Gooische Vrouwen 2 (2014)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Will Koopman
met Linda de Mol, Tjitske Reidinga en Susan Visser

Als Claire totaal veranderd terugkomt uit Burkina Faso herkennen haar vriendinnen haar amper. De wereld van Cheryl stort in als ze ontdekt dat Martin haar voor de zoveelste keer bedriegt: hoe moet ze deze klap nu weer te boven komen? Anouk, ook ongelukkig in de liefde, klampt zich vast aan een ongezonde relatie (en aan een ongezond eetpatroon). Roelien gaat juist in op het huwelijksaanzoek van Evert, maar haar geluk is van korte duur. Een even noodlottig als bizar ongeval voert de vriendinnen naar de besneeuwde bergtoppen van Oostenrijk.

rose
chevy93 schreef:
135 stemmen van de bijna 2 miljoen bezoekers? Slechts vier films brachten in Nederland meer op dan deze film. Opvallend. Zou men er niet voor uit durven komen?

Dat is wel een beetje het beeld hier op MM heb ik het idee.

Ik vond de film enig! Maar misschien is dit dan ook wel een typisch vrouwendingetje. Ik heb erg gelachen en heel soms een traantje weggepinkt. Minpuntje vond ik alleen dat alle vrouwen en Martin, allemaal echt oud waren gemaakt en dat Linda de Mol er praktisch nog hetzelfde uit zag.

hoe kun je hier films kijkwn?

avatar van queenie
Geweldige film!

avatar van Onweersvlieg

avatar van aspro
Onweersvlieg schreef:

ja, in 54 bioscopen!

avatar van missl
Deel 1 vond ik nog wel geinig en hierdoor was ik ook benieuwd naar deel 2. Echter alles wat deel 1 heeft, heeft deze niet. Weinig goede grappen of een leuke verhaallijn. Omdat dit natuurlijk het idee van Linda is staat er volgens mij in het contract dat zij ook het meeste in beeld moet zijn, eigenlijk zijn het de andere vrouwen die ik het leukst vind.

Film draait nog steeds in de bioscoop ja, ze doen er nu alles aan om de 2 miljoen bezoekers te krijgen.
Gooische Vrouwen-actie in bioscoopzalen | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Heerlijk weerzien opnieuw met de personages uit de voormalige RTL4 hitserie.
Samen met die andere Linda de Mol serie "Divorce" ver uit de meest leuke nederlandse comedy reeks.
Martin Moreiro blijft hilarisch.
Ook bij deze speelfilm vervolg vloog de speelduur weer voorbij.
Stiekem hoop ik op nog een derde deel maar die kans is gezien de ontwikkelingen van "Gooische Vrouwen 2 " helaas erg klein.

avatar van Djoiszle
Gister gezien. Vond hem helaas heel erg tegenvallen. Was altijd grote fan van de serie & vond het eerste deel wel leuk. Het verhaal is erg slap en de humor mist aan alle kanten. Zonde!

Pluisje94
Zware tegenvaller. Ik dacht een gezellige en vooral humoristische filmmiddag tegemoet te gaan maar in plaats daarvan was de humor ver te zoeken en ook het verhaal zelf vond ik persoonlijk nergens op slaan. Ook de poster heeft mij een totaal verkeerde indruk gegeven en vind ik achteraf ook niet bij de film passen. Erg jammer allemaal aangezien deel 1 wel heel leuk was. 2 sterren.

Hoewel deze melodramatische feelgoodfilm, waarin het leven in het Gooi niet zo leuk is als het lijkt, rijper overkwam, leek het centrale plot van dit tweede deel op dat van jet eerste. De productie kende een hoog tempo, de personages kregen wat meer diepte, leuke en absurde scenes werden afgewisseld met meer pijnlijke passages en serieuze en sentimentele stukken, maar ook met gedeeltes die teveel voortkabbelden en daardoor saai overkwamen.

avatar van kelama3
Ik ben echt gek op de serie, heb hem zelfs gekocht,ik kan er vreselijk om lachen!
Toen kwam de film,ook echt wel leuk,maar toch haalde hij het niet bij de serie vond ik.
Nu deel 2... Leuk bedacht,die ouwetjes,maar vroeg me achteraf af hoeveel ik had gelachen?
Bijna niet,en toch was hij best wel vermakelijk hoor.

avatar van Multimediaknaller
Na een half uur uitgezet, kon er totaal niet inkomen.

Deel 1 was leuk deel 2 was zwaar kut zat total geen verhaal in, snap ook niet dat dit een kijkcijferhit is?

avatar van Ebenezer Scrooge
ilovemyzelf schreef:
hoe kun je hier films kijkwn?
Niet.

avatar van bjerik76
toch nog een leuke en mooie film.
Misschien omdat de serie een beetje uit het hoofd is.

