• 143.904 films
  • 7.118 series
  • 21.642 seizoenen
  • 487.194 acteurs
  • 286.997 gebruikers
  • 8.254.730 stemmen

MovieMeter-clean up

zoeken in:

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Beste mensen,

ik heb het de laatste tijd even aan zitten te kijken en ik moet

het nu gewoon even kwijt. ik vind dat er veel te veel ( maar

dan ook veel te veel ) users bijzitten die nou niet echt vaak op moviemeter zijn. voorbeeld: iemand ziet te internetten en die komt toevallig of door mond tot mond reclame op moviemeter. Die denkt O, wat leuk en maakt gezellig een account aan. Dan gaat hij maar even kijken en ziet een paar films staan en gaat er dan op stemmen. Na een stuk of tien stemmen houd hij het voor gezien en gaat van moviemeter af. En hij komt nooit meer terug op moviemeter.

Ik kan mij hier er ontzettend aan ergeren. Maar ook omdat ze vaak onnodige berichten sturen, moeten de moderators weer alles weghalen. Ik wil niet zeggen dat ik geen onnodige berichten stuur, maar het is natuurlijk voor niemand leuk.

Ik kijk ook wel eens naar de top-250 discusseerders (wat nu top-100 is) om te kijken hoeveel berichten ik heb geplaatst, maar ook de positie van U-96 ( is een vriend van mij ). en toen ik destijds onderaan de lijst keek zag ik dat je al in de lijst kon staan als je 38 berichten had. Dat wil dus zeggen ( in ruime schattingen ) : ongeveer 3000 users hebben ongeveer 30 berichten of lager geplaatst. Dan moet je rekening houden dat er vaak mensen zijn die veel meer stemmen dan reacties plaatsen en/of die pas op moviemeter zijn. Als je die groep ongeveer 1000 mensen schat dan hou je nog ongeveer 2000 mensen over. Die 2000 users die doenwaarschijnlijk niet echt veel en/of die hebben hier gewoon niks te zoeken.

Mijn voorstel is om users die zich na 3 maanden niet opnieuw hebben ingelogd om die te verwijderen van moviemeter. En dan met uitzondering van mensen die gigantisch veel stemmen of berichten hebben geplaatst zoals stinissen. Dan zou de site kwa users flink wat overzichtelijker worden. En als de maatregel echt zou worden ingevoerd krijg je waarschijnlijk boze reacties. Maar denk nou even na, er is geen excuus om 3 maanden van het internet te zijn en dan zeuren dat je account is verwijderd. Als je computer kapot is kan je altijd nog ff 1 keer inloggen bij een vriend, internetcafe, je werk noem maar op.

Ik ben wel benieuwd wat de moderators er van vinden. Jullie zouden er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat iemand automatisch zou worden verwijderd als hij in 3 maanden niet opnieuw heeft ingelogd.

Ik zal vast wel vet harde reacties terug krijgen van mensen die het er niet mee eens zijn, maar ik moest het gewoon even kwijt.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Waar maak je je druk om? Mensen die niet vaak terug komen, daar heb je geen last van.

kappeuter (crew films)

• 62399 berichten
  • 5069 stemmen

Het spijt me wel, maar hier krijg ik toch echt Gestapo associaties bij.

Er zijn een heleboel users, waaronder vrienden van mij, die NIET stemmen, en ook GEEN berichten op MovieMeter plaatsen. Maar de site wel bezoeken, onregelmatig. Ik ken voldoende andere sites waar ik zelf ook maar mondjesmaat kom, maar dat wil niet zeggen dat ze niet van nut voor me zijn.

U-96

• 11870 berichten
  • 1651 stemmen

Zoals je al weet, Nick Kang, ben ik het helemaal met je eens, maar de keuzes liggen bij Jordy en Kappeuter.

Yak

• 4945 berichten
  • 827 stemmen

Ik word ook af en toe gestoord van de inderdaad soms onzinnige "vet kickuh film!!!!!! 5 sterren!!!!!"-berichten, maar van 2000 inactieve users heeft geen mens last. En door die maatregel die je voorstelt, vang je juist het irritante gedrag (het enige storende dus) niet af. Het enige wat ik zou kunnen verzinnen om dit te doen, is wanneer Jordy zelf het overzicht over de users niet wil verliezen. Of zo.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Nick Kang schreef:

Ik kan mij hier er ontzettend aan ergeren.

Sowieso, wat valt er te ergeren aan mensen die niet terugkomen? Ja, voor straf gooien we hun account weg, dat zal ze leren ! Ik snap je probleem gewoon niet...

kappeuter (crew films)

• 62399 berichten
  • 5069 stemmen

Het voorstel van Nick Kang is elitair, en discriminerend. Ben wel eens een half jaar niet ingelogd op Imdb geweest. Ik ben blij dat mijn account toen niet verwijderd is.

