3 Coeurs (2014)

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Benoît Jacquot
met Charlotte Gainsbourg, Catherine Deneuve en Benoît Poelvoorde

Wanneer Marc gaat verhuizen naar Valencia mist hij zijn trein terug naar Parijs. Hij ontmoet Sylvie en beide brengen de nacht door al wandelend door de straten van de provinciestad terwijl ze praten over alles en niets. Ze spreken af een paar dagen later in Parijs, maar alleen Sylvie zal er komen opdagen. Marc probeert haar nadien te vinden en komt Sophie tegen, zonder te weten dat zij de zuster is van de eerste.

Vanaf 6 november in de bioscoop (Cinéart)

Goed acteerwerk, goede cast. Blikken zeggen soms meer dan woorden. Goede film!

Het plot lijkt veel op After Sunset

avatar van prometida
Gisteren gezien als 'film by the sea' film. Film by the sea laat, afgezien van het festival, iedere dinsdagavond en zondagmiddag een film by the sea film zien. Dit is een bijzondere film, anders dan andere films. Ook moet er eens per maand een Franse film in voorkomen. Dit was de Franse film van deze maand. Na wat negatieve recensies gelezen te hebben op imdb verwachtte ik er niet veel van. Ik ging niet met hoge verwachtingen naar de bioscoop, maar deze film heeft me aangenaam verrast!

Heel sterk gefilmd om de emoties van de personages naar voren te laten komen, goede dialogen en vooral goed acteerwerk! Mooi verhaal.

Vanavond deze film gezien met een vriendin en vriend. Wij vonden dit alledrie een prachtige film!
Gaat het zien !

avatar van Mochizuki Rokuro
De hand van Jacquot eigenlijk nauwelijks kunnen ontdekken. Verder: Goed, geloofwaardig geacteerd door beide zussen (met name Mastroianni - tsjonge die gaat met het jaar meer op haar vader lijken), maar Poelvoorde kan het drama niet dragen en Deneuve is saai routineus als behang. De film zakt in het tweede deel helemaal weg in langdradigheid en ook (paradoxaal genoeg) onzinnige afwikkeling van de premisse. Vreselijk idiote muziek ook trouwens. Ik zou zeggen: voor ieder wat wils - al was ik de enige man in de zaal.

avatar van Verhoeven
Heeft Benoît Jacquot dan eigen signatuur? Zag tot nu toe alleen Villa Amalia en Les Adieux à la Reine.

avatar van Queno
Armzalige film met een armzalige driehoeksverhouding. Een sloeber, een slappe verzekeringsagent of wat het ook moge zijn die met twee zussen (per ongeluk) aanrommelt. Een straf om een film te kijken was nog nooit zo wreed.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke, maar weinig overtuigende dramafilm over een driehoeksverhouding.

Voor de rol van Sylvie werd actrice Marion Cotillard overwogen, maar uiteindelijk bleek Charlotte Gainsbourg een betere keuze te zijn. Het acteerwerk is goed. Echter gooit een zwak plot roet in het eten, en mis ik het gevoel dat dit soort films op de kijkers zou moeten overbrengen.

2,5 *

avatar van Djumbo
Film viel mij erg tegen ..... gelukkig dat Gainsbourg en Mastroianni goed acteren. Ik vond Poelvoorde en Deneuve wat minder. Maar wat mij het meest heeft geergerd... is het hele zwakke verhaal. Dit verhaal komt helemaal niet geloofwaardig over, en nooit kon de film mij "mee nemen" .... Zwak

Het taaie en uiterst zwakke melodrama probeerde over te komen als een thriller, maar de beoogde spanning ontbrak. Het verhaal zat logistiek vreemd in elkaar, de opgevoerde innerlijke conflicten raakten me geen moment en de getoonde passie kwam ongeloofwaardig over. Dan was er nog een verklarende stem middenin de film die werkelijks nergens op sloeg en ook de soundtrack paste niet.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Prima en mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrices Charlotte Gainsbourg en Catherine Deneuve...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Een ontgoocheling, deze film, die veel te veel aan de oppervlakkige kant blijf, zowel in verhaal als in acteerprestaties.
De titel belooft maar een echt hart steekt er niet in en eigenlijk vraag ik me af wat die dreigende muziek in de film kwam doen, een film die in het verhaal genoeg passie en geloofwaardigheid had kunnen vinden om het echt te doen aanspreken maar helaas precies op dat punt faalt.
Smalend zouden we kunnen zeggen dat Poelvoorde er tussen de dochters van...niets van heeft terecht gebracht.