Gooische Vrouwen 2 (2014)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Will Koopman
met Linda de Mol, Tjitske Reidinga en Susan Visser

Als Claire totaal veranderd terugkomt uit Burkina Faso herkennen haar vriendinnen haar amper. De wereld van Cheryl stort in als ze ontdekt dat Martin haar voor de zoveelste keer bedriegt: hoe moet ze deze klap nu weer te boven komen? Anouk, ook ongelukkig in de liefde, klampt zich vast aan een ongezonde relatie (en aan een ongezond eetpatroon). Roelien gaat juist in op het huwelijksaanzoek van Evert, maar haar geluk is van korte duur. Een even noodlottig als bizar ongeval voert de vriendinnen naar de besneeuwde bergtoppen van Oostenrijk.

Vanaf 4 december in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Onweersvlieg
Ik kijk hier erg naar uit.

Jammer dat in de synopsis van hier al veel wordt verklapt... Wie er gaan trouwen bijvoorbeeld is een grote spoiler..

SDG030
Niet echt een spoiler, natuurlijk. Uiteindelijk gaat de hele film daar niet over, maar over de trip die de vriendinnen maken richting Oostenrijk en de 'avonturen' die ze daar gaan beleven.

Dus alleen het uiteindelijke avontuur is bij jou de spoiler? En wat eromheen allemaal gaat gebeuren dat mag iedereen weten? Beetje vaag..

SDG030
Nee, vind dit gewoon geen echte spoiler. Het is mijn inziens niet meer dan een klein zij-plotje. De film draait er gewoon niet om. Het is dus niet meer dan een inleiding in mijn ogen. Vind het daarom ook niet echt afwijkend van wat ik over het algemeen bij andere films lees. Het enige verschil is dat dit een vervolg is en je daarom de personages kent.

rose
Net terug van een uitverkochte Ladies NIght.
Wat een geweldige feel good film. Tranen gelachen. Lang geleden zelfs dat ik zo heb gelachen om een film. Gaat een topper worden. En terecht!

avatar van paas
Vond 'm behoorlijk tegen vallen..... Beetje geforceerd allemaal, en vaak van de hak op de tak.

Gooische Vrouwen 2 beste openingsweekend ooit voor een Nederlandse film

Gooische Vrouwen 2 heeft dit weekend met een box office van maar liefst €1.783.615 opnieuw een eigen record gebroken. De film scoort hiermee het beste openingsweekend ooit voor een Nederlandse film. Dit record stond sinds 2011 op naam van de eerste Gooische Vrouwen film met een box office van €1.694.502. Inmiddels hebben al meer dan 319.000 mensen Gooische Vrouwen 2 bezocht, die momenteel in 152 zalen in Nederland te zien is. (persbericht)

avatar van dualcia
Het hele gedeelte waar de film over gaat en wat in de synopsis wordt verteld is leuk. Als je van Gooische Vrouwen de serie houdt dan kun je je hier prima mee vermaken. Ik ben één van deze personen en dit deel voelt gewoon weer als vanouds Gooische Vrouwen.
Jammer dat ze ervoor gekozen hebben om op het begin en het einde vooruitgespoeld hebben naar waar de dames een heel stuk ouder zijn. Dit is tamelijk belachelijk en het past gewoon niet bij de rest van het geheel.
Nee, hier kon ik helemaal niets mee. Ik probeerde het begin van de film nog een beetje te vergeten toen de vrouwen alweer naar Oostenrijk gingen, maar toen het verhaal in het heden bruut afgekapt voelde toen Cheryl Martin afwees en ze weer terug gingen naar de 'toekomst' gingen ze hier veel te lang mee door.

Toch voelde het middenstuk gewoon weer aan als de serie en het was leuk om hier naar te kijken.

*2.5

avatar van alvinvdv
Bagger van het ergste soort.....

avatar van soom
Nou.. Ik ging vol goede moed op weg. Mijn plan was om Two Night Stand nog eens in de herhaling te gooien om 10.00 uur. Maar ik miste de trein, die ik had moeten hebben, om op tijd in de mooie stad voor de duinen te komen, dus was ik minimaal een kwartier te laat voor die film.
Ik heb het gevoel dat ze bij de Pathe Centrum in Rotterdam net wat flexibeler zijn qua binnenkomen. Nog wel.
Hoe dan ook, ik ga niet helemaal voor de lol eerst een uur reizen en dan weer onverrichter zake terug. Ik sta toch in de bioscoop. Dan kan ik net zo goed een filmpje meepakken. Dat dacht ik. Wiplala trok niet (sorry Geza), Mees Kees is al een mooie ervaring geworden, dus er bleef zo'n beetje niks anders over dan dit.
Hevig balend (dat wel) dat ik Two Night Stand niet zou zien, toog ik hierheen.

Best aardig.
Linda de Mol heeft altijd een bepaald air om zich heen hangen. Ik las een biografie over haar, en uit de tekst die ik tot me nam, ontstond eigenlijk een beeld dat ik al jaren min of meer aanhang wat haar betreft. De vooroordelen bevestigd, zogezegd.
Ik vind haar een typische kakmadam, die zich (on)bewust te goed vind voor het gewonere volk. Zo'n idee heb ik altijd bij haar, wanneer ik haar zie of de voorwoordstukjes lees in de Linda.
Kan het wel recht gaan breien, maar zo is het nu eenmaal.

