The Canary Murder Case (1929)

1 stem

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Malcolm St. Clair en Frank Tuttle
met William Powell, Louise Brooks en Jean Arthur

Margaret Odell (Louise Brooks) is een mooie nachtclubzangeres, bijgenaamd "the Canary", die vermoord wordt gevonden. Meerdere personen zijn verdacht. Zij allen hebben haar gekend en zijn met haar chantagepraktijken in aanraking gekomen, waardoor allen een motief hadden om haar te doden. De vraag voor Philo Vance (William Powell) is echter wie de werkelijke dader is.

Tsja,een behoorlijke k*tfilm met Louise Brooks,dat moeten we toegeven.Deze film ging al naar de ratsmodee tijdens de productie:van stom naar geluid,terwijl Brooks hem al gesmeerd was naar DE om onsterfelijk te worden.Ze is ook veel te kort in beeld,en dan nog slecht vanwege de later toegevoegde,miserabele dubbing.
Alles na haar is onthutsend slecht,ook het acteren van de piepjonge Arthur en het tempo is extreem laag.
Deze Philo Vance verfilming had nog wel aardige narratieve vondsten als dat pokerspelletje,maar dan interesseert het je al geen kloot meer.
Alleen aanbevolen voor Louise tifosi,en dan slechts het eerste kwartier.