Dit druist in tegen de vrijheden die gelden op internet. Lees eens een boek over het ontstaan van internet zou ik zeggen.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Het is natuurlijk heel moeilijk om nou iedereen tegaan verwijderen. Maar kappeuter, je hebt helemaal gelijk wat je vrienden betreft. Maar zou je niet kunnen doen dat als bijvoorbeeld op 1 dag 10 mensen zijn die zich al drie maanden niet meer hebben ingelogd. Dat dan jij en jordy een lijst van die personen krijgt en dat jullie dan zelf kiezen of hun tijd nog met 3 maanden verlengt wordt, of dat ze worden verwijderd.

U-96

• 11870 berichten
  • 1651 stemmen

Phooze schreef:

Sowieso, wat valt er te ergeren aan mensen die niet terugkomen? Ja, voor straf gooien we hun account weg, dat zal ze leren ! Ik snap je probleem gewoon niet...

Iemand's account verwijderen is niet echt een straf, maar als een account aanmaakt en niets plaatst en hooguit een paar stemmen, dan hebben die accounts geen zin meer vind ik.

Locutus

• 603 berichten
  • 5373 stemmen

Pfffff wat een gedoe. Laat die lui toch. Ik zou het persoonlijk niet tof vinden als ik na 6 maanden niet ingelogd te zijn (om wat voor reden dan ook) al mijn stemmen enzo kwijt was. Je kunt ze wel een herrinnerings maltje sturen ofzo misschien...

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

kappeuter schreef:

Het voorstel van Nick Kang is elitair, en discriminerend. Ben wel eens een half jaar niet ingelogd op Imdb geweest. Ik ben blij dat mijn account toen niet verwijderd is.

Dit druist in tegen de vrijheden die gelden op internet. Lees eens een boek over het ontstaan van internet zou ik zeggen.

het is allemaal goed bedoeld hoor kappeuter. Het is niet mijn bedoeling om mensen te discrimineren. Ik wil gewoon dat de site niet overrompeld word met onzinnige users die al jaren niet zijn ingelogd.

kappeuter (crew films)

• 62399 berichten
  • 5069 stemmen

U-96 schreef:

Iemand's account verwijderen is niet echt een straf, maar als een account aanmaakt en niets plaatst en hooguit een paar stemmen, dan hebben die accounts geen zin meer vind ik.

Waarom zou je niet op elk willekeurig moment in de toekomst weer terug mogen keren en je account weer gebruiken ?

Yak

• 4945 berichten
  • 827 stemmen

Toch begrijp ik nog steeds het probleem niet. Zitten jullie nu echt die lijsten door te ploeteren en denken dan "Aargh!! Mar10Segovia, inactieve rot-user, vervloekt zij u!!"? Ik heb absoluut geen last van die gozer.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Locutus schreef:

Je kunt ze wel een herrinnerings maltje sturen ofzo misschien...

dat zou ook wel een ideetje zijn locotus. Gewoon een berichtje sturen en als ze dan nog niet reageren dan *poef* net als tovenaar.

kappeuter (crew films)

• 62399 berichten
  • 5069 stemmen

Het enige wat ik kan verzinnen dat nut zou hebben in deze, is dat je accounts verwijdert die een flinke poos na aanmaken, nog nooit gebruikt zijn. Die gebruikers zou je dan een herinnering kunnen sturen, en bij geen reactie kunnen verwijderen.

moviefreak#1

• 14106 berichten
  • 15497 stemmen

Waarom ontstaan er toch altijd van deze onzinnige topics ?

Laat iedereen toch is in zijn/haar waarde !

Moviemeter is er niet alleen voor mensen (zoals ik ) die elk uur hier de updates bekijken en indien nodig stemmen of reageren op posts maar ook voor mensen die hier alleen komen om te kijken wat wij van de films vinden die zij willen gaan zien.

Ik vote : Weg met dit topic !

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

om even te kijken op moviemeter of je geen user voor te zijn hoor moviefreak dacht ik zo.

titan

• 1602 berichten
  • 3879 stemmen

Het enige nadeel van gebruikers die nauwelijks moviemeter bezoekers vind ik dat het aantal gebruikers daardoor wat "opgepompt" is en niets vertelt over hoeveel mensen er werkelijk actief zijn. Verder zie ik er geen probleem in. Van mensen die bijna nooit komen heb je geen last.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

kappeuter schreef:

Het enige wat ik kan verzinnen dat nut zou hebben in deze, is dat je accounts verwijdert die een flinke poos na aanmaken, nog nooit gebruikt zijn. Die gebruikers zou je dan een herinnering kunnen sturen, en bij geen reactie kunnen verwijderen.