Het verhaal was wel verassend.\Ik begreep niet echt de toekomstscenes dat ze bejaard waren, dit had op zich weggelaten kunnen worden.
Het was nu gedaan vanwege het " leuke"
Toch vond ik de oudjes niet overtuigend overkomen, de stemmen waren daar nog te jong voor, en ook bepaalde bewegingen vond ik er niet bij passen.

Daarintegen was het hele middenstuk aangenaam om naar te kijken, en dat was het grootste gedeelte van de film.

Een deel 3 lijk me niet nodig, daar de cast dan wel erg uitgedund is.

avatar van bjerik76
Onweersvlieg schreef:
Is ie nou nog steeds in de bioscoop??

en nu nog, puur omdat ze die 2 miljoen bezoekers wilden halen...

avatar van Mr. Chiel
De serie vond ik leuk, de eerste film ook (3,5 ster) maar dit viel toch wel erg tegen. Erg veel drama, weinig echt leuke grappen, langdradig, geen boeiend verhaal. Jammer! Gezien het einde gaat deel 3 er niet komen, weet niet of dat nou heel erg is...

Wel grappig, 2 miljoen bezoekers, 190 stemmen op Moviemeter

Wat een nep zeg. 'De beste Nederlandse film' puur gebasseerd op bezoekersaantallen. De bioscoop hit van het jaar, laat me niet lachen. Heel knap hoor als je bij elke fles haarlak die verkocht zijn bij diverse drogisterijen gratis kaartjes weggeeft. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze in alle bioscopen de eerste maande elke avond om prime-time de grootste zaal/zalel hebben opgeeist.
Ik kan wel 10 films noemen die het afgelopen half jaar zijn uitgekomen die als je ze ook 6 maanden in de bioscoop zou laten draaien met gemak 2 miljoen bezoekers zouden halen. En dat zonder gratis kaartjes weg te geven.

Thereisnospoon
Gooische Vrouwen, het is zo mooi.
Ik vind Peter Paul Muller steengoed.
Die sneue ster getrouwd met zo'n Linda de Mol,
en die kan dan zó makkelijk scoren met een subcultuur
waar ze zelf een mooi slaatje uit slaat, gewéldig!

Zeer vermakelijke film echt een leuke Nederlandse film na lange tijd
vind deel 2 beter dan deel 1 vanwege dat er in mijn ogen meer
humor in zat dan in Gooische vrouwen 1 en dat kan ik zeker waarderen.

avatar van Vitruvian
Vond de film zwaar tegenvallen. Er zat weinig samenhang in de film en er waren maar weinig leuke momenten.

avatar van MOKUMAN
Leuke film, beter dan Gooise vrouwen 1. Wel af en toe een beetje rommelig.

Wie heeft in hemelsnaam gedacht dat dat gedoe in de toekomst een goed idee was. My god.

Het hondje Cooper was veruit mn favoriet.

avatar van pvl63
GV2 is een flauwekulfilmpie, er zit geen echte lijn in het verhaal, het kabbelt maar wat, net alsof je door een goedkope glossy zoals Ditjes en Datjes bladert. Jammer want de serie was best wel leuk.

GV2 vond ik een geslaagde film en een die lekker wegkijkt en wat Linda aangaat das gewoon een lekker ding.

Linda? serieus?

kos schreef:
Linda? serieus?
Ja zou ik het op kunnen hahah en beter als Dieuwke

avatar van john mcclane 2
totaal verbaasd dat dit zo'n enorm succes is.zegt dat wat over film kwaliteit van nederland?
neem een zeer middelmatige afl van de serie.
zet er een wat originele begin en een eind scene bij.die totaal niet binnenkomen.
mede door de belabberde make up aging gezichten,,,,en dan heb je nog wel een leuk budget?
niet grappig,voorspelbaar.,
maar ja. de doelgroep zijn vrouwen.dus ik had de film zowiezo niet moeten kijken wellicht.
toch gedaan.echt slecht.,
vrees dat we er niet van af zijn
Schrijver: 'Ik sluit Gooische Vrouwen 3 niet uit' | metronieuws.nl

avatar van LNDS
Ik heb genoten van de serie en de 1e film. Ben deze film eigenlijk zonder verwachtingen ingegaan, omdat 2e delen vaak minder zijn. Toch heb ik me prima vermaakt, maar zoals anderen ook al zeggen hebben de stukken waarin ze bejaard zijn voor mij niet heel veel toegevoegde waarde.