Top of the World (1997)

Actie / Thriller

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Peter Weller, Dennis Hopper en Tia Carrere

Mercer, een ex-agent die net uit de gevangenis komt, waar hij zat voor het stelen van geld uit het pensioenfonds, gaat met zijn vrouw naar Las Vegas voor een scheiding. Als zijn vrouw een casino binnen gaat, waar hij verboden woord naar binnen te gaan, ontdekt hij het plan van een stel criminelen die het casino willen beroven. Nu zet hij alles op alles om de roofoverval te verijdelen, zodat hij zijn naam kan zuiveren.

avatar van skip
Niet om aan te zien eigenlijk...................brrrrrrrr
halve ster voor de moeite

djelle
Nou ja, de mooie verschijning van Tia Carrere is altijd goed voor een sterretje meer. Het is ook altijd plezant om Dennis Hopper - hoewel hier niet in zijn optimale doen- als bad guy bezig te zien. Het verhaal is redelijk goed bedacht, maar wordt een beetje wanordelijk verteld. Verder had het wel enkele deftige actiescenes. Niet al te hoogstaand, maar meestal toch tamelijk vermakelijk.

Een goeie middelmaat. Kijkt lekker weg en staat garant voor meerendeels een goeie portie entertainment van aanvaardbare kwaliteit. 2,5*

avatar van skip
djelle schreef:

Dennis Hopper kan een top acteur zijn alleen komt het er lang niet altijd uit, zeker niet in een film als deze. Hier krijg ik het gevoel met een derderangs acteur van doen te hebben en hij kan zoveel beter. Dennis kan een film zelf niet dragen wel kan hij zeer goed presteren als hij met andere top acteurs aan het werk is en de regie in goede handen is.

avatar van Left4Dead
Pijnlijk slecht.