Dat is wel een goed idee kappeuter. Maar ja, dan natuurlijk nog steeds lastig om veel mensen te moeten verwijderd.

moviefreak#1

• 14106 berichten
  • 15497 stemmen

Dus als jij 3 maanden niet hier bent mogen we jou er ook afgooien Nick Kang ?? Wat dan ook de reden mag zijn dat je hier niet bent geweest ?

Ik vind dit ronduit belachelijk, ik heb hier ook vrienden en familie op de site waarvan sommige misschien ook 3 maanden niet meer zijn geweest, dat betekent niet dat hun niet heel blij zijn met deze site of dat ze niet meer gaan komen...

U-96

• 11870 berichten
  • 1651 stemmen

Mijn mening is: gebruikers die ongeveer 3 maanden niet op MovieMeter zijn geweest, zouden een mailtje moeten krijgen waarin er gezegd word dat ze een mailje terug moeten sturen, en doen ze dat niet binnen een week dan moet de account worden verwijderd.

Maar dan heb ik het niet over grootgebruikers die meer dan 500 berichten hebben, maar gebruikers die minder dan 10 stemmen en berichten hebben, gebruikers die de site in de steek laten.

En dit heeft niets met discrimineren te maken, beste kappeuter.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

dan moet ik maar op tijd inloggen.

Agony

• 1993 berichten
  • 1256 stemmen

als we het toch over MM-cleanup hebben dan kan er worden begonnen met dit topic. Laat de rest aub aan de moderators over....

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Het is niet omdat je frequent stemt op films en berichten plaatst, dat je écht iets extra toevoegt aan deze site (dat doe ook ik niet - er zijn er maar een paar: FK, Redlop, Yak, yosemite44, tovenaar, kappeuter... enfin je kent ze wel).

Ik bedoel maar: ik ken mensen die soms een half jaar geen enkele film bekijken, maar die me toch keer op keer verbazen met het pertinente kennis van het (toch wel lichtjes fantastische) medium film.

Speelt het nu een rol hoeveel of hoe vaak je film bekijkt? Voor mij niet - het is voor mij belangrijker wat je uit de film haalt én je dat dan ook meedeeld aan je lieve medemens. Want het stilletjes voor jezelf houden dat is échte gierigheid voor mij (dit terzijde - maar ik moest het toch effe kwijt).

Nu - het is toch mogelijk dat zulke personen bestaan. Iemand bekijkt een film in januari, hij/zij is er danig van onder de indruk en plaatst een bericht (rechtstreeks neergetikt vanuit zijn/haar hart) op MovieMeter - zodanig dat iedereen kan meegenieten van haar/zijn visie en stemt op de film. Dat lijkt me tamelijk waardevol voor iedereen.

Vervolgens kijkt diezelfde persoon drie maanden naar films die hem/haar niets doen, hij/zij ziet zich niet genoodzaakt te stemmen of berichten te plaatsen bij deze film en bezoekt de site niet in die drie maanden.

Na die drie maanden ziet hij/zij alweer een film die veel betekent voor hem/haar ... surft naar de MovieMeter om tot de conclusie te komen, dat zijn/haar account verwijderd is. Spijtige zaak lijkt dat mij...

U-96

• 11870 berichten
  • 1651 stemmen

Ik begrijp niet waarom er nou zo negatief gereageert word op iets wat helemaal niet zo'n slecht voorstel is. Volgens mij is 75% van alle MMers niet of nooit aktief geweest.

U-96

• 11870 berichten
  • 1651 stemmen

Zachery Glass schreef:

Na die drie maanden ziet hij/zij alweer een film die veel betekent voor hem/haar ... surft naar de MovieMeter om tot de conclusie te komen, dat zijn/haar account verwijderd is. Spijtige zaak lijkt dat mij...

Daat zit wat in Zachery Glass, maar dan is het ook een goed idee dat er dan een waarschuwingsmail naar de gebruikers gestuurd word.

Ramon K

• 13579 berichten
  • 0 stemmen

We kunnen misschien ook de gebruikers verwijderen die meer dan tien maal de woorden 'Das Boot' gepost hebben.......klinkt redelijk toch?

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

Precies Ramon. Van inactieve users heeft niemand last.

Ramon K

• 13579 berichten
  • 0 stemmen

En '3339 users' in mijn linkerbovenhoek staat nog altijd cooler dan '1278 users'!

U-96

• 11870 berichten
  • 1651 stemmen

Ramon K schreef:

We kunnen misschien ook de gebruikers verwijderen die meer dan tien maal de woorden 'Das Boot' gepost hebben.......klinkt redelijk toch?

Hoe bedoel je? Wat is er mis met Das Boot?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.