The Casino Murder Case (1935)

Mystery

geregisseerd door Edwin L. Marin
met Paul Lukas, Alison Skipworth en Donald Cook

De privédetective Philo Vance krijgt een briefje waarin staat dat Lynn Llewellyn iets ernstigs zal overkomen in het casino die avond. Philo neemt deze dreiging serieus en waarschuwt de officier van justitie John Markham, die daar echter niets mee doet. In het casino, dat in handen is van Richard Kinkaid, worden Lynn en Philo vergiftigd. En in haar huis wordt Lynns vrouw Virginia vergiftigd. Philo herstelt, maar hetzelfde kan niet gezegd worden van Lynn en Virginia. Philio verdenkt één van de familieleden van de vergiftiging.

avatar van Dutchfan
Dit keer speelt acteur Paul Lukas de rol van de bekende detective Philo Vance...Alhoewel Lukas een goede acteur is,vind ik dat niet echt een goede keuze.

De rest van de cast is wel goed,vooral Rosalind Russell,net voor haar grote doorbraak.
Alison Skipworth is ook goed als een exentrieke kooplustige vrouw.