Gooische Vrouwen 2 (2014)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Will Koopman
met Linda de Mol, Tjitske Reidinga en Susan Visser

Als Claire totaal veranderd terugkomt uit Burkina Faso herkennen haar vriendinnen haar amper. De wereld van Cheryl stort in als ze ontdekt dat Martin haar voor de zoveelste keer bedriegt: hoe moet ze deze klap nu weer te boven komen? Anouk, ook ongelukkig in de liefde, klampt zich vast aan een ongezonde relatie (en aan een ongezond eetpatroon). Roelien gaat juist in op het huwelijksaanzoek van Evert, maar haar geluk is van korte duur. Een even noodlottig als bizar ongeval voert de vriendinnen naar de besneeuwde bergtoppen van Oostenrijk.

avatar van dualcia
Het hele gedeelte waar de film over gaat en wat in de synopsis wordt verteld is leuk. Als je van Gooische Vrouwen de serie houdt dan kun je je hier prima mee vermaken. Ik ben één van deze personen en dit deel voelt gewoon weer als vanouds Gooische Vrouwen.
Jammer dat ze ervoor gekozen hebben om op het begin en het einde vooruitgespoeld hebben naar waar de dames een heel stuk ouder zijn. Dit is tamelijk belachelijk en het past gewoon niet bij de rest van het geheel.
Nee, hier kon ik helemaal niets mee. Ik probeerde het begin van de film nog een beetje te vergeten toen de vrouwen alweer naar Oostenrijk gingen, maar toen het verhaal in het heden bruut afgekapt voelde toen Cheryl Martin afwees en ze weer terug gingen naar de 'toekomst' gingen ze hier veel te lang mee door.

Toch voelde het middenstuk gewoon weer aan als de serie en het was leuk om hier naar te kijken.

*2.5

avatar van Flat Eric
Daar waar ik deel 1 nog wel kon waarderen vond ik deel 2 maar een slap vervolg. Het duurde allemaal wat lang, de storyline was magertjes, de grapdichtheid was ver te zoeken. Wat ik wel kon waarderen was het op leeftijd zijn van de dames, dat was aardig uitgewerkt.
Een deel 3 moet er maar niet komen, het is nu wel klaar.

Geloof me, ik ben altijd superpositief!

Maar dit is echt niet goed! Alle personages zijn zichzelf niet, (Claire gaat lekker een avondje mee zuipen bijvoorbeeld !) en er mist een hoop humor. De enige leuke stukjes zijn voor Martin en tante Cor. Het is allemaal mooi in beeld gebracht, en de acteurs doen het allemaal top. Het is alleen zeer slecht geschreven.

Superjammer allemaal, ik snap niet wat er fout ging!

Geweldige film!

Een leuk verhaal met wederom de zeer diverse dames die mij meerdere keren hebben doen laten lachen.

Hoewel deze melodramatische feelgoodfilm, waarin het leven in het Gooi niet zo leuk is als het lijkt, rijper overkwam, leek het centrale plot van dit tweede deel op dat van jet eerste. De productie kende een hoog tempo, de personages kregen wat meer diepte, leuke en absurde scenes werden afgewisseld met meer pijnlijke passages en serieuze en sentimentele stukken, maar ook met gedeeltes die teveel voortkabbelden en daardoor saai overkwamen.

avatar van MOKUMAN
Leuke film, beter dan Gooise vrouwen 1. Wel af en toe een beetje rommelig.

avatar van pvl63
GV2 is een flauwekulfilmpie, er zit geen echte lijn in het verhaal, het kabbelt maar wat, net alsof je door een goedkope glossy zoals Ditjes en Datjes bladert. Jammer want de serie was best wel leuk.

avatar van john mcclane 2
totaal verbaasd dat dit zo'n enorm succes is.zegt dat wat over film kwaliteit van nederland?
neem een zeer middelmatige afl van de serie.
zet er een wat originele begin en een eind scene bij.die totaal niet binnenkomen.
mede door de belabberde make up aging gezichten,,,,en dan heb je nog wel een leuk budget?
niet grappig,voorspelbaar.,
maar ja. de doelgroep zijn vrouwen.dus ik had de film zowiezo niet moeten kijken wellicht.
toch gedaan.echt slecht.,
vrees dat we er niet van af zijn
Schrijver: 'Ik sluit Gooische Vrouwen 3 niet uit' | metronieuws.nl

avatar van tattoobob
Ik heb deze film gisteravond maar eens meegekeken maar ik vind het niveau niet zo hoor als de serie en de eerste film(van wat ik er van meegekregen heb) niet dat ik alles gezien heb...integendeel.
Minder geslaagde grappen en het verhaal verrast ook nergens....acteerwerk is best aardig voor nederlandse begrippen dus dat was best te doen.
Al met al erg middelmatig vind ik.......en eigenlijk moet ik dit soort films ook niet kijken.

Pfff ik verwacht normaal al niets van Nederlandse films maar desondanks viel deze film tegen. Wat een slecht verhaal die verschrikkelijk doorzichtig is vanaf het begin tot aan het einde.

De stereotypen vliegen om je oren en typetjes worden extreem aangedikt. Er zit helemaal niets in waar je zelf over na moet denken en ik heb me eigenlijk alleen maar zitten ergeren. Er is nu ook een serie op tv waarin Linda de Mol de hoofdrol speelt(een of andere fashion vrouw) en ik had het idee dat ik naar die serie zat te kijken, wat niet bepaald een compliment is.

Ik heb in totaal 2 keer gelachen en de "emotionele" momenten grepen me totaal niet aan.
Aan het einde van de film heb je ook nog het idee dat Linda de Mol onwijs door je strot is geduwd. Als je echt niets te doen hebt en je moet tijd vullen kan je beter deel 1 kijken. Dit deel draait vooral om zo veel mogelijk geld binnen halen.