The Bishop Murder Case (1930)

Mystery

geregisseerd door David Burton en Nick Grinde
met Basil Rathbone, Leila Hyams en Roland Young

De jongen Robin wordt dood gevonden met een pijl in zijn hart. Philo Vance, die op de zaak is gezet, leidt af dat het lichaam hier werd geplaatst en niet vermoord. De notitie die gevonden werd bij de moord was onderdeel van een kinderliedje en is ondertekend door 'bisschop'. Er zijn twee mogelijke getuigen: mevrouw Drukker en haar gebochelde zoon Adolph, maar ze praten niet. Mevrouw Drukker sterft echter plots aan hartfalen en haar zoon Adolph wordt dood in het park gevonden. Als er daarna meer moorden volgen, worden deze begeleid door een kinderliedje en ondertekend door 'bisschop'. Het is aan Philo Vance om de aanwijzingen te ontrafelen en de identiteit van de moordenaar 'bisschop' te ontmaskeren.