The Wanderers (1979)

geregisseerd door Philip Kaufman
met Ken Wahl, John Friedrich en Karen Allen

The Bronx, 1963. Een bende Italiaans-Amerikaanse jongeren, 'the Wanderers', is in een langdurige vete verwikkeld met de 'Fordham Baldies'. Bovendien hebben ze te maken met de sterk veranderende tijden, relaties, familie, seksualiteit en vooral vriendschappen.

avatar van mikey
Ja die van Deventer, zie vorige pagina.

avatar van Spineglass
Leuk dat deze film weer op TV kwam, blijft een leuke film.

avatar van nightbreed
Mooi jeugdsentiment.
Hoewel ik hem vroeger wel wat beter vond proeft de sfeer nog hetzelfde.
Wanderers rock on

avatar van tommykonijn
Een Leuk wegkijkfilmpje met Goede acteerprestaties en een best sterk Verhaal maar het is bij mij toch op de een of andere manier niet echt een hoogvlieger.

Goede film met al die bendes alleen die Ducky boys lijken wel een stel psychopaten ofso.

alleen was het een beetje raar dat heel dat ducky boy leger werd uitgeschakeld door een paar bendeleden

ik geef hm een 4,5*

Poncio schreef:
Geen idee, mijn visie hierop was altijd dat ducky boys (of andersoortig naargeestig nihilisme) proberen de saamhorigheid van anderen te doorbreken. Dat lukt dus niet en vandaar slaan ze op de vlucht.

hub_011
vond hem vroeger al goed nu nog steeds

Snap je taal niet helemaal:P

Maar ze ware met een stuke of 200 man en die andere hadde maar een paar leden van: Wongs Del Bombers en Wanderes dus ik snap niet hoezo ze ginge vluchte:S

ace leader
'leave the kid alone..'
zelden zo'n coole film gezien over jeugdgangs
veel beter dan the warriors en grease ofzo
vette soundtrack ook
jammer dat deze niet een klassieker is geworden

avatar van Co Jackso
Hele aardige film waarmee ik mij uitstekend heb vermaakt. Op sommige punten werd het misschien iets te traag, maar als geheel is de film zeker geslaagd. Ik was op een bepaald moment bang dat het een musical was, maar gelukkig niet.

avatar van Ché Cliché
Prima film die humor bevat en bij vlagen over de top is. Leuk. 3,5 ster.

goede film

Jeugdsentiment en topfilm!!!

Wordt tijd voor een nieuwe uitgave op dvd met geremasterd beeld en geluid!!!

avatar van decsss
Samen met The Warriors een jeugdsentiment, alhoewel deze net iets leuker is doordat deze een beetje comedie bevat. 4,5*

nightbreed schreef:

Nee ik woon in Nederland en ik ga zeker 2 keer per week alle winkels af waar ze DVD's verkopen (in 2 steden), ook de winkels die jij hebt genoemd en daar heb ik de film niet gezien en ik zit soms echt wel een uur in die bakken te zoeken dus daar ligt het niet aan.

ik woon in nederland
bij ons in enschede, ligt die in de media markt voor 5 euro(A)
heb hem v.d week ook zelf gekocht

greetz

avatar van ewalk
Deze film loopt eigenlijk zo over in The Warriors qua tijdsperiode. Veel van die gangs hebben echt bestaan. De Fordham Baldies heten bijv niet zo omdat ze kaal waren maar van iemand die Garibaldi heette, de Ducky Boys heetten zo omdat ze in een park bijeenkwamen bij de vijver waar veel eenden waren, o.i.d. Lees dit maar eens door, best interessant.

ace leader
buffeltje schreef:

ik woon in nederland
bij ons in enschede, ligt die in de media markt voor 5 euro(A)
heb hem v.d week ook zelf gekocht

greetz

ook mediamarkt eindhoven voor 4 of 5 euro, vraag maar rond. er waren veel exemplaren

heb deze film al vaak gezien en blijf hem mooi vinden. vooral de scene als ze met ze allen gaan knokken op het veld.

sinds kort in het bezit van een echt wanderers jack:D

combi
DaBoyTommy schreef:

sinds kort in het bezit van een echt wanderers jack:D

avatar van mikey
Huh, een echte prop van de film? of kan je zoiets ergens kopen?

mikey schreef:
Huh, een echte prop van de film? of kan je zoiets ergens kopen?

wat bedoel je met "prop"?

avatar van mikey
Een echte item uit deze film? Of is het een lookalike?

mikey schreef:
Een echte item uit deze film? Of is het een lookalike?

oke op die manier.
weet niet of die helemaal hetzelfde is. hij lijkt er wel heel erg op. als je er zelf 1 wilt en je wilt een foto zien moet je het even zeggen.

Deze blijft leuk!

avatar van guylopez93
goede film die me geen moment heeft verveeld, ik hou ook wel van dit soort films

avatar van maxwevalli
Door het steegje lopen en fluiten zodat de rest naar buiten komt, geweldig, AND LEAVE THE KID ALONE....

kevinvd
leuk leuk, niet zo goed als The Warriors destijds, dat was meer de echte bikkel film, dit was wat softer, maar wel komisch :>

avatar van ohantje1
super film echt net nog een keer gekeken
blijft super !!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Luchtig stukje drama wat genoeg humor heeft om voor de gemiddelde kijker niet te zwaar te worden.
Mooie combi van deze 2! en realistische gebeurtenissen en personages.
Maar natuurlijk is ook de sfeer belangrijk en een goede soundtrack.. deze film heeft dat allemaal!
Het einde liet me een beetje met gemengde gevoelens achter.
Zeker geen slecht einde! maar misschien net iets te snel.. aangezien de film zo mooie opbouw had.

4 sterren voor nu!

avatar van DjFrankie
Deze film denk ik al 10 keer gezien, maar blijft geweldig zeker in combinatie met de muziek.
Vond deze sowieso beter als The Warriors, met de romantiek onderling en The Baldies.