Susan Visser's Anouk, Lies Visschedijk's Roelien en Tjitske Reidinga's Claire daarentegen waren wel leuker dan Linda's Cheryl. Die vond ik dan ook wel weer mooi. Met name Lies Visschedijk (in Soof een miskleun of gewoon geen geschikt verhaal om mee te werken?) vond ik heel ontroerende scenes hebben. Peter Paul Muller's Martin bungelt er nu ook wel weer bij, Cor was wel enigszins grappig. Aardig bedacht en zeker wel wat leuk uitgewerkt hoor, maar eigenlijk was het na de eerste al niet nodig om een vervolgidee uit te gaan werken, naar mijn idee.
Je kunt beter op je hoogtepunt stoppen dan het eindeloos uitmelken. Wel grappig was dat de muziek door vriendman Jeroen Rietbergen verzorgd werd.
De volgende keer wellicht dochter Noa erbij, als een jongere versie van je alter ego? Hm. Dat is nog een idee, Linda. Ik zal het aan je voorleggen.

avatar van Bubblez
Ging met een vriendin mee om deze te zien, want van mij hoefde het niet zo (al vond ik de serie enorm leuk om te volgen). Tot mijn verbazing was dit toch een vermakelijke film. Ik vind de manier waarop er begonnen wordt en geëindigd (het toekomstbeeld dus) eigenlijk best sterk. Vooral omdat het op deze manier een echte afsluiter van alles is. Ik heb niet schaterend in de zaal gezeten (in tegenstelling tot veel vriendinnenclubs), maar ik heb me geen moment verveeld. Prima film. Wel met een walgelijk poster trouwens.

avatar van ladybug
Deze film viel tegen.
Het eerste gedeelte ging nog wel qua verhaallijn, maar daarna werd het snel minder.
Een vreemde plotselinge twist die ik niet zag aankomen daardoor ging de 'leukigheid' er vanaf.
Heb me ook behoorlijk geïrriteerd aan de slechte grime, wellicht dat dat de bedoeling was.
Maar het zag er niet uit, jammer.
Er zaten wel een paar grappige situaties in.

avatar van jerrybonne
Leuke feel good movie waar je niet te veel bij moet nadenken.
Derek De Lint is ook weer fantastisch,zonder woorden.
Letterlijk.Let op zijn aantekeningen als Martin bij hem op consultatie gaat.
Lijkt me een goed idee om er nu mee op te houden en dat hebben ze wel begrepen denk ik.

Wel heb ik een elektrische kettingzaag nog nooit het lawaai van een benzinemotor horen maken...

avatar van Starry Night
Ik heb me niet verveeld, laten we het daar op houden.

Confusie
Meer dan een miljoen bezoekers en dan vraag ik me toch af.

Wie zijn al die mensen die hier massaal heengaan.

Is toch geen film, man.

avatar van -LvB-
6% van de bevolking, er zijn nog wel meer mensen zonder smaak

avatar van aspro
heeft inmiddels de diamanten 'status'bereikt.
meer dan 1Miljoen bezoekers.

avatar van Knisper
Confusie schreef:
Meer dan een miljoen bezoekers en dan vraag ik me toch af.

Wie zijn al die mensen die hier massaal heengaan.

Is toch geen film, man.
Niet de mensen die op deze site zitten in ieder geval.

Confusie
Ik gok momenteel toch een stuk of vierenzestig.

avatar van aspro
Confusie schreef:
Ik gok momenteel toch een stuk of vierenzestig.

hij is te zien in 94 bioscopen.
néé van die miljoen bezoekers die zitten niet allemaal op MM

avatar van Onweersvlieg
Verrassend leuke film. Vond 'm beter dan de eerste.

avatar van lau12345
Wat een waardeloze film echt waar ..

avatar van Akkiej
Lees hier veel verdeelde meningen, maar ik kan er toch een positieve aan toevoegen! Waar het eerste deel tegenviel, viel deze in alles mee! Heerlijk om weer de karakters te zien shinen op het witte doek. Deze film is iets absurder dan de eerste, daar hou ik dan wel weer van. Leuke twists en origineel gevonden begin. Denk wel dat de film leuker is als je fan bent van Gooische Vrouwen.

De poster is trouwens wel ontzettend slecht! Geeft een beetje een verkeerd beeld van de hele film.

avatar van Flat Eric
Daar waar ik deel 1 nog wel kon waarderen vond ik deel 2 maar een slap vervolg. Het duurde allemaal wat lang, de storyline was magertjes, de grapdichtheid was ver te zoeken. Wat ik wel kon waarderen was het op leeftijd zijn van de dames, dat was aardig uitgewerkt.
Een deel 3 moet er maar niet komen, het is nu wel klaar.

Vermakelijke film! De tijdsprong was leuk gevonden, en weer genoten van de personages Martin Morero en Tante Cor

Geloof me, ik ben altijd superpositief!

Maar dit is echt niet goed! Alle personages zijn zichzelf niet, (Claire gaat lekker een avondje mee zuipen bijvoorbeeld !) en er mist een hoop humor. De enige leuke stukjes zijn voor Martin en tante Cor. Het is allemaal mooi in beeld gebracht, en de acteurs doen het allemaal top. Het is alleen zeer slecht geschreven.

Superjammer allemaal, ik snap niet wat er fout ging!

Geweldige film!

Een leuk verhaal met wederom de zeer diverse dames die mij meerdere keren hebben doen laten lachen.

avatar van chevy93
135 stemmen van de bijna 2 miljoen bezoekers? Slechts vier films brachten in Nederland meer op dan deze film. Opvallend. Zou men er niet voor uit durven komen?