beet 40 inch van 1.5 meter en geen fatsoenlijke surround instalatie hebben kan ik dan ook bij de beoordeling van de film niet serieus nemen.

Nou ja niet iedereen gaat investeren in zo een installatie, ik ken althans niet veel mensen. Als je natuurlijk veel films die op het visuele zijn gericht ga je er wel de voldoening uithalen. Maar voor iemand als ik die geen actie- en superherofilms kijkt is het dat niet waard.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Ik zou het prettig vinden om enkele berichten te kunnen staven. Op het moment dat alle bioscoopgangers helemaal lyrisch zijn, maar de downloaders niet, kun je de conclusie trekken dat je die film dus blijkbaar op een degelijke installatie 'moet' bekijken om de film optimaal te kunnen waarderen. Iets wat bij sommige films (bv. oudere zwart-wit films) veel minder speelt.

En noodzakelijk? Nee, natuurlijk niet, maar met die redenatie kun je alles wat wegschuiven.

Ja ok, dat weet nu toch het kleinste kind dat de beeldkwaliteit in de bios beter zal zijn dan een download-versie Als er al een download versie is van een film die nog in de cinema speelt weet je zo al dat het een crappy handcam versie is

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Ik vind het beeld in de bios helaas niet het best qua beeldkwaliteit, die projectors hebben nog steeds ernstige problemen met de weergave van zwart.

Dat de beeldkwaliteit in de bios beter is dan een download versie is is dan ook echt niet waar, zeker omdat je complete ongecomprimeerde Blu-ray's kunt pindakazen...

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Dus ik houd het maar op mijn naieve gedachte dat iedereen iedere film in optima forma kijkt....

Haha, ja dat is vrij naïef ja Ik denk dat pak-em-beet de helft van de users hier op de site geen enkel probleem heeft met een crappy Russich gedubte camversie.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Ik vind het beeld in de bios helaas niet het best qua beeldkwaliteit, die projectors hebben nog steeds ernstige problemen met de weergave van zwart.

Dat de beeldkwaliteit in de bios beter is dan een download versie is is dan ook echt niet waar, zeker omdat je complete ongecomprimeerde Blu-ray's kunt pindakazen...

Jongen, je leest wat ik zei maar half...

Als er al een download versie is van een film die nog in de cinema speelt weet je zo al dat het een crappy handcam versie is

Als de film nog in de bios speelt denk ik niet dat er al een blu-ray download te pindakazen valt...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nu weer ontopic svp.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.