• 8.257.296 stemmen

Showgirls (1995)

Drama / Erotiek | 131 minuten (NC-17 rated) / 128 minuten (R-rated)
2,45 1.280 stemmen

Genre: Drama / Erotiek

Speelduur: 131 minuten (NC-17 rated) / 128 minuten (R-rated)

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Paul Verhoeven

Met onder meer: Elizabeth Berkley, Gina Gershon en Kyle MacLachlan

Releasedatum: 15 februari 1996

Plot Showgirls

"Leave your inhibitions at the door. The show is about to begin."

Nomi Malone komt al liftend aan in Las Vegas. Ze maakt er kennis met Molly en gaat als danseuse aan de slag in de beruchte Cheetah Club. Na een lap-dance met Zack Carey, grote meneer van de Stardust, krijgt ze een rol aangeboden in een groteske show. Ze ontmoet ook Cristal Connors, de leading lady van de show en een biseksuele drugs snuivende schoonheid. Ondertussen schrijft ene Jim een nummer voor haar en geraakt haar vriendin in serieuze problemen. Nomi's ster rijst echter pijlsnel en als ze haar kans ziet om Cristals rol over te nemen aarzelt ze geen moment.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van Lebarron

Lebarron

Bubblez schreef:

Het Uur van de Wolf heeft een erg interessante (en erg fijn gemonteerde) aflevering over deze film: Paul Verhoeven en de comeback van Showgirls. Voor fans van Verhoeven een must-see!

Paul Verhoeven en de comeback van Showgirls - 2Doc.nl

Die pak ik wel even mee denk ik. Thanx for the tip!

avatar van Quentin

Quentin

Bubblez schreef:

Het Uur van de Wolf heeft een erg interessante (en érg fijn gemonteerde) aflevering over deze film: Paul Verhoeven en de comeback van Showgirls. Voor fans van Verhoeven een must-see!

Paul Verhoeven en de comeback van Showgirls - 2Doc.nl

Is gewoon een ingekorte versie van deze docu: You Don't Nomi (2019).

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

quinten 2doc doet het dus toch wéér... Ik begrijp dat ik de opname van gisteravond dus kan wissen omdat het ingekort is?

avatar van Bubblez

Bubblez

Quentin schreef:

Is gewoon een ingekorte versie van deze docu: You Don't Nomi (2019).

Joh! Bedankt, kende ik helemaal niet.

avatar van tbouwh

tbouwh

Weet iemand met verstand van de verschillende versies van deze film welke versie er op MUBI is toegevoegd? Of maakt dat niet of nauwelijks uit? Ik weet e.e.a. van de film's veelbesproken karakter maar niet zozeer van die drie minuten verschil;)

avatar van N00dles

N00dles

Herkijk na 11 jaar en verhoogd van een 1,5* naar 2,5*.

Het is nog steeds geen goede film, maar toch minder slecht dan ik de eerste keer dacht, om twee redenen:

Ten eerste zijn de camp en satire bewust, iets wat ik de eerste keer niet echt zag of wilde zien, en ten tweede, het is zo nu en dan vermakelijk over-the-top.

Maar goed, dat doet natuurlijk niets af aan de slechte B-film feel (ondanks het hoge budget), de slechte regie, slechte script, en cliché personages.

Verhoeven heeft in zijn regie en "visie" een aantal steken laten vallen, zoals het verkeerd regisseren van Berkley (die soms vreemde, abrupte emoties toont) en belachelijke seksscenes, die onbedoeld(?) grappig zijn geworden. Het maakt ook dat de oprecht dramatische momenten die de film kent, moeilijk serieus kunnen worden genomen.

Tot slot, het is een exploitation-film met veel overdadig naakt. Heb ik natuurlijk niks op tegen en het is ook wel passend in het verhaal, maar het geeft de film wel een goedkope, kitschy vibe.

Dus ik snap wel waarom het destijds de slechte reputatie heeft gekregen. De film wordt inmiddels wel beter op waarde geschat en heeft cultstatus gekregen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

avatar van stratmans

stratmans