Zhong Nan Hai Bao Biao (1994)

Alternatieve titels: The Bodyguard from Beijing | The Defender

Hongkong / Japan
Actie

geregisseerd door Corey Yuen en Kazuya Konaku
met Jet Li, Christy Chung en Sing Ngai

Een corrupte zakenman pleegt een moord, en de enige getuige is de vriendin van een andere zakenman. Een bodyguard wordt vanuit Peking naar Hong Kong overgeplaatst om de getuige te beschermen. De problemen beginnen wanneer de bodyguard en de getuige verliefd op elkaar worden.

avatar van You_bastard
Dit was wel een hele tegenvaller van Jet Li. Er zat heel veel van die kinderachtige Chinese humor wat best wel irriteerde. Verder waren er niet zoveel vechtscenes.

Echt z'on aziatische vechtfilm.........geen verhaal maar zolang we er maar wat kungfu moves inzetten slaat hij toch wel aan bij het grote publiek en dan nemen we een bekende acteur (als je jet li zo mag noemen) en we zijn binnen. Gelukkig deed Jet Li natuurlijk waar hij voor aangenomen was dus is de film nog wel een beetje te pruimen 2 sterren

avatar van YuLaw16
Jet li zijn slechtste film. Verhaal is ontzettend gejat, kung fu pas op het einde en omg wat is christy chung is lelijke overgewaardeerde actrice

2/5

Bloed is te rood, actie is te overdreven, verhaal slaat nergens op, maar toch is deze film vermakelijk.. drom 3*

avatar van sinterklaas
saaie film, saaie actiescenes saai saai en nog eens saai

erg slecht vooral de dub

avatar van BoordAppel
Dat kan je de film moeilijk kwalijk nemen.

Tegenvaller van Yuen.

Sowieso vind ik Li als pistoolmannetje wat minder interessant. Wordt pijnlijk duidelijk als je de eerdere actiescenes vergelijkt met de geweldige eindscene. Hoop gemiste kansen.

Verhaaltje is niet al te boeiend en Li als over-serieuze bodyguard bakt er ook niet al te veel van. Wel weer typische camerawerk voor een Yuen film, geeft z'n films toch net ietsje extras, maar echt mooi is het zelden.

Gelukkig duurt de film niet al te lang en maakt het einde toch nog wat goed, anders had dit een serieus drama geweest. Nu is het nog wel redelijk te pruimen, maar toch erg tegenvallend voor duo Yuen/Li.