Bad Country (2014)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chris Brinker
met Matt Dillon, Willem Dafoe en Neal McDonough

Wanneer politierechercheur Bud Carter huurmoordenaar Jesse Weiland arresteert, haalt hij Jesse over om tipgever te worden en de machtigste misdaadorganisatie van het zuiden te verraden. Als het syndicaat opdracht geeft Carter te vermoorden en Weiland als verklikker ontmaskert, gaan de twee samenwerken om de bende te ontmantelen.

Zeer matig filmpje, maar nogal stom en lomp dat je als doorgewinterde criminelen niet door hebt, dat het niet echt slim is om je in te laten met iemand die net vrij is met een super hoge borgstelling voor zeer zware feiten waar levenslang voor staat, want zelfs een kleuter kan weten dat de politie hem voorlopig nog even in de gaten houdt, al dan niet of wel met een zendertje.
Bovendien hangt de verhaallijn met korte eindjes aan elkaar, waardoor het na 1,5 uur gewoon niet meer te volgen valt, omdat er teveel namen worden betrokken die allemaal iets met criminele activiteiten hebben te maken!!

avatar van Left4Dead
The main man!! schreef:

Tja das een lange zin........... mss heb je nog wel wat gemist in de film.

avatar van JanLo
popcorn en cola schreef:
Stevige misdaad/actie/thriller in authentieke ambiance. Begin jaren 80, snorren en wijde pijpen, prachtig om te zien, jammer dat deze ambiance niet terug kwam in de muziek.
Mooi gezegd, behalve die wijde pijpen dan, want dat is iets van de begin jaren 70.

avatar van JanLo
Barry83 schreef:
Valt best tegen deze film. Acteur prestaties zijn niet al te best en ook het verhaal is heel erg standaard.
Heb je geen script nodig om te kunnen bepalen of de acteerprestaties goed of slecht zijn?
Ik snap dat nooit zo goed, maar ik moet erbij zeggen dat ik er totaal geen verstand van heb.