Prisoners (2013)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal en Paul Dano

Keller Dover (Hugh Jackman) wordt geconfronteerd met de ergste nachtmerrie van een ouder. Zijn zes jaar oude dochter Anna en haar vriendinnetje Joy worden vermist. Het enige aanknopingspunt is een vervallen camper die eerder in hun straat stond geparkeerd. Rechercheur Loki (Jake Gyllenhaal) leidt het onderzoek en arresteert de bestuurder Alex Jones (Paul Dano). Wegens gebrek aan bewijs moet hij de verdachte echter weer laten gaan. Wetende dat het leven van zijn dochter op het spel staat besluit Dover het heft in eigen hand te nemen.

avatar van schram101
Aardige cast, wetende dat ook Maria Bello en Terrence Howard (waar ik dan weet niet zo gecharmeerd van ben) ook nog mee doen.

Plot klinkt boeiend, ook al hebben we dit al honderd keer gezien.

Prima Trailer

avatar van schram101
Wow, dit ziet er toch wel strak uit. Heerlijk die rauwe sfeer! Iemand een idee waar dit is opgenomen? Dit is toch wel de setting waarin je een film als dit wil zien

avatar van martijn011
Schitterende poster ook!

Canada opgenomen geloof ik

avatar van schram101
Aha. Verbaast me niets. Verwachtte al iets in de richting van Alaska of zo. Maar zoals gezegd: dit ziet er goed uit.

avatar van horizons
Trailers stemmen positief.

De film is in Georgia opgenomen.
Ben erg benieuwd ziet er zeer goed uit!

avatar van TomPSV
Dit is een van de veelbelovendste trailers die ik in tijden heb gezien. Geweldige setting ook. Hier kijk ik wel naar uit.

avatar van woutgroot
Hier kijk ik zeker naar uit. Jake Gyllenhaal is een goede acteur en de trailer is prima.

avatar van Koen87
Villeneuve goes Hollywood? Trailer ziet er zeer goed uit en op het eerste oog lijkt Dano perfect te zijn gecast.

avatar van horizons
AHWA heeft de film al gezien en geeft hem een 3,5, dat is schamel na het lezen vd review.

avatar van Naomi Watts
Het is JoBlo ook maar. Geen enkele reden dat als een authoriteit in filmkennis te zien.

Naomi Watts schreef:

Sorry, maar dat slaat nergens op...

avatar van Naomi Watts
DiDa schreef:

Sorry, maar dat slaat nergens op...

Gewoon een persoonlijke mening, ik sta er zelf niet al te hoog mee. Voor zover ik weet geen (top) critics daar. Al mag jij ze serieus nemen, hun definitie van cinema staat ver van die van mij.

Naomi Watts schreef:

Oké...

avatar van Prudh
Twee en een half fucking uur.

Waarom 2 sterren Prudh,heb je hem al gezien? volgens mij onmogelijk,hij draait nog nergens

avatar van jarno1975
barry0404 schreef:

Hij heeft hem waarschijnlijk op het Toronto International Film Festival gezien.

avatar van Jawaddedadde
Zal wel gewoon persvoorstelling geweest zijn Film komt immers over een paar dagen in de bios.

avatar van Prudh
Pff. Is het zo gek dat ik naar Toronto zou zijn geweest!?

avatar van jarno1975
Prudh schreef:
Pff. Is het zo gek dat ik naar Toronto zou zijn geweest!?

Ik weet niet waar je woont. Er zitten hier ook gebruikers die in het buitenland wonen

avatar van cordiacovens
Denk dat dit gemiddelde flink omhoog zal gaan na deze week

avatar van DiDa
Ik lees al een aantal goede recensies online!

avatar van rep_robert
Regisseur van Incendies, dat schept toch hoge verwachtingen. Morgen is deze film aan de beurt. Ben wel toe aan zo'n misdaadfilmpje in de stijl van Zodiac, Seven o.i.d. waar er jacht wordt gemaakt op een moordenaar/ontvoerder en de tijd begint te dringen.

Prudh schreef:
Twee en een half fucking uur.

Dat lijkt me inderdaad wat te lang ja..

avatar van Prudh
Vond het te gerekt, onnodig. Villeneuve wil Fincher achterna, maar houdt de spanning (of mijn aandacht) niet vast.