Gooische Vrouwen 2 (2014)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Will Koopman
met Linda de Mol, Tjitske Reidinga en Susan Visser

Als Claire totaal veranderd terugkomt uit Burkina Faso herkennen haar vriendinnen haar amper. De wereld van Cheryl stort in als ze ontdekt dat Martin haar voor de zoveelste keer bedriegt: hoe moet ze deze klap nu weer te boven komen? Anouk, ook ongelukkig in de liefde, klampt zich vast aan een ongezonde relatie (en aan een ongezond eetpatroon). Roelien gaat juist in op het huwelijksaanzoek van Evert, maar haar geluk is van korte duur. Een even noodlottig als bizar ongeval voert de vriendinnen naar de besneeuwde bergtoppen van Oostenrijk.

avatar van tattoobob
Ik heb deze film gisteravond maar eens meegekeken maar ik vind het niveau niet zo hoor als de serie en de eerste film(van wat ik er van meegekregen heb) niet dat ik alles gezien heb...integendeel.
Minder geslaagde grappen en het verhaal verrast ook nergens....acteerwerk is best aardig voor nederlandse begrippen dus dat was best te doen.
Al met al erg middelmatig vind ik.......en eigenlijk moet ik dit soort films ook niet kijken.

erik1677
Ik ben al jaren fan van de gooische vrouwen. OOk al heb ik mn hart verpand aan het horrorgenre, deze Gooische vrouwen blijf ik leuk vinden. Dit tweede deel vind ik persoonlijk heel ietsjes minder dan het eerste deel door bepaalde wendingen en onverwachte gebeurtenissen die ik liever niet had gezien. Noem het eenzijdig, maar sommige dingen zie ik toch liever bij het oude. Zo goed als de serie is word het nergensen ik hoop dus ook van harte dat er gewoon nog een keer een vol seizoen van Gooische vrouwen komt.

Maar kortom, met dezer film hen ik me ook weer uitstekend vermaakt en paar keer goed dubbel gelegen.
En het einde is een ware emotionele knockout. en zo prachtig gedaan.
Vooral het acteerwerk van Peter Paul Muller is fantastisch.
Maar hoop stiekem nog wel dat er nog een extra seizoen komt.

Pfff ik verwacht normaal al niets van Nederlandse films maar desondanks viel deze film tegen. Wat een slecht verhaal die verschrikkelijk doorzichtig is vanaf het begin tot aan het einde.

De stereotypen vliegen om je oren en typetjes worden extreem aangedikt. Er zit helemaal niets in waar je zelf over na moet denken en ik heb me eigenlijk alleen maar zitten ergeren. Er is nu ook een serie op tv waarin Linda de Mol de hoofdrol speelt(een of andere fashion vrouw) en ik had het idee dat ik naar die serie zat te kijken, wat niet bepaald een compliment is.

Ik heb in totaal 2 keer gelachen en de "emotionele" momenten grepen me totaal niet aan.
Aan het einde van de film heb je ook nog het idee dat Linda de Mol onwijs door je strot is geduwd. Als je echt niets te doen hebt en je moet tijd vullen kan je beter deel 1 kijken. Dit deel draait vooral om zo veel mogelijk geld binnen halen.

avatar van Jaarme
Ja, het is nou niet echt bioscoop waardig ..
Weinig mee gelachen
Kostuums en haar gebeuren van Jari waren dan wel weer mooi, haha ..

avatar van Earth
Mwah, eigenlijk een saaie film. In het begin was er nauwelijks een verhaal, kwam later wel een beetje beter op gang. Met moeite 1,5 ster. Goede grappen waren er nauwelijks.

Wel heel erg dat deze film 2 miljoen bezoekers trekt. In het buitenland zouden ze nog kunnen denken dat dit het beste is wat we hebben......gelukkig niet.

Het tweede deel van Gooische Vrouwen is een film die voor de fans van de serie lekker wegkijkt. Martin is weer heerlijk op dreef en zorgt met zijn opmerkingen voor de nodige dosis humor. De verhaallijn valt echter iets tegen. Evert had absoluut niet dood gehoeven bijvoorbeeld. En de meiden als bejaarden neerzetten is grappig, maar voegde uiteindelijk niet heel veel toe. Desalniettemin blijft er genoeg over om je een avondje prima te vermaken. 3,5*.

avatar van panax
zich zelf niet te serieus nemende acteurs ,die af en toe beste wel leuke humor
en beroerde grime spelend
wat mij betreft af en toe leuke grappen,vaak flauw
maar ik heb gelachen !!
veel mooie beelden in ieder geval !!

avatar van Rodger
Film met weinig inhoud.
een paar leuke grappen, maar verder is het niet veel.

Ik kreeg het gevoel in een achtbaan te zitten waar het leukste stuk tussenuit gehaald was. Voordat je lekker opgewarmd bent, sta je alweer bij het beginpunt. Alle actie werd er in no time doorheen gejast. Beetje jammer.

I absolutely loved it! I didn't want it to end. I give it a full and well deserved 4 